Xstrella Skrevet 28. april 2023 #3061 Skrevet 28. april 2023 Syk igjen? Orket ikke klikke meg inn på dagbladet aka Se og Hør. 2
lurker Skrevet 28. april 2023 #3062 Skrevet 28. april 2023 Det er ikke rart hun har handlet i trøbbel ... Jeg føler med henne, selv om hun har rotet det til 😕 Jeg synes selvsagt man skal ha orden i økonomien sin og det å la være å betale skatt og/eller mva er noe av det dummeste man kan gjøre når man driver for seg selv. Jeg har likevel medfølelse med at det bruddet kom på verst tenkelige tidspunkt rent økonomisk sett. Lånet de har på huset i Stavanger kan lett koste 30 000 hver måned bare i renteutgifter, og han har vel ikke hatt noen mulighet til å betale stort av det? Han har såvidt jeg vet ikke noen jobb? Hadde de kjøpt et annet hus i Drammen, kunne hun vært strategisk og ventet med å gå til de hadde flyttet inn og ting var mer i orden. Men ettersom huset ligger der og hun ikke har noen tilknytning til Stavanger utenom ham, skjønner jeg jo godt at hun ikke ville flytte dit og risikerer å bli stuck der. Skikkelig kjip situasjon, og når den kommer på toppen av alt det andre følelsesmessige rundt et brudd, fortjener man sympati selv om man roter det til synes jeg. 8 3
lurker Skrevet 28. april 2023 #3063 Skrevet 28. april 2023 1 hour ago, Xstrella said: Syk igjen? Orket ikke klikke meg inn på dagbladet aka Se og Hør. Hun opererte bort en muskelknute på livmoren i går. 2
litenstjerne Skrevet 28. april 2023 #3064 Skrevet 28. april 2023 lurker skrev (1 time siden): Det er ikke rart hun har handlet i trøbbel ... Jeg føler med henne, selv om hun har rotet det til 😕 Jeg synes selvsagt man skal ha orden i økonomien sin og det å la være å betale skatt og/eller mva er noe av det dummeste man kan gjøre når man driver for seg selv. Jeg har likevel medfølelse med at det bruddet kom på verst tenkelige tidspunkt rent økonomisk sett. Lånet de har på huset i Stavanger kan lett koste 30 000 hver måned bare i renteutgifter, og han har vel ikke hatt noen mulighet til å betale stort av det? Han har såvidt jeg vet ikke noen jobb? Hadde de kjøpt et annet hus i Drammen, kunne hun vært strategisk og ventet med å gå til de hadde flyttet inn og ting var mer i orden. Men ettersom huset ligger der og hun ikke har noen tilknytning til Stavanger utenom ham, skjønner jeg jo godt at hun ikke ville flytte dit og risikerer å bli stuck der. Skikkelig kjip situasjon, og når den kommer på toppen av alt det andre følelsesmessige rundt et brudd, fortjener man sympati selv om man roter det til synes jeg. Nå er jeg litt usikker, men trodde Dennis jobbet som bartender, eller eide han ikke baren? 1
lurker Skrevet 28. april 2023 #3065 Skrevet 28. april 2023 11 minutter siden, litenstjerne said: Nå er jeg litt usikker, men trodde Dennis jobbet som bartender, eller eide han ikke baren? Jeg vet veldig lite om dette, så ikke ta det for god fisk. Men såvidt jeg har forstått startet han en bar, men trakk seg ut av den. Uvisst av hvilken grunn. 1
duskelapp Skrevet 28. april 2023 #3066 Skrevet 28. april 2023 (endret) Da vi solgte bolig fikk jeg en helvetes skattesmell året etter... Bestemoren min fikk også smell etter ektemannen hennes døde så tenker kravet hun har fått ikke er en big deal ei heller uvanlig, men kjipt ja Endret 28. april 2023 av duskelapp 4
miamiamia Skrevet 28. april 2023 #3067 Skrevet 28. april 2023 Syns det er stort at hun sier at hun har kontroll og syns det var kjipt at alle skrev om det. Vi har alle noe skjeletter i skapene våre. 4
lurker Skrevet 28. april 2023 #3068 Skrevet 28. april 2023 28 minutter siden, duskelapp said: Da vi solgte bolig fikk jeg en helvetes skattesmell året etter... Bestemoren min fikk også smell etter ektemannen hennes døde så tenker kravet hun har fått ikke er en big deal ei heller uvanlig, men kjipt ja Ja, men dette gjelder ikke salg av bolig. Skatt for det får hun jo eventuelt ikke før neste år, den ene boligen er ikke solgt og den andre er solgt i år. Så vi får håpe hun har en plan for det. 1
Orly Skrevet 28. april 2023 #3069 Skrevet 28. april 2023 Xstrella skrev (6 timer siden): Syk igjen? Orket ikke klikke meg inn på dagbladet aka Se og Hør. Men du vil heller at folk skal skrive det her inne så du blir opplyst? 9
Janne1975 Skrevet 28. april 2023 #3070 Skrevet 28. april 2023 Mio-lio skrev (9 timer siden): Dette prøvde jeg å si når de la ut bilder av huset første gang. Så dyrt hus å ingen sted for f å leke. Ble da bombandert ned med kommentarer om at man ikke trengte hage elle uteplass når man har barn. Finnes jo lekeplasser. Altså poenget var at få bruker 10 milioner på er hus å ikke ønsker hage. Da kjøper de en fansy topp leilighet i stede. At det ikke er hage ser jeg ikke som et problem, skjønner at du er enig i at da kan man heller velge noe annet til den prisen. Men altså ormøy… Man skal over 6 broer for å komme dit (sentrum - grasholmen - sølyst - engøy - buøy - hundvåg - bjørnøy - roaldsøy - ormøy), og det går buss en gang i timen til ormøy som slutter å gå tidlig på kvelden. Til hundvåg går de hvert 10. min. + nattbuss til sammenligning. Er en bro stengt så sliter man med bil også. Skolen er på en annen øy, alle fritidsaktiviteter/idretter etc er i kjøreavstand (hundvåg/buøy/byen). Det er et sted for spesielt interesserte som er villig til å investere det som kreves av tid og ressurser for å følge opp ungene/ungdommene sine. Og å ha båt er en stor fordel. I tillegg synes jeg huset ligger skvist inni et fjell og sykt nærme nabo med innsyn til den prisen, så nei. Jeg har ingen tro på at de får 11 millioner. De ville bo nærmere svigers (mor og far for Dennis’ del). Men Kristin kjenner ikke infrastrukturen i Stavanger og hva folk kan få av perler på langt kjekkere og enklere steder for 11 millioner. 11
Justlooking Skrevet 28. april 2023 #3071 Skrevet 28. april 2023 (endret) duskelapp skrev (5 timer siden): Da vi solgte bolig fikk jeg en helvetes skattesmell året etter... Bestemoren min fikk også smell etter ektemannen hennes døde så tenker kravet hun har fått ikke er en big deal ei heller uvanlig, men kjipt ja Man får ikke skatt på solgt bolig om man har bodd der siste året selv. Når det gjelder gevinst. Huset i Drammen ble solgt for femti tusen mer enn de ga flere år tilbake og de har kostet på å male det på nytt innvendig og brukt to forskjellige meglere. Så det er ikke der skatteproblemene ligger. Tillegg, det at bestemoren din fikk mer skatt kan være at bolig og verdier ellers kanskje sto på mannen - eller halvparten hver. Når den ene dør blir alt overført på gjenlevende - og det medfører mer skatt (formuesskatt). Endret 28. april 2023 av Justlooking Tillegg 4 1
Sharp75! Skrevet 28. april 2023 #3072 Skrevet 28. april 2023 Janne1975 skrev (21 minutter siden): At det ikke er hage ser jeg ikke som et problem, skjønner at du er enig i at da kan man heller velge noe annet til den prisen. Men altså ormøy… Man skal over 6 broer for å komme dit (sentrum - grasholmen - sølyst - engøy - buøy - hundvåg - bjørnøy - roaldsøy - ormøy), og det går buss en gang i timen til ormøy som slutter å gå tidlig på kvelden. Til hundvåg går de hvert 10. min. + nattbuss til sammenligning. Er en bro stengt så sliter man med bil også. Skolen er på en annen øy, alle fritidsaktiviteter/idretter etc er i kjøreavstand (hundvåg/buøy/byen). Det er et sted for spesielt interesserte som er villig til å investere det som kreves av tid og ressurser for å følge opp ungene/ungdommene sine. Og å ha båt er en stor fordel. I tillegg synes jeg huset ligger skvist inni et fjell og sykt nærme nabo med innsyn til den prisen, så nei. Jeg har ingen tro på at de får 11 millioner. De ville bo nærmere svigers (mor og far for Dennis’ del). Men Kristin kjenner ikke infrastrukturen i Stavanger og hva folk kan få av perler på langt kjekkere og enklere steder for 11 millioner. Nå er det heller ikke Kristin sin jobb å kjenne til det og heller ikke hun som setter taksten, det er det megler som skal kjenne til og vet hva en slik bolig vil gå for på Ormøy. Men et er desverre nok av de som driter på draget der også 🥴 Synes du svartmaler Ormøy veeeeldig. Finnes verre steder å bo med dårligere busstilbud. 3
Janne1975 Skrevet 28. april 2023 #3073 Skrevet 28. april 2023 Sharp75! skrev (19 minutter siden): Nå er det heller ikke Kristin sin jobb å kjenne til det og heller ikke hun som setter taksten, det er det megler som skal kjenne til og vet hva en slik bolig vil gå for på Ormøy. Men et er desverre nok av de som driter på draget der også 🥴 Synes du svartmaler Ormøy veeeeldig. Finnes verre steder å bo med dårligere busstilbud. Unnskyld for det da🙈 Det er jo en idyllisk perle, men huset står ikke til prisen og beliggenheten, pluss at det er en del logistikk når man bor der ute som gjør at folk kanskje velger andre steder til den prisen. Når det gjelder megler har jeg sagt mitt og ble sletta, skjer vel igjen nå… Får unnskylde meg med at jeg er ny her 8
Sharp75! Skrevet 28. april 2023 #3074 Skrevet 28. april 2023 Xstrella skrev (9 timer siden): Syk igjen? Orket ikke klikke meg inn på dagbladet aka Se og Hør. Ja, hun måtte jo dele det på insta, for det er jo helt ok om dronninga av influensere deler, oppstandelse om andre hadde gjort det. Passet fint med sympati samtidig når hun ble saksøkt. Nei, vi trenger ikke å vite alt eller se bilde fra sykesenga. 5
Smos1 Skrevet 28. april 2023 #3075 Skrevet 28. april 2023 Ansjosen skrev (På 27.4.2023 den 19.10): Nei, men huset er nybygd og prisen media opererer med er nok den fra eiendomspriser.no, og den er nok langt under det de faktisk betalte før huset sto ferdig med eventuelle ekstravalg osv. Man betaler ikke for er hus før det er ferdig. Man kan betale et depositum, men det som er registret på eiendomspriser er den reelle salgssummen som ble ført opp på skjøtet. Altså forventer de er veldig stor avkastning på veldig kort tid 3
Orly Skrevet 28. april 2023 #3076 Skrevet 28. april 2023 Sharp75! skrev (12 minutter siden): Ja, hun måtte jo dele det på insta, for det er jo helt ok om dronninga av influensere deler, oppstandelse om andre hadde gjort det. Passet fint med sympati samtidig når hun ble saksøkt. Nei, vi trenger ikke å vite alt eller se bilde fra sykesenga. Nå må du slutte, alle har skjønt du virkelig har noe i lot KG men dette blir for dumt 16 1
Sansa20 Skrevet 28. april 2023 #3077 Skrevet 28. april 2023 Sharp75! skrev (17 minutter siden): Ja, hun måtte jo dele det på insta, for det er jo helt ok om dronninga av influensere deler, oppstandelse om andre hadde gjort det. Passet fint med sympati samtidig når hun ble saksøkt. Nei, vi trenger ikke å vite alt eller se bilde fra sykesenga. Hvorfor er du på denne tråden om du misliker Kristin ? 7 1
AprilLudgate Skrevet 28. april 2023 #3078 Skrevet 28. april 2023 solietta skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du på denne tråden om du misliker Kristin ? Det tror jeg er et spørsmål til hele Rampelys 😅 7 4
Sharp75! Skrevet 28. april 2023 #3079 Skrevet 28. april 2023 solietta skrev (8 minutter siden): Hvorfor er du på denne tråden om du misliker Kristin ? Er denne tråden kun for de som liker Kristin? Så kan man snakke negativt om alle andre influensere? Give me a break. Har ikke noe i mot Kristin, jeg er i mot at noen går under radaren for det ene og det andre, at noen skal være så hellige. Og jeg har like stor rett til å diskutere det som alle andre. Som når noen skrev om hennes alkoholkonsum? Jeg kunne ikke diskutere det, for jeg fikk ikke det med meg, men andre fikk det garantert med seg. 11
Sharp75! Skrevet 28. april 2023 #3080 Skrevet 28. april 2023 Orly skrev (18 minutter siden): Nå må du slutte, alle har skjønt du virkelig har noe i lot KG men dette blir for dumt Slik som du har mot andre enda er du i trådene? Poenget er? Du skriver det du vil og jeg det jeg vil. Jeg har tilgode og finne andre tråder i Rampelyset som skal være så hellige og positive som denne tråden, der noen omtrent kommer med pekefingeren om du skriver noe negativt. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå