Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 7/4/2023 at 7:47 PM, Sharp75! said:

Jeg er normal slank nedre skiktet på bmi og ingen ribbein stikker ut her når jeg står slik som hun gjør på det bildet. Så vet ikke hvem som må ta og gi seg. 

Mens jeg da jeg lå på normal bmi gjerne kunne ha ribbein som stakk ut. Kropper er ulike. Om jeg kommer meg ned igjen til der jeg var før graviditet vil nok ribbeina synes enda bedre, for jeg er en av de som er bredere over ribbeina etter fødsel 🤷‍♀️

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Fett nok
Skrevet (endret)

Jeg kom også i denne tråden etter å ha sett noen bilder rundt forbi. Jeg synes thinspoen på KGs profil begynner å ha Senneset-nivå jeg nå. Som flere er inne på så er det sånne vinkler godt kjente for folk på "innsiden" der man vinkler bein maksimalt for å få frem lengst og tynnest bein, en poserer slik at kjevebein og kinnbein skal se skarpest mulig ut, og så videre.

Som flere her har forsiktig antydet er ikke dette en anklage mot å være tynn, men når du som influencer har laget deg en merkevare for å være en såkalt "motvekt" får du tåle å bli holdt til en høyere standard enn det folk gjør med Sophie Elise og andre som har som "merkevare" å være dårlige forbilder. På det første bildet kan jeg jo nesten kjenne magen bli holdt inne av å se på bildet også.

Endret av Måne Rampelyset
Bilder med opphavsrett fjernet
Skrevet
Sharp75! skrev (På 4.7.2023 den 12.58):

Slank ja, men man behøver ikke fremheve slik flere her skriver. Hun har mye mer fokus på kropp. Hun er et stort forbilde for flere og bør være obs og tenke over hva hun deler på lik linje med andre. Hadde andre delt slike bilder hadde det blitt mye mer snakk, ser bare hvordan det er i andre tråder. 

Dette begynner å minne om thinspo noe hun skal være en motvekt mot.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Fett nok skrev (29 minutter siden):

Jeg kom også i denne tråden etter å ha sett noen bilder rundt forbi. Jeg synes thinspoen på KGs profil begynner å ha Senneset-nivå jeg nå. Som flere er inne på så er det sånne vinkler godt kjente for folk på "innsiden" der man vinkler bein maksimalt for å få frem lengst og tynnest bein, en poserer slik at kjevebein og kinnbein skal se skarpest mulig ut, og så videre.

Som flere her har forsiktig antydet er ikke dette en anklage mot å være tynn, men når du som influencer har laget deg en merkevare for å være en såkalt "motvekt" får du tåle å bli holdt til en høyere standard enn det folk gjør med Sophie Elise og andre som har som "merkevare" å være dårlige forbilder. På det første bildet kan jeg jo nesten kjenne magen bli holdt inne av å se på bildet også.

image.png.fc190ca1d4d12ce65f0b8578efb8f79c.pngimage.png.bf99e2abf758dff059fb331274d71ef0.png

Jeg synes dette er en trist utvikling.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Gjest Fett nok
Skrevet
Lilly Rose skrev (3 minutter siden):

Jeg synes dette er en trist utvikling.

Helt enig. Men vi er alle mennesker som lever i verden og ingen av oss er immune for de budskapene samfunnet peprer oss med om hvordan vi skal se ut og oppføre oss. Og når man går ned i vekt, overstrømmes en stort sett av positiv feedback på toppen. Vanskelig å stå imot 

Skrevet
Fett nok skrev (16 minutter siden):

Helt enig. Men vi er alle mennesker som lever i verden og ingen av oss er immune for de budskapene samfunnet peprer oss med om hvordan vi skal se ut og oppføre oss. Og når man går ned i vekt, overstrømmes en stort sett av positiv feedback på toppen. Vanskelig å stå imot 

Det ser ut som hvem som helst kan bli negativt påvirket av poseringer for å se tynnere ut. Som du skriver kan det være vanskelig å stå imot når en har gått ned mye i vekt. 

• Liker 1
Skrevet

Synes og retning Kristin begynner å gå i mtp kropps bilder er skummel. I dag la hun ut ett som virkelig var i thinspo gata. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har sagt hun driver virkelig med thinspo siden rett etter jul.

har stort sett bare fått kritikk, fordi hun bare «må få lov å være tynn»

men hun er ikke BARE tynn! 
hun fremstiller seg selv enda tynnere enn hun er! Og det etter å ha sanket følgere, etter å ha vært motvekten mot det hun nå fremmer. Det gjør henne ekstra farlig.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Det må være lov å legge ut bilder av seg selv på instagram uten at det er enten ene eller det andre .  

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
solietta skrev (32 minutter siden):

Det må være lov å legge ut bilder av seg selv på instagram uten at det er enten ene eller det andre .  

Ho lever av å rette pekefinger mot andre, så da er det helt ok å ha en pekefinger mot henne.

Noen som har meldt inn brudd i forhold da det er alkohol på bildene og annonse/samarbeid med andre bedrifter? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
solietta skrev (41 minutter siden):

Det handler om poseringer og fremstå som tynnere enn det en er. Ingeborg Senneset og CBE holder på med den samme negative påvirkningen når det gjelder kropp. Det er usunt og farlig.

• Liker 13
Skrevet

Kristin er blitt veldig slank, ja. CBE og Senneset vrikker og vrir på seg prolaps nærmest for å se mest mulig tynn og senete ut. Har ikke samme oppfatningen av KG. Hun poserer, ja, men ikke på samme måte. Det må være lov å være fornøyd med kroppen sin og legge ut bilder selv om man er tynn. Men jeg synes ikke KG driver med proana.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Heartgirl
Skrevet
solietta skrev (14 timer siden):

Jeg kunne ikke være mer enig. Det er en uting og sitte og diskutere andres kropper og deres utseende om de er tynne eller tykke. 

Synes diskusjonen om Kristin sin kropp har kommet helt ut av sporet her. 

Gjest Rødjulebrus
Skrevet

Maybe I am late to the game, men er den nye kjæresten hennes han som er hennes personlige trener..? 

Skrevet
Heartgirl skrev (41 minutter siden):

Jeg kunne ikke være mer enig. Det er en uting og sitte og diskutere andres kropper og deres utseende om de er tynne eller tykke. 

Synes diskusjonen om Kristin sin kropp har kommet helt ut av sporet her. 

Er vell ikke kroppen hennes som bør diskuteres, men måten hun fremstiller den.

Hun har kritisert influensere som velger å bruke alle hjelpemidler for å fremstå tynnest mulig. Så når hun selv legger ut bilder i vidvinkel hvor hodet skal se stort ut, armer og bein lang og tynn, med full fokus på kroppen og dens fremstilling, så må hun nesten forvente kritikk. Er skumlere de som ikke ser at hun gjør som andre store influensere og tror det er sånn det skal være. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Smørøye skrev (3 timer siden):

Kristin er blitt veldig slank, ja. CBE og Senneset vrikker og vrir på seg prolaps nærmest for å se mest mulig tynn og senete ut. Har ikke samme oppfatningen av KG. Hun poserer, ja, men ikke på samme måte. Det må være lov å være fornøyd med kroppen sin og legge ut bilder selv om man er tynn. Men jeg synes ikke KG driver med proana.

Her på kg er det visst kun fedme som skal roses.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rødjulebrus skrev (1 time siden):

Maybe I am late to the game, men er den nye kjæresten hennes han som er hennes personlige trener..? 

Nei.

Skrevet

Nå har hun mista brodden helt og blitt akkurat som alle andre influencerdamer. Kjedelig😶

• Liker 15
Skrevet
Moongirl skrev (På 5.7.2023 den 21.19):

Hun virker å kjede seg som mamma, at hun ikke finner roen med å ha barn. At alt annet er mye kjekkere.

Eg synes selv de første årene var kjedelige og slitsomme, og likte bedre når de begynte på skolen og oppover.

Eller at det fortsatt er rart å ha «barnefri», og da fyller hun dagene med mest mulig innhold.

• Liker 2
Gjest Fett nok
Skrevet
Honey Dew skrev (17 timer siden):

Her på kg er det visst kun fedme som skal roses.

altså; Dette er en helt absurd påstand 🙃
hun har et ivrig kommentarfelt som hyller utseendet hennes, får tusenvis av likes på bildene sine, hun lever i et samfunn der det å være tynn er bedre enn alle alternativ, og så skal hun liksom ta fyr av at et par stykker på Internett sier at det kanskje ikke er verdens beste fokus på bildene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...