Sharp75! Skrevet 12. juni 2023 #3241 Skrevet 12. juni 2023 M.H85 skrev (58 minutter siden): Uenig. Hun har aldri snakket om eksen eller konkret lagt ut noe som kan sverte han. Ikke klar for familielivet fullt?🤔 Mannen dro til hjembyen, var borte vesentlig mye fra familien i øst for å starte baren sin. Er vel han som ikke har vært familiemann her 100% tenker jeg🤔 Hun var jo hjemme med barnet. Han har støttende familie, hun (jeg vet jo ikke ),men virker som hun står mer alene,har vel en syk mor hun? Så hun har da virkelig stått på🙈 Dessuten har man et valg her i livet. De fleste,eller mange velger å bosette seg der barnet bor. Han velger jo bo i hjembyen sin. Ønsker man mer samvær med barnet flytter man nærmere. Det handler om prioritering. Hvis jeg hadde fått barn og bodd i en annen by,for å så bli skilt hadde jeg ALDRI flyttet tilbake til hjembyen min,jeg hadde ikke flyttet fra barna mine selv om familien min ikke bodde der. Barna er min nærmeste familie. Sånn tenker jeg. Men for all del,alle har et valg.... Men man kan ikke dele barn i 2...skal begge foresatte ha mye tid med barna må man jo bo i nærheten av hverandre, dette spesielt når barna starter på skolen. Det jeg har markert. Her er det faktisk ikke Dennis som har endret planene. Kristin skulle til Stavanger, hun skulle komme etter. Selv om jeg forstår Kristin sitt valg, så er ikke alt Dennis sin feil her. Det var en familie avgjørelse at de skulle til Stavanger. Så ble nå Dennis syk, men det skal han få pes for, mens Kristin skal skrytes opp i skyene. Som @arnoyb skriver, håper ingen her blir psykisk syke. 1 2
J.. Skrevet 12. juni 2023 #3242 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Sharp75! skrev (10 minutter siden): Det jeg har markert. Her er det faktisk ikke Dennis som har endret planene. Kristin skulle til Stavanger, hun skulle komme etter. Selv om jeg forstår Kristin sitt valg, så er ikke alt Dennis sin feil her. Det var en familie avgjørelse at de skulle til Stavanger. Så ble nå Dennis syk, men det skal han få pes for, mens Kristin skal skrytes opp i skyene. Som @arnoyb skriver, håper ingen her blir psykisk syke. Når det først ble slutt,så er det jo mindre påkjenning for barnet å fortsette å bo der han er kjent,istedet for at barnet alltid skal være den som må inngå kompromiss for foreldrene med å bare bli med på lasset. Når mor og barn har størst nettverk på Østlandet er det jo bedre at far "offrer" seg å flytter tilbake,enn motsatt. Endret 12. juni 2023 av J.. 8 2
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3243 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Når det først ble slutt,så er det jo mindre påkjenning for barnet å fortsette å bo der han er kjent,istedet for at barnet alltid skal være den som må inngå kompromiss for foreldrene med å bare bli med på lasset. Når mor og barn har størst nettverk på Østlandet er det jo bedre at far "offrer" seg å flytter tilbake,enn motsatt. Men når far da sliter psykisk å det ikke lar seg gjøre, så står de i den situasjonen de står i. Det gjør ikke Dennis så håpløs som han fremstilles i tråden her, det gjør bare situasjonen enda tristere. Å at Kristin så når værste stormen er over velger å melke at "hun har stått i det alene for Dennis feiga ut", gir ikke et veldig pent bilde av henne etter min mening. 2
Sharp75! Skrevet 12. juni 2023 #3244 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (1 time siden): Når det først ble slutt,så er det jo mindre påkjenning for barnet å fortsette å bo der han er kjent,istedet for at barnet alltid skal være den som må inngå kompromiss for foreldrene med å bare bli med på lasset. Når mor og barn har størst nettverk på Østlandet er det jo bedre at far "offrer" seg å flytter tilbake,enn motsatt. Om du leser så skriver jeg, JEG FORSTÅR KRISTIN, jeg hadde nok gjort det samme. Men nå ble det nå slik at han ble syk og det gikk som det gikk. 3
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3245 Skrevet 12. juni 2023 Sharp75! skrev (1 time siden): Det jeg har markert. Her er det faktisk ikke Dennis som har endret planene. Kristin skulle til Stavanger, hun skulle komme etter. Selv om jeg forstår Kristin sitt valg, så er ikke alt Dennis sin feil her. Det var en familie avgjørelse at de skulle til Stavanger. Så ble nå Dennis syk, men det skal han få pes for, mens Kristin skal skrytes opp i skyene. Som @arnoyb skriver, håper ingen her blir psykisk syke. Det handler vel om valgene denne mannen tok. Å være syk er ikke et frikort for å behandle samboer ufint. En skal ikke innfinne seg i all salgs selv om samboeren din er syk. 16 3
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3246 Skrevet 12. juni 2023 Lilly Rose skrev (4 minutter siden): Det handler vel om valgene denne mannen tok. Å være syk er ikke et frikort for å behandle samboer ufint. En skal ikke innfinne seg i all salgs selv om samboeren din er syk. Det skal man ikke nei. Men sannsynligheta for at du handler ulikt det du ville gjort om du ikke var syk, når du er syk, er stor. 1
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3247 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (Akkurat nå): Det skal man ikke nei. Men sannsynligheta for at du handler ulikt det du ville gjort om du ikke var syk, når du er syk, er stor. Derfor kan valgene en tar føre til samlivsbrudd uavhengig om samboer er syk eller ikke. En skal ikke finne seg i alt og alltid sette egen helse først. 10
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3248 Skrevet 12. juni 2023 Lilly Rose skrev (4 minutter siden): Derfor kan valgene en tar føre til samlivsbrudd uavhengig om samboer er syk eller ikke. En skal ikke finne seg i alt og alltid sette egen helse først. Nei enig i det. Men da kommer min mening om henne som ei som melker det når det er kommet på trygg avstand, å viser hvor flink hun har vært å fortjener å leve livet nå mens andre parten virkelig har latt henne gjennomgå. Hadde hun holdt seg til planen i utgangspunktet så hadde nok utfallet vært mye bedre for andre part, og dermed for barnets forhold til far. 1
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3249 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (1 minutt siden): Nei enig i det. Men da kommer min mening om henne som ei som melker det når det er kommet på trygg avstand, å viser hvor flink hun har vært å fortjener å leve livet nå mens andre parten virkelig har latt henne gjennomgå. Hadde hun holdt seg til planen i utgangspunktet så hadde nok utfallet vært mye bedre for andre part, og dermed for barnets forhold til far. Hvor er det du ser at hun melker denne situasjonen? Jeg har sett andre stille deg det samme spørsmålet. 9
Gjest Kattedama Skrevet 12. juni 2023 #3250 Skrevet 12. juni 2023 Sharp75! skrev (2 timer siden): Det jeg har markert. Her er det faktisk ikke Dennis som har endret planene. Kristin skulle til Stavanger, hun skulle komme etter. Selv om jeg forstår Kristin sitt valg, så er ikke alt Dennis sin feil her. Det var en familie avgjørelse at de skulle til Stavanger. Så ble nå Dennis syk, men det skal han få pes for, mens Kristin skal skrytes opp i skyene. Som @arnoyb skriver, håper ingen her blir psykisk syke. Det er vel strengt tatt ikke fordi Dennis ble syk at KG ikke flyttet til Stavanger. At D valgte å ikke fylle sine forpliktelser ovenfor KG er årsaken. Det er virkelig ikke D som er offeret her. At KG har hatt det tøft pga bruddet er det ingen tvil om, de fleste som gjennomgår et brudd basert på en annens part har det.
Gjest Kattedama Skrevet 12. juni 2023 #3251 Skrevet 12. juni 2023 (endret) arnoyb skrev (4 minutter siden): Nei enig i det. Men da kommer min mening om henne som ei som melker det når det er kommet på trygg avstand, å viser hvor flink hun har vært å fortjener å leve livet nå mens andre parten virkelig har latt henne gjennomgå. Hadde hun holdt seg til planen i utgangspunktet så hadde nok utfallet vært mye bedre for andre part, og dermed for barnets forhold til far. Hvilken plan? Å bo i Stavanger som alenemor uten nettverk og med en psykisk syk eks? Ja det hørtes virkelig ut som en god deal. At hun taper en halv million på dette bruddet er virkelig å melke situasjonen. Endret 12. juni 2023 av Lill :)
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3252 Skrevet 12. juni 2023 Lilly Rose skrev (1 minutt siden): Hvor er det du ser at hun melker denne situasjonen? Jeg har sett andre stille deg det samme spørsmålet. Å jeg har svart på det flere ganger. Hun fremstiller seg selv som veldig flink hele tiden. Undertonen i alt når hun blir intervjuet og legger ut er i mine ører "se så flink jeg har som har klart meg så bra mens min ex bare forsvant å overlot alt til meg". Dette er jo samme strategi som hun har kjørt ellers når hun har kritisert andre influensere osv. 1 1
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3253 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (Akkurat nå): Å jeg har svart på det flere ganger. Hun fremstiller seg selv som veldig flink hele tiden. Undertonen i alt når hun blir intervjuet og legger ut er i mine ører "se så flink jeg har som har klart meg så bra mens min ex bare forsvant å overlot alt til meg". Dette er jo samme strategi som hun har kjørt ellers når hun har kritisert andre influensere osv. Fremstiller seg som flink? Å ta tak i livet sitt er å melke situasjonen? Å vise at livet har vært vanskelig, men at hun tar grep er å melke situasjonen? Hun sier ingenting negativt om eksen på Instagram som jeg kan se. 17 1
Okidokisjokioki Skrevet 12. juni 2023 #3254 Skrevet 12. juni 2023 Det er nok en grunn til at KG har uttrykt at hun helst ikke vil sette en fot i Stvg igjen. Er nok ikke pga. at D er syk, men ting han har gjort og som lokalsamfunnet er klar over, da han er godt kjent. Forstår det veldig godt, særlig når KG ikke har noe videre nettverk der. Synes det er flott å se hvordan farmoren tar ansvar for barnebarnet og har regelmessig samvær og har tatt på seg henting og levering i Kristiansand (på midtveien) flere ganger. Hun har også uttrykt stor skuffelse over valg som Dennis har tatt, så synes det er ganske tydelig at det ikke er KG som skal klandres her. Da tror jeg heller det hadde vært fare for to foreldre som sliter psykisk om KG skulle presses til å bo i Stvg uten nettverk omringet av sladder. 21
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3255 Skrevet 12. juni 2023 Lill skrev (6 minutter siden): Hvilken plan? Å bo i Stavanger som alenemor uten nettverk og med en psykisk syk eks? Ja det hørtes virkelig ut som en god deal. At hun taper en halv million på dette bruddet er virkelig å melke situasjonen. Jævlig god plan å flytte til Stavanger alene med en ustabil psykisk syk eks.🫠 13
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3256 Skrevet 12. juni 2023 Lilly Rose skrev (6 minutter siden): Fremstiller seg som flink? Å ta tak i livet sitt er å melke situasjonen? Å vise at livet har vært vanskelig, men at hun tar grep er å melke situasjonen? Hun sier ingenting negativt om eksen på Instagram som jeg kan se. Jeg har ikke påstått at hun har kommet med noe negativt om han. Du mener hun har tatt tak i livet sitt, jeg mener at hun nok har gjort det også men at hun er en person som i det meste fremmer seg selv på en spesiell måte som den flinke for å si det kort. 2
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3257 Skrevet 12. juni 2023 Okidokisjokioki skrev (8 minutter siden): Det er nok en grunn til at KG har uttrykt at hun helst ikke vil sette en fot i Stvg igjen. Er nok ikke pga. at D er syk, men ting han har gjort og som lokalsamfunnet er klar over, da han er godt kjent. Forstår det veldig godt, særlig når KG ikke har noe videre nettverk der. Synes det er flott å se hvordan farmoren tar ansvar for barnebarnet og har regelmessig samvær og har tatt på seg henting og levering i Kristiansand (på midtveien) flere ganger. Hun har også uttrykt stor skuffelse over valg som Dennis har tatt, så synes det er ganske tydelig at det ikke er KG som skal klandres her. Da tror jeg heller det hadde vært fare for to foreldre som sliter psykisk om KG skulle presses til å bo i Stvg uten nettverk omringet av sladder. Det er veldig godt mulig. Men det totale fraværet for forståelse og enkelte innlegg og holdninger i forumet her er bare trist og dermed at jeg håper mange hær inne aldri kommer i en situasjon med psykisk syk partner eller ex. 1
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3258 Skrevet 12. juni 2023 (endret) arnoyb skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke påstått at hun har kommet med noe negativt om han. Du mener hun har tatt tak i livet sitt, jeg mener at hun nok har gjort det også men at hun er en person som i det meste fremmer seg selv på en spesiell måte som den flinke for å si det kort. Spesielt å mene at hun melker situasjonen når hun ikke gjør det. Hun sier ikke et negativt ord om eksen eller hevder seg på bekostning av eksen. KG har ben i nesen og har tatt tak i livet sitt. Endret 12. juni 2023 av Lilly Rose 11
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #3259 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (7 minutter siden): Det er veldig godt mulig. Men det totale fraværet for forståelse og enkelte innlegg og holdninger i forumet her er bare trist og dermed at jeg håper mange hær inne aldri kommer i en situasjon med psykisk syk partner eller ex. Syke mennesker er ofte egosentriske og tar valg som sårer familien. Syke mennesker har også et ansvar og oppsøke hjelp. Jeg har dessverre vokst opp med en syk forelder og vet hva pårørende går igjennom. 4
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3260 Skrevet 12. juni 2023 Lilly Rose skrev (4 minutter siden): Spesielt å mene at hun melker situasjonen når hun ikke gjør det. Hun sier ikke et negativt ord om eksen eller hevder seg på bekostning av eksen. KG har ben i nesen og har tatt tak i livet sitt. Haha nei men da har du jo fortalt hva som er sannheten så ikke noe mer å diskutere! Ingen andre kan se noe annet enn deg i en situasjon! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå