Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Det synes jeg også. Jeg kjenner flere som mener influencere har mye å gi, og at jeg er gammeldags i mine syn. Og det er helt fint. Jeg har tenkt mye på det, og finner ikke mulighet for å endre synet mitt slik det er nå.  Men jeg holder mulighetene åpen for at jeg kan ta feil, og at det kan bli bedre hvis tydeligere regelverk kommer på plass. 

Nå mener jeg ikke at alle influncere har så mye å gi.. hadde for eks fitfocus i samarbeid fagpersoner samarbeidet om et kurs for å fremme psykisk og fysisk helse, ville det vært mer troverdig. I motsetning til KG har fitfocus kosthold og trening på agenda og er personlig trener samt kostholdsveileder.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Høstsemester said:

Det trenger ikke å være så vanskelig å få til. Om en får til et samarbeid med fagpersoner fra helsemyndighetene og jobber med kampanjer rettet mot forebygging av psykisk uhelse, kan det fungere helt fint. Men ikke med denne influenceren.

Nøyaktig hva er det du mener disse fagpersonene fra helsemyndighetene skal kommunisere mener du? Igjen forutsetter du at det finnes en fasit som passer alle. 

Skrevet

Det jeg tenker med denne saken, ut fra svarene Kristin ga til Anna på IG (ref, Nettavisen sin artikkel), så får jeg litt følelsen av at Kristin har fått en type arroganse som ikke tar seg så godt ut. Kristin har i alle år kritisert Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen og mange fler - med god grunn! Kristin er langt ifra sammenlignbar med de «verste av de verste», men noe har skjedd - og det syntes godt. Ikke bare en helomvending utseendemessig, men noe har tydelig skjedd med holdningene hennes på veien. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/taus-etter-kritikkstorm-dette-svarer-hun-ikke-pa/s/5-95-1329387

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Albbas skrev (19 minutter siden):

Nøyaktig hva er det du mener disse fagpersonene fra helsemyndighetene skal kommunisere mener du? Igjen forutsetter du at det finnes en fasit som passer alle. 

Rådene fra helsemyndighetene er generelle og bygger på forskning. Anbefalingene passer heller ikke alle… det er generelle råd ut mot i all hovedsak friske mennesker. Kurset som KG var en del av, er rettet mot sårbare grupper.

Endret av Høstsemester
  • Liker 4
Skrevet

Jeg elsker hvordan man har ETT poeng å forsvare det med og det er at det "mangler informasjon" og man bare spytter det ut igjen og igjen som en chatbot og tror det nuller ut all relevant kritikk.

Det er nesten som de som tilsynelatende tror det å ha høyere utdannelse på noe som helst måte er noen garanti for å holde seg unna dårlige, umoralske eller direkte slemme ting fordi ingen "fagfolk" ville gjøre XYZ. Dere vil ikke tro hva leger, jurister, økonomer og realfagsprofessorer har funnet på av faenskap i årenes løp.

Gjest Kattedama
Skrevet
kraftwerk skrev (58 minutter siden):

Det jeg tenker med denne saken, ut fra svarene Kristin ga til Anna på IG (ref, Nettavisen sin artikkel), så får jeg litt følelsen av at Kristin har fått en type arroganse som ikke tar seg så godt ut. Kristin har i alle år kritisert Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen og mange fler - med god grunn! Kristin er langt ifra sammenlignbar med de «verste av de verste», men noe har skjedd - og det syntes godt. Ikke bare en helomvending utseendemessig, men noe har tydelig skjedd med holdningene hennes på veien. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/taus-etter-kritikkstorm-dette-svarer-hun-ikke-pa/s/5-95-1329387

Det ser tilsynelatende ut til at hun fortsatt er i en krise, og at hun derfor gjør lite gjennomtenkte valg?

Skrevet
solietta skrev (4 timer siden):

Hun har laget er kurs, men som ikke er ferdigstilt enda, vistnok var  det mulig å kjøpe og delta på kurset. Er tatt ned nå . Er ei pt  ansatt som har komme med anklagelser og som har antatt ting og hengt hu ut skikkelig på sin instagram og ut i Media.   Anbefaler å vente til å få hørt Kristin sin versjon av saken før du kommer med dine synspunkter 😆

elskersommer skrev (4 timer siden):

Ok

Ikke hør på denne brukeren som kontinuerlig spammer med løgn om dette. 'Ei pt ansatt' har ikke kommet med antagelser, ei eller hengt ut noen som helst, men kommet med fakta.
Les hva andre skriver og les hva Camilla Ananiassen skriver på Instagram. 
Jeg har rapportert Solietta for juging og spam. 

Makan.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå får KG endelig smake sin egen medisin.

Hvorfor er det så stille på Mads Hansen og Ingeborg Senneset tro? 
Sammen med KG lever de jo av å lynsje andre, «venner» eller ei.

Påtide at de slutter å beskytte venninna si..

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet

Synes egentlig det er bare trist at en stemme som har vært god og fornuftig oppi kroppspress fokuset hos influencere så til de grader har gått i samme fella selv. Sørgelige greier. Nei både KG og BJ bør la kosthold og treningstips være opptil de som har bakgrunn og utdanning innen dette. 

• Liker 6
Skrevet

Fra en som ikke har fulgt henne noe særlig. Ser flere sier hun har forandret seg mye siste året . Også i utseende.

Hva har forandret seg???

• Liker 1
Skrevet
MiominMio skrev (2 minutter siden):

Synes egentlig det er bare trist at en stemme som har vært god og fornuftig oppi kroppspress fokuset hos influencere så til de grader har gått i samme fella selv. Sørgelige greier. Nei både KG og BJ bør la kosthold og treningstips være opptil de som har bakgrunn og utdanning innen dette. 

Ja ser det jo i sammenheng med at hun har gjeld og et tøft samlivsbrudd. Uten at det er en unnskyldning for det hun driver med. Og føler det er feigt av akkurat henne å ti stille nå. Hun som roper så høyt ellers! 

• Liker 4
Skrevet

Og fortsatt ingen uttalelse fra Kristin. Men hun har gått til angrep på Camilla Annaniassen. Det er kanskje enda verre.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Sozzen skrev (Akkurat nå):

Fra en som ikke har fulgt henne noe særlig. Ser flere sier hun har forandret seg mye siste året . Også i utseende.

Hva har forandret seg???

Jeg ser hun har blitt slankere. Hun selv sier noe om at hun trener mer og tar sunnere valg. 

Gjest Kattedama
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Og fortsatt ingen uttalelse fra Kristin. Men hun har gått til angrep på Camilla Annaniassen. Det er kanskje enda verre.

Har hun? Hvor?

Skrevet
caremore skrev (Akkurat nå):

Har hun? Hvor?

Camilla la ut meldingen hun fikk på sin Instagram profil. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
kraftwerk skrev (2 timer siden):

Det som har skjedd er jo at hun har innsett hvor mye penger disse thinspo-influenserne tjener. Hvor mye de hun har brukt flere år på å kritisere, tjener. Hun har null økonomisk sans, dratt på seg mega gjeld. Nybygd hus som er tidenes tapsprosjekt. Nå er det desp dame som må få inn penger. Dama er dobbeltmoralsk og kynisk. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Eea Elvira skrev (1 time siden):

Ikke vanskelig å skjønne at solietta er KG, alltid tidlig ute med kommentarer og vet mer enn andre i kommentarfeltet her.

Ekspert på KG og DP også…

Eller ex-svigermoren, for de er bestevenninner...og hesten til datteren hennes heter faktisk Sol....🤔

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Men fitfocus er ikke en influencer? Jeg skjønte ikke helt :) Jeg må presisere at jeg mener det bør komme et skille mellom rene influencere, og de som egentlig har en business, som de driver ved hjelp av sosiale medier, uten å tilsynelatende utlevere seg selv, dele fra en regissert hverdag et cetera. Jeg synes for eks ikke at Lminofly eller Jenny S er influencere. De er bedrifter. Men jeg ser de går under influencer-paraplyen. De har egne liv, og benytter ikke seg selv for å skape falsk tilhørighet og bånd med sine følgere. I tillegg  bør de som retter seg mot psykisk helse ha egne regler. De kan selge seg selv, bøker, foredrag med mer, men ikke annonser for bank, sminke, klær, reiser osv. Det er min mening. Også håper jeg media kunne følge litt mer med og stille kritiske spørsmål når rene influencere og realitystjerner deler intime detaljer, og historier om fysisk- og psykisk sykdom. Det er for mye selvdiagnoser og halvsannheter.

Edit: Lamin F C kaller seg visst ikke influencer. Tok feil ..

Jo, det kan en si at hun også er…hun påvirker folk via some. Det samme gjelde Jenny Skavlan. 
CBE og Sara Emilie er også bedrifter og shady som f.  

• Liker 5
Skrevet
Korsihalsen skrev (På 15.9.2023 den 14.20):

Det er jo så simpelt, rart hun ikke lærer frem hvordan man går på do riktig for å få en fantastisk følelse.

Hahaha! 😂👍🏻👍🏻

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...