Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er greien med spleis? Noen som kan utdype?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
solietta skrev (32 minutter siden):

Hvorfor trur du det verste om en person ?  Hun er ikke den personen . 

Jeg stiller bare spørsmål. Hvorfor er du så skråsikker?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Wald86 skrev (14 minutter siden):

Kristin G har arrangert flere spleis-innsamlinger siste årene. Og med så mye turbulens og mistro rundt hennes styring av både bedrift og økonomi, så har noen reist spørsmålet om hva som skjedde med alle pengene som ble samlet inn. Hun har vist noe regnskap, men ikke alt. Spleis går direkte inn på hennes konto, etter hva jeg forstår. Hennes privatkonto.

https://www.spleis.no/project/286101

Takk. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
solietta skrev (1 time siden):

Hvorfor trur du det verste om en person ?  Hun er ikke den personen . 

Kjenner du henne som (privat)person? Trodde denne tråden omhandlet henne som offentlig person/ bedrift. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Wald86 skrev (18 minutter siden):

Problemet, slik jeg ser, er at Kristin G er  oppført som mottaker av pengene. Mads Hansen hadde en lignende spleis i julen, men der var Rett Fram Opplevelser oppført som mottaker , uten Mads H som mellommann. Mer ryddig det.

https://www.spleis.no/project/300092

En ting jeg stusser på med Spleisene er at hun har gitt ulike beløp til ulike personer. Hvordan har hun avgjort hvem som får hvor mye lurer jeg på.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (38 minutter siden):

En ting jeg stusser på med Spleisene er at hun har gitt ulike beløp til ulike personer. Hvordan har hun avgjort hvem som får hvor mye lurer jeg på.

Hun fortalte om bakgrunnen for det og det er bl.a hvor mange de var i hver familie, om de hadde ønsket seg noe spesifikt osv. Tenker at det må være greit! En alenemor med ett barn kontra en storfamilie med 5 barn vil jo ha forskjellige behov. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Wald86 skrev (21 minutter siden):

Her "raser" hun igjen. svarer ikke på medias henvendelser, men velger å "rase" fra egen kanal. Mot "grove rykter og anklager". Med tekopp.
Hvis hun vil legge alle spekulasjoner døde, så er det enkleste å gi fullt innsyn i prosessen. Og neste gang bør pengene gå rett inn til en organisasjon, som så deler ut.

https://www.vg.no/rampelys/i/15z9RQ/kristin-gjelsvik-raser-mot-jodel-meldinger-helt-uakseptabelt

Er det en ting jeg har erfart så er det at de som er mest opptatt av å ta budbringeren ofte ikke har alt på stell.

Hun er voksen og har nok erfaring til at hun burde vite bedre og at det kom til å dukke opp spørsmål/kritikk.

Og når det er snakk om så mye penger så dukker det vel opp spørsmål fra Skatteetaten og?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (11 minutter siden):

Det hadde vært mye mer ryddig å la pengene gå til en organisasjon. Kristin G er en millionbedrift, og ikke en privatperson. Det blir derfor snakk om store beløp som samles inn, i tillegg til at det gir henne enorm kapital. Det styrker hennes merkevare.
At det går direkte inn på hennes konto er utrolig uprofesjonelt. Nesten så jeg ikke tror det. Hun må ha visst at dette ville skape rabalder tenker jeg. 
Hvis hun skal unngå spekulasjoner må hun nesten redegjøre for hver krone.

Hadde hun gitt til en organisasjon hadde hun ikke kunnet solt seg like mye i giverglansen. Jeg har alltid trodd at hun gjorde dette helt uselvisk, og forsvart henne mot folk som mener hun har gjort det for PR. Nå er jeg ikke sikker lenger. 

Jeg tror ikke hun har tatt noe selv, men hun burde ikke latt pengene gå inn på privat konto, det er uryddig. Kan det være hun gjorde det for å unngå gebyrer fra spleis?

Så er spørsmålet hvordan hun har råd til å reise så masse… tjener hun veldig fett? 

• Liker 10
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Er det en ting jeg har erfart så er det at de som er mest opptatt av å ta budbringeren ofte ikke har alt på stell.

Hun er voksen og har nok erfaring til at hun burde vite bedre og at det kom til å dukke opp spørsmål/kritikk.

Og når det er snakk om så mye penger så dukker det vel opp spørsmål fra Skatteetaten og?

Hun er jo ikke verdens smarteste mtp penger. Iom historikk rundt konkurs, skatt osv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at med Kristins historie er det helt legitimt å etterlyse dokumentasjon på hvor pengene tok vegen. Det er ikke så lenge siden firmaet hennes gikk konkurs fordi Kristin ikke helt maktet å skille privatøkonomi fra andres penger. Hun hadde blant annet ulovlige uttak på 1,8 millioner kroner, samtidig som hun ikke betalte skatt og dermed ikke bidro til fellesskapet. At folk snyter på skatten er en medvirkende årsak til at det offentlige ikke har mulighet til å hjelpe de som trenger det mest.

Bobestyrer påpeker 6 forhold som hun mener er straffbare. Da er det merkelig at Kristin forventer at folk skal stole på henne, kun basert på hennes ord...

https://www.nettavisen.no/na24/blogger-kristin-gjelsvik-far-flengende-kritikk-av-bobestyrer-etter-konkurs/s/12-95-3423552682

• Liker 16
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at med Kristins historie er det helt legitimt å etterlyse dokumentasjon på hvor pengene tok vegen. Det er ikke så lenge siden firmaet hennes gikk konkurs fordi Kristin ikke helt maktet å skille privatøkonomi fra andres penger. Hun hadde blant annet ulovlige uttak på 1,8 millioner kroner, samtidig som hun ikke betalte skatt og dermed ikke bidro til fellesskapet. At folk snyter på skatten er en medvirkende årsak til at det offentlige ikke har mulighet til å hjelpe de som trenger det mest.

Bobestyrer påpeker 6 forhold som hun mener er straffbare. Da er det merkelig at Kristin forventer at folk skal stole på henne, kun basert på hennes ord...

https://www.nettavisen.no/na24/blogger-kristin-gjelsvik-far-flengende-kritikk-av-bobestyrer-etter-konkurs/s/12-95-3423552682

Oi. Det var verre enn jeg trodde. Dette kvalifiserer definitivt til mistillit rundt økonomiske disposisjoner på vegne av andre.

Det der er jo horribelt.

• Liker 14
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...