Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4521 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 15
Snublefot62 Skrevet 19. september 2023 #4522 Skrevet 19. september 2023 (endret) solietta skrev (23 minutter siden): Spør dere selv om hvorfor det ikke er lov å dele sine erfaringer osv gjennom et lite kurs ? Hva er så galt med å dele sine erfaringer ? Prisen er nok som den er , for fagfolkene som er med på dette kurset skal tjene noe på dette dem også Men om nå kurset blir lagt ut igjen på mikrosteg.com - hvordan kan KG lure kundene sine på den måten de gjør der? Eller, du har kanskje ikke lest vilkårene for bruk av mikrosteg.com? For det har jeg. Og de viser ganske åpenbart at Belinda og mannen driver med regelrett svindel av personer i en vanskelig situasjon. Bare det at det alene er jo god grunn nok til å kritisere hele gjengen. Og de vilkårene er ikke lagt ut med et uhell. Er heller ikke uferdige. De er gjeldende for alle som har kjøpt kurs frem til nå. Endret 19. september 2023 av Snublefot62 18
Gjest Fru G Skrevet 19. september 2023 #4523 Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (30 minutter siden): Mente ikke å kritisere deg. Skjønt hva du mente. Så er helt enige. Ble litt tilfeldig med sitering av din post, var generelt svar på flere. Beklager om det fresmto som at jeg syntes du skrev noe galt Det går helt fint🌺 Jeg er mottagelig for kritikk, det får en til å reflektere. Det var viktig for meg å skrive ‘ikke i mine sko…’ fordi jeg liker ikke ‘konkurranse’ om hvem som har det verst. Det er individuelt.
Sunnys Skrevet 19. september 2023 #4524 Skrevet 19. september 2023 Jeg liker Kristin på mange måter, hun snakker rett fra levra og er morsom å høre på. Men å kritisere Sofie Elise i den grad hun gjør er ikke greit. Det kaller jeg mobbing. Kristin selv legger ut lettkledde bilder, og er avhengig av penger hun også, som de fleste andre influenserne. 6
Gjest Fru G Skrevet 19. september 2023 #4525 Skrevet 19. september 2023 solietta skrev (1 time siden): Spør dere selv om hvorfor det ikke er lov å dele sine erfaringer osv gjennom et lite kurs ? Hva er så galt med å dele sine erfaringer ? Prisen er nok som den er , for fagfolkene som er med på dette kurset skal tjene noe på dette dem også Du har ikke svart meg på om du tror betalingsinformasjon og mailutsendelser var kladd også-?
Snublefot62 Skrevet 19. september 2023 #4526 Skrevet 19. september 2023 Fru G skrev (Akkurat nå): Du har ikke svart meg på om du tror betalingsinformasjon og mailutsendelser var kladd også-? Eller vilkårene for mikrosteg.com. De er bare latterlige. 6 2
Gjest Fru G Skrevet 19. september 2023 #4527 Skrevet 19. september 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Eller vilkårene for mikrosteg.com. De er bare latterlige. Belinda J som er innehaver og da sier det seg selv. Synes hun slipper billig unna.
Undrende2023 Skrevet 19. september 2023 #4528 Skrevet 19. september 2023 Skummet gjennom https://www.mikrosteg.com/personvern Nå er ikke dette mitt rettsområde, men en del lover er ufravikelig (preseptoriske). "mikrosteg.com sitt samlede ansvar for krav som oppstår fra bruk av tjenesten, være begrenset til det som er betalt av deg til mikrosteg.com for hele eller deler av tjenesten som er grunnlaget for kravet." Tviler sterkt på at f.eks. denne formuleringen står seg juridisk. Gjelder forså vidt også andre formuleringer som er benyttet. Minner mest om noe de har kopiert fra en eller annen utenlandsk side. "1. Kurs - online program - og abonnement kan ikke bli refundert hvis et kurs er startet. Angrefristen gjelder ikke for online-kurs der alle kurs modulene gjøres tilgjengelige ved kjøp." For at Angreretten skal opphøre, må forbruker ha gitt et aktivt samtykke, eksempelvis gjennom å huke av for å ha lest salgsbetingelsene. Denne "avhukingen" og link til betingelsene må være lett tilgjengelig ved den enkelte pakken. Det holder ikke å ha link til "Personvern" nederst. Det er også feil å kalle det Personvern når det også er der man må gå inn for å lese betingelsene for kjøp. Dette kunne jeg brukt mange timer på. Men, det holder nok å advare mot en svært useriøs bedrift. 18 9
cHg Skrevet 19. september 2023 #4529 Skrevet 19. september 2023 Tenker det er smart å ikke mate trollet. Når det er så usigelig gjentagende samme setning igjen og igjen og igjen så blir det der kun spam. Vedkommende klarer heller ikke argumentere for sin "sak" Og jeg skjønner nesten ikke hvorfor det ikke er moderert bort. 14 3
Sansa20 Skrevet 19. september 2023 #4530 Skrevet 19. september 2023 Fru G skrev (17 minutter siden): Du har ikke svart meg på om du tror betalingsinformasjon og mailutsendelser var kladd også-? Det skjedde nok en glipp der også 2
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4531 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 15. november 2023 av Wald86 7 3
Citha Skrevet 19. september 2023 #4532 Skrevet 19. september 2023 2 minutter siden, solietta said: Det skjedde nok en glipp der også Vil du svare på spørsmålet mitt? 2
anon01 Skrevet 19. september 2023 #4533 Skrevet 19. september 2023 3 minutter siden, Wald86 said: Istemmer. Fint med motstemmer. Men da må de nesten komme med fornuftig argumentasjon. Uten det blir det ingen fruktbar diskusjon, bare grunnløse påstander. Enig i dette Også håper jeg folk kan holde seg for god til å påstå at de som er motstemmer er influenceren selv. 5
cHg Skrevet 19. september 2023 #4534 Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (5 minutter siden): Istemmer. Fint med motstemmer. Men da må de nesten komme med fornuftig argumentasjon. Uten det blir det ingen fruktbar diskusjon, bare grunnløse påstander. Enig. Det blir kun støy. 2
Djerv2020 Skrevet 19. september 2023 #4535 Skrevet 19. september 2023 Slutt å mate trollet… Det består bare av følelser, ingen konkrete svar. Det ødelegger tråden, og det er nettopp det som er målet hennes/hans. 11 5
Snublefot62 Skrevet 19. september 2023 #4536 Skrevet 19. september 2023 Undrende2023 skrev (24 minutter siden): Skummet gjennom https://www.mikrosteg.com/personvern Nå er ikke dette mitt rettsområde, men en del lover er ufravikelig (preseptoriske). "mikrosteg.com sitt samlede ansvar for krav som oppstår fra bruk av tjenesten, være begrenset til det som er betalt av deg til mikrosteg.com for hele eller deler av tjenesten som er grunnlaget for kravet." Tviler sterkt på at f.eks. denne formuleringen står seg juridisk. Gjelder forså vidt også andre formuleringer som er benyttet. Minner mest om noe de har kopiert fra en eller annen utenlandsk side. "1. Kurs - online program - og abonnement kan ikke bli refundert hvis et kurs er startet. Angrefristen gjelder ikke for online-kurs der alle kurs modulene gjøres tilgjengelige ved kjøp." For at Angreretten skal opphøre, må forbruker ha gitt et aktivt samtykke, eksempelvis gjennom å huke av for å ha lest salgsbetingelsene. Denne "avhukingen" og link til betingelsene må være lett tilgjengelig ved den enkelte pakken. Det holder ikke å ha link til "Personvern" nederst. Det er også feil å kalle det Personvern når det også er der man må gå inn for å lese betingelsene for kjøp. Dette kunne jeg brukt mange timer på. Men, det holder nok å advare mot en svært useriøs bedrift. Korrekt. Det er i strid med avtaleloven. Og det er mye mer. Dette er da vilkårene alle som har kjøpt kurs frem til nå må ha godtatt. Og som alle som kjøper Kristin sitt fremtidige kurs må godta. Dette er altså ikke halvferdig. Det er de som brukes i dag. Og som Kristin enten ikke har sjekket eller stiller seg bak. Ulovlige vilkår som utnytter mangel på kunnskap hos kunden. Mer usmakelig blir det vel ikke? 14 3
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4537 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 8 9
Høstsemester Skrevet 19. september 2023 #4538 Skrevet 19. september 2023 solietta skrev (3 timer siden): Spør dere selv om hvorfor det ikke er lov å dele sine erfaringer osv gjennom et lite kurs ? Hva er så galt med å dele sine erfaringer ? Prisen er nok som den er , for fagfolkene som er med på dette kurset skal tjene noe på dette dem også Jeg har også mye erfaring og har gjennomgått samlivsbrudd og lever et aktivt liv med kronisk sykdom.. erfaringer kan jeg dele gratis og lytte til de som har behov for å prate - gratis. Alle erfaringene er mine erfaringer basert på mitt liv og livssituasjon. Det betyr ikke at jeg kan starte opp et kurs for de som er i en livskrise. Jeg er ikke kompetent til det og det er ikke KG heller! I motsetning til KG har jeg utdanning som gjør at jeg er kompetent til å veilede unge mennesker innenfor mitt fagfelt, et fag jeg har utdanning og kompetanse til å utføre. Denne tåkeleggingen din kaster mer bensin på det overtente bålet. 8 12
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #4539 Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 11 11
Klink Skrevet 19. september 2023 #4540 Skrevet 19. september 2023 (endret) Jeg ventet spent på forklaringen på at det gikk an å betale for kurset og at det ble sendt ut mail, men… Endret 19. september 2023 av Klink 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå