Sansa20 Skrevet 2. september 2023 #3761 Skrevet 2. september 2023 Klink skrev (16 timer siden): Noen som er med i den kanalen hennes? Hun snakker om at hun føler det er så fint å dele vanskelige ting med et knippe mennesker , men så er det over 5 k mennesker! 😅 Slags triks for å få oss til å føle oss spesielle? Er du med i kanalen ?
Klink Skrevet 2. september 2023 #3762 Skrevet 2. september 2023 solietta skrev (21 minutter siden): Er du med i kanalen ? Jepp. Syns det er rart å kalle over 5000 mennesker et knippe mennesker som hun kan dele vanskelige ting med. Jeg ser for meg at det er en ny måte å få folk til å føle seg spesielle og bestevenner på, for å igjen få uttelling for annonsearbeidet som Kristin Gjeldsvik tross alt også driver med. Nå er ikke Kristin Gjeldsvik den jeg er mest bekymret for. Hun framstår som ei med sunne holdninger og verdier i det store og hele. Og ikke det verste forbildet å ha. Det som bekymrer meg mer er, om de ikke alt har, er om SE og CBE sog sikkert flere av de jeg er for gammel for å ha fått med meg, skaffer seg en. Som etter min mening er de verste forbildene man kan ha. SE forteller om den vanskelige tiden til et knippe utvalgte mennesker da hun hadde små pupper, eller CBE om netthatet. Og så strømmer det til gjerne unge følgere eller nysgjerrige følgere, som føler seg spesielle , og som så klart vil kjøpe chicuelle og solbriller som den nye «bestevenninna» har. Kan man bruke denne kanalen på Instagram til å legge ut annonser? *reklame* «Hei så hyggelig å snakke med dere! Det har vært så utfordrende med ekssamboeren som et eller annet blablabla. Vi snakkes for nå skal jeg spise vegetarburger fra xxx merke til middag! Så glad for å lufte tankene mine for dere få som har valgt å bli med i denne kanalen! Presiserer at Kristin Gjeldsvik ikke har gjort dette, og jeg stoler egentlig på at hun ikke gjør det. 2
Klink Skrevet 2. september 2023 #3763 Skrevet 2. september 2023 Var visst ikke helt ferdig likevel. Igjen: INGEN jeg vet om har gjort dette, men likevel…. …. Jeg ser videre for meg: dere spesielle som virkelig vil følge meg og bare vil meg godt. Her er en rabattkode jeg bare har lov til å dele med dere utvalgte! Ha en fin dag fantastiske mennesker!
M.H85 Skrevet 5. september 2023 #3764 Skrevet 5. september 2023 Nå er hun uten barn på ferie igjen🙈 Bare provoserende når hun kaller seg 100% alenemor, hun er alldeles ikke det,men snakker som om hun er det,litt feil mot de som faktisk er det. 18 5
BuffyTheVampire Skrevet 5. september 2023 #3765 Skrevet 5. september 2023 M.H85 skrev (1 time siden): Nå er hun uten barn på ferie igjen🙈 Bare provoserende når hun kaller seg 100% alenemor, hun er alldeles ikke det,men snakker som om hun er det,litt feil mot de som faktisk er det. Hun har vel forklart ganske mange ganger hva hun legger i å være alenemor. Hun har sagt det er når foreldrene ikke er sammen lenger, og ikke at hun har ansvaret fullstendig alene 100% av tiden uten å noen gang få hjelp av noen som helst. 10
Klink Skrevet 5. september 2023 #3766 Skrevet 5. september 2023 M.H85 skrev (1 time siden): Nå er hun uten barn på ferie igjen🙈 Bare provoserende når hun kaller seg 100% alenemor, hun er alldeles ikke det,men snakker som om hun er det,litt feil mot de som faktisk er det. Hva er problemet egentlig? At hun reiser på ferie uten barn? Har ikke andre alene foreldre hjelp i form av besteforeldre eller andre ? Nei ALLE har ikke det, men hvor mange skal en ta hensyn til her i verden når en bruker et uttrykk? 15
Korsihalsen Skrevet 5. september 2023 #3767 Skrevet 5. september 2023 (endret) BuffyTheVampire skrev (47 minutter siden): Hun har vel forklart ganske mange ganger hva hun legger i å være alenemor. Hun har sagt det er når foreldrene ikke er sammen lenger, og ikke at hun har ansvaret fullstendig alene 100% av tiden uten å noen gang få hjelp av noen som helst. Så kos at hun eier definisjon ❤️❤️❤️ Endret 5. september 2023 av Korsihalsen 10 1
Klink Skrevet 5. september 2023 #3768 Skrevet 5. september 2023 Korsihalsen skrev (3 minutter siden): Så kos at hun eier definisjon ❤️❤️❤️ Så kos at hun utdyper hva hun mener med det hun sier. Så det slipper bli MISFORSTÅELSER! 12
Korsihalsen Skrevet 5. september 2023 #3769 Skrevet 5. september 2023 (endret) Klink skrev (16 minutter siden): Så kos at hun utdyper hva hun mener med det hun sier. Så det slipper bli MISFORSTÅELSER! Ingen misforståelser overhodet når man dytter noen over. Bare en fin måte å forklare ting på. Endret 5. september 2023 av Korsihalsen 2
BuffyTheVampire Skrevet 6. september 2023 #3770 Skrevet 6. september 2023 Korsihalsen skrev (10 timer siden): Så kos at hun eier definisjon ❤️❤️❤️ Hun forklarte hva hun mener med begrepet. Så kan du velge å ta hensyn til det, eller late som om hun aldri har adressert det. Da er det temmelig dumt å velge å fortsette å irritere seg over noe hun har spesifisert at hun ikke mener. 5
Hedy Lamarr Skrevet 7. september 2023 #3771 Skrevet 7. september 2023 Alenemor = mor som er alene om å ta seg av barna; enslig mor (https://naob.no/ordbok/alenemor) Dette er definisjonen. Så kan Kristin bruke ordet alenemor akkurat som hun vil, men siden hun lever av å kommunisere er det temmelig tåpelig å bruke ord som har en helt annen betydning enn den hun tilsikter. Kommunikasjon blir jo helt umulig hvis alle definerer ord ut fra eget forgodtbefinnende. 9 12
anon01 Skrevet 7. september 2023 #3772 Skrevet 7. september 2023 (endret) On 9/5/2023 at 8:21 PM, M.H85 said: Nå er hun uten barn på ferie igjen🙈 Bare provoserende når hun kaller seg 100% alenemor, hun er alldeles ikke det,men snakker som om hun er det,litt feil mot de som faktisk er det. Nå har jo far rett til samvær selv om mor har den daglige omsorgen Mor må få lov til å bestemme selv hva hun gjør når hun har barnefri Endret 7. september 2023 av anon01
Klink Skrevet 7. september 2023 #3773 Skrevet 7. september 2023 anon01 skrev (8 minutter siden): Nå har jo far rett til samvær selv om mor har den daglige omsorgen Mor må få lov til å bestemme selv hva hun gjør når hun har barnefri Har de ikke 50/50?
anon01 Skrevet 7. september 2023 #3774 Skrevet 7. september 2023 Just now, Klink said: Har de ikke 50/50? Samvær og barnet skal ikke diskuteres her på Kvinneguiden. Jeg kjenner ingen av dem personlig. Så jeg kan ikke svare på ditt spørsmål. 5
M.H85 Skrevet 7. september 2023 #3775 Skrevet 7. september 2023 anon01 skrev (3 timer siden): Nå har jo far rett til samvær selv om mor har den daglige omsorgen Mor må få lov til å bestemme selv hva hun gjør når hun har barnefri Ja? Selvfølgelig,ikke det jeg skrev. Hun satt forrigge måned ropte ut hun er 100% alenemor😅😅😅noe helt annet enn du sier. 5
anon01 Skrevet 7. september 2023 #3776 Skrevet 7. september 2023 4 minutter siden, M.H85 said: Ja? Selvfølgelig,ikke det jeg skrev. Hun satt forrigge måned ropte ut hun er 100% alenemor😅😅😅noe helt annet enn du sier. Hun er alenemor. Og har nå en liten ferie alene, hvorfor er det noe å gnåle om? 2
Hønemoor Skrevet 7. september 2023 #3777 Skrevet 7. september 2023 Hun er jo konstant på ferie, så skjønner ikke hvordan hun har tid til å være mor i det hele tatt innimellom 😅jeg syns det er positivt å ha litt egentid av og til, men tenk å gnåle konstant om hvor godt det er, når hun er på egenferie en gang i måneden 🙈 20 3
Hedy Lamarr Skrevet 7. september 2023 #3778 Skrevet 7. september 2023 (endret) anon01 skrev (2 timer siden): Hun er alenemor. Og har nå en liten ferie alene, hvorfor er det noe å gnåle om? Nei, hun er ikke alenemor, far har også omsorg for barnet, prosenten han har omsorg er helt uviktig. Hedy Lamarr skrev (6 timer siden): Alenemor = mor som er alene om å ta seg av barna; enslig mor (https://naob.no/ordbok/alenemor) Dette er definisjonen. Så kan Kristin bruke ordet alenemor akkurat som hun vil, men siden hun lever av å kommunisere er det temmelig tåpelig å bruke ord som har en helt annen betydning enn den hun tilsikter. Kommunikasjon blir jo helt umulig hvis alle definerer ord ut fra eget forgodtbefinnende. Endret 7. september 2023 av Hedy Lamarr 5 3
Zenhouse Skrevet 7. september 2023 #3779 Skrevet 7. september 2023 Hedy Lamarr skrev (19 minutter siden): Nei, hun er ikke alenemor, far har også omsorg for barnet, prosenten han har omsorg er helt uaktuell. Jo hun er alenemor. Fordi hun har ikke en samboer/ektemann hun deler ansvaret med. Spiller ingen rolle om hvordan fordelingen med barnefar er, er hun alene når hun har omsorg for barnet, så er hun alenemor. Å ha aleneomsorg er derimot noe annet, er fordelingen 50-50 har man ikke aleneomsorg for et barn. 5
Hedy Lamarr Skrevet 7. september 2023 #3780 Skrevet 7. september 2023 Zenhouse skrev (1 minutt siden): Jo hun er alenemor. Fordi hun har ikke en samboer/ektemann hun deler ansvaret med. Spiller ingen rolle om hvordan fordelingen med barnefar er, er hun alene når hun har omsorg for barnet, så er hun alenemor. Å ha aleneomsorg er derimot noe annet, er fordelingen 50-50 har man ikke aleneomsorg for et barn. Fint at du vet bedre enn NAOB 👏 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå