Gjest Fru G Skrevet 15. september 2023 #4141 Skrevet 15. september 2023 Fra VGTV. Snakk om å møte seg selv i døra….
K_mb Skrevet 15. september 2023 #4142 Skrevet 15. september 2023 pop up bruker skrev (55 minutter siden): Siter meg selv, da jeg syms det er rart at denne delen av saken ikke får, etter min menig, nok oppnerksomhet. Kan selvsagt være fordi personen ikke er kjendis, men slik det ble fremstilt i annonsen var jo hans fagkompentanse hauset frem og de understrekte at han hadde studert psykologi i seks år. Noe som enkelt kan misforstås, og da forstås som han da faktisk er utdannet psykolog. Og som gir kurset en veldig tygde. Slik lefling med titler er i mine øyne veldig alvorlig. Helt enig! Mon tro om han tror tittelen ikke er beskyttet bare han skriver det på engelsk....🤡 Det er skummelt og svindel å lyve på seg titler man ikke har autorisasjon til å utøve som. Psykolog” er en beskyttet tittel etter helsepersonelloven. Autorisasjon eller lisens utløser tittelbeskyttelsen, og bare den som har autorisasjon eller lisens har rett til å benytte psykologtittelen. Dette følger av helsepersonelloven § 74 første ledd. 9
Høstsemester Skrevet 15. september 2023 #4143 Skrevet 15. september 2023 K_mb skrev (6 minutter siden): Kan jeg godt forstå. Har selv vært syk med spiseforstyrrelser i yngre år. Leste i kommentarfeltet på IG at ei skulle avfølge KG fordi hun ble trigget. Begynner nesten å minne meg om CBE (trodde jeg aldri jeg skulle si) med fokus på kropp og vinkling som gjør at hun ser så tynn ut som mulig. Det er selvfølgelig greit å være tynn, men når fokus retter seg mye på kropp og det bevisst blir vinklet og posert på måter som gjør at man ser svært tynn ut (og kanskje tynnere enn man er) så begynner det å bli sykelig. I tillegg skal hun kurse psykisk syke mennesker som sliter med å spise eller har et anstrengt forhold til mat, dvs mennesker som sulter seg for å bli så tynn som mulig mot betaling, så har hun helt mistet sitt moralske kompass. Dette er farlig og noe hun ikke har kompetanse til å holde på med! Dette er en influencer jeg har heiet på, men som nå viser seg å være som "alle" andre influencere, å tjene penger på andres usikkerhet og sårbarhet. Og i tillegg spiller hun på venninnekortet, og dessverre er det ikke alle som forstår at de ikke er og kommer aldri til å bli venninne med influencere, men at de kun er en pengekilde i en kynisk bransje. Jeg er veldig sjokkert over å se hva KG holder på med. Trist å lese om at du har vært syk med spiseforstyrrelser. Deler de samme tankene som deg angående at hun begynner å ligne CBE. Poseringer for å se tynnere ut enn en er i virkeligheten. Er helt sprøtt å se KG gå i samme farlige fellen. Det viser vel bare at jakten på likes er destruktivt for mennesker. 19 1 2
Gjest Kattedama Skrevet 15. september 2023 #4144 Skrevet 15. september 2023 Jeg er enig med fru Johansen. Her får KG gjennomgå når Belinda burde ha backet venninna og tatt sin del av kritikken. I tillegg ser jeg at Sandra Lyng holder på med det samme konseptet, uten at dette har vært kritisert i media.
Wald86 Skrevet 15. september 2023 #4145 Skrevet 15. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 4
Wald86 Skrevet 15. september 2023 #4146 Skrevet 15. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 3 3
Gjest Fett nok Skrevet 15. september 2023 #4147 Skrevet 15. september 2023 Dette er jo en del av en større trend. Veldig mange innholds-generatorer på nett har funnet ut at forretningsmodellen på det de holder på med er ganske elending (f.eks. skribenter som ikke får penger for tekstene sine, bloggere som har mistet lesere og annonsører, og så videre og så videre). Det er blitt godt kjent at det faktisk fortsatt går an å tjene penger på KURS, workshops, coaching osv. og dermed få muligheten til å faktisk tjene penger på generere omtrent det samme inngholdet som du la ut reklamefinansiert tidligere. Ikke minst er det ekstremt gode penger på det å lære folk å lage og selge kurs på nett (se f eks Belindas modell, Stine Bustillo, Gry Sinding, Ida Jackson osv osv) og du ser den samme type bransje som de som skulle lære alle å ha gode instagram-kontoer for 5-10 år siden. Nå skal alle ha sitt eget onlinekurs, sitt eget webinar og sin egen epostliste. Selvfølgelig har KG lyst på en fot i det bassenget, om man gjør det riktig kan slike kurs være ekstremt lettjente penger. Og det er man nærmest ikke har noen ekstra kostnader av å selge til en ny kunde. Spørsmålet er vel hvor mange ganger folk er villig til å betale flerfoldig 1000 kr for noen dårlig innspilte og produserte videoer med kjendiser som skal lære om et landet når man også kan gå på skolen. Hele greien fremstår som ganske luftslott-aktig.
totti_1 Skrevet 15. september 2023 #4148 Skrevet 15. september 2023 Hva tjener KG i året? Dette var noget desperat 2
Blåttvann Skrevet 15. september 2023 #4149 Skrevet 15. september 2023 totti_1 skrev (27 minutter siden): Hva tjener KG i året? Dette var noget desperat Blir hvertfall betydelig mindre i 2023 enn hun hadde regnet med nå som svindelen, jeg mener kurset, ble kansellert. 5 5
K_mb Skrevet 15. september 2023 #4150 Skrevet 15. september 2023 caremore skrev (2 timer siden): Syns det er helt idiotisk av VG å fronte denne saken, mens SE slipper unna hver gang. Jeg sier: ja takk begge deler! SE burde også bli konfrontert i media i hvordan hun driver på, men likefullt er det bra KG får dette på seg med tanke på hvordan hun har kjeftet og smelt mot andre i samme bransje, så viser det seg at hun ikke er bedre selv. Det KG prøver på her er rett og slett farlig og hun fortjener all negativ omtale som det er mulig å få selv om SE slipper svært billig unna. Det ene utelukker ikke det andre. Men ja, venter på at media skal ta tak i SE som sitter der på sin høye hest og kjører sitt eget løp mens hun løper til media hver gang hun vil ha litt oppmerksomhet som ofte handler om privatlivet, mens hun i samme dur får enda flere klikk med sine daglige lovbrudd og snikreklame av eget merke og med det mer penger i kassa. 8 4
Sansa20 Skrevet 15. september 2023 #4151 Skrevet 15. september 2023 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Det var kun den ene spleisen. Totalt snakker vi rundt 1,8 million. Igjen ingen grunn til å tru noe svindel her. 1
LinnHenrikke Skrevet 15. september 2023 #4152 Skrevet 15. september 2023 (endret) Trist. Før vs nå bilder: Kristin Gjelsvik Instagram Endret 15. september 2023 av LinnHenrikke 18 9
Korpsnerden Skrevet 15. september 2023 #4153 Skrevet 15. september 2023 Jeg ble lurt, og jeg innrømmer det lett. Jeg trodde KG var mer voksen, reflektert og intelligent enn de fleste i hennes bransje. Det begynte først å skurre for meg da hun var deltager i "alle mot alle". Jeg var sikker på at hun skulle ha mye å bidra med, men det hele ble en ganske flau seanse. Rasmus fremsto som Einstein i forhold til henne. Dennis er lat, bortskjemt og umoden, men kan det være at det var han som var "hjernen" bak bedriften KG og hadde ideene til hennes "hjertesaker"? 10 5
snurpa Skrevet 15. september 2023 #4154 Skrevet 15. september 2023 Høstsemester skrev (2 timer siden): Jeg er veldig sjokkert over å se hva KG holder på med. Trist å lese om at du har vært syk med spiseforstyrrelser. Deler de samme tankene som deg angående at hun begynner å ligne CBE. Poseringer for å se tynnere ut enn en er i virkeligheten. Er helt sprøtt å se KG gå i samme farlige fellen. Det viser vel bare at jakten på likes er destruktivt for mennesker. Enig! Har reagert en stund på endringen hennes, men det kurset tok kaka! Trist og flaut 5 1
Høstsemester Skrevet 15. september 2023 #4155 Skrevet 15. september 2023 snurpa skrev (44 minutter siden): Enig! Har reagert en stund på endringen hennes, men det kurset tok kaka! Trist og flaut Ja, trist og flaut. 2
Sansa20 Skrevet 15. september 2023 #4156 Skrevet 15. september 2023 K_mb skrev (3 timer siden): Kan jeg godt forstå. Har selv vært syk med spiseforstyrrelser i yngre år. Leste i kommentarfeltet på IG at ei skulle avfølge KG fordi hun ble trigget. Begynner nesten å minne meg om CBE (trodde jeg aldri jeg skulle si) med fokus på kropp og vinkling som gjør at hun ser så tynn ut som mulig. Det er selvfølgelig greit å være tynn, men når fokus retter seg mye på kropp og det bevisst blir vinklet og posert på måter som gjør at man ser svært tynn ut (og kanskje tynnere enn man er) så begynner det å bli sykelig. I tillegg skal hun kurse psykisk syke mennesker som sliter med å spise eller har et anstrengt forhold til mat, dvs mennesker som sulter seg for å bli så tynn som mulig mot betaling, så har hun helt mistet sitt moralske kompass. Dette er farlig og noe hun ikke har kompetanse til å holde på med! Dette er en influencer jeg har heiet på, men som nå viser seg å være som "alle" andre influencere, å tjene penger på andres usikkerhet og sårbarhet. Og i tillegg spiller hun på venninnekortet, og dessverre er det ikke alle som forstår at de ikke er og kommer aldri til å bli venninne med influencere, men at de kun er en pengekilde i en kynisk bransje. Husk at det er fagfolk i bildet. Er utrolig synd at det ble lansert , før prosjektet var helt ferdig og hadde alt på plass. 1
Nordlys89 Skrevet 16. september 2023 #4157 Skrevet 16. september 2023 solietta skrev (5 timer siden): Husk at det er fagfolk i bildet. Er utrolig synd at det ble lansert , før prosjektet var helt ferdig og hadde alt på plass. Da kurset var åpent for betalende kunder, og ble sendt ut på mail. Blir det sett på som et ferdig produkt. Det er dette produktet som diskuteres her. At det ble tatt av markedet for å relanseres er ingen unskyldning. Som Kristin så fint sier selv, influensere er bedrifter. Og dette er et meget useriøst trekk av en bedrift. 17 10
Jobbermedbarn Skrevet 16. september 2023 #4158 Skrevet 16. september 2023 solietta skrev (5 timer siden): Husk at det er fagfolk i bildet. Er utrolig synd at det ble lansert , før prosjektet var helt ferdig og hadde alt på plass. Er så langt fra synd som det kan komme. Hva mener du dette kurset kan gi de som sliter i forhold til mat som ikke allerede blir dekket av det offentlige/ folk med utdannelse og kompetanse? Ingen fagfolk med respekt for seg selv, men aller mest respekt for den som har det vanskelig, ville vært med på noe slikt som dette. Når den som ble lansert som fagperson allerede har vært inne og forandret sin tittel på IG, sier det jo alt om hvem man får med på noe slikt som dette. 9 15
Tøvftta Skrevet 16. september 2023 #4159 Skrevet 16. september 2023 solietta skrev (7 timer siden): Husk at det er fagfolk i bildet. Er utrolig synd at det ble lansert , før prosjektet var helt ferdig og hadde alt på plass. Det er takket være personer som deg som er så totalt blottet for logisk tankegang at influensere får folk som betaler for disse kursene. Det var ferdig! De ble bare tatt på sengen av at folk reagerte på kurset og kom opp med en dum unnskyldning! INGEN influensere legger ut NOE uten grunn, det har Kristin selv sagt. Både Kristin og Belinda var klar over hva de publiserte når de la det ut OG sendte ut påmeldingsmail til noen ‘utvalgte’ personer. 25 2 6
KaffekoppQueen Skrevet 16. september 2023 #4160 Skrevet 16. september 2023 Wald86 skrev (10 timer siden): Når var dette? Interessant med sånt. Hvem representerte/samarbeidet med Caroline B E og mannen den gangen? @SkrottefarEdit: Jeg fant en skandale fra 2015, der ektemannen innrømmet å ha skrevet en rekke kommentarer med falske navn på konas blogg. Han utga seg for å være lege, noe som er ulovlig. Hærverk på bil og trakassering finner jeg ingenting om. Mulig rettssaken gikk for lukkede dører, av hensynet til privatlivets fred, eller andre særlige hensyn? Det hadde halt klart vært av interesse for media. Siste på den fronten er at de har røde tall, hundretusener i minus. De har også startet noe trenings- og kosthold opplegg ser det ut til. Med fokus på en veldig tynn (og operert) kropp... Står om det i tråden til CBE, men var i 2022 under samarbeid med Beckmann. Han ble dømt, og betalte vel bot, men kom ikke en liten notis i avisa en gang… 🤓🙄 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå