Høstsemester Skrevet 19. september 2023 #4561 Skrevet 19. september 2023 Orly skrev (26 minutter siden): Tenker det er helt greit å ha kurs og fortelle om egne erfaringer,’mange gjør det, men måten ting gjøres på nå er det man reagerer på Enig der. Er innpakkingen eller manglende innpakking om en vil som er problemet. Reaksjonen hennes i etterkant er karakterdrap i beste sendetid. 12 3
Høstsemester Skrevet 19. september 2023 #4562 Skrevet 19. september 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Dette er nok et forsøk på å kneble kritikere, og styre narrativet. Hun «inviterer til en prat». Det er et forsøk på å skape samme venninnefølelse som tidligere, og «hjem til henne» som @FruJohansen påpekte med beklagelsen. Hun putter fortsatt sønnen sin fremfor seg og kan avlyse med å skylde på sønnen. Og det vil nok ingen kritisere. Kommentarfeltet er allerede på vei til å bli et shitshow hvor fanatiske støttespillere kritiserer de som stiller spørsmål til Kristin - slik Kristin ba om. Hvorfor ta diskusjonen før Kristin får svart? Hun styrer showet og kan velge akkurat det hun vil svare på. Nei dette var dårlig. Jeg hadde en kollega som først var godt likt, hun hadde mange gode ideer og refleksjoner. Etterhvert snudde det seg. Plutselig begynte hun å vise seg fra en annen side og gikk i offerrollen hver gang hun ble avslørt, sprang til leder og spilte videre i rollen som offer. Til slutt fungerte ikke det lenger og vi tok avstand til henne. Lederen hadde gjennomskuet henne også. For å korte ned på historien. Kollegaen hadde med barna sine på jobb fordi det var planleggingsdag i bhg. På kontoret foran barna sine valgte hun å «ta oss» og kjeftet oss huden full. Det er samme strategi KG holder på med. Vi kunne ikke si noe foran barna, og det visste den konfliktsky, feige kollegaen vår. KG vet også at å gjemme seg bak navngitte &@&@ er med på å kneble kritikken. 5 6
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4563 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 2
Høstsemester Skrevet 19. september 2023 #4564 Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (6 minutter siden): Jeg har sett samme taktikk mange ganger. I saker om samlivsbrudd. Det er veldig stygt og manipulativt. Det er gjennomtenkt strategi, og KG selv har sagt at ingenting blir delt med en tilfeldighet. 12
Høstsemester Skrevet 19. september 2023 #4565 Skrevet 19. september 2023 Klink skrev (1 time siden): Jeg ventet spent på forklaringen på at det gikk an å betale for kurset og at det ble sendt ut mail, men… Litt av en kladd. 7
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4566 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 16 6
duskelapp Skrevet 19. september 2023 #4567 Skrevet 19. september 2023 (endret) Wald86 skrev (5 timer siden): Kristin Gjelsvik har selv kritisert andre influencere når de har skyldt på "feilposting". Hun har bombastisk uttalt at det ikke er noe som heter feilposting. Men det gjelder bare for andre kanskje eller hva mener du? Kristin Gjelsvik sa følgende om Sophie Elise: "– Dette bildet ble muligens delt med en feiltakelse, men jeg kjøper ikke det. Er det noen som er bevisste på hva de legger ut, så er det influensere. Bilder studeres nøye før de publiseres, sier Gjelsvik på sin Instagram-konto." https://www.nettavisen.no/livsstil/anklager-sophie-elise-etter-bildedeling-kalkulert/s/5-95-919177 Men her er det ikke Kristin som har trykket publiser, hun er ett offer Endret 19. september 2023 av duskelapp 2
Snublefot62 Skrevet 19. september 2023 #4568 Skrevet 19. september 2023 duskelapp skrev (2 minutter siden): Men her er det ikke Kristin som har trykket publiser, hun er ett offer Ett offer? Kødder du nå? 20 1
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4569 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 13 1
duskelapp Skrevet 19. september 2023 #4570 Skrevet 19. september 2023 (endret) Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Ett offer? Kødder du nå? Nei, men 100% ironisk 🤭 Endret 19. september 2023 av duskelapp 7 1
duskelapp Skrevet 19. september 2023 #4571 Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (Akkurat nå): Ikke sant. Hun har ikke vært med på å utforme denne utolig forseggjorte "kladden" heller selvsagt. Som ble publisert 12 dager før oppstart. Da bør man vel strengt tatt være ganske klar. Stakkars. Trist fiolin spilles i bakgrunnen nå, i mens jeg feller en tåre 😢 11 1 1
Gjest pop up bruker Skrevet 19. september 2023 #4572 Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (1 time siden): Ikke sant. Hun har ikke vært med på å utforme denne utolig forseggjorte "kladden" heller selvsagt. Som ble publisert 12 dager før oppstart. Da bør man vel strengt tatt være ganske klar. Stakkars. Hvis det bare var 12 dager til oppstart, og dette bare var en kladd, og langt fra ferdig, hadde de i så fall 12 hektiske dager foran seg 🤯🤯🤯
Paneera Skrevet 19. september 2023 #4573 Skrevet 19. september 2023 caremore skrev (På 15.9.2023 den 20.47): Syns det er helt idiotisk av VG å fronte denne saken, mens SE slipper unna hver gang. Nei. Det er ikke idiotisk at VG dekker denne saken. Det kan potensielt redde liv. Det kan opplyse behandlingsinstitusjoner og foreldre (til sårbare barn med traumer og spiseforstyrrelser), slik at de som er rundt de sårbare barna og tenåringene kan advare og heller legge pengene i kvalifisert behandling. Dette kurset kan ta liv. Man harselerer ikke med spiseforstyrrelser på denne måten. Ferdig. 18 6
Paneera Skrevet 19. september 2023 #4574 Skrevet 19. september 2023 solietta skrev (På 16.9.2023 den 1.37): Husk at det er fagfolk i bildet. Er utrolig synd at det ble lansert , før prosjektet var helt ferdig og hadde alt på plass. Nei. De er ikke fagfolk. Etter det jeg vet har ingen autorisasjon? 13
Gjest Kattedama Skrevet 19. september 2023 #4575 Skrevet 19. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (36 minutter siden): Nei. Det er ikke idiotisk at VG dekker denne saken. Det kan potensielt redde liv. Det kan opplyse behandlingsinstitusjoner og foreldre (til sårbare barn med traumer og spiseforstyrrelser), slik at de som er rundt de sårbare barna og tenåringene kan advare og heller legge pengene i kvalifisert behandling. Dette kurset kan ta liv. Man harselerer ikke med spiseforstyrrelser på denne måten. Ferdig. Poenget mitt var at de gjør forskjell på KG og SE. Men det er bra at media har fokus på denne saken med KG.
Paneera Skrevet 19. september 2023 #4576 Skrevet 19. september 2023 Kollontaj skrev (På 16.9.2023 den 10.44): Skjønner du hva som diskuteres? Åpenbart ikke 3
Paneera Skrevet 20. september 2023 #4577 Skrevet 20. september 2023 solietta skrev (På 16.9.2023 den 12.40): Hvorfor ikke vente til alle kortene er lagt på bordet ? Greit nok du er veldig kritisk til dette , men du vet ikke helt hva dette prosjektet går ut på siden , k aldri fikk komme ut med det selv på sine egne kanaler og fra henne selv . Vet du hva dette kurset går ut på da? Hva tenker du om at sårbare ungdommer med spiseforstyrrelser i verste fall kan dø ved å velge et slikt kurs overfor kvalifisert behandling? Eller ta selvmord fordi kurset "ikke holdt det som det lovte"? Jeg støtter det som ble nevnt her med å kontakte RASP. 10 1 3
Paneera Skrevet 20. september 2023 #4578 Skrevet 20. september 2023 Felis skrev (På 17.9.2023 den 17.26): Kurset lå ute i 2 døgn og ble sendt på Mail til 6500 mennesker. Sånn kan det gå når man glemmer å passordbeskytte ting, folkens… Jeg skjønner uansett ikke hva hun mener med at det skulle vært passordbeskyttet? Prøver hun å si at hun ble hacket? Og hvem var den ansatte som skrev teksten «spis med Kristin»? Snakker vi samme person som kom opp med linjen «eldes som en jaguar e-type»? Personlig synes jeg det ligner veldig på sjargongen Belinda har brukt de siste dagene. Dere vet, «Kristin har så avslappet forhold til mat at hun nynner seg gjennom måltidene og spiser både meg og mannen min under bordet, såååå avslappet er Kristin» Og det siste avsnittet om aldersgruppen til følgerne hennes tyder på at hun kjenner på at hun beveger seg langt over grensen til hva som er greit. Å forsvare seg med at følgerne er voksne damer og derfor ikke sårbare tyder på at Kristin har en god del å lære. Voksne damer kan fint ha et problematisk forhold til mat og være lett påvirkelige av influencere som ikke eier moral… Jepp. Spiseforstyrrelser rammer ikke bare 13-19 åringer. Jeg kjenner en dame med anoreksi som nærmer seg 60. Hun har vært syk siden hun var 11. Anoreksi har ingen aldersgrense. Så det argumentet til KG holder ikke mål. Eldre kan også være sårbare, til og med mer sårbare enn tenåringene. 21 4
Wald86 Skrevet 20. september 2023 #4579 Skrevet 20. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 19
Undrende2023 Skrevet 20. september 2023 #4580 Skrevet 20. september 2023 Wald86 skrev (1 time siden): Og mange kan få tilbakefall. Spesielt i alderen Kristin G er. Eller utvikle. Som du skriver, det har ingen alder. Mange usikre kvinner rundt 35-40, som har gjennomgått samlivsbrudd eller annet, som er i kriser. Enorm økning i "estetiske behandlinger" og plastisk kirurgi for denne gruppen. Og det er nettopp denne målgruppen Kristin G går etter. Ekstra sårbare. dårlig selvfølelse og usikkerhet. Og de stoler på henne. Hun har vunnet priser for sitt engasjement mot kroppspress. Nå kommer dolken i ryggen. Anoreksi kan for mange være en livslang lidelse og er den mest dødelige psykiske lidelsen. Spesielt den videoen om "spis med Kristin" kan nok trigge de med anoreksi, uten at du kan si at Kristin sitt kurs trigger spiseforstyrrelser. Det er nok like mye en korrelasjon; de som har anoreksi eller symptomer på anoreksi vil interessere seg ekstra mye for denne typen kurs. Det mest problematiske er at Kristin har frontet seg selv som en anti-kroppspress forkjemper, men nå viser det seg at hun er verst av alle, fordi hun har vært en ulv i fåreklær. 15 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå