Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

solietta skrev (1 minutt siden):

Hvordan bytter man by ? Bor ikke i Oslo hehe

Vet ikke, men det er på Jodel Oslo alt sladderet ligger. Tror kanskje du må sette Oslo som hometown hvis du ikke bor der.

Det som skjedde med Kristin (Dennis) er det samme som da Petter Northug ble tatt - Jodel var oversvømt av bilder der han var naken, tok drugs etc. De ble moderert bort ganske kjapt, men bildene var der lenge nok til at mange fikk tatt screenshot og distribuert rundt omkring. Mener å huske at det var en sak om at det var ulovlig å spre fordi ene jenta var under 18.

Uansett - bilder etc av Dennis fra over et halvt år siden er garantert fjernet av moderatorene for lenge siden. Det er så mange oppdateringer at ting forsvinner fra feeden i løpet av et døgn eller mindre - hvis det da ikke, som nevnt, har fått egen #

Vet ikke om det var du som sa at du ikke fant noe på Jodel, men det ligger vanligvis lite eller ingenting på Jodel fra andre byer, så ikke rart at det ikke dukker opp noe da.

Jodel var også først ute med å rapportere at (nå ex) mannen til Sigrid Bonde Tusvik var utro, og med hvem.

Generelt kan det definitivt diskuteres hvor mye som er sladder og hva det evt er hold i, men bildebevis er vanskelig å si noe i mot.

Har ikke vært på Jodel på evig lenge - tidligere var det meste kritikk mot bloggere på den kanalen i alle fall

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingmonk skrev (På 9.1.2023 den 13.32):

I sommer da det stormet som verst med rykter om utroskap var Kristin og en venninne på jodel og ba om bevis. Kristin og venninna la inn bilde av seg selv for å bevise at det var de. Da ble det lagt ut masse bilder av D og screenshots av meldinger han hadde sendt med diverse andre jenter. 

Om dette er tilfelle, er ikke det å ta skittentøyvasken offentlig på et sladderforum? Jeg bare lurer..... Jeg hadde ikke vært stolt av min mor heller få når jeg ble voksen at hun etterlyste bevis på Jodel...... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Om dette er tilfelle, er ikke det å ta skittentøyvasken offentlig på et sladderforum? Jeg bare lurer..... Jeg hadde ikke vært stolt av min mor heller få når jeg ble voksen at hun etterlyste bevis på Jodel...... 

Tviler på at der finnes spor av jodeltråden så lenge at barnet finner ut av det. Kan være at hun ikke ante hva som ville komme - evt var så frustrert av å høre rykter som hadde svirret lenge uten å få svar på hva som var sant eller ikke.

Hvis hun ikke hadde gjort det, ville hun gjerne fremdeles ikke ha ant noe. Syns det er han som bør klandres, ikke henne. Må føles som dobbelt svik at mange av felles venner visste om det uten å si noe.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (1 time siden):

Tviler på at der finnes spor av jodeltråden så lenge at barnet finner ut av det. Kan være at hun ikke ante hva som ville komme - evt var så frustrert av å høre rykter som hadde svirret lenge uten å få svar på hva som var sant eller ikke.

Hvis hun ikke hadde gjort det, ville hun gjerne fremdeles ikke ha ant noe. Syns det er han som bør klandres, ikke henne. Må føles som dobbelt svik at mange av felles venner visste om det uten å si noe.

Jeg vet ikke hvordan Jodel fungerer 🥴 men screenshot finnes vel. Synes bare det høres, ja, jeg vet ikke, rart, finner ikke det rette ordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (4 timer siden):

nei du ville heller levd i uvisse? Altså det får være måte på, er ikke hun som skal klandres 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (6 timer siden):

Hvis Kristin hadde hørt masse rykter om at han var utro, og flere hadde tatt kontakt ang det, så forstår jeg godt at hun gikk på jodel for å se om noen der inne hadde bevis. Ser ikke noe galt i det. Og hun fikk vel det hun trengte og det var dråpen for henne. Syns faktisk hun fortjener et godt liv uten en mann som er utro bak ryggen hennes. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (10 timer siden):

Bilder av at han var utro på en fest (fra snap), bilder av tekstmeldinger til andre. Samt forklaringer på når, hvor og med hvem (det var flere)

I tillegg har moren til Dennis offentlig gått ut og sagt at hun støtter Kristin 100%, at Kristin kunne sagt så utrolig mye mer enn hun gjør, at hun er flau over oppførselen til sønnen etc etc. Kristin har sagt at hun aldri mer skal sette sine bein i Stavanger igjen og at mange visste uten å si noe til henne. Usikker på om det var i intervju eller i podcast. Hun sa også at hun hadde lyst å fortelle, men ikke gjorde det av hensyn til barnet.

Samtidig skriver Dennis DET innlegget på hennes insta før jul, der han er SÅ lei seg for at det er slutt (som hun ikke kommenterte på) - og går nå ut i pressen for å sanke enda mer sympati.

Hvis tråden på Jodel har fått en # så går der an å finne den frem igjen. Spørs om moderatorene har latt alt det der ligge ute - er tross alt lenge siden nå. Det lå i alle fall på Jodel Oslo, under bloggersnikksnakk.

Som flere har nevnt - Kristin og en venninne la ut bilder av seg selv for å bekrefte at det var dem, og ba brukerne legge ut alt av bevis fordi det lenge hadde gått rykter.

Jeg ville lagt veldig lavt hvis jeg var ham. 

Hvorfor skal han «ligge lavt»? Fyren har vært totalt idiot, innser det nå, angrer og uttrykker dette. Selv om Kristin-bussen gjerne har gått, så må han få lov til å uttrykke det og på sin måte forsøke å vinne henne tilbake? At det tidvis gjøres med halve Norge som tilskuere syns jeg personlig at er flaut, men jeg vil heller ha en mann som tør å «put himself out there», enn en kald fisk som ikke tør vise hva han føler.

Forresten er vel de fleste utenom KG ganske ferdige med dette bruddet. Det er flere hundre sosialemedierår siden. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, litenstjerne said:

Hvis Kristin hadde hørt masse rykter om at han var utro, og flere hadde tatt kontakt ang det, så forstår jeg godt at hun gikk på jodel for å se om noen der inne hadde bevis. Ser ikke noe galt i det. Og hun fikk vel det hun trengte og det var dråpen for henne. Syns faktisk hun fortjener et godt liv uten en mann som er utro bak ryggen hennes. 

Enig. Jeg kan tippe at det er ganske vanlig at kjendiser får meldinger om at partneren deres er utro, uten at det er sant.

Så jeg forstår godt at man ønsker bevis hvis det begynner å bli mange meldinger og man kanskje har blitt mistenksom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine tvil om Kristin i det hele tatt har vært på Jodel med disse spørsmålene. Hvem som helst kan finne bilde av henne for å "bevise" sin identitet. Hun har helt sikkert et nettverk som har fortalt henne det hun trenger å vite.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (3 timer siden):

så må han få lov til å uttrykke det og på sin måte forsøke å vinne henne tilbake?

eller bare move on og innse at hun fortjener så sinnsykt mye bedre.👊🏻💗

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (2 timer siden):

Jeg har mine tvil om Kristin i det hele tatt har vært på Jodel med disse spørsmålene. Hvem som helst kan finne bilde av henne for å "bevise" sin identitet. Hun har helt sikkert et nettverk som har fortalt henne det hun trenger å vite.

Nei, jodel funker ikke slik, du må ta bilde der og da, du kan ikke legge inn bilder fra kamerarull. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
12 hours ago, Tripptrapp1 said:

Hvorfor skal han «ligge lavt»? Fyren har vært totalt idiot, innser det nå, angrer og uttrykker dette. Selv om Kristin-bussen gjerne har gått, så må han få lov til å uttrykke det og på sin måte forsøke å vinne henne tilbake? At det tidvis gjøres med halve Norge som tilskuere syns jeg personlig at er flaut, men jeg vil heller ha en mann som tør å «put himself out there», enn en kald fisk som ikke tør vise hva han føler.

Forresten er vel de fleste utenom KG ganske ferdige med dette bruddet. Det er flere hundre sosialemedierår siden. 

Det har han selvfølgelig sin fulle rett til å gjøre, men når det viktigste verktøyet i verktøykassa er emosjonell manipulasjon, får han heller tåle at folk sier det. Og når han prøver å mobilisere vilt fremmede på internett som allierte, enten for at hun skal ta ham tilbake fordi han kommer med voldsomme kjærlighetserklæringer (på bursdagen) eller kommer med voldsomme erklæringer på hvor FORFERDELIG livet har blitt nå som hun (og vennene?) har sviktet ham og nå må hun bare komme løpende og fikse ham.

Da handler det ikke om å være "ærlig" om følelsene sine, det handler om å forsøke å manipulere for å få viljen sin. Heldigvis kommer det frem at denne taktikken er gjennomskuet hos hovedpersonen, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (9 timer siden):

eller bare move on og innse at hun fortjener så sinnsykt mye bedre.👊🏻💗

Hvem er du til å diktere hvordan andre mennesker skal få lov til å ytre seg i ulike situasjoner?

Ut i fra hva jeg kan se så er fyrens forsøk på å vinne K tilbake harmløse: Det er offentlige kjærlighetserklæringer, anger, forsøk på å få medlidenhet o.l. Utenfra er det kleint å se på, men det er like fullt hans rett. På det nivået han opererer, så er det bare å ignorere det til det går over av seg selv hvis K ikke er interessert. Å kreve innskrenking av ytringsfriheten hans - som faktisk er det enkelte brukere i denne tråden foreslår - er derimot ikke greit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden):

Hvem er du til å diktere hvordan andre mennesker skal få lov til å ytre seg i ulike situasjoner?

Ut i fra hva jeg kan se så er fyrens forsøk på å vinne K tilbake harmløse: Det er offentlige kjærlighetserklæringer, anger, forsøk på å få medlidenhet o.l. Utenfra er det kleint å se på, men det er like fullt hans rett. På det nivået han opererer, så er det bare å ignorere det til det går over av seg selv hvis K ikke er interessert. Å kreve innskrenking av ytringsfriheten hans - som faktisk er det enkelte brukere i denne tråden foreslår - er derimot ikke greit.

Men er det egentlig harmløst når det medfører hets og stygge kommentarer hos motparten det dreier seg om? 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Det har han selvfølgelig sin fulle rett til å gjøre, men når det viktigste verktøyet i verktøykassa er emosjonell manipulasjon, får han heller tåle at folk sier det. Og når han prøver å mobilisere vilt fremmede på internett som allierte, enten for at hun skal ta ham tilbake fordi han kommer med voldsomme kjærlighetserklæringer (på bursdagen) eller kommer med voldsomme erklæringer på hvor FORFERDELIG livet har blitt nå som hun (og vennene?) har sviktet ham og nå må hun bare komme løpende og fikse ham.

Da handler det ikke om å være "ærlig" om følelsene sine, det handler om å forsøke å manipulere for å få viljen sin. Heldigvis kommer det frem at denne taktikken er gjennomskuet hos hovedpersonen, i alle fall. 

Dette!!

Jeg vil tro Kristin har sagt klart ifra til D om at hun vil gå videre med livet og det er det beste for hele familien. Da syns jeg D skal respektere det, ikke legge ut kjærlighetserklæringer på SoMe. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (16 timer siden):

nei du ville heller levd i uvisse? Altså det får være måte på, er ikke hun som skal klandres 

Jeg hadde iallefall ikke utlevert meg selv på Jodel. Ikke alle vil leve offentlig. Sannheten kommer alltid for en dag..... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde iallefall ikke utlevert meg selv på Jodel. Ikke alle vil leve offentlig. Sannheten kommer alltid for en dag..... 

Så hvis kjæresten din hadde vært utro og du kunne fått vite om det, så ville du sagt at «sannheten kommer for en dag» og bare latt det ligge? 😅

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (10 minutter siden):

Men er det egentlig harmløst når det medfører hets og stygge kommentarer hos motparten det dreier seg om? 

Innleggene hans har etter hva jeg kan se aldri lagt opp til eller oppfordret til hets av den andre parten. Eventuelle stygge kommentarer som følge av innleggene, er sannsynligvis helt utilsiktet, siden det ikke akkurat styrker sjansen hans for å vinne K tilbake - hvis det er det han vil. 

En viss grad av kommentarer får influensere uansett hva de selv eller andre poster om dem, så jeg syns faktisk ikke at det er en grunn til å ikke ytre seg. Det ville i så fall medføre en voldsom begrensning fra alle parter. Og i denne spesifikke situasjonen så har det vel faktisk kommet mer kjærlighet og støttende kommentarer enn motsatt? I følge Ks egen instagram, så overøses hun jo av kjærlighet fra følgerne om dagen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som henger litt etter: hvor finner man dette innlegget Dennis skrev til Kristin der han prøvde å vinne henne tilbake?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
23 minutter siden, Tripptrapp1 said:

Okei, dette kan jeg faktisk ikke la stå ubesvart.

Det er ingenting, ingenting, harmløst med forsøk på å utøve kontroll og press på en partner som har bestemt seg for at forholdet er slutt, enten med grandiose kjærlighetserklæringer eller mer eller mindre eksplisitte trusler om at de kommer til å gå til grunne om partner ikke kommer tilbake igjen. Han vet hva slags respons slike innlegg vil gi, han har jobbet som influencer i flere år og er ikke dum. 

Sånn oppførsel skal alltid være et rødt flagg. Om du ikke tar det fra meg, kunne du jo tatt en anonym spørreundersøkelse på ditt lokale krisesenter om hvor mange der som ikke har opplevd både det ene eller det andre (eller begge deler). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...