lurker Skrevet 9. juni 2023 #3221 Skrevet 9. juni 2023 59 minutter siden, Justlooking said: De fikk 50 tusen mer enn de ga men de måtte brukte to forskjellige meglere og fikk malt om alle veggene for å få solgt. De begynte vel med nærmere 10 mill i prisantydning i outgangspunktet men solgte til slutt for et par mill mindre etter lang tid … Aha! Bra du har oversikt 🙂 Det var jo ikke spesielt bra, nei.
Nana Skrevet 9. juni 2023 #3222 Skrevet 9. juni 2023 lurker skrev (6 timer siden): Tjente de ikke noe på huset i Drammen? Jeg kjenner ikke boligmarkedet der, men det høres jo rart ut etter flere år. Hva ble det kjøpt og solgt for? Rentene har gått kraftig opp siste halvannet året og flere (evt alle? Vet ikke) banker har satt maks lånebeløp til 4,5 x inntekt i steder for 5 (fornuftig, men på samme måte som renteøkningen vil det ekskludere en del fra boligmarkedet nå eller i alle fall gjøre at de må se etter rimelige boliger. Det er forventet at renten skal stige i alle fall to ganger til i år. Selv om jeg «bare» har 2,3 i lån, så merker jeg godt at renten har gått fra 0,89 til 3 - og nå skal øke igjen. Mange andre er oppe i både 4 og 5%. I tillegg kommer økte felleskostnader for sameier og borettslag og vei/vann/kloakk/renovasjon (altså alt av kommunale avgifter) når du har hus. I tillegg til økte strømpriser og levekostnader generelt, så er det sannsynligvis mer kjøpers marked enn selgers akkurat nå - bortsett fra objekter som skiller seg positivt ut. Har «heldigvis» vært med på høy rente tidligere, rundt 8-9% på i første halvdel av 2000 tallet, men for de fleste så vil nok de samlede økningene - og de som har blitt forhåndsmeldt - gjøre at kjøper bruker lengre tid enn før. I alle fall dem som så vidt klarer seg med den økningen som har vært nå. Selv om vi ikke akkurat har skyhøye renter nå, så har vi vært «bortskjemte» med lave renter lenge, og en såpass brutal økning på kun halvannet år, samt, som nevnt, innstramming fra bankene sin side, har nok litt å si for prisen de får. Mange er usikre og forventer rentenedgang over nyttår, så de (i alle fall de yngste i etableringsfasen), sitter nok litt på gjerdet nå. Håper hun/de får solgt asap sånn at hun får en bekymring mindre. Det er belastende å styre salgsprosess og visninger på ett hus - klarer ikke en gang se for meg å skulle klare to! 4 1
Janne1975 Skrevet 9. juni 2023 #3223 Skrevet 9. juni 2023 Nana skrev (35 minutter siden): Rentene har gått kraftig opp siste halvannet året og flere (evt alle? Vet ikke) banker har satt maks lånebeløp til 4,5 x inntekt i steder for 5 (fornuftig, men på samme måte som renteøkningen vil det ekskludere en del fra boligmarkedet nå eller i alle fall gjøre at de må se etter rimelige boliger. Det er forventet at renten skal stige i alle fall to ganger til i år. Selv om jeg «bare» har 2,3 i lån, så merker jeg godt at renten har gått fra 0,89 til 3 - og nå skal øke igjen. Mange andre er oppe i både 4 og 5%. I tillegg kommer økte felleskostnader for sameier og borettslag og vei/vann/kloakk/renovasjon (altså alt av kommunale avgifter) når du har hus. I tillegg til økte strømpriser og levekostnader generelt, så er det sannsynligvis mer kjøpers marked enn selgers akkurat nå - bortsett fra objekter som skiller seg positivt ut. Har «heldigvis» vært med på høy rente tidligere, rundt 8-9% på i første halvdel av 2000 tallet, men for de fleste så vil nok de samlede økningene - og de som har blitt forhåndsmeldt - gjøre at kjøper bruker lengre tid enn før. I alle fall dem som så vidt klarer seg med den økningen som har vært nå. Selv om vi ikke akkurat har skyhøye renter nå, så har vi vært «bortskjemte» med lave renter lenge, og en såpass brutal økning på kun halvannet år, samt, som nevnt, innstramming fra bankene sin side, har nok litt å si for prisen de får. Mange er usikre og forventer rentenedgang over nyttår, så de (i alle fall de yngste i etableringsfasen), sitter nok litt på gjerdet nå. Håper hun/de får solgt asap sånn at hun får en bekymring mindre. Det er belastende å styre salgsprosess og visninger på ett hus - klarer ikke en gang se for meg å skulle klare to! Helt enig i alt det du sier, jeg husker også boligrente på 9% på90-tallet. Men når det gjelder huset på Ormøy så er det fortsatt sterkt overpriset selv om de har kuttet prisen med 1 mill. Jeg kjenner boligmarkedet i bydelen og i Stavanger generelt, og det er vanvittig hvor mye kjekkere hus man kan ende opp med for 10 millioner. Det kommer aldri til å gå for så mye. 4 1
M.H85 Skrevet 11. juni 2023 #3224 Skrevet 11. juni 2023 Heartgirl skrev (På 10.4.2023 den 15.15): Jeg også og jeg unner denne flotte influenseren det aller beste av hele mitt hjerte. Hun er virkelig et forbilde for sine følgere ❤️ Helt greit nyte alenetid uten barn😅 Jeg har selv et av mine barn mindre enn far,altså barnet bor mest hos far. Merkelig det der, ingen reagerer når far har alene tid,men når mor🙈 Skjerpings! Vi lever i 2023, det kan være like mye far som mor som har barnet like mye,litt mindre eller mye mindre. Kunne aldri falt meg inn reagere på hvorfor en mor har barnefri 😅🙈 Kristin fremstår som ei tøff og bra dame. Dennis derimot er nok veldig avhengig av sine foreldre....Har sett farmoren mye med barnebarnet når sønnen dems er i Stavanger.. Han har vel og gått offentlig med at han er uten jobb,sykemeldt og var innlagt på Psykiatrisk så han sliter nok med sitt. Å dømme en mor som koser seg med ny kjæreste,alkohol eller what ever er jo bare helt 😂. Ingen er like. Tipper de som dømmer egentlig skulle ønske seg litt barnefri selv og gjerne oppleve å bli forelsket og forgudet litt selv😉🤷 17
Sharp75! Skrevet 12. juni 2023 #3225 Skrevet 12. juni 2023 M.H85 skrev (8 timer siden): Helt greit nyte alenetid uten barn😅 Jeg har selv et av mine barn mindre enn far,altså barnet bor mest hos far. Merkelig det der, ingen reagerer når far har alene tid,men når mor🙈 Skjerpings! Vi lever i 2023, det kan være like mye far som mor som har barnet like mye,litt mindre eller mye mindre. Kunne aldri falt meg inn reagere på hvorfor en mor har barnefri 😅🙈 Kristin fremstår som ei tøff og bra dame. Dennis derimot er nok veldig avhengig av sine foreldre....Har sett farmoren mye med barnebarnet når sønnen dems er i Stavanger.. Han har vel og gått offentlig med at han er uten jobb,sykemeldt og var innlagt på Psykiatrisk så han sliter nok med sitt. Å dømme en mor som koser seg med ny kjæreste,alkohol eller what ever er jo bare helt 😂. Ingen er like. Tipper de som dømmer egentlig skulle ønske seg litt barnefri selv og gjerne oppleve å bli forelsket og forgudet litt selv😉🤷 Men greit å dømme en mann som tør å si han sliter og ta i mot hjelp fra sin foreldre? Ikke alle menn i den alderen som har et sånt forhold til sine foreldre. Her er det foreldre som har gjort en god jobb og stiller opp når ting blir tøft. Hadde det vært Kristin som hadde det slik, så hadde det vært klapp på skulderen og godt hun har foreldrene rundt seg 🙏 2 1
M.H85 Skrevet 12. juni 2023 #3226 Skrevet 12. juni 2023 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Men greit å dømme en mann som tør å si han sliter og ta i mot hjelp fra sin foreldre? Ikke alle menn i den alderen som har et sånt forhold til sine foreldre. Her er det foreldre som har gjort en god jobb og stiller opp når ting blir tøft. Hadde det vært Kristin som hadde det slik, så hadde det vært klapp på skulderen og godt hun har foreldrene rundt seg 🙏 Dømmer og dømmer.....Å gå ut i sosiale medier med å skrive " jeg har mistet min sønn" "jeg orker ikke leve mer". Etc...jeg mener det er for psykologen,ikke instagram. !! Ellers kan alle bli syke selvfølgelig. 25 1 1
Kinder Skrevet 12. juni 2023 #3227 Skrevet 12. juni 2023 M.H85 skrev (6 minutter siden): Dømmer og dømmer.....Å gå ut i sosiale medier med å skrive " jeg har mistet min sønn" "jeg orker ikke leve mer". Etc...jeg mener det er for psykologen,ikke instagram. !! Ellers kan alle bli syke selvfølgelig. Når man er så psykisk syk som Dennis, så er det fort at man ender opp med å si og gjøre mye rart og dumt. Hjernen fungerer ikke som hos en frisk person. Men man kan jo heller ikke ta fra vedkommende sosiale medier. Jeg fulgte Dennis i en periode, men avfulgte han når jeg så hvilken vei dette gikk. Mye av det han har lagt ut, er neppe ting han ville lagt ut om hvis han hadde vært frisk. 1 1 1
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3228 Skrevet 12. juni 2023 Kinder skrev (2 minutter siden): Når man er så psykisk syk som Dennis, så er det fort at man ender opp med å si og gjøre mye rart og dumt. Hjernen fungerer ikke som hos en frisk person. Men man kan jo heller ikke ta fra vedkommende sosiale medier. Jeg fulgte Dennis i en periode, men avfulgte han når jeg så hvilken vei dette gikk. Mye av det han har lagt ut, er neppe ting han ville lagt ut om hvis han hadde vært frisk. Enig med dette. Å håper at flere av de som har kommentert i denne tråden aldri ender opp med en psykisk syk partner, for holdningene som vises i kommentarene er virkelig dårlig! Jeg mener Kristin, som vanlig, melker andres dårlige situasjon til selv å få sympati å så legge ut denne nye livsstilen hun nå så veldig fortjener. Virker for meg som det hun nyter er singel og barnefri tiden å virker kanskje som hun ikke har vært klar for familietilværelsen på full tid. Men det er bare min mening og mulig jeg er noe hard i min kritikk da jeg til tider føler hun er urettferdig med Dennis som har havna i en situasjon han ikke kan noe for å som er beintøff å stå i. Det er jo faktisk slik at vi alle kan bli psykisk syk. 3 1
M.H85 Skrevet 12. juni 2023 #3229 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (1 time siden): Enig med dette. Å håper at flere av de som har kommentert i denne tråden aldri ender opp med en psykisk syk partner, for holdningene som vises i kommentarene er virkelig dårlig! Jeg mener Kristin, som vanlig, melker andres dårlige situasjon til selv å få sympati å så legge ut denne nye livsstilen hun nå så veldig fortjener. Virker for meg som det hun nyter er singel og barnefri tiden å virker kanskje som hun ikke har vært klar for familietilværelsen på full tid. Men det er bare min mening og mulig jeg er noe hard i min kritikk da jeg til tider føler hun er urettferdig med Dennis som har havna i en situasjon han ikke kan noe for å som er beintøff å stå i. Det er jo faktisk slik at vi alle kan bli psykisk syk. Uenig. Hun har aldri snakket om eksen eller konkret lagt ut noe som kan sverte han. Ikke klar for familielivet fullt?🤔 Mannen dro til hjembyen, var borte vesentlig mye fra familien i øst for å starte baren sin. Er vel han som ikke har vært familiemann her 100% tenker jeg🤔 Hun var jo hjemme med barnet. Han har støttende familie, hun (jeg vet jo ikke ),men virker som hun står mer alene,har vel en syk mor hun? Så hun har da virkelig stått på🙈 Dessuten har man et valg her i livet. De fleste,eller mange velger å bosette seg der barnet bor. Han velger jo bo i hjembyen sin. Ønsker man mer samvær med barnet flytter man nærmere. Det handler om prioritering. Hvis jeg hadde fått barn og bodd i en annen by,for å så bli skilt hadde jeg ALDRI flyttet tilbake til hjembyen min,jeg hadde ikke flyttet fra barna mine selv om familien min ikke bodde der. Barna er min nærmeste familie. Sånn tenker jeg. Men for all del,alle har et valg.... Men man kan ikke dele barn i 2...skal begge foresatte ha mye tid med barna må man jo bo i nærheten av hverandre, dette spesielt når barna starter på skolen. 23 1 1
J.. Skrevet 12. juni 2023 #3230 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (1 time siden): Jeg mener Kristin, som vanlig, melker andres dårlige situasjon til selv å få sympati å så legge ut denne nye livsstilen hun nå så veldig fortjener. Hvordan kan man "melke andres dårlige situasjon" ved å vise at livet fortsetter selv etter samlivsbrudd? Hun har pdd ikke utlevert han,hans situasjon eller konflikter de i mellom etter bruddet. 19 4
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3231 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man "melke andres dårlige situasjon" ved å vise at livet fortsetter selv etter samlivsbrudd? Hun har pdd ikke utlevert han,hans situasjon eller konflikter de i mellom etter bruddet. Det kan man gjøre ved å vise hvor pliktoppfyllende en er selv, å understreke at dette gjør jeg alene. Dette er min mening og min tolkning av det. Kristin har alltid vært veldig kjapp å hiv seg på om noen "fortjener" kritikk. Det er ikke bestandig at det reflekterer så bra på en selv. 1 1
Orly Skrevet 12. juni 2023 #3232 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Hvordan kan man "melke andres dårlige situasjon" ved å vise at livet fortsetter selv etter samlivsbrudd? Hun har pdd ikke utlevert han,hans situasjon eller konflikter de i mellom etter bruddet. Nettop, håpløst å si hun melker det da. 6
Orly Skrevet 12. juni 2023 #3233 Skrevet 12. juni 2023 M.H85 skrev (30 minutter siden): Uenig. Hun har aldri snakket om eksen eller konkret lagt ut noe som kan sverte han. Ikke klar for familielivet fullt?🤔 Mannen dro til hjembyen, var borte vesentlig mye fra familien i øst for å starte baren sin. Er vel han som ikke har vært familiemann her 100% tenker jeg🤔 Hun var jo hjemme med barnet. Han har støttende familie, hun (jeg vet jo ikke ),men virker som hun står mer alene,har vel en syk mor hun? Så hun har da virkelig stått på🙈 Dessuten har man et valg her i livet. De fleste,eller mange velger å bosette seg der barnet bor. Han velger jo bo i hjembyen sin. Ønsker man mer samvær med barnet flytter man nærmere. Det handler om prioritering. Hvis jeg hadde fått barn og bodd i en annen by,for å så bli skilt hadde jeg ALDRI flyttet tilbake til hjembyen min,jeg hadde ikke flyttet fra barna mine selv om familien min ikke bodde der. Barna er min nærmeste familie. Sånn tenker jeg. Men for all del,alle har et valg.... Men man kan ikke dele barn i 2...skal begge foresatte ha mye tid med barna må man jo bo i nærheten av hverandre, dette spesielt når barna starter på skolen. 👏 godt innlegg 5
J.. Skrevet 12. juni 2023 #3234 Skrevet 12. juni 2023 (endret) arnoyb skrev (16 minutter siden): Det kan man gjøre ved å vise hvor pliktoppfyllende en er selv, å understreke at dette gjør jeg alene. Dette er min mening og min tolkning av det. Kristin har alltid vært veldig kjapp å hiv seg på om noen "fortjener" kritikk. Det er ikke bestandig at det reflekterer så bra på en selv. Hun må/har måttet være "pliktoppfyllende" nettopp fordi den andre foreldren falt fra en periode. Hvem ellers skulle tatt seg av barnet,fikset husene etc? Dennis er ingen martyr. Endret 12. juni 2023 av J.. 13
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3235 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Hun må/har måttet være "pliktoppfyllende" nettopp fordi den andre foreldren falt fra en periode. Hvem ellers skulle tatt seg av barnet,fikset husene etc? Dennis er ingen martyr. Nei jeg sier da absolutt ikke at han er det. Men jeg sier hva mitt inntrykk er av henne. 1
J.. Skrevet 12. juni 2023 #3236 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (2 timer siden): Men det er bare min mening og mulig jeg er noe hard i min kritikk da jeg til tider føler hun er urettferdig med Dennis som har havna i en situasjon han ikke kan noe for å som er beintøff å stå i. Det er jo faktisk slik at vi alle kan bli psykisk syk. Situasjonen han havnet i var en direkte konsekvens av hans egne valg = noe som kunne vært unngått. Kristin har også en psykisk helse,at hun ikke legger seg inn,griner på IG ukentlig og løper til VG for å sutre i tide og utide betyr ikke at bruddet/tiden etterpå har vært enkel for henne. 25 1
J.. Skrevet 12. juni 2023 #3237 Skrevet 12. juni 2023 arnoyb skrev (1 minutt siden): Men jeg sier hva mitt inntrykk er av henne. Din mening om henne er jo helt irrelevant ift at han sliter etter brudd,mens hun prøver å holde hodet over vann. 10
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3238 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Situasjonen han havnet i var en direkte konsekvens av hans egne valg = noe som kunne vært unngått. Kristin har også en psykisk helse,at hun ikke legger seg inn,griner på IG ukentlig og løper til VG for å sutre i tide og utide betyr ikke at bruddet/tiden etterpå har vært enkel for henne. Haha ja det var søtt! Min mening er ei vurdering av hele situasjonen. Og jeg har ikke påstått at hun har prøvd å få tiden til å virke som enkel for henne. Tvert i mot så synes jeg det er typisk henne å sitte stille å høvelig lydløst til ting roer seg å så begynner hun å legge frem hvor flink hun har vært. Det er mitt inntrykk av henne. 1 1
arnoyb Skrevet 12. juni 2023 #3239 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Din mening om henne er jo helt irrelevant ift at han sliter etter brudd,mens hun prøver å holde hodet over vann. Vår mening generelt er jo irrelevant ifht alt, men her er vi i en tråd om KG å diskuterer henne. De sliter nok begge to på sitt vis. Hva som er gjort før bruddet og hva som førte til bruddet har jeg ikke kommentert. Min kommentar går på mitt inntrykk av henne, hvordan hun velger å fremstå. 2 1
M.H85 Skrevet 12. juni 2023 #3240 Skrevet 12. juni 2023 J.. skrev (3 minutter siden): Situasjonen han havnet i var en direkte konsekvens av hans egne valg = noe som kunne vært unngått. Kristin har også en psykisk helse,at hun ikke legger seg inn,griner på IG ukentlig og løper til VG for å sutre i tide og utide betyr ikke at bruddet/tiden etterpå har vært enkel for henne. Enig i dette. Sine egne valg = konsekvenser. Det har vært mye party, utgåing og bar livet for han mens mor var på østlandet med barnet...mulig også andre damer,leste utroskap,men hun har ikke utlevert han på noe vis. Baren hans ligger 10min fra der jeg bor,har vært på baren selv... Dennis er en kjent mann i Stavangers uteliv🙈 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå