Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sharp75! skrev (8 timer siden):

Slik som du har mot andre enda er du i trådene? Poenget er? Du skriver det  du vil og jeg det jeg vil. 

Jeg har tilgode og finne andre tråder i Rampelyset som skal være så hellige og positive som denne tråden, der noen omtrent kommer med pekefingeren om du skriver noe negativt. 

Hæ? Jeg har ds ikke sagt noe om at man ikke kan være i tråden, men du er ekstrem negativ og virker til å ha noe i mot hun pga måten du omtaler hun på, det er min mening. Jeg ser ingen steder at denne tråden er hellig og ser det ikke på samme måte som deg.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Dersom du har spm til moderering kan disse stilles i Ris og Ros rampelys eller private henvendelser rampelys. 

Sol, admin. 

Skrevet

Jeg tror at grunnen til at det ikke er så mye negativt her er at Kristin er åpen om ting. Og driter hun seg ut så tar hun det til seg. 

Noe som gjør hennes "tabber" lettere å takle med tålmodighet fremfor å bli oppgitt over gjentagelse.

Fremfor med andre som systematisk blir offer i absolutt alle tilbakemeldinger, tar ingen verdens ting som lærdom og fortsetter i samme spor med eksponering, ikke merke reklame og uærlige påstander igjen og igjen og igjen 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Gjest Woody56
Skrevet

Jeg synes Kristin er en tøff dame med bein i nesa som jeg liker godt, men det jeg personlig reagerer på er hvor mye hun gir uttrykk for at hun har behov for egentid og fest som småbarnsmamma. Jeg kjenner ingen kvinner som er så lite med sitt barn som henne. Jeg regner ikke med at barnet er med på saker hvor alkohol er i bildet.

Nå er kanskje denne situasjonen endret seg, siden Dennis har lagt seg inn selv, men i en periode så reiste hun masse og levde livet. Jeg har kanskje vært borte fra barna mine tre helger om året de siste fem årene og elsker virkelig å være med de. Vi er alle forskjellige, men jeg setter ikke barn til verden fordi jeg ønsker masse egentid og å selvrealisere meg selv. Det gjorde jeg i 20-årene før jeg fikk barn. Savnet etter mine er stort når jeg ikke er med de. Alkohol drikker jeg også kun 3-4 ganger om året, og aldri med barna tilstede. 

Selvfølgelig er det viktig å ta vare på seg selv som småbarnsmamma, men jeg observerer et samfunn der mange har blitt mer og mer egoistiske. 

Skrevet
Woody56 skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner ingen kvinner som er så lite med sitt barn som henne.

Kjenner du Kristin da,siden du påstår du vet hvor mye/lite hun er med barnet?

Hva hun gjør når hun ikke har barnet er jo opp til henne selv.

Vi vet jo faktisk ikke hva slags samværsordning de har.

Når man ikke bor med den andre forelderen lenger har man mer alenetid uansett nettopp fordi barnet også besøker den andre forelderen.

• Liker 24
Skrevet

Hvordan har hun råd til å reise så mye hvis hun har så dårlig råd? 
New York, Hafjell osv.😏

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lightyear skrev (1 minutt siden):

New York, Hafjell osv.😏

Mye er nok spons, og kan taes på firma.

• Liker 5
Skrevet
Woody56 skrev (32 minutter siden):

Jeg synes Kristin er en tøff dame med bein i nesa som jeg liker godt, men det jeg personlig reagerer på er hvor mye hun gir uttrykk for at hun har behov for egentid og fest som småbarnsmamma. Jeg kjenner ingen kvinner som er så lite med sitt barn som henne. Jeg regner ikke med at barnet er med på saker hvor alkohol er i bildet.

Nå er kanskje denne situasjonen endret seg, siden Dennis har lagt seg inn selv, men i en periode så reiste hun masse og levde livet. Jeg har kanskje vært borte fra barna mine tre helger om året de siste fem årene og elsker virkelig å være med de. Vi er alle forskjellige, men jeg setter ikke barn til verden fordi jeg ønsker masse egentid og å selvrealisere meg selv. Det gjorde jeg i 20-årene før jeg fikk barn. Savnet etter mine er stort når jeg ikke er med de. Alkohol drikker jeg også kun 3-4 ganger om året, og aldri med barna tilstede. 

Selvfølgelig er det viktig å ta vare på seg selv som småbarnsmamma, men jeg observerer et samfunn der mange har blitt mer og mer egoistiske. 

Hva får deg til å tenke at din måte å være mamma på er bedre enn andres måte å være på?

• Liker 35
  • Nyttig 9
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (7 minutter siden):

Hva får deg til å tenke at din måte å være mamma på er bedre enn andres måte å være på?

...🙄

• Liker 10
Skrevet
Haloman skrev (Akkurat nå):

...🙄

?

• Liker 3
Skrevet
Lightyear skrev (21 minutter siden):

New York, Hafjell osv.😏

Jobben hennes er jo å skape innhold. Den kontoen ville død temmelig fort ut uten at folk kunne få tilfredsstilt behovet sitt for å se andre ha et liv 😄 

Hun kan jo ikke skape innhold ene og alene på å være en sterk stemme. 

• Liker 3
Skrevet
Woody56 skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke det er så overraskende. Altså, nå vet jeg ikke samværsavtalen de har, men si de har 50/50 så er hun jo 50% av tiden uten barnet - som veldig mange andre skilte foreldre. Det gir jo mye rom for å gjøre egne ting. Hun sier også stadig at disse tingene er noe hun trenger for å kunne være en god mamma. Generelt, altså ikke nødvendigvis like mye for mødre, men ellers er det jo ikke så uvanlig å ha en periode med litt mer utskeielser når det kommer til festing, reiser, dating, egentid osv når man kommer ut av et langt forhold. Med den type brudd de har hatt er det kanskje ekstra vanlig også. 

Med det sagt: Husker dere ikke at hun var liksom #1 forkjemper for å være frivillig barnløs før? At de ikke ønsket barn, VIRKELIG IKKE liksom... Og hvorfor de ikke ønsket... Og omstendighetene rundt at de endte med å få det likevel..? Det syns jeg jo gjør det hele veldig mye mindre overraskende/rart i hennes tilfelle.

• Liker 10
Skrevet

Jeg DIGGER hvordan hun fadermed klarer å bruke sin situasjon til noe som andre kan kjenne seg igjen I, finne trøst i og at hun skaper en åpenhet rundt dette med økonomi. 

Det er så kudos det!! 

• Liker 18
Skrevet
13 hours ago, Smos1 said:

Man betaler ikke for er hus før det er ferdig. Man kan betale et depositum, men det som er registret på eiendomspriser er den reelle salgssummen som ble ført opp på skjøtet. Altså forventer de er veldig stor avkastning på veldig kort tid 

Nå er vel i grunnen diskusjonen gått videre, men for å oppklare hvordan det virker når du kjøper et hus, gitt at det ikke er et veldig spesielt hus, hvor alt er avgjort før huset bygges er det svært vanlig at man får en "pakkepris" man betaler entreprenører, som inkluderer det man trenger, men gjerne med litt mindre high end løsninger feks. Altså null, niks og nada å gjøre med depositum.  Denne pakkeprisen er det som står i grunnboken. Underveis i byggingen gjøres det svært ofte individuelle avtaler med underentreprenøren, så man kjøper fliser, man legger dyrere golv, kjøkkenet oppgraderes eller endres kanskje. Jeg kan fortsette å liste opp her om det trengs.

Så det kan godt hende de har lagt seg høyt i pris og forventer stor verdiøkning, da har de jo enten skaffet seg en megler uten integritet, eller uten bakkekontakt. Men å fastslå at det er 1,7mill mellom den faktiske prisen de har betalt for det ferdigstilte huset og det de nå forlanger kan ingen av oss gjøre.

• Liker 2
Skrevet
Ansjosen skrev (19 minutter siden):

Nå er vel i grunnen diskusjonen gått videre, men for å oppklare hvordan det virker når du kjøper et hus, gitt at det ikke er et veldig spesielt hus, hvor alt er avgjort før huset bygges er det svært vanlig at man får en "pakkepris" man betaler entreprenører, som inkluderer det man trenger, men gjerne med litt mindre high end løsninger feks. Altså null, niks og nada å gjøre med depositum.  Denne pakkeprisen er det som står i grunnboken. Underveis i byggingen gjøres det svært ofte individuelle avtaler med underentreprenøren, så man kjøper fliser, man legger dyrere golv, kjøkkenet oppgraderes eller endres kanskje. Jeg kan fortsette å liste opp her om det trengs.

Så det kan godt hende de har lagt seg høyt i pris og forventer stor verdiøkning, da har de jo enten skaffet seg en megler uten integritet, eller uten bakkekontakt. Men å fastslå at det er 1,7mill mellom den faktiske prisen de har betalt for det ferdigstilte huset og det de nå forlanger kan ingen av oss gjøre.

Det du sier her er feil. Jeg har selv kjøpt nye hus og ja, man kan absolutt be om tilvalg slik at man får tilpasset huset og at prisen blir dyrere, men disse tilvalgene betaler man for i totalen. De legges til i «pakkeprisen» som du velger å kalle det, slik at totalsummen med det nye gulvet/flisene/solskjermingen/hvitevarer eller hva det måtte være, er den som står i grunnboka..! Så jo, de forventer en ekstrem avkastning på kort tid. Når det er sagt er det absolutt mulig at de trenger denne avkastningen for å få regnestykket til å gå opp mtp ubetalt skatt etc, men kan dessverre ikke forvente at ny kjøper er villig til å hensyn ta det når de skal kjøpe ny bolig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Woody56 skrev (4 timer siden):

Bare pga man har behov for alenetid uten barna enn hva andre har behov så indikerer ikke det at man elsker barna mindre. Vi er alle ulike skapt,  Kristin har vel heller ikke uttalt at hun ikke savner barnet sitt de gangene han er på samvær

Er du også alene med barn eller bor du sammen med barnas far/stefar? Siden du skriver at du bare har vørt borte fra ungene dine noen få helger på fem år så tyder det på at du bor med far til barna dine. Et barn har rett på samvær med begge foreldrene, ergo kan ikke mor nekte far å ha ungene pga hun vik savne de. Hvis du ikke er alene med barna så får du mye mere avlastning i det daglige enn hva en aleneforelder gjør. Bare noe så enkelt som at far tar kveldsstellet, far er hjemme med barna sånn at du får gått deg en tur/trening/dra å handle/besøke ei venninne… den som er helt alene med barn har ingen avlastning i det daglige. Og småbarnsfasen er travel.

Kristin har helt sluttet å poste noe som helst vedrørende sønnen, da er det lett å få inntrykk av at hun har mye alenetid. Men tenker man seg litt om så forstår man jo at minus den tiden barnet er i barnehage så har hun sønnen alene hele tiden. Pga lang avstand til far så utgår 50/50, ergo har Kristin barnet helt alene store deler av året.

Alenetid er ikke nødvendigvis ei helg med fylla på Hafjell heller; det kan være så enkelt som å dra på butikken å handle uten barn.Eller å bare sitte i noen minutter alene i bilen før man henter i barnehagen etter jobb og stålsette seg til den tøffeste tiden på dagen der man, alene, skal hente en aktiv unge som er sulten og sliten etter barnehagen, lage middag til seg og barnet (gjerne med en grinete unge rundt føttene, rydde etter middag, sette på en klesvask, kvalitetstid med ungen, kveldsmat, kveldsstell og legging, også må man etter at ungen har lagt seg rydde, legge sammen klær, kanskje ordne klar til neste dag

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
cHg skrev (4 timer siden):

Jobben hennes er jo å skape innhold. Den kontoen ville død temmelig fort ut uten at folk kunne få tilfredsstilt behovet sitt for å se andre ha et liv 😄 

Hun kan jo ikke skape innhold ene og alene på å være en sterk stemme. 

Men samtidig regner jeg med at hun må skatte av disse turene om det er spons. Så det blir utgifter til skatt på dette.

Skrevet
Woody56 skrev (5 timer siden):

Ja, gud bedre, hun må skamme seg for at hun har egen identitet, egne interesser og et godt sosialt liv på toppen av at hun er mor! Hvordan våger hun?!

Det du observerer er ikke et samfunn hvor folk er blitt mer egoistiske, tvert imot. Du observerer vel et samfunn hvor folk bryter ut av det stereotypiske A4 livet og former hverdagen sin slik de vil. Det som er riktig for deg trenger ikke være riktig for andre. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Smos1 skrev (3 timer siden):

Det du sier her er feil. Jeg har selv kjøpt nye hus og ja, man kan absolutt be om tilvalg slik at man får tilpasset huset og at prisen blir dyrere, men disse tilvalgene betaler man for i totalen. De legges til i «pakkeprisen» som du velger å kalle det, slik at totalsummen med det nye gulvet/flisene/solskjermingen/hvitevarer eller hva det måtte være, er den som står i grunnboka..! Så jo, de forventer en ekstrem avkastning på kort tid. Når det er sagt er det absolutt mulig at de trenger denne avkastningen for å få regnestykket til å gå opp mtp ubetalt skatt etc, men kan dessverre ikke forvente at ny kjøper er villig til å hensyn ta det når de skal kjøpe ny bolig. 

Jeg har òg kjøpt nytt hus, der "pakkepris" og tilvalg ble holdt adskilt. Så den du siterer tar jo ikke feil. 😌 for vår del sto det én sum i grunnboka, mens vi hadde brukt noen hundre tusen på oppgraderinger som ikke ble ført opp der. Dermed var taksten raskt mye høyere enn kjøpesummen vår.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
11 hours ago, cHg said:

Jeg tror at grunnen til at det ikke er så mye negativt her er at Kristin er åpen om ting. Og driter hun seg ut så tar hun det til seg. 

Noe som gjør hennes "tabber" lettere å takle med tålmodighet fremfor å bli oppgitt over gjentagelse.

Fremfor med andre som systematisk blir offer i absolutt alle tilbakemeldinger, tar ingen verdens ting som lærdom og fortsetter i samme spor med eksponering, ikke merke reklame og uærlige påstander igjen og igjen og igjen 

Dette er spot on.

Mennesker som stort sett er bra folk og som tar ansvar når de driter seg ut, de har man tålmodighet med og medfølelse for.

Sånn lever jeg livet mitt, i hvert fall.

• Liker 13
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...