Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 17
Skrevet
Albbas skrev (13 minutter siden):

Det er mye som ikke dekkes av det offentlige. Det offentlige tilbudet til folk som sliter med mat er svært mangelfullt, og det er jo derfor det er et enormt marked av diverse kurs, coaching der ute som folk er villige til å betale for! Markedet er jo der så sånn sett er dette businessmessig en glimrende idé. 

Fullstendig uetisk og forkastelig så klart. Bare at de kaller det en challenge. Hva faen? Betal 3600 kroner for å utfordre deg selv til å bli en bedre versjon av deg selv! For et kupp! 🙄

Det var derfor jeg la til utdannede og folk med kompetanse i tillegg til det offentlige… Ingen tvil om at det trengs masse flere ressurser, ikke minst på den psykiske siden og ikke alle har råd til private helsetilbud. Desto viktigere å få dette frem for å se hva det mangelfulle tilbudet fører til.

• Liker 7
Skrevet
solietta skrev (28 minutter siden):

Å ikke la k få lov å dele sitt prosjekt i sine egne kanaler,  før det kritiseres og  dømmes opp og ned i mente er utrolig .  J 

Kan du betale kan det kritiseres. Her lå det vel ute med betalingsmulighet i 15 timer. Får håpe ingen kjøpte kurset da, men det vet man jo ikke. 

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Det var derfor jeg la til utdannede og folk med kompetanse i tillegg til det offentlige… Ingen tvil om at det trengs masse flere ressurser, ikke minst på den psykiske siden og ikke alle har råd til private helsetilbud. Desto viktigere å få dette frem for å se hva det mangelfulle tilbudet fører til.

Men folk med kompetanse er veldig dyre, og det er fortsatt lite treffsikre metoder (avhengig av hva man sliter med). Så siden du først stilte spørsmålet så er jo svaret at KG kan tilby et tilgjengelig lavterskel-opplegg. Når det gjelder kosthold, mat og spiseutfordringer er det jo fullstendig vill vesten på markedet. Disse tilbudene dukker opp fordi det ikke finnes gode tilbud for de som faller mellom to stoler. 

Jeg syns fortsatt konseptet er etisk forkastelig, men jeg ser jo godt at det er et marked for det, fordi mange mennesker er desperate etter å få kontroll på helse og kosthold og det er få gode tilbud. Det er jo mye tullete svindyre opplegg fra de som har kompetanse også. 

Skrevet
Albbas skrev (3 minutter siden):

Men folk med kompetanse er veldig dyre, og det er fortsatt lite treffsikre metoder (avhengig av hva man sliter med). Så siden du først stilte spørsmålet så er jo svaret at KG kan tilby et tilgjengelig lavterskel-opplegg. Når det gjelder kosthold, mat og spiseutfordringer er det jo fullstendig vill vesten på markedet. Disse tilbudene dukker opp fordi det ikke finnes gode tilbud for de som faller mellom to stoler. 

Jeg syns fortsatt konseptet er etisk forkastelig, men jeg ser jo godt at det er et marked for det, fordi mange mennesker er desperate etter å få kontroll på helse og kosthold og det er få gode tilbud. Det er jo mye tullete svindyre opplegg fra de som har kompetanse også. 

Du har viktige og gode poeng👍

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Uetisk, men er dette faktisk lovlig? 
Og hvis det også stemmer at samarbeidspartneren ikke har noen autorisasjon som psykolog? 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har strengt tatt aldri vært så fan av Kristin, og nå skjønner jeg hvorfor... Hun minner meg om en bekjent av meg som er treningsinstruktør. Hun var ikke helt syltynn, men godt trent, hadde "litt ekstra" på kroppen. Og kritiserte ALLE instruktører som var for tynne/veltrente og mente de  var dårlige forbilder ettersom de ikke hadde "vanlige" (les: litt lubnere) kropper. 

Så begynte denne bekjente med fitness, fikk en ekstremt veltrent og tynn kropp. Nå gikk plutselig kritikken til de instruktørene som ikke var veltrente, ettersom disse da var dårlige forbilder siden de viste frem sine utrente kropper. En instruktør måtte være tynn og veltrent, må vite!

Utrolig dobbeltmoralsk. Og også en rar holdning til egen og andres kropper.  

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Vi må huske at det vi likte var falskt. Og at sånn er det i denne industrien. Influencere selger ikke eget liv, men falsk og konstruert virkelighet. De skal selge produkter. De er en merkevare. Så ser man hvor lett det er å lure, med denne geniale oppskriften, der de tilsynelatende deler av seg selv, for å skape en illusjon om tilhørighet. Tenk da hvordan det er når de med fagpersonell og media og politikere  i ryggen retter seg mot de ekstra sårbare. Hjerteløst.

Ja det er helt sprøtt egentlig. Jeg er ca jevngammel med Kristin og har alltid likt henne, selv om jeg aldri har gått fem på og kjøpt produkter hun har reklamert for. Hun har liksom stått for noe annerledes. 

Hvis noen trenger hjelp med spiseproblemer, har ROS mange gode tilbud. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåttvann skrev (På 14.9.2023 den 19.04):

Jeg håper at dette fører til at Kristin aldri får tjent penger ved å sparke opp vidåpne dører igjen. Å kritisere Sophie Elise har alltid bare handlet om at Kristin selv tjente penger på det. Det var aldri en hjertesak for henne at andre jenter og kvinner skulle føle seg bedre, det handlet bare om at hun skulle føle seg bedre. Kynisk har hun alltid vært, jeg har aldri skjønt at folk har kjøpt hennes image.

Hun har bevist de siste månedene at hun er et like farlig forbilde som alle andre influencere når det kommer til kropp og holdninger. Og nå dette kurset som utnytter de som er lette å utnytte eller svake, en gruppe som ofte blir utsatt for svindel.

Kristin er ikke bedre enn disse svindelfabrikkene fra India. Kanskje i kroner og øre, hun setter ikke folk i gjeld med sine priser, men moralsk er hun der.

Har sett på KG som en influenser med integritet, kanskje den eneste med integritet, men du har nok rett.

Snakk om å ta tidenes 180-snu. Ser hun ikke at hun gjør akkurat det som hun har bygget karriere av å kritisere andre for? Hun har alltid fremstått oppegående så jeg antar at hun både ser det og ikke bryr seg.

Trist. Hun var liksom den eneste mot-stemmen mot alt hykleriet

• Liker 16
Skrevet
Bingo Bongo skrev (1 time siden):

Du bare gjentar deg selv.  Det blir ikke mer sant av den grunn.

Produktet BLE  lansert. 

Det låg ute i mange TIMER.

Det ble sendt ut MAIL som REKLAMERTE for kurset.

Siden ble ikke tatt ned før det kom KRITIKK.  

Folk kunne til og med BETALE  for dette.

Enig . En ting er ønsket om   å hjelpe folk som ikke finner / får hjelp i det offentlige . Men å profitere på det? Lavmål .  Til jul i år ønsker jeg meg at alle som lever fett på andres uforstand blir arbeidsledig . 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Nana skrev (37 minutter siden):

Har sett på KG som en influenser med integritet, kanskje den eneste med integritet, men du har nok rett.

Snakk om å ta tidenes 180-snu. Ser hun ikke at hun gjør akkurat det som hun har bygget karriere av å kritisere andre for? Hun har alltid fremstått oppegående så jeg antar at hun både ser det og ikke bryr seg.

Trist. Hun var liksom den eneste mot-stemmen mot alt hykleriet

Enig . Hun var den motstemmen jeg såg opp til . Hadde  lyst til  å tro at dette er et prosjekt hun er blitt lurt inn i av en manipulerende person . Men ser de er bestevenninner og vært det lenge.  Pluss kristin er en voksen selvstendig person som må stå for egne valg . Den neste selvhjelpsboken/ kurset  til Jacobsen blir vel : hvordan leve fett på andres uforstand . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 13
Skrevet
Sovinello skrev (3 timer siden):

Ser Sofie Karlstad og Nora Haukland koser seg på TikTok rundt dette.😅

Er nok den del der ute som tidligere har fått høylytt kritikk fra KG, om godter seg nå.

1n4GXOgVhX.webp

kruwypz4ny.webp

Har rapportert dette.  

• Liker 1
Skrevet
Albbas skrev (1 time siden):

Har du noen flere eksempler på uetiske konsept/kurs (spesielt i forhold til problematisk forhold til mat). Jeg tenker å skrive en bekymring til de rette instanser og da hadde vært supert å vise til flere eksempler (du må gjerne sende på pm). Takk på forhånd🙏

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
solietta skrev (14 minutter siden):

Har rapportert dette.  

For hva? Til hvem?

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 11
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden):

Har du noen flere eksempler på uetiske konsept/kurs (spesielt i forhold til problematisk forhold til mat). Jeg tenker å skrive en bekymring til de rette instanser og da hadde vært supert å vise til flere eksempler (du må gjerne sende på pm). Takk på forhånd🙏

Hvorfor ikke vente til alle kortene er lagt på bordet ?  Greit nok du er veldig kritisk til dette , men du vet ikke helt hva dette prosjektet går ut på siden ,  k aldri fikk komme ut med det selv på sine egne kanaler og fra henne selv . 

• Liker 1
Skrevet

Kristin bør virkelig ligge lavt ang uttalelser, div. debatter og kritikk av andre etter dette. Snakk om å synke til et bunnivå 🙈 Er hun blitt desperat etter inntekter eller hva er dette? Det hun sier og står for har ikke lenger verdi i mine ører. Influenseren som faktisk hadde litt ryggrad er herved død. Nå er det kun tomme hønsehjerner i den bransjen der 🐓

Skrevet
solietta skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ikke vente til alle kortene er lagt på bordet ?  Greit nok du er veldig kritisk til dette , men du vet ikke helt hva dette prosjektet går ut på siden ,  k aldri fikk komme ut med det selv på sine egne kanaler og fra henne selv . 

Dette er jo ikke noe nytt, jeg har reagert på dette lenge ifht enkelte influensere. Jeg har også av ulike årsaker en lett vei inn til Helsedirektoratet som jeg kommer til å benytte meg av nå.

Når det gjelder Kristin sin sak har jo dette også gjort at jeg er blitt oppmerksom på hennes venninne som hun samarbeider med ifht dette kurset. Kan ikke se noe ulikheter med det hun presenterer og det som ble presentert i fht Kristin sitt kurs, noe av det er jo helt hinsides uetisk. At Kristin nå får kritikk forandrer jo ikke noe på dette, det må opp og frem og gjøres noe med. 

• Liker 12
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...