Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
M.H85 skrev (16 minutter siden):

Så tenker unge sårbare  følgere dette.

Oi se hvor tynn og fresh hun ser ut nå,kontra før! 😍Da vil jeg og betale for å bli slik. Farlig......Farlig....!!!

Screenshot_20230915_171241.jpg

Bilde-1+%2821%29.png

Kjenner jeg blir trigget selv av den type bilder. Jeg er ikke ung eller sårbar, men har hatt er negativt fokus på kropp og trening i mine yngre dager.

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Høstsemester said:

Kjenner jeg blir trigget selv av den type bilder. Jeg er ikke ung eller sårbar, men har hatt er negativt fokus på kropp og trening i mine yngre dager.

Syns hun er blitt verre enn SE og Raad fordi hun går helt imot alt hun har sagt og gjort før. All kritikk av kroppsfokus osv var åpenbart kun motivert av at hun ikke hadde den kroppen selv. Med en gang hun får den er hun på akkurat samme kjøret.
Så dobbeltmoralsk, alt handler bare om meg meg meg.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
Kruttønne skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig har hun ikke snusket med spleisene.

Hun har gjort en kjempejobb med å samle inn til vanskeligstilte. Man må ikke blande spleisene hennes inn i dette. 

Hvordan vet du det? Kristin samlet inn over 600 000kr og hun «beviste» at ca 30 - 40 000 var delt ut. Jeg sier ikke at hun har tatt pengene selv, men hadde hun klart å dokumentere at alt var delt ut hadde hun sluppet alle anklager og diskusjon - ganske enkelt egentlig. Det mange reagerer på er vel at hun har økonomiske problemer og skylder 1,7 millioner til Skatteetaten - og samtidig oppretter Spleis hvor det ikke er godt nok dokumentert hvor pengene har blitt av

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Wald86 skrev (13 minutter siden):

Mange er ensomme. Sliter med psyken. Sliter med kropp og selvfølelse. De søker kjærlighet. Desperate etter bekreftelse og kjærlighet. Soft targets. Det er skammelig å gå etter disse. Det er regler for spillselskap. Regler for alkohol. Regler for svindlere. Men influencere har ingen regler. De er bare mennesker. Mennesker som vil være din venn. Og du trenger en venn ikke sant? Og så skal de selge deg produkter... Uforståelige tilstander!

🎯

Skrevet
hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Syns hun er blitt verre enn SE og Raad fordi hun går helt imot alt hun har sagt og gjort før. All kritikk av kroppsfokus osv var åpenbart kun motivert av at hun ikke hadde den kroppen selv. Med en gang hun får den er hun på akkurat samme kjøret.
Så dobbeltmoralsk, alt handler bare om meg meg meg.

Enig. 

• Liker 4
Skrevet
LinnHenrikke skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? Kristin samlet inn over 600 000kr og hun «beviste» at ca 30 - 40 000 var delt ut. Jeg sier ikke at hun har tatt pengene selv, men hadde hun klart å dokumentere at alt var delt ut hadde hun sluppet alle anklager og diskusjon - ganske enkelt egentlig. Det mange reagerer på er vel at hun har økonomiske problemer og skylder 1,7 millioner til Skatteetaten - og samtidig oppretter Spleis hvor det ikke er godt nok dokumentert hvor pengene har blitt av

Det var kun den ene spleisen. Totalt snakker vi rundt 1,8 million.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (3 timer siden):

@FruJohansen sier og skriver mye bra på IG nå. 
Kristin fikk støyten denne gangen, men det finnes altså mange andre som lanserer kurs på bakgrunn av kun egen erfaring uten utdannelse og kompetanse, og jeg er enig at dette må løftes og gjøres noe med på et høyere nivå. Media burde virkelig også ta ansvar og ta dette på alvor og ikke bare dikkedare med all galskapen som skjer i influenser verdenen. 

Det er forbudt å reklamere for kosmetiske inngrep, men dette er lovlig. 
Skal selgere som har utdannelsen sin fra Paradise hotel kunne selge kurs som skal hjelpe på psyken til mennesker?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Gjest pop up bruker
Skrevet

Kommer vel et intervju i vg om et par uker hvor hun snakker ut om hvor tøft det var å stå i stormen, og hvor misforstått hun var. Hvor hun så klart er det store offeret her. Klassisk influenser stil. 

De er av samme ulla alle disse influenserne. Trist, men sant. 

Skrevet
Wald86 skrev (22 minutter siden):

Mange er ensomme. Sliter med psyken. Sliter med kropp og selvfølelse. De søker kjærlighet. Desperate etter bekreftelse og kjærlighet. Soft targets. Det er skammelig å gå etter disse. Det er regler for spillselskap. Regler for alkohol. Regler for svindlere. Men influencere har ingen regler. De er bare mennesker. Mennesker som vil være din venn. Og du trenger en venn ikke sant? Og så skal de selge deg produkter... Uforståelige tilstander!

Ja veldig trist😞 Ensomme mennesker uten særlig nettverk som er naive. Vondt å tenke på!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (33 minutter siden):

Så tenker unge sårbare  følgere dette.

Oi se hvor tynn og fresh hun ser ut nå,kontra før! 😍Da vil jeg og betale for å bli slik. Farlig......Farlig....!!!

Screenshot_20230915_171241.jpg

Bilde-1+%2821%29.png

Feeden er generelt helt annerledes:

Før:

Screenshot_20230915_174334_Instagram.thumb.jpg.b506eaebdcdaf09541a442a845a883ea.jpg

Nå;

Screenshot_20230915_174426_Instagram.thumb.jpg.e017c086a5e0307634a2aa0cac325ac1.jpg

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Feeden er generelt helt annerledes:

Før:

Screenshot_20230915_174334_Instagram.thumb.jpg.b506eaebdcdaf09541a442a845a883ea.jpg

Nå;

Screenshot_20230915_174426_Instagram.thumb.jpg.e017c086a5e0307634a2aa0cac325ac1.jpg

Se der ja....Myyye mer kropp og vise frem de lange tynne beina🤷

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Gjest Kattedama
Skrevet

Til syvende og sist er det kropp som selger i denne bransjen.

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 3
Gjest pop up bruker
Skrevet
caremore skrev (13 minutter siden):

Til syvende og sist er det kropp som selger i denne bransjen.

Og fake titler. 

Gjest pop up bruker
Skrevet

Er det Belinda Jacobsen som driver mikrosteg hvor kurset ble publisert? 

Leser innlegget hos @camilla.annaniassen sin instagram nå. 

Skrevet
pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Ja! 

• Liker 3
Skrevet
pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Det stemmer. Belinda og mannen hennes.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...