Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Justlooking skrev (4 timer siden):

Men samtidig regner jeg med at hun må skatte av disse turene om det er spons. Så det blir utgifter til skatt på dette.

Ja såklart, men hun skal da ikke avslutte hele bedriften. Hun sa hun hadde en nedbetalingsplan og det hele var ikke så dramatisk som det virker utad. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (22 minutter siden):

Dette er spot on.

Mennesker som stort sett er bra folk og som tar ansvar når de driter seg ut, de har man tålmodighet med og medfølelse for.

Sånn lever jeg livet mitt, i hvert fall.

100% enig! Det er så frihet i å kunne lære av seg selv og hverandre når man bare er ærlig, og ikke minst ikke tar det som er personlig nederlag når man har gjort en feil. Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser. Kardemommeloven har et godt poeng der 😄

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Justlooking skrev (På 28.4.2023 den 21.10):

Man får ikke skatt på solgt bolig om man har bodd der siste året selv. Når det gjelder gevinst.
Huset i Drammen ble solgt for femti tusen mer enn de ga flere år tilbake og de har kostet på å male det på nytt innvendig og brukt to forskjellige meglere. Så det er ikke der skatteproblemene ligger. 
Tillegg, det at bestemoren din fikk mer skatt kan være at bolig og verdier ellers kanskje sto på mannen - eller halvparten hver. Når den ene dør blir alt overført på gjenlevende - og det medfører mer skatt (formuesskatt).

Uansett.... Ingen big deal å få smell.. vi solgte huset og jeg fikk saftig smell.. mulig det var noe annet som spilte inn en huset vårt, men eneste endringen jeg kunne komme på.. sendte papirene videre for å gå gjennom at alt var riktig (revisor?) Og betalte tilbake .. ingen problem å få smell så lenge man har nok penger som kommer inn.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ei venninne som alltid var vært helt ærlig om hvorfor hun er helgemamma.. som er bla. hun mener selv at hun ikke fungerer som 100% mamma.. hun mener barna har det best hos far slik at hun kan være 100% god mamma den tiden hun har med barna som er en gang i uken og annen hver helg + ferier, andre merkedager og ev. Når det trengs her og der 

Hun har blitt dømt av maaaange 

Hvis en far sier han er helgepappa så er det ingen som reagerer, i mens hun "feiler" noe som ikke ville ha hovedomsorgen for barna etter bruddet.

Mulig Kristin ikke er en typisk mamma, men det viktigste er at barnet er fornøyd og det er det ingen av oss her inne som vet noe om. Jeg tviler ikke på at han ikke har det bra, og hvis Kristin trenger sin tid for å levere 100% som mamma så er det mye bedre det enn at hun ikke tar vare på seg selv som ev. kan gjøre at barnet ikke får sin beste mamma rundt seg 

Jeg har nesten vokst opp hos besteforeldrene mine, bla. for jeg gikk ikke i barnehagen og jeg har hatt masse familie rundt meg som jeg har hatt det fint sammen med og faktisk har flere minner sammen med frem til jeg var 10 år - og aldri følt at foreldrene mine har plassert eller valgt meg bort

Min normal var en perfekt oppvekst, men mest sannsynlig ikke perfekt for mammapolitiet

Endret av duskelapp
  • Liker 23
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet
duskelapp skrev (7 timer siden):

Jeg har ei venninne som alltid var vært helt ærlig om hvorfor hun er helgemamma.. som er bla. hun mener selv at hun ikke fungerer som 100% mamma.. hun mener barna har det best hos far slik at hun kan være 100% god mamma den tiden hun har med barna som er en gang i uken og annen hver helg + ferier, andre merkedager og ev. Når det trengs her og der 

Hun har blitt dømt av maaaange 

Hvis en far sier han er helgepappa så er det ingen som reagerer, i mens hun "feiler" noe som ikke ville ha hovedomsorgen for barna etter bruddet.

Mulig Kristin ikke er en typisk mamma, men det viktigste er at barnet er fornøyd og det er det ingen av oss her inne som vet noe om. Jeg tviler ikke på at han ikke har det bra, og hvis Kristin trenger sin tid for å levere 100% som mamma så er det mye bedre det enn at hun ikke tar vare på seg selv som ev. kan gjøre at barnet ikke får sin beste mamma rundt seg 

Jeg har nesten vokst opp hos besteforeldrene mine, bla. for jeg gikk ikke i barnehagen og jeg har hatt masse familie rundt meg som jeg har hatt det fint sammen med og faktisk har flere minner sammen med frem til jeg var 10 år - og aldri følt at foreldrene mine har plassert eller valgt meg bort

Min normal var en perfekt oppvekst, men mest sannsynlig ikke perfekt for mammapolitiet

Jeg blir glad av å lese det du skriver om venninna di, tenk den innsikten og styrken hun har som har tatt det valget. Vil tro barna hennes har det mye bedre pga dette, og tiden de har sammen er nok mye mer positivt ladet. Kvalitet over kvantitet ❤️

Samme med din barndom også. Lei av folk som skal synse og mene om alle andre sine livsforhold, og sette sin måte å gjøre ting på høyere enn alle andres.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Woody56 skrev (På 29.4.2023 den 10.16):

det jeg personlig reagerer på er hvor mye hun gir uttrykk for at hun har behov for egentid og fest som småbarnsmamma. Jeg kjenner ingen kvinner som er så lite med sitt barn som henne. Jeg regner ikke med at barnet er med på saker hvor alkohol er i bildet

Hva får deg til å tro at Kristin dokumenterer 24-7 av livet sitt? Hun er jo en av få influensere som har gjort helomvending ift eksponering av barn, og dermed viser hun jo ikke tiden hun tilbringer med barnet sitt. Vi SER ikke hvor mye hun er med barnet sitt, eller hvordan hun prioriteter tiden sin. Hun viser frem en brøkdel av livet sitt!

Dette står i STERK kontrast til andre høyprofil-influensere som hevder at de bare må vise frem barna, ellers blir innholdet de produserer så kaldt og upersonlig. Da er de avhengige av barna for produsere content, og skape narrativ om mor-far-barn-hund-volvo-hus med stakitt- altså "one big happy family-sukkerspinn". Jeg vet hva jeg foretrekker, og det er at barn skal slippe å være ansvarlige for foreldrenes inntektsgrunnlag på bekostning av sin egen digitale identitet. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
BuffyTheVampire skrev (15 timer siden):

Jeg blir glad av å lese det du skriver om venninna di, tenk den innsikten og styrken hun har som har tatt det valget. Vil tro barna hennes har det mye bedre pga dette, og tiden de har sammen er nok mye mer positivt ladet. Kvalitet over kvantitet ❤️

Samme med din barndom også. Lei av folk som skal synse og mene om alle andre sine livsforhold, og sette sin måte å gjøre ting på høyere enn alle andres.

Hun har ett fantastisk forhold til barna sine. Etter de begynte å kjøre moped så var de ofte innom henne mellom samværene, om det er på middag, vil si hei eller de trenger noe osv. Så ja, all ære til henne som satte skammen til side for 20 år siden... når det var mindre forståelse for at fedrene hadde hovedansvaret

Endret av duskelapp
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
duskelapp skrev (5 timer siden):

Hun har ett fantastisk forhold til barna sine. Etter de begynte å kjøre moped så var de ofte innom henne mellom samværene, om det er på middag, vil si hei eller de trenger noe osv. Så ja, all ære til henne som satte skammen til side for 20 år siden... når det var mindre forståelse for at fedrene hadde hovedansvaret

Veldig viktig å ikke dømme uansett hvordan samværet folk har med ungene sine. Ingen er like og alle har ulike behov.

For min del ble 50/ 50 ordningen kjempe ugrei og jeg ble helt knekt av det etter å vært vandt til 100%. Største sorgen i mitt liv, litt likt slik Dennis har det nå. Falt i et mørke og klarte ikke samvær i det heletatt til slutt, det var for store påkjenninger til å klare å være tilstedet. Absolutt ikke greit for barn å se at en forelder er helt nede for telling heller. Det er alt for lett å dømme og ha fasiten for andres liv.

Veldig glad for at Kristin har funnet en løsning som passer henne og at Dennis får hjelp til å takle sitt liv. Ønsker de det beste.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvorfor er det ingen som reagerer på at hun ikke merker sine reklamer rett? Reklamer hun legger ut angående sminke, man ser ikke hvilken butikk hun reklamerer for før man går inn på link (venninna Belinda er likedan). Andre også. Hvorfor dekker de til der det står? Tjener de mer på det? Hva er poenget med å dekke det til. Jeg lurer oppriktig. 

Screenshot_20230502_130607_com.android.chrome.jpg

• Liker 6
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det ingen som reagerer på at hun ikke merker sine reklamer rett? Reklamer hun legger ut angående sminke, man ser ikke hvilken butikk hun reklamerer for før man går inn på link (venninna Belinda er likedan). Andre også. Hvorfor dekker de til der det står? Tjener de mer på det? Hva er poenget med å dekke det til. Jeg lurer oppriktig. 

Screenshot_20230502_130607_com.android.chrome.jpg

Det er ikke reklame, men vennlig tips det hu la ut nå

Endret av solietta
  • Liker 2
Skrevet

Hun merker reklame, men med minimal skrift (som alle andre) og gjerne på et sted på bildet/videoen som er vanskelig å se uten å lete (som alle andre…), men sjelden for hvem hun reklamerer for. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
solietta skrev (27 minutter siden):

Det er ikke reklame, men vennlig tips det hu la ut nå

Hun tjener penger på den linken, annonselink, da må hun jo skrive hvor den linken leder til (slik jeg har forstått det) 

Edit: https://influencere.wordpress.com/2019/02/22/annijor-annonselenke-reklameinnlegg/

Hun har jo inngått et samarbeid med den butikken, har ikke trykt på link så vet ikke hvilken, så reklamerer hun for de, så folk kan handle sminken hun anbefaler hos de. Så visst er det reklame. Dette er også en inntektskilde influencere har. 

Endret av Sharp75!
La til et avsnitt
  • Liker 5
Skrevet
Woody56 skrev (På 29.4.2023 den 10.16):

Jeg synes Kristin er en tøff dame med bein i nesa som jeg liker godt, men det jeg personlig reagerer på er hvor mye hun gir uttrykk for at hun har behov for egentid og fest som småbarnsmamma. Jeg kjenner ingen kvinner som er så lite med sitt barn som henne. Jeg regner ikke med at barnet er med på saker hvor alkohol er i bildet.

Nå er kanskje denne situasjonen endret seg, siden Dennis har lagt seg inn selv, men i en periode så reiste hun masse og levde livet. Jeg har kanskje vært borte fra barna mine tre helger om året de siste fem årene og elsker virkelig å være med de. Vi er alle forskjellige, men jeg setter ikke barn til verden fordi jeg ønsker masse egentid og å selvrealisere meg selv. Det gjorde jeg i 20-årene før jeg fikk barn. Savnet etter mine er stort når jeg ikke er med de. Alkohol drikker jeg også kun 3-4 ganger om året, og aldri med barna tilstede. 

Selvfølgelig er det viktig å ta vare på seg selv som småbarnsmamma, men jeg observerer et samfunn der mange har blitt mer og mer egoistiske. 

Spekulering og dømming som dette er en så ugrei ting. Ikke bringer det noe konstruktivt med seg heller, det er regelrett baksnakking - holder du på slik her i nærmeste omgangskrets også? Vil jo påstå at det er "typisk". 

Ingen familier er like, og de aller aller fleste gjør det som er best for barna og familiesituasjonen. Hvordan samvær denne "familien" - eller hvem som helst annen velger, er vel helt irrelevant for deg og ditt liv? Kjenner jeg blir provosert av mennesker som deg, du er både forutinntatt og dømmende. Menn skal få fri flyt som Helge-pappa, men mødre blir fader med halshugd blant andre kvinner. Det er jo helt sinnssykt. 

Og hva er det egentlig du ønsker fra Kristin sin Sosiale Medie-konto? Eksponering av barn, eller fravær av barn? Det virker ikke som at du blir fornøyd uavhengig hva hun gjør. Igjen, virker både kunnskapsløst og litt sånn kjedelig å måtte henge seg opp i slike ting. Det eneste riktige er selvfølgelig å ikke eksponere barnet. Så hvor mye hun er med barnet sitt angår faktisk ikke deg. Skaff deg en sunn hobby istedenfor 😂.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
lillehammeren skrev (På 2.5.2023 den 13.25):

Hun merker reklame, men med minimal skrift (som alle andre) og gjerne på et sted på bildet/videoen som er vanskelig å se uten å lete (som alle andre…), men sjelden for hvem hun reklamerer for. 

Å merke reklameinnlegg på denne måten er ikke godt nok. At innholdet er en reklame/samarbeid skal komme tydelig frem i alle innlegg hvor influenserne har oppnådd en fordel (fått betaling, produkter/tjenester, prisavslag, lånt produkt mm).

Den der half assed «reklame/ad» av typen skriftstørrelse 4 nederst i venstre hjørne er faktisk lovstridig. Men så har dessverre ikke Forbrukertilsynet ressurser til å følge opp, slik at de dessverre kommer unna med det. Og det vet de.

En kan dog spørre seg: Hvorfor ønsker influenserne, som fremstiller seg som besties med følgerne sine, å med vitende og vilje villede disse ved å fremstille reklameinnlegg som anbefalinger og råd?

Svaret er selvfølgelig at de ikke er vennene dine mer enn en hvilken som helst annen selger. Faktisk er de verre enn alminnelige selgere ved at de bruker vennerelasjonen de har bygget til følgerne sine for å utnytte de. Det er rett og slett kvalmt.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Sharp75! skrev (På 2.5.2023 den 13.31):

Hun tjener penger på den linken, annonselink, da må hun jo skrive hvor den linken leder til (slik jeg har forstått det) 

Edit: https://influencere.wordpress.com/2019/02/22/annijor-annonselenke-reklameinnlegg/

Hun har jo inngått et samarbeid med den butikken, har ikke trykt på link så vet ikke hvilken, så reklamerer hun for de, så folk kan handle sminken hun anbefaler hos de. Så visst er det reklame. Dette er også en inntektskilde influencere har. 

Herlighet. Den type reklame er nedrig. Da kan du være sikker på at det kommer inn noen kroner, siden folk må klikke på linken. Trodde KG var for god for slikt.

Skrevet

Kanskje litt generelt spørsmål,  men hvordan kan de fleste influensere få titalls millioner i lån? De fleste store influensere tjener rundt 1 million i året, men vet om flere som sitter på flere eirndommer f.eks Marna og Ørjan og kristin og Dennis + flere...

Tjener nesten 700 k selv og hadde 800k i egenkapital og fikk låne max 3 mill. Har en sikker og fast jobb i helsevesenet. 

Jeg forstår ingenting.

De fleste reiser i tillegg på dyre ferier, shopper dyre klær,  har dyre biler osv.

Absolutt ingen misunnelse, men bare lurer på hvordan det er mulig bare? Influensere har jo veldig usikker inntekt og annonsører kan plutselig forsvinne og det er begrenset hvor mye folk gidder å se de samme i tvruta hele tiden også.

Kan noen forklare dette til meg?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Carabilla skrev (13 minutter siden):

De fleste reiser i tillegg på dyre ferier, shopper dyre klær,  har dyre biler osv.

Akkurat dette er stort sett spons.

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

Akkurat dette er stort sett spons.

Er eneboliger og biler spons?

Forstår at noen av turene er sponset eller kan skrives av som jobbreise og sikkert masse av klær, sminke, behandlinger osv men det skal vel skattes av som inntekt?

• Liker 1
Skrevet
Carabilla skrev (11 minutter siden):

Er eneboliger og biler spons?

Forstår at noen av turene er sponset eller kan skrives av som jobbreise og sikkert masse av klær, sminke, behandlinger osv men det skal vel skattes av som inntekt?

Jeg siterte ikke bolig under spons,nei.

Men flere av de har sponset biler.

All spons skal skattes av,men du spurte om inntekt/lån.

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Carabilla said:

Kanskje litt generelt spørsmål,  men hvordan kan de fleste influensere få titalls millioner i lån?

Titalls betyr et tall mellom 20 og 90, så det er ikke mange influensere som har lån i den størrelsesorden.

At mange kan få lån til boliger i 10-millionersklassen skyldes at de ofte har høy inntekt, pluss har egenkapital opparbeidet ved år i boligmarkedet. Mange har også en partner som kan ha god inntekt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...