anon01 Skrevet 17. september 2023 #4361 Skrevet 17. september 2023 48 minutter siden, caremore said: Nei Kristin, forbrukerne trenger IKKE å lære av livskrisen din. De kan oppsøke profesjonell hjelp, slik man bør gjøre, og ikke betale skyhøy pris for noe du setter merkevare navnet ditt på. Der sa du det! Om hun på død og liv må melke penger ut av sin egen krise, så ha ett samarbeid med en psykologbedrift da! Der man prater om metoder og verktøy man kan bruke i hverdagen. Også for all del, en liten rabattkode på time hos den bedriften. Man trenger ikke å lage sitt eget kurs på det... 25 1 1
*blueberry* Skrevet 17. september 2023 #4362 Skrevet 17. september 2023 Wald86 skrev (2 timer siden): Hun sank ennå litt lavere med dette. Nå er det bare å kjøre på med opplegget sitt. Det hjelper ikke at målgruppen er rundt 30-40 i alder. Målgruppen er fremdeles sårbar, kvinner som sliter med mat og selvfølelse, kvinner som har stått i en livskrise, og som har tatt kontakt med KG nettopp fordi de tror hun er en "venn". Fy altså. Jeg reagerte på dette også. Forsvaret hennes er at hun ikke har tenåringer som målgruppe? Det er mange sårbare på 30+ også, spesielt innenfor spiseproblematikk (den ene eller den andre veien). Dette blir for dumt. Jeg mistet egentlig sansen for KG etter Paradise Hotel sesong 10. Da kunne man virkelig se hvor umoden og barnslig hun kunne oppføre seg i virkeligheten (mot IR). 14 2
enkefru Skrevet 17. september 2023 #4363 Skrevet 17. september 2023 caremore skrev (52 minutter siden): Nei Kristin, forbrukerne trenger IKKE å lære av livskrisen din. De kan oppsøke profesjonell hjelp, slik man bør gjøre, og ikke betale skyhøy pris for noe du setter merkevare navnet ditt på. Dette virker bare krampeaktig og basert på at du trenger raske penger. Er hun i det hele tatt ute av sin egen livskrise? Er virkelig alt i livet hennes på stell nå? Tro’kke det nei…. En bør kanskje la det gå lenger enn et kvarter etter «krisen» før en annonserer den er over? Lande litt….? 22
Frøkenfryden Skrevet 17. september 2023 #4364 Skrevet 17. september 2023 Fru G skrev (30 minutter siden): Ja. Mikrosteg. Videoen var mer et makrosteg. Bakover🤨 17 1 1
Sansa20 Skrevet 17. september 2023 #4365 Skrevet 17. september 2023 Jodaneida skrev (1 time siden): Hva tenker du om unnskyldningen hennes da? Jeg har hørt hennes forklaring og som støttes herfra . Det var utrolig my skrevet ufortjent kritikk og antagelser ut i sosiale medier . Hva dere andre mener om saken er opp til dere. 1
Høstsemester Skrevet 17. september 2023 #4366 Skrevet 17. september 2023 Fru G skrev (1 time siden): Jepp. K sier hun ikke tvinger noen til å kjøpe kurset. Så vidt jeg vet har ikke Sofie Elise tvunget noen til å fikse på utseende heller. Nei, da trenger ingen influencere ta ansvar for påvirkningen sin i some. 8
Wald86 Skrevet 17. september 2023 #4367 Skrevet 17. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 8
Kollontaj Skrevet 17. september 2023 #4368 Skrevet 17. september 2023 solietta skrev (13 minutter siden): Jeg har hørt hennes forklaring og som støttes herfra . Det var utrolig my skrevet ufortjent kritikk og antagelser ut i sosiale medier . Hva dere andre mener om saken er opp til dere. Konkret hvilke punkter mener du var avklarende og bra? 🧐 20 2
Høstsemester Skrevet 17. september 2023 #4369 Skrevet 17. september 2023 Wald86 skrev (7 minutter siden): Og ingen i reklamebransjen forøvrig. plastisk kirurgi, alkoholreklame, tobakksreklame, legemidler mm. Kjør på! Ingen tvinger deg. Er bare til å kjøre på ja. 1
Wald86 Skrevet 17. september 2023 #4370 Skrevet 17. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 21
Høstsemester Skrevet 17. september 2023 #4371 Skrevet 17. september 2023 (endret) Wald86 skrev (7 minutter siden): Hennes status har gått til hodet på henne kanskje. Hun er i følge henne selv hevet over de andre, hevet over kritikk kanskje lover og regler også? Det blir spennende å se fremover, hvor dette bærer. Det er en usunn bransje å jobbe i ser det ut som. Flere influensere har i begynnelsen fremstått som likandes og fornuftige mennesker. Etterhvert ser det ut som bransjen og jakten på å holde seg aktuell, samt hanke inn likes går til hodet på flere av dem. Endret 17. september 2023 av Høstsemester 14 1
Fantorangen-Oslo Skrevet 17. september 2023 #4372 Skrevet 17. september 2023 Høstsemester skrev (2 timer siden): Godt skrevet. Gode spørsmål angående hvilken erfaring har KG til å kunne begynne å veilede og kurse andre mennesker? Lurer også på hvilken kompetanse hun mener egne erfaringer er god nok til å kurse/veilede andre i livskriser? Det er så arrogant og uansvarlig opptreden. Nettopp! Du sa det, arrogant og uansvarlig. For det er nettopp det det er. Hennes utfordringer virker litt som en dråpe i havet ift hva mange andre har. Dette er selvsagt individuelt, - alt er relativt, men som jeg skrev, jeg sitter og i forskjellige faggrupper og det er kvinner (og menn) som idag har vært gjennom et h3lv3t3, har opplevd psykisk og fysisk vold, noen går med voldsalarm, noen få lever på hemmelig adresse, barn har traumer, mor/far har opplevd økonomisk ruin, personer har vært ut og inn av Modum pga spiseforstyrrelser, ernæringsproblemer grunnet medisinske forhold osv. Hvem i all verden er KG til å veilede disse? Hva om noen av disse ser opp til henne fordi hun nettopp har vært en som har vært såpass tøff, tatt affære, sagt imot andre influencere på direktesendt TV, så kommer dette her og de går «fem på», betaler 3500 kr fordi de har knyttet et bånd til henne grunnet suggesjon? Farlig utvikling! Dette er selvsagt de gruppene som er mest utsatt, men - KG har virkelig tråkket hardt i salaten her og fremstår som en slags amerikansk preacher hvor urna sendes rundt og det klinger i ‘gullmynter’. Det burde vært straffbart å arrangere kurs med slikt innhold uten at autoriserte fagfolk er involvert! Jevnlig oppfølging er som regel også nødvendig. Heldigvis har hun avlyst arrangementet, men jeg vil tro hun fortsatt selv mener at hun kan «hjelpe og veilede» personer ut av ulike kriser. Hjelpe meg. Måtte media ta tak i dette og avsløre hennes unnskyldinger «vi hadde jo ikke rukket å føre opp hvem/hvordan» osv før arrangementet ble avlyst. Nei, hun får komme seg gjennom sin egen krise OG ikke minst ut av boblen sin! Dette var lite profesjonelt og mildt sagt uansvarlig av KG. 20 1 8
Korsihalsen Skrevet 17. september 2023 #4373 Skrevet 17. september 2023 Albbas skrev (På 16.9.2023 den 11.13): Men folk med kompetanse er veldig dyre, og det er fortsatt lite treffsikre metoder (avhengig av hva man sliter med). Så siden du først stilte spørsmålet så er jo svaret at KG kan tilby et tilgjengelig lavterskel-opplegg. Når det gjelder kosthold, mat og spiseutfordringer er det jo fullstendig vill vesten på markedet. Disse tilbudene dukker opp fordi det ikke finnes gode tilbud for de som faller mellom to stoler. Jeg syns fortsatt konseptet er etisk forkastelig, men jeg ser jo godt at det er et marked for det, fordi mange mennesker er desperate etter å få kontroll på helse og kosthold og det er få gode tilbud. Det er jo mye tullete svindyre opplegg fra de som har kompetanse også. Lavterskel tilbud i kommunen er gratis, ville heller søkt dit 14 4
Populært innlegg Nikea Skrevet 17. september 2023 Populært innlegg #4374 Skrevet 17. september 2023 Jeg synes også det er relativt spesielt å skulle selge folk innblikk i hvordan hun kom seg ut av en krise når hun selv har vært ute av denne krisen i omtrent fem minutter. Hele stuntet bærer for øvrig preg av at hun enten fortsatt er midt i den, eller er like kynisk som bransjen hun liker å kritisere. 40 1 11
Gjest pop up bruker Skrevet 17. september 2023 #4375 Skrevet 17. september 2023 Var ikke mange støttende meldinger under det innlegget! Ser ikke ut som de fleste kjøpee denne (ikke)unnskyldningen.
Wald86 Skrevet 17. september 2023 #4376 Skrevet 17. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 15
duskelapp Skrevet 17. september 2023 #4377 Skrevet 17. september 2023 (endret) Oiiiii... hørte Kristin versjon , men måten hun brukte barnet som en unnskyldning... reelt ja... men at det gjør henne til unntaket... nei... da kunne hun stoppet der hvor hun sa at hun satt stille fordi dette var ikke informasjon fra hennes kanaler , som igjen kan være forståelig, hvis noe må avklares, undersøkes ect.. Men den holdningen fra start og hvor nedlatende hun snakker med sine "hehe" , som om vi er verdens dummeste folk som har oppfattet alt feil + sønnen som gjør henne til unntaket... da falt jeg helt av "unnskyldning/forklaringstoget" Aiiaiai.. for en ripe i lakken Eksen var nok en tafatt type, men stakkars kar som har hørt på denne talemåten til seg i 10 år ... denne videoen er første gang jeg har kunnet relatere meg med han 😄 Endret 17. september 2023 av duskelapp 36
duskelapp Skrevet 17. september 2023 #4378 Skrevet 17. september 2023 Glemte å nevne måten hun først legger frem om alle de gode tingene hun har gjort tidligere, hvor mye hun legger trykk på det.. som at vi skal legge til grunn det først før vi dømmer henne .... Ææææ, dette var bare helt krise.. er veldig overrasket, men likevel ikke uforventet. Når kropp går til hodet så synker som sagt iq nivået 28 3
Gjest Fru G Skrevet 17. september 2023 #4379 Skrevet 17. september 2023 (endret) Nikea skrev (30 minutter siden): Jeg synes også det er relativt spesielt å skulle selge folk innblikk i hvordan hun kom seg ut av en krise når hun selv har vært ute av denne krisen i omtrent fem minutter. Hele stuntet bærer for øvrig preg av at hun enten fortsatt er midt i den, eller er like kynisk som bransjen hun liker å kritisere. Hun sier i en video på tettere på livet at hun er 50% lykkelig og 50% i en krise. Bare å gå inn på Insta å se og høre… Endret 17. september 2023 av Fru G
Høstsemester Skrevet 17. september 2023 #4380 Skrevet 17. september 2023 pop up bruker skrev (21 minutter siden): Var ikke mange støttende meldinger under det innlegget! Ser ikke ut som de fleste kjøpee denne (ikke)unnskyldningen. Tenker nok at det har mye med at de som har gitt sin støtte til KG tidligere, kjenner de fleste triksene og unnskyldningene influencerne kommer med. Det er et publikum som er kritisk til bransjen. 8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå