Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet

Jeg begynte helt ærlig og følge Kristin etter at jeg blei oppmerksom på hennes endring av profil. Har ikke egentlig sansen for måten hun tidligere har profilert seg, moralens vokter. Men hun henvender seg jo nå til en annen målgruppe og som spiseforstyrret siden jeg var 15(nå 40), så er jo bildene hun nå deler noe som appellerer til den delen av meg.  Hun er jo i samme boks som Isabell Raad og Sophie Elise, at hun setter seg selv så høy er bare usmakelig.  At hun fortsatt vil sitte å se ned på alle "de farlige" viser vell bare at hun enten har mista bakkekontakten, er sjuk eller bare har et forvridd syn på seg selv og bransjen.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Wald86 skrev (27 minutter siden):

Denne gruppen er ikke så synlig. Men mange sliter. Som en skrev, det er en livslang sykdom. Man sliter med tankene livet ut og kan fort falle tilbake. Et kostholdskurs som selges av influencer uten fagkunnskap kan være stor trigger for mange.  Og Kristin G vet at hun har mange i faresonen i sin følgerskare. Dette er bevisst utnytting av en ekstra sårbar målgruppe. Hun kan ikke bortforklare det. Hun er i en helt spesiell situasjon. Det er hun som her pusher dette, ganske så overraskende, på sine følgere. Mennesker som ønsker ernæringshjelp skal selv oppsøke hjelp, ikke bli oppsøkt. 

Som Fru Johansen sa: det er et stort ansvar som ligger på KG når hun henvender seg til sårbare grupper på denne måten. Forstår KG dette og hvor alvorlig dette er? Utifra den arrogante responsen er det vanskelig å tolke.  

Endret av Høstsemester
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 6
Skrevet
Wald86 skrev (1 minutt siden):

Hun forstår. Men pengene rår. 

Det er kanskje på tide å satse på å ta en utdanning? Blir fort flere jobbmuligheter om en har en utdannelse.  

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (Akkurat nå):

Enig. Men etter så mange år i dette tror jeg de lever i en boble av luksus og spons. Det blir vanskelig å senke levestandarden. Og miste sin "identitet" som influencer. Det viser seh at veldig mange blir avhengige av oppmerksomheten influencer- yrket gir. Å bli en "hvermansen". Kristin G er ennå ung og har masse muligheter. Nye pensjonsalder vil bli 85 snart.  Levealder øker. Utdanning vil jeg si er den beste investeringen en småbarnsmor kan gjøre. Influencer har det gått inflasjon i. 

Etterhvert som økonomien går videre nedover vil det gå enda mer utover denne gruppen influncere. Røde tall og gjeld til oppover ørene kan ikke være enkelt. Luksusfellen neste.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 5
Skrevet
Wald86 skrev (3 minutter siden):

De bruker mer enn de får inn ser det ut til. blir mye dyre vesker å se på Finn.no fremover tror jeg...

Det vil jeg tro.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Wald86 skrev (2 timer siden):

Denne gruppen er ikke så synlig. Men mange sliter. Som en skrev, det er en livslang sykdom. Man sliter med tankene livet ut og kan fort falle tilbake. Et kostholdskurs som selges av influencer uten fagkunnskap kan være stor trigger for mange.  Og Kristin G vet at hun har mange i faresonen i sin følgerskare. Dette er bevisst utnytting av en ekstra sårbar målgruppe. Hun kan ikke bortforklare det. Hun er i en helt spesiell situasjon. Det er hun som her pusher dette, ganske så overraskende, på sine følgere. Mennesker som ønsker ernæringshjelp skal selv oppsøke hjelp, ikke bli oppsøkt. 

Visst er det en livslang sykdom. En gang spiseforstyrret, alltid spiseforstyrret.  Man kan sammenligne det med en tørrlagt alkoholiker, en gang alkoholiker alltid alkoholiker, de kan også bli fristet eller trigget og falle tilbake til et destruktivt drikkemønster. Friskmeldte spiseforstyrrede som har endret tankegangen gjennom f.eks kognitiv terapi og hjelp med ernæring utført av FAGFOLK kan fortsatt slite med negative tanker om kropp og mat, det er svært vanlig og noe som kan følge en resten av livet, det handler om å kontrollere sykdommen og å hindre sykdommen i ta kontroll over livet igjen. Dette er da gjerne målgruppen til KG kvinner på 30 år og oppover. At hun pakker det inn med at det er ikke så farlig for jeg henvender meg til godt voksne kvinner viser bare at KG ikke har peiling på hva hun driver med. Det er ingen aldersgrense på sårbarhet, og voksne kvinner kan like gjerne bli trigget som unge jenter/kvinner. 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Wald86 skrev (2 timer siden):

Katastrofal økning siste årene også. Ulv i fåreklær er bra bilde. Bare se på hvordan bildene og hennes instagram har forandret seg siste tiden. Ny slank kropp, ny kjæreste, luksusliv med venner og familie, stråler lykke. Kom, spis med meg! 

.....og bli like slank og suksessfull som meg..!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
K_mb skrev (35 minutter siden):

Visst er det en livslang sykdom. En gang spiseforstyrret, alltid spiseforstyrret.  Man kan sammenligne det med en tørrlagt alkoholiker, en gang alkoholiker alltid alkoholiker, de kan også bli fristet eller trigget og falle tilbake til et destruktivt drikkemønster. Friskmeldte spiseforstyrrede som har endret tankegangen gjennom f.eks kognitiv terapi og hjelp med ernæring utført av FAGFOLK kan fortsatt slite med negative tanker om kropp og mat, det er svært vanlig og noe som kan følge en resten av livet, det handler om å kontrollere sykdommen og å hindre sykdommen i ta kontroll over livet igjen. Dette er da gjerne målgruppen til KG kvinner på 30 år og oppover. At hun pakker det inn med at det er ikke så farlig for jeg henvender meg til godt voksne kvinner viser bare at KG ikke har peiling på hva hun driver med. Det er ingen aldersgrense på sårbarhet, og voksne kvinner kan like gjerne bli trigget som unge jenter/kvinner. 

Ville KG satt sammen et kurs for sårbare grupper som sliter med alkohol eller andre rusmidler?
Det tror jeg faktisk hun ikke ville ha gjort for det er nok å gå alt for langt.. Men å hendende seg til grupper som ikke har et sunt forhold til mat og tjene penger på det er ok. Det er kjempe farlig og hun responderer arrogant på kritikken. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 10
Skrevet
Wald86 skrev (2 minutter siden):

Faktisk ikke så dum sammenligning. Tenk deg en influencer som har hatt problematisk forhold til alkohol. Skal ikke slutte å drikke, men drikke mindre. Lanserer kurs der du skal få et mer normalt forhold til alkohol. Nå har vi strenge regler for alkohol i norge, sterkt lovverk, så det hadde vært helt umulig. Hadde det bare kommet lignende lovverk for giftige influencere...

Vi trenger et lovverk som kan beskytte oss, særlig unge og sårbare voksne. Influencere som gjør hva som helst for å holde seg aktuell og tjene penger for å opprettholde den eksklusive livsstilen de har vendt seg til, er selve definisjonen på kynisme. De vil bli dyrket og beundret, ikke kritisert og tar seg selv veldig høytidelig. Dette er vanlige mennesker uten utdanning eller arbeidserfaring.
Det er helt latterlig.  

• Liker 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...