Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Felis skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker at med Kristins historie er det helt legitimt å etterlyse dokumentasjon på hvor pengene tok vegen. Det er ikke så lenge siden firmaet hennes gikk konkurs fordi Kristin ikke helt maktet å skille privatøkonomi fra andres penger. Hun hadde blant annet ulovlige uttak på 1,8 millioner kroner, samtidig som hun ikke betalte skatt og dermed ikke bidro til fellesskapet. At folk snyter på skatten er en medvirkende årsak til at det offentlige ikke har mulighet til å hjelpe de som trenger det mest.

Bobestyrer påpeker 6 forhold som hun mener er straffbare. Da er det merkelig at Kristin forventer at folk skal stole på henne, kun basert på hennes ord...

https://www.nettavisen.no/na24/blogger-kristin-gjelsvik-far-flengende-kritikk-av-bobestyrer-etter-konkurs/s/12-95-3423552682

Herregud! Dette er jo helt vilt! Hvordan kan man kreve at hun legger frem regnskap fra privat spleis? 

Endret av Djerv2020
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Oi. Det var verre enn jeg trodde. Dette kvalifiserer definitivt til mistillit rundt økonomiske disposisjoner på vegne av andre.

Det der er jo horribelt.

La meg bare presisere at jeg tror Kristin oppriktig hadde et ønske om å hjelpe disse familiene. Jeg tror ikke det var et forsøk på å grønnvaske bedriften, slik enkelte andre influencere holder på. Men hun har beviselig slitt litt med å skille på egne og andres penger tidligere, særlig når privatøkonomien var stram. Og vi snakker et ganske heftig forbruk. Da kan hun ikke 5 år senere forvente at folk bare skal tro på henne, særlig ikke når privatøkonomien igjen er stram og forbruket høyt...

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Felis skrev (2 minutter siden):

La meg bare presisere at jeg tror Kristin oppriktig hadde et ønske om å hjelpe disse familiene. Jeg tror ikke det var et forsøk på å grønnvaske bedriften, slik enkelte andre influencere holder på. Men hun har beviselig slitt litt med å skille på egne og andres penger tidligere, særlig når privatøkonomien var stram. Og vi snakker et ganske heftig forbruk. Da kan hun ikke 5 år senere forvente at folk bare skal tro på henne, særlig ikke når privatøkonomien igjen er stram og forbruket høyt...

Enig. Men hun burde da og vite bedre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 21
Skrevet
Wald86 skrev (24 minutter siden):

Det hadde vært mye mer ryddig å la pengene gå til en organisasjon. Kristin G er en millionbedrift, og ikke en privatperson. Det blir derfor snakk om store beløp som samles inn, i tillegg til at det gir henne enorm kapital. Det styrker hennes merkevare.
At det går direkte inn på hennes konto er utrolig uprofesjonelt. Nesten så jeg ikke tror det. Hun må ha visst at dette ville skape rabalder tenker jeg. 
Hvis hun skal unngå spekulasjoner må hun nesten redegjøre for hver krone.

Det hadde absolutt vært mer ryddig, ja, men det er mange som arrangerer private innsamlinger og i utgangspunktet er det jo en veldig fin ting å gjøre. Dette er jo basert på gjensidig tillit og dersom man mistenker at vedkommende som samler inn kan ha uærlige hensikter, dropper man å gi. 
Når det er sagt så syns jeg hun bør opprette en egen konto til slike formål dersom det ikke er gjort. Jeg har ikke satt meg så mye inn i saken. 
Jeg er glad for at Kristin dropper kurset og det er nok flere influencere som får litt å tenke på når det kommer til hvordan man ønsker å opptre i det offentlige. Mannen i gata har begynt å få opp øynene for denne type bedrift og man ser jo nå hvor mye som kan skje når forbrukerne reagerer. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
Skrevet
Djerv2020 skrev (1 time siden):

Hadde hun gitt til en organisasjon hadde hun ikke kunnet solt seg like mye i giverglansen. Jeg har alltid trodd at hun gjorde dette helt uselvisk, og forsvart henne mot folk som mener hun har gjort det for PR. Nå er jeg ikke sikker lenger. 

Jeg tror ikke hun har tatt noe selv, men hun burde ikke latt pengene gå inn på privat konto, det er uryddig. Kan det være hun gjorde det for å unngå gebyrer fra spleis?

Så er spørsmålet hvordan hun har råd til å reise så masse… tjener hun veldig fett? 

Hun kunne solt seg i glansen uansett. Som nevnt et sted over opprettet Mads Hansen spleis som fikk inn over 6 mill til organisasjonen Rett frem opplevelser. https://www.spleis.no/project/300092 Han promoterte dette og det gjorde også mange andre, og ikke minst all media skrev om spleisen og fulgte opp. Så dette er fullt mulig.

Det må ha vært en kjempejobb for Kristin med å lese utallige henvendelser og velge ut folk og beløp. Og deretter vippse eller overføre noen tusen her og der til også utallige (hundrevis) av personer. 
Det at hun raste for at folk på jodel (det har også vært mange andre steder) satte spørsmålstegn ved dette er ikke så rart da det kun er vist til utbetalinger til noen få mottakere. Regner med hun har regnskapsfører som alle andre med eget firma, og denne kan lett gått gjennom alle transaksjoner og se at det hun selv påstår medfører riktighet. Og attestere det uten at noen mottakere blir nevnt selvfølgelig. Dette har ikke skjedd og hvorfor ikke? Hun fikk en straffesak på seg fra skatteetaten før sommeren på 1,3 millioner, i tillegg til alle skrapene hun tidligere har fått for sammenblanding av penger bedrift/person og masse økonomisk rot. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Wald86 skrev (2 timer siden):

Som du så bra peker på, så har hun stjålet fra fellesskapet ved å snyte på skatten. Noe som fører til at de som trenger det får mindre. Det er et kjempeproblem, og som regel veldig bevisst. Har hun så stort hjerte for folk som sliter, så kunne hun senket eget forbruk og gitt 10% av inntekten sin, anonymt. Det kan trekkes fra på skatten til og med. Istedet har hun stjålet fra fellesskapet.  Hun vet hvor mye egenreklame det ligger i å starte en Spleis. Det minste hun kan gjøre er å redegjøre for hver krone.

Jeg må bare kommentere snyting på skatt. Det er mange i dette landet her som driver for seg selv som går på en smell når det gjelder skatt, og som ikke skjønner skattereglene. Ikke for å unnskylde henne, men det skjer uten at man ønsker å snyte på skatten. 

Skrevet
Wald86 skrev (7 minutter siden):

Dette tenkte jeg ikke på... Fremstår mer og mer uforståelig dette. Hvordan regnet hun seg fram til beløp? Hvem ble valgt ut? 
Nei, ikke rart mange mener dette skurrer. Fram med regnskap. Ikke store jobben å legge fram det vil jeg tro. Hvis det finnes.

Er ganske sikker på at hun pratet på at det var et fast beløp pr barn. Men uansett har det vært en kjempejobb å sitte å lese alle mail, finne ut hvor mange barn - og ikke minst velge ut "verdige" mottakere for der var så mange henvendelser at hun ikke kunne hjelpe alle. Skjønner ikke at hun valgte den mest tungvinte metoden, når hun kunne overlatt jobben til fx Rett Fram opplevelser. Ville vært mer ryddig også.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Felis skrev (2 timer siden):

Det trodde jeg også, altså at hun oppriktig gjorde det for å hjelpe. Ikke påstår jeg hun har tatt penger selv, det vet jeg ingenting om, men jeg tror hun gjorde det for oppmerksomhet rundt egen person som en god samaritan, tjener på det også. Når det er sagt forstår jeg at folk lurer og er skeptisk til denne spleisen med tanke på hennes økonomiske historie i kombinasjon med hvordan hun har levd det siste året med reiser hit og dit og så dette kurset da... Et kurs som har gjort at hun har mistet all troverdighet. 

Endret av K_mb
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (48 minutter siden):

Hun kunne solt seg i glansen uansett. Som nevnt et sted over opprettet Mads Hansen spleis som fikk inn over 6 mill til organisasjonen Rett frem opplevelser. https://www.spleis.no/project/300092 Han promoterte dette og det gjorde også mange andre, og ikke minst all media skrev om spleisen og fulgte opp. Så dette er fullt mulig.

Det må ha vært en kjempejobb for Kristin med å lese utallige henvendelser og velge ut folk og beløp. Og deretter vippse eller overføre noen tusen her og der til også utallige (hundrevis) av personer. 
Det at hun raste for at folk på jodel (det har også vært mange andre steder) satte spørsmålstegn ved dette er ikke så rart da det kun er vist til utbetalinger til noen få mottakere. Regner med hun har regnskapsfører som alle andre med eget firma, og denne kan lett gått gjennom alle transaksjoner og se at det hun selv påstår medfører riktighet. Og attestere det uten at noen mottakere blir nevnt selvfølgelig. Dette har ikke skjedd og hvorfor ikke? Hun fikk en straffesak på seg fra skatteetaten før sommeren på 1,3 millioner, i tillegg til alle skrapene hun tidligere har fått for sammenblanding av penger bedrift/person og masse økonomisk rot. 

Ja, klart hun kunne solt seg i glansen. Men glansen blir større når hun gjør dette på egenhånd og ikke deler oppmerksomhet med en tredjepart. 

Får håpe hun har delt ut pengene der de hører hjemme. Men med den elendig økonomistyringen hun har vist tidligere, ville jeg tro at ikke alt har gått helt etter boken…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (3 minutter siden):

Det blir jo litt som med politikeren som tok all spalteplass den dagen kurset ble lansert.  Man vil ikke mistro, men når de gir oss så mye grunn til det, så må alt på bordet. Det holder ikke å "rase" live fra godstolen med en tekopp. 

Jeg tror mer på politikeren enn influenceren!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (5 minutter siden):

Det blir jo litt som med politikeren som tok all spalteplass den dagen kurset ble lansert.  Man vil ikke mistro, men når de gir oss så mye grunn til det, så må alt på bordet. Det holder ikke å "rase" live fra godstolen med en tekopp. 

Djerv2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror mer på politikeren enn influenceren!

Jeg tror mest på tekoppen 😛

• Liker 9
Skrevet (endret)

Pågrunn av anklagelser og falske rykter trur jeg ikke at hun  velger å samle inn for å dele ut til vanskeligstilte til jul .  

Endret av solietta
  • Liker 3
Skrevet
solietta skrev (6 minutter siden):

Pågrunn av anklagelser og falske rykter er er det ikke sikkert at hun velger å samle inn for å dele ut til vanskeligstilte til jul .  

Like så greit at hun ikke velger å invitere til spleis når det kan stilles spørsmål angående hennes troverdighet. 
Hun kan fremdeles hjelpe vanskeligstilte i stillhet.. om hun bryr seg.

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Nå var det mye spekulasjoner i tråden. Ufint rett og slett. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
solietta skrev (15 minutter siden):

Pågrunn av anklagelser og falske rykter er er det ikke sikkert at hun velger å samle inn for å dele ut til vanskeligstilte til jul .  

Hun bør nok holde en lav profil fremover.

Skrevet

Jeg håper hun samler inn i år også, flott at så mange har fått hjelp i en tøff hverdag 

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...