Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wald86 skrev (55 minutter siden):

Er ikke det en vinkel som gjør bena lange og kroppen tynnere? Jeg vet ikke. Men bra at det dokumenteres endring i strategi, i forbindelse med bytte av samarbeid. Og at det faller inn i samme mønster som andre influencere., som går etter en helt spesiell og sårbar målgruppe. Og de benytter akkurat de rette virkemidlene for å fange dem. Dette er ikke tilfeldig.  Toppen av kynisme.

Joda kan gjøre mye med å vinkle bilder,men for ei dame som alltid har skreket høyt NEI til kroppspress blør dette helt bak mål😱Dobbelt toxic!

• Liker 14
  • Nyttig 12
Gjest pop up bruker
Skrevet
Wald86 skrev (4 minutter siden):

Det er ikke til å tro. Jeg er veldig spent på hva de koker opp nå. Når og hva vil kommentaren bli? De har holdt på så lenge uten regelverk og reaksjoner. Tror de kan ture fram som de vil. Men folk har fått nok. 

Tror det blir vanskelig å regulere rettslig i form for faktisk regulering av de som holder kurs, men forbrukertilsynet burde kunne komme mer på banen her: får du egebtlig det de lover? Er det villede markedsføring når ikke-psykologer fremtiller seg som psykologer? Er det ok å selge noe som potensielt er skadelig? 

Videre kan andre foreninger som feks psykologifreningen gå litt hardt ut mot de som ønsker å fremstille seg som psykolgoer, men ikke er det. Husker legeforeningen gikk ganske hardt ut mot Lars Kristian Eriksen da han utgav seg for å være lege i kommentarfeltet til kona Caroline Berg Eriksen. 

Syns det er kjempebra at flere PTer går ut å sier at dette er ikke noe alle kan gjøre, og det er utdannelse av en grunn. Så er det selvsagt variasjon i utdannelsen av PTer, men det er en anne sak. 

Skrevet

Nå ser jeg han psykologen har endret bio på sin Instagram. Det står også fortsatt at Kristin er tilknyttet Max sin management på hennes profil, selv om de gikk ut i media i dag og sa at hun har gått over til Egmont. Rart man ikke hører ett ord fra Kristin. Som en offentlig person som var på vei til å selge tjenester, så bør man komme rask på banen for å slukke branner. Noen i hennes management kunne til og med tatt på den rollen - om hun ikke ville stå til ansvar selv.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Marihone skrev (2 minutter siden):

Nå ser jeg han psykologen har endret bio på sin Instagram. Det står også fortsatt at Kristin er tilknyttet Max sin management på hennes profil, selv om de gikk ut i media i dag og sa at hun har gått over til Egmont. Rart man ikke hører ett ord fra Kristin. Som en offentlig person som var på vei til å selge tjenester, så bør man komme rask på banen for å slukke branner. Noen i hennes management kunne til og med tatt på den rollen - om hun ikke ville stå til ansvar selv.

Vet du hva han «psykologen» har byttet til/fra? Uansett er det tydelig at de også her skulle selge inn noe som ikke var riktig. 

Jeg tror Kristin må komme på banen ellers vil dette henge ved henne videre og bli tatt opp gang på gang. Men hva hun skal si for å få tilbake troverdigheten og tilliten er ikke så lett å se for seg. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 14
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (28 minutter siden):

Vet du hva han «psykologen» har byttet til/fra? Uansett er det tydelig at de også her skulle selge inn noe som ikke var riktig. 

Jeg tror Kristin må komme på banen ellers vil dette henge ved henne videre og bli tatt opp gang på gang. Men hva hun skal si for å få tilbake troverdigheten og tilliten er ikke så lett å se for seg. 

Jeg mener det sto : Norwegian psychologist. Nå står det hvertfall Norwegian psychoterapist. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
Marihone skrev (44 minutter siden):

Nå står det Norwegian psychoterpaist, men før stod det "norwegian psychologist", se innlegget til @Snublefot62 4021 i denne tråden 

Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Nå står det Norwegian psychoterpaist, men før stod det "norwegian psychologist", se innlegget til @Snublefot62 4021 i denne tråden 

Siter meg selv, da jeg syms det er rart at denne delen av saken ikke får, etter min menig, nok oppnerksomhet. 

Kan selvsagt være fordi personen ikke er kjendis, men slik det ble fremstilt i annonsen var jo hans fagkompentanse hauset frem og de understrekte at han hadde studert psykologi i seks år. Noe som enkelt kan misforstås, og da forstås som han da faktisk er utdannet psykolog. Og som gir kurset en veldig tygde. 

Slik lefling med titler er i mine øyne veldig alvorlig. 

Endret av pop up bruker
Gjest Kattedama
Skrevet

Syns det er helt idiotisk av VG å fronte denne saken, mens SE slipper unna hver gang. 

Skrevet
pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Siter meg selv, da jeg syms det er rart at denne delen av saken ikke får, etter min menig, nok oppnerksomhet. 

Kan selvsagt være fordi personen ikke er kjendis, men slik det ble fremstilt i annonsen var jo hans fagkompentanse hauset frem og de understrekte at han hadde studert psykologi i seks år. Noe som enkelt kan misforstås, og da forstås som han da faktisk er utdannet psykolog. Og som gir kurset en veldig tygde. 

Slik lefling med titler er i mine øyne veldig alvorlig. 

Jeg er veldig enig med deg! Hva med å tipse journalisten i den Nettavisen-artikkelen over her der det er skrevet at han er psykolog?

• Liker 8
Gjest pop up bruker
Skrevet
el-len skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig enig med deg! Hva med å tipse journalisten i den Nettavisen-artikkelen over her der det er skrevet at han er psykolog?

Det vet de nok allerede, men det har nok ikke nok klikk-effekt ettersom han ikke er kjendis antar jeg. Hadde han også vært kjendis tipper jeg det hadde blitt skrevet om.

Får jo håpe psykogiforeningen følger legeforeningen, ref hvordan de gikk ut mot Lars Kristian Eriksen. 

Skrevet
59 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Norwegian psychologist til psychotherapist.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Det vet de nok allerede, men det har nok ikke nok klikk-effekt ettersom han ikke er kjendis antar jeg. Hadde han også vært kjendis tipper jeg det hadde blitt skrevet om.

Får jo håpe psykogiforeningen følger legeforeningen, ref hvordan de gikk ut mot Lars Kristian Eriksen. 

Tror du hun har fått det med seg når hun skriver rett ut at han er psykolog? Jeg vet ikke hvor mye som har blitt skrevet om akkurat han utenfor her inne, Jodel og den slags. Psykologforeningen må vel også tipses, det er ikke gitt at de har plukket opp dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
caremore skrev (22 minutter siden):

Syns det er helt idiotisk av VG å fronte denne saken, mens SE slipper unna hver gang. 

Synes ikke det er idiotisk at denne saken kommer i media, men skulle absolutt ønske media også skrev om Sara Emilie og Therese Lien og måten de driver på.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
el-len skrev (15 minutter siden):

Tror du hun har fått det med seg når hun skriver rett ut at han er psykolog? Jeg vet ikke hvor mye som har blitt skrevet om akkurat han utenfor her inne, Jodel og den slags. Psykologforeningen må vel også tipses, det er ikke gitt at de har plukket opp dette.

Altså Kristin selv? Hun kjenner han jo fra før ref instagram, så hun kjenner nok godt til bakgrunnen hans. 

Edit: må man jo anta. Hun bør jo også sjekke hvem hun velger å samarbeide så tett med. 

Endret av pop up bruker
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 4
Skrevet
Wald86 skrev (4 minutter siden):

Media konfronterer aldri influencere hvis ikke de må. Og da må historien serveres på et fat til dem, av folk  de vet ikke tar et nei, folk med faglig tyngde og makt. 

Media var aldri på banen når herr fotballfrue gikk bananas og stalket en kritiker og ramponerte dennes bil

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet
pop up bruker skrev (17 minutter siden):

Altså Kristin selv? Hun kjenner han jo fra før ref instagram, så hun kjenner nok godt til bakgrunnen hans. 

Edit: må man jo anta. Hun bør jo også sjekke hvem hun velger å samarbeide så tett med. 

Nei, jeg misforstod deg sikkert, jeg tenkte på journalisten som har skrevet saken som ble linket til over her, der journalisten skriver at han er psykolog. Tenkte at journalisten burde tipses om forsøket på å få det til å virke som om de har med en erfaren psykolog på laget, og at han selv har brukt den beskyttete tittelen. 

Kristin og Belinda vet nok godt at han ikke er godkjent psykolog, ja. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Høstsemester skrev (3 timer siden):

Kjenner jeg blir trigget selv av den type bilder. Jeg er ikke ung eller sårbar, men har hatt er negativt fokus på kropp og trening i mine yngre dager.

Kan jeg godt forstå. Har selv vært syk med spiseforstyrrelser i yngre år. Leste i kommentarfeltet på IG at ei skulle avfølge KG fordi hun ble trigget. Begynner nesten å minne meg om CBE (trodde jeg aldri jeg skulle si) med fokus på kropp og vinkling som gjør at hun ser så tynn ut som mulig. Det er selvfølgelig greit å være tynn, men når fokus retter seg mye på kropp og det bevisst blir vinklet og posert på måter som gjør at man ser svært tynn ut (og kanskje tynnere enn man er) så begynner det å bli sykelig. I tillegg skal hun kurse psykisk syke mennesker som sliter med å spise eller har et anstrengt forhold til mat, dvs mennesker som sulter seg for å bli så tynn som mulig mot betaling, så har hun helt mistet sitt moralske kompass. Dette er farlig og noe hun ikke har kompetanse til å holde på med! Dette er en influencer jeg har heiet på, men som nå viser seg å være som "alle" andre influencere, å tjene penger på andres usikkerhet og sårbarhet. Og i tillegg spiller hun på venninnekortet, og dessverre er det ikke alle som forstår at de ikke er og kommer aldri til å bli venninne med influencere, men at de kun er en pengekilde i en kynisk bransje. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...