Charminia Skrevet 15. september 2023 #4041 Skrevet 15. september 2023 Kjenner jeg blir så glad for å se at det virkelig kommer reaksjoner på dette!! 18 3
Sansa20 Skrevet 15. september 2023 #4042 Skrevet 15. september 2023 Snublefot62 skrev (30 minutter siden): Jeg synes det er merkelig å reagere på denne måten med helt legitime spørsmål? Kristin Gjelsvik har hatt mye tillit og en tydelig moral og et verdisett vi har savnet og satt pris på. Det forsvant som dugg for solen når hun nå viste at hun utnyttet sin rolle og tilhengerskare for å selge et kurs som utnytter nettopp den svake gruppen hun har kritisert andre influensere for å utnytte. Når det da og er kjent at hun har samlet inn 1,8 MILLIONER til andre trengende så er det på sin plass å stille spørsmål med troverdigheten hennes også her. Og er alt ok så er jo alt topp? Å svare med «Åherre» og «Herlighet» på et slikt spørsmål får meg til å lure på hvordan det er dokumentert. Ikke noe grunn til å mistenke at hun stjeler penger av sin egen donasjon som skal gå til vanskeligstilte. Herlighet hun er aldeles ikke kriminell av noe slag 3
Snublefot62 Skrevet 15. september 2023 #4043 Skrevet 15. september 2023 (endret) solietta skrev (15 minutter siden): Ikke noe grunn til å mistenke at hun stjeler penger av sin egen donasjon som skal gå til vanskeligstilte. Herlighet hun er aldeles ikke kriminell av noe slag Det er all grunn til å stille spørsmål jo. For som Kristin Gjelsvik selv sa på scenen på Vixen Awards når hun talte etter å ha vunnet en pris for å ha kritisert Sophie Elise: «man skal skrike høyt når man er uenig» Endret 15. september 2023 av Snublefot62 14 8
Marihone Skrevet 15. september 2023 #4044 Skrevet 15. september 2023 (endret) Jeg synes det er uetisk at influencere skal tjene penger på sårbare og unge mennesker ved å tilby kurs de ikke har fagkompetanse på. Det ødelegger også for de som faktisk har lang utdannelse på området. Caroline Berg Eriksen har f.eks en fitness app, men jeg forbinder ikke ordet fitness med henne. En person som har løpt på tredemøllen i 10 år? Det er det mange som har gjort. Og Belinda deler hvordan man kan manifestere og visualisere seg til sine drømmer? Alle kan oppnå sine drømmer om vil. Jeg har flere venner som har gått sin egen vei og oppfylt sine drømmer, uten å betale for kurs. Sandra Lyng Haugen som vi forbinder med å være en kjent artist, deler også hvordan man kan få bedre psykisk helse utifra hennes egne erfaringer. Men hun er heller ikke fagutdannet. Det er en grunn til at mange jobber krever at man har bachelor/master og den rette kompetansen for å bli ansatt. Felles for mange av disse influencerne er at de har ingen utdanning eller bare en kort utdanning i ryggsekken. Så de klamrer seg fast til influenceryrket sitt fordi de får ikke jobb andre steder. Hva har de på CVen egentlig? Det er veldig få firmaer i dag som ikke krever formell utdanning. Men jeg må legge til at mange coacher og personlig trenere ikke har så lang utdannelse heller. Man kan ta et kurs på noen måneder, så er man en personlig trener. Noen reklamerer med både det ene og det andre, så god research og kritisk blikk er viktig uansett hvor man kjøper i ting fra. Jeg synes det mange influencere driver med bør bli forbudt. Dette med å redigere seg selv, bør også komme tydelig frem på bildene de legger ut. Endret 15. september 2023 av Marihone legge til ord 19 6
Anonyym97 Skrevet 15. september 2023 #4045 Skrevet 15. september 2023 Huset er enda ikke solgt, kanskje hun har dårlig råd og tenkte dette var veien å gå?🙈 4 2
Sansa20 Skrevet 15. september 2023 #4046 Skrevet 15. september 2023 Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Det er all grunn til å stille spørsmål jo. For som Kristin Gjelsvik selv sa på scenen på Vixen Awards når hun talte etter å ha vunnet en pris for å ha kritisert Sophie Elise: «man skal skrike høyt når man er uenig» Gå inn å se selv den videoen , så får du sett og forhåpentligvis skjønner at hun ikke er nå kriminell . Huff .. 2
Jobbermedbarn Skrevet 15. september 2023 #4047 Skrevet 15. september 2023 solietta skrev (17 minutter siden): Ikke noe grunn til å mistenke at hun stjeler penger av sin egen donasjon som skal gå til vanskeligstilte. Herlighet hun er aldeles ikke kriminell av noe slag Men kan ikke du da vise til alle penger ut og inn i disse spleisene hennes så får vi dette ut av verden? For hvis du ikke kan det står vi igjen med tillit og troverdighet og den er ganske laber nå. 6 2
Sansa20 Skrevet 15. september 2023 #4048 Skrevet 15. september 2023 Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden): Men kan ikke du da vise til alle penger ut og inn i disse spleisene hennes så får vi dette ut av verden? For hvis du ikke kan det står vi igjen med tillit og troverdighet og den er ganske laber nå. Du får sende henne en personlig melding da. Jeg har ikke opplysninger. 1 1
Jobbermedbarn Skrevet 15. september 2023 #4049 Skrevet 15. september 2023 (endret) solietta skrev (4 minutter siden): Du får sende henne en personlig melding da. Jeg har ikke opplysninger. Da burde man heller ikke latterliggjøre at andre stiller spørsmål om dette, for da dreier det seg ikke om man vet, men om troverdighet. Endret 15. september 2023 av Jobbermedbarn 17 7
Snublefot62 Skrevet 15. september 2023 #4050 Skrevet 15. september 2023 solietta skrev (4 minutter siden): Gå inn å se selv den videoen , så får du sett og forhåpentligvis skjønner at hun ikke er nå kriminell . Huff .. Jeg har nå vært inne og sett på det hun har lagt ut der. Men i dagens lys er det ingenting der som gir troverdighet eller tillit for 1,8 millioner kroner. Kristin Gjelsvik har og gått i mot andre influensere som bruker sin posisjon som influenser til å tjene penger på sårbare og utsatte grupper. Og nå gjør hun det samme til tross for at hun var mot det tidligere. Da ryker tillit og troverdighet. Da er det og på sin plass å stille spørsmål rundt disse innsamlingsaksjonene hennes. Det er ingenting i det hun har lagt ut som beviser at alle pengene er gått til de som trenger det. Eller målgruppen. Hvorfor skal vi tro henne her? Hun vil ikke være den første influenseren som bruker spleis og rykte for å dra inn penger til eget forbruk. Jeg har jobbet frivillig under mange innsamlingsaksjoner opp igjennom tidene og vi har alltid hatt vesentlig mer åpenhet og sikkerhet i vårt arbeid enn det Kristin Gjelsvik viser rundt sine aksjoner. Skjønner ikke da hvorfor hun skal unntas fra det vi forventer av Blindeforbundet, Leger uten grenser, Røde Kors ++. 13 7
Wald86 Skrevet 15. september 2023 #4051 Skrevet 15. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 8 3
K_mb Skrevet 15. september 2023 #4052 Skrevet 15. september 2023 solietta skrev (32 minutter siden): Ikke noe grunn til å mistenke at hun stjeler penger av sin egen donasjon som skal gå til vanskeligstilte. Herlighet hun er aldeles ikke kriminell av noe slag Å herlighet.... Jaggu ikke rart man blir skeptisk når selveste KG, den som har kjeftet andre influncere huden full og stått i bresjen som en motstemme mot kropps og utseende-press i SoMe nå selv er like kynisk som de hun elsker å kritisere. Trodde først dette kurset var en særdeles dårlig spøk, for det er vanskelige å fatte at KG krysser denne grensen med å selv utnytte sårbare og psykisk syke mennesker for å tjene penger på de. Mennesker som trenger profesjonell hjelp fra helsevesenet, skal lures til å betale tusenvis for å leke venninne med KG, en influencer uten den faglige kompetansen/utdanningen som trengs for å kunne hjelpe mennesker som f.eks sliter med mat. Dette er sleipt, kynisk og ren utnytting. Skulle pokker ikke vært lov! KG har mistet sin troverdighet. 13 5
Gjest Fru G Skrevet 15. september 2023 #4053 Skrevet 15. september 2023 Marihone skrev (18 minutter siden): Jeg synes det er uetisk at influencere skal tjene penger på sårbare og unge mennesker ved å tilby kurs de ikke har fagkompetanse på. Det ødelegger også for de som faktisk har lang utdannelse på området. Caroline Berg Eriksen har f.eks en fitness app, men jeg forbinder ikke ordet fitness med henne. En person som har løpt på tredemøllen i 10 år? Det er det mange som har gjort. Og Belinda deler hvordan man kan manifestere og visualisere seg til sine drømmer? Alle kan oppnå sine drømmer om vil. Jeg har flere venner som har gått sin egen vei og oppfylt sine drømmer, uten å betale for kurs. Sandra Lyng Haugen som vi forbinder med å være en kjent artist, deler også hvordan man kan få bedre psykisk helse utifra hennes egne erfaringer. Men hun er heller ikke fagutdannet. Det er en grunn til at mange jobber krever at man har bachelor/master og den rette kompetansen for å bli ansatt. Felles for mange av disse influencerne er at de har ingen utdanning eller bare en kort utdanning i ryggsekken. Så de klamrer seg fast til influenceryrket sitt fordi de får ikke jobb andre steder. Hva har de på CVen egentlig? Det er veldig få firmaer i dag som ikke krever formell utdanning. Men jeg må legge til at mange coacher og personlig trenere ikke har så lang utdannelse heller. Man kan ta et kurs på noen måneder, så er man en personlig trener. Noen reklamerer med både det ene og det andre, så god research og kritisk blikk er viktig uansett hvor man kjøper i ting fra. Jeg synes det mange influencere driver med bør bli forbudt. Dette med å redigere seg selv, bør også komme tydelig frem på bildene de legger ut. Det eneste de har å selge er et kjent fjes. Det er utrolig provoserende slik de holder på, med media på slep.
Høstsemester Skrevet 15. september 2023 #4054 Skrevet 15. september 2023 Snublefot62 skrev (39 minutter siden): Det er all grunn til å stille spørsmål jo. For som Kristin Gjelsvik selv sa på scenen på Vixen Awards når hun talte etter å ha vunnet en pris for å ha kritisert Sophie Elise: «man skal skrike høyt når man er uenig» Det gjelder bare henne selv ser det ut som. Når det skrikes andre veien er saken en annen. 3
Snublefot62 Skrevet 15. september 2023 #4055 Skrevet 15. september 2023 Høstsemester skrev (1 minutt siden): Det gjelder bare henne selv ser det ut som. Når det skrikes andre veien er saken en annen. Tydeligvis ikke. 1
MarianneE Skrevet 15. september 2023 #4056 Skrevet 15. september 2023 Dagbladet har tatt historien, og så på Facebook. 3 1
Jobbermedbarn Skrevet 15. september 2023 #4057 Skrevet 15. september 2023 @FruJohansen sier og skriver mye bra på IG nå. Kristin fikk støyten denne gangen, men det finnes altså mange andre som lanserer kurs på bakgrunn av kun egen erfaring uten utdannelse og kompetanse, og jeg er enig at dette må løftes og gjøres noe med på et høyere nivå. Media burde virkelig også ta ansvar og ta dette på alvor og ikke bare dikkedare med all galskapen som skjer i influenser verdenen. 16 7
Wald86 Skrevet 15. september 2023 #4058 Skrevet 15. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 9 2
Wald86 Skrevet 15. september 2023 #4059 Skrevet 15. september 2023 (endret) . Endret 14. november 2023 av Wald86 3
Korsihalsen Skrevet 15. september 2023 #4060 Skrevet 15. september 2023 Ishwanvile skrev (5 timer siden): Stå på hodet kurset er også fjernet 🤓 Det er jo så simpelt, rart hun ikke lærer frem hvordan man går på do riktig for å få en fantastisk følelse. 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå