Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tragisk svada.

Her får Belinda og mannen all skyld, så koselig gjort mot vennene..

Ble nok for mye Sangria i Spania på alle.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hønemoor skrev (3 minutter siden):

Oja, da er jeg blokkert da. Men kan ikke skjønne det, har ikke kommentert eller likt noe på hennes sider 🤷‍♀️

Kanskje du har likt kommentarer som kritiserer Belinda? Er vanlig at influencere som ikke kan stå til ansvar for egen påvirkning blokkerer kritiske røster.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Moongirl said:

Det tenker jeg og, har en følelse på at kanskje har vært litt innabords når de har drodlet og disktuerte ideer og tanker. Samt disse to venninne er gode på å skryte av hverandre, også ble det kanskje dratt litt langt.

I denne forklaringen til Kristin på Instagram, så synes jeg det ble vel litt mye fokus på at alle andre har antatt ting. Istedenfor å bare kalle en spade for en spade, og si "Vi beklager, her ble det publisert noe som ikke skulle vært publisert. Sorry. Menneskelig feil, og det skal vi ta til oss"

Endret av anon01
skrivefeil
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Sovinello skrev (1 time siden):

Ooooooog der kom beklagelsen, som på ingen måte er en beklagelse. IMG-5857.jpgIMG-5858.jpg

KG er blitt atter en ubrukelig influencer samfunnet ikke har behov for. En influncer som ikke klarer å ta ansvar for egen påvirkning.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes både det er trist og ikke minst patetisk, det siste stuntet av Kristin Gjelsvik. Hadde virkelig ventet mere av henne. En sterk dame som fronter det «sunne» og sier imot influencere som går langt over streken med påvirkning på våre unge. 
Først og fremst, alder og erfaring. Hva har KG som livserfaring FØR hun fikk barn. Nå: hvor gammel er barnet? 
Hun leide leilighet med en arbeidsledig i lang tid. Gikk konkurs, ble gravid, kom seg ovenpå, klikk og interesse økte, parallellt økte inntektene. Deretter ble det bolig og paret ble foreldre. Ikke glem at de fikk god økonomisk rådgiving etter at hun var ferdig med gjeldsordningsperioden. 
Det er voksne par der ute med flere barn, barn i forskjellige perioder i livet sitt. Aktiviteter på tvers av hverandre, noen med diagnoser, lette eller mere alvorlige, de fleste uten. En skilsmisse er aldri grei skuring for noen. 90% av tilfellene står det igjen en partner som har det forferdelig tøft, for ikke å nevne barna (som ofte også må rives ut av sitt normale miljø, bytte skole, begynne på nytt lag eller ha foreldre som kjører ekstra langt for å frakte de). For de fleste er det en påkjenning og mange går drastisk ned i vekt på rekordtid. 
Mange har lederjobber med personalansvar som også skal følges opp jevnlig denne tiden med et stramt budsjett satt av et styre/topp-ledelse. 
Hvem i all verden er Kristin Gjelsvik med sitt første ordentlige brudd ever og med ett barn i stallen på snaut 2 (3)? År til å fortelle eller veilede andre mennesker gjennom kriser i livet sitt? Kjenner jeg blir både matt og forbanna når jeg leser et slikt «kurs-program»! 
Jeg er selv med i faggrupper, har opplevd samlivsbrudd med flere barn i familien hvor også elskerinnen (utenlandsk som ønsket oppholdstillatelse i Norge) ble gravid uten at eks-mann «skjønte noe». Satt med hytter og hus og eksmann «rømte utenlands» slik at jeg satt alene med alt, og selvsagt visninger og salg av dette. Unger som skulle på treninger, øvelser mm, bonusbarn som kom annenhver helg (uansett om bf var hjemme eller ikke, hen besøkte også oss og sine halvsøsken). Advokater, rådgivere, familievernkontoret osv. At kiloer raser av sier seg selv. Ufrivillig eller ikke. Så nekter noen å dele på utgiftene i perioden før salg, så er det søknader via NAV, deretter samtaler om bidrag og mange nekter å betale der derfor blir det og en ny «kamp» for barnas skyld. 
Det finnes fagkyndige og faggrupper i hver kommune og jeg råder alle å booke møter hos de. Da har man også dokumentasjon OM man skulle trenge disse å banke i bordet med ifm en evt tvist med en eks senere. Da tenker jeg også på hvordan barn kan reagere etter et samlivsbrudd, ikke bare mister de den A4-familien sin, de rammene rundt dette, men må bytte hjem enten annenhver uke eller annenhver helg. Kanskje er det to forskjellige kommuner, kanskje kjenner de ingen på det nye stedet og det er mange omstillinger ift miljø og venner. 
Nei, Kristin - jeg håper virkelig du leser gjennom denne tråden og lander litt. Du er ikke verdens midtpunkt fordi du har hatt et tøft brudd og er stuck med en bolig dere ikke får solgt. Du har ny kjæreste, har vært ute å reist på ferier, har kun et friskt barn som ikke krever mye i den alderen. Håper du sender noen tanker til de med flere barn, en tøff økonomi eller begge med fulltidsjobb og sjonglering av denne, kanskje turnuser, barn med forskjellige aktiviteter på forskjellige steder til SAMME tid, skoler og lekser, flytting, og ikke minst følelsene til både foreldre og barn. 
La fagfolk få jobbe med det de er god på så kan du fortsette med det du holdt på med, ikke oppfør deg som en «verdensmester» på ernæring, coache folk med ulike utfordringer du ikke har aning om kan være, «finne deg selv»-greia etter ditt første brudd med et barn som er så liten at han knapt skjønner hva som skjer. Del erfaringer er fint, men ikke kynisk tjene penger på andres evt bekymringer/problemer i livet, som også kan være alvorlige. 
Nei, her mistet jeg all respekt for KG! 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 19
Skrevet
anon01 skrev (1 minutt siden):

Det tenker jeg og, har en følelse på at kanskje har vært litt innabords når de har drådlet. Samt disse to venninne er gode på å skryte av hverandre, også ble det kanskje dratt litt langt.

I denne forklaringen til Kristin på Instagram, så synes jeg det ble vel litt mye fokus på at alle andre har antatt ting. Istedenfor å bare kalle en spade for en spade, og si "Vi beklager, her ble det publisert noe som ikke skulle vært publisert. Sorry. Menneskelig feil, og det skal vi ta til oss"

Ikke sant?

Det beste hadde vært å si at dette beklager vi, jeg på det sterkeste. Etter all kritikken innser vi, jeg at dette konseptet ikke var godt nok gjennomtenk. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Moongirl skrev (1 minutt siden):

Tragisk svada.

Her får Belinda og mannen all skyld, så koselig gjort mot vennene..

Tenkte det samme, hun kaster Belinda og mannen under bussen her. Det er deres skyld at kurset ble lansert, liksom. Det var de (og ansatte i microsteg) som gjorde feil. Merkelig at det ble sendt ut mail til folk om kurset, om det var slik at det ikke skulle lanseres, da. Merkelig at kurset lå ute på microsteg så lenge, om det ikke skulle lanseres.

Snakk om ansvarsfraskrivelse. Hadde vært så mye bedre om hun bare hadde innrømmet det som det var, beklaget at hun mistet all fornuft, men at hun nå hadde skjønt at hun hadde gjort feil og kommet på bedre tanker igjen. At hun virkelig hadde tatt til seg kritikken og kommet på bedre tanker.

Det hun kommer med nå er ingen unnskyldning. Det hun sier nå er jo at alt som har skjedd er alle andre sin skyld; eiere og ansatte i microsteg og kritikerne. De fleste ser heldigvis ut til å skjønne at denne «unnskyldningen» til Kristin bare er løgn og bullshit. 

Skikkelig skuffende. Basert på hvordan Kristin har vært mot andre influensere, hadde jeg forventet bedre av henne. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
Wald86 skrev (54 minutter siden):

Hun sank ennå litt lavere med dette. Nå er det bare å kjøre på med opplegget sitt. Det hjelper ikke at målgruppen er rundt  30-40 i alder. Målgruppen er fremdeles sårbar, kvinner som sliter med mat og selvfølelse, kvinner som har stått i en livskrise, og som har tatt kontakt med KG nettopp fordi de tror hun er en "venn". Fy altså.

Ja, det er en kynisk bransje. Deler denne fra Fru Johansen på Instagram. Hun får frem budskapet bedre enn meg. 

IMG_2590.jpeg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Synes både det er trist og ikke minst patetisk, det siste stuntet av Kristin Gjelsvik. Hadde virkelig ventet mere av henne. En sterk dame som fronter det «sunne» og sier imot influencere som går langt over streken med påvirkning på våre unge. 
Først og fremst, alder og erfaring. Hva har KG som livserfaring FØR hun fikk barn. Nå: hvor gammel er barnet? 
Hun leide leilighet med en arbeidsledig i lang tid. Gikk konkurs, ble gravid, kom seg ovenpå, klikk og interesse økte, parallellt økte inntektene. Deretter ble det bolig og paret ble foreldre. Ikke glem at de fikk god økonomisk rådgiving etter at hun var ferdig med gjeldsordningsperioden. 
Det er voksne par der ute med flere barn, barn i forskjellige perioder i livet sitt. Aktiviteter på tvers av hverandre, noen med diagnoser, lette eller mere alvorlige, de fleste uten. En skilsmisse er aldri grei skuring for noen. 90% av tilfellene står det igjen en partner som har det forferdelig tøft, for ikke å nevne barna (som ofte også må rives ut av sitt normale miljø, bytte skole, begynne på nytt lag eller ha foreldre som kjører ekstra langt for å frakte de). For de fleste er det en påkjenning og mange går drastisk ned i vekt på rekordtid. 
Mange har lederjobber med personalansvar som også skal følges opp jevnlig denne tiden med et stramt budsjett satt av et styre/topp-ledelse. 
Hvem i all verden er Kristin Gjelsvik med sitt første ordentlige brudd ever og med ett barn i stallen på snaut 2 (3)? År til å fortelle eller veilede andre mennesker gjennom kriser i livet sitt? Kjenner jeg blir både matt og forbanna når jeg leser et slikt «kurs-program»! 
Jeg er selv med i faggrupper, har opplevd samlivsbrudd med flere barn i familien hvor også elskerinnen (utenlandsk som ønsket oppholdstillatelse i Norge) ble gravid uten at eks-mann «skjønte noe». Satt med hytter og hus og eksmann «rømte utenlands» slik at jeg satt alene med alt, og selvsagt visninger og salg av dette. Unger som skulle på treninger, øvelser mm, bonusbarn som kom annenhver helg (uansett om bf var hjemme eller ikke, hen besøkte også oss og sine halvsøsken). Advokater, rådgivere, familievernkontoret osv. At kiloer raser av sier seg selv. Ufrivillig eller ikke. Så nekter noen å dele på utgiftene i perioden før salg, så er det søknader via NAV, deretter samtaler om bidrag og mange nekter å betale der derfor blir det og en ny «kamp» for barnas skyld. 
Det finnes fagkyndige og faggrupper i hver kommune og jeg råder alle å booke møter hos de. Da har man også dokumentasjon OM man skulle trenge disse å banke i bordet med ifm en evt tvist med en eks senere. Da tenker jeg også på hvordan barn kan reagere etter et samlivsbrudd, ikke bare mister de den A4-familien sin, de rammene rundt dette, men må bytte hjem enten annenhver uke eller annenhver helg. Kanskje er det to forskjellige kommuner, kanskje kjenner de ingen på det nye stedet og det er mange omstillinger ift miljø og venner. 
Nei, Kristin - jeg håper virkelig du leser gjennom denne tråden og lander litt. Du er ikke verdens midtpunkt fordi du har hatt et tøft brudd og er stuck med en bolig dere ikke får solgt. Du har ny kjæreste, har vært ute å reist på ferier, har kun et friskt barn som ikke krever mye i den alderen. Håper du sender noen tanker til de med flere barn, en tøff økonomi eller begge med fulltidsjobb og sjonglering av denne, kanskje turnuser, barn med forskjellige aktiviteter på forskjellige steder til SAMME tid, skoler og lekser, flytting, og ikke minst følelsene til både foreldre og barn. 
La fagfolk få jobbe med det de er god på så kan du fortsette med det du holdt på med, ikke oppfør deg som en «verdensmester» på ernæring, coache folk med ulike utfordringer du ikke har aning om kan være, «finne deg selv»-greia etter ditt første brudd med et barn som er så liten at han knapt skjønner hva som skjer. Del erfaringer er fint, men ikke kynisk tjene penger på andres evt bekymringer/problemer i livet, som også kan være alvorlige. 
Nei, her mistet jeg all respekt for KG! 

Godt skrevet. 
Gode spørsmål angående hvilken erfaring har KG til å kunne begynne å veilede og kurse andre mennesker? 
Lurer også på hvilken kompetanse hun mener egne erfaringer er god nok til å kurse/veilede andre i livskriser? Det er så arrogant og uansvarlig opptreden. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest Dingeldangel
Skrevet

Denne unnskyldningen er så tynn at det ikke er en suppe engang.

Hvis det ble publisert feil, så er det ekstremt sløvt av firmaet pikant media/dreamdesign/Belinda Jakobsen at man bør stille spørsmål vedrørende deres kompetanse. Både firma, og Kristin må ha fått noe feedback ganske umiddelbart etter «lansering»

Hvis dette var en feil av firmaet pikant media/dreamdesign/Belinda Jakobsen, hvorfor gikk de ikke ut med forklaringen offentlig med en gang? De har jo faktisk enda ikke sagt noe (som jeg har sett). Hvordan skal de kunne virke pålitelige ovenfor nye kursholdere, som de prøver å få, om dette er måten de behandles.

og til Kristins forklaring. Hvorfor kom den ikke med en gang! Dette makkverke av ansvarsfraskrivelse hjelper ikke saken i det hele tatt.

her var det mye som ikke henger på greip… 

Skrevet

Det er jo litt morsomt når noen møter seg selv i døra på denne måten, uten å være i nærheten av å skjønne det selv, det er jo det.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
Wald86 skrev (2 minutter siden):

Denne var veldig bra. Takk for deling. Håper det kommer i media.

Som å lese CBE, jeg påvirker andre med å bare være meg selv..

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Det er jo litt morsomt når noen møter seg selv i døra på denne måten, uten å være i nærheten av å skjønne det selv, det er jo det.

Hun møter seg selv i døren flere ganger.. det som en svingdør.

• Liker 9
Skrevet
Fru G skrev (11 minutter siden):

Ja, det er en kynisk bransje. Deler denne fra Fru Johansen på Instagram. Hun får frem budskapet bedre enn meg. 

IMG_2590.jpeg

Er så enig med @FruJohansen. Vanskelig å finne ord når man har lest det der… Wow…

• Liker 11
Skrevet
Wald86 skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje "rosabloggerne" og spesielt Sophie e som Kristin G skulle si unnskyld til. Tråkket dem ned for å komme seg opp selv. Nå står de likt. Nede i sin kyniske hengemyr, og lokker sårbare.

Synes moralens vokter sitter hakke verre mer fast i hengemyren enn Sophie. 

• Liker 22
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Snakk om å sage ned greina man sitter på. Dette er bare tragisk å bevitne. Nei Kristin, forbrukerne trenger IKKE å lære av livskrisen din. De kan oppsøke profesjonell hjelp, slik man bør gjøre, og ikke betale skyhøy pris for noe du setter merkevare navnet ditt på. Dette virker bare krampeaktig og basert på at du trenger raske penger. 

Endret av caremore
Skrevet
Høstsemester skrev (2 minutter siden):

Synes moralens vokter sitter hakke verre mer fast i hengemyren enn Sophie. 

Jepp. K sier hun ikke tvinger noen til å kjøpe kurset. Så vidt jeg vet har ikke Sofie Elise tvunget noen til å fikse på utseende heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...