Cuddlegirl Skrevet 10. januar 2023 #2801 Del Skrevet 10. januar 2023 Hele fødselen er jo også ute på nett... Men godt hun tar det til seg nå da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 10. januar 2023 #2802 Del Skrevet 10. januar 2023 Synes det er fint av Kristin å belyse temaet og håper at hun tar til seg kritikken hun får ang. fremstilling av eget barn. Jeg tenker ikke nødvendigvis at hun har lagt ut så mye som er problematisk i seg selv (kan være mye jeg ikke har fått med meg også), de fleste bilder hun poster viser barnet med ryggen til, og ikke i sårbare situasjoner, men jeg synes likevel at total eksponering blir veldig stor når man ser hvor ofte hun har lagt ut bilder med/av barnet de siste månedene, og antallet følgere hun har. Det jeg savner er i større grad fokus på de kommersielle aktørene som utnytter influenserbarna. Nå er jeg helt enig i at det er foreldrene som har hovedansvaret for å skjerme sine barn, men jeg synes det er utrolig mange barnebutikker og merker for barn som legger usedvanlig godt til rette for at barn utnyttes kommersielt. Har for eksempel lagt merke til at mange merker, for eksempel Lillelam jevnlig søker etter «ambassadører», som skal teste produktene deres og promotere i sosiale medier, sikkert mot nesten ingenting. På Instagramkontoen til bedriften legges det jevnlig ut bilder som ikke er fra profesjonell fotografering, men tatt i barnets hjem og originalt postet av foreldrene. Foreldrene tagges i disse innleggene, noe som gjør barna identifiserbare. Det hender også at barnas navn brukes i bedriftens innlegg: «Se så fin William er i den nye ulldressen fra siste kolleksjon». Det er mange bedrifter som har en slik praksis og felles for nesten alle er at de sjeldent bruker store influensere som opererer med profesjonelle kontrakter gjennom byrå, tvert imot så bruker de ofte «mikroinfluensere», som gjerne har noen tusen følgere og som kanskje ikke tiltrekker seg den største kritikken. Mange av disse har likevel samarbeid med mange merker og legger ut masse bilder av barna sine i kommersielle samarbeid. En del av disse foreldrene virker også relativt unge og det kan ikke utelukkes at opp til flere er i en sårbar situasjon der slike samarbeid kanskje er å regnes som en viktig inntekt. Det som er kjipt med at kritikken nesten alltid vinkles mot foreldre og ikke mot bedrifter er at bedriftene lettere slipper unna med denne praksisen. Og de vil alltid klare å rekruttere nye foreldre slik at nye barn utsettes for denne praksisen. 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 10. januar 2023 #2803 Del Skrevet 10. januar 2023 Den gutten til Kristin og Dennis hadde jeg kjent igjen hvor som helst. På ganglaget, flettene og ellers. Farmor er ekstrem på å eksponere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 10. januar 2023 #2804 Del Skrevet 10. januar 2023 Er viktig å ikke eksponerer barna for mye, men blir jo unaturlig å ikke ta med dem av å til i bakgrunnen osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 10. januar 2023 #2805 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (13 minutter siden): Er viktig å ikke eksponerer barna for mye, men blir jo unaturlig å ikke ta med dem av å til i bakgrunnen osv Syns du det? Hvorfor trenger man å se dem for at det skal være naturlig? 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 10. januar 2023 #2806 Del Skrevet 10. januar 2023 Kyllingmonk skrev (22 timer siden): I sommer da det stormet som verst med rykter om utroskap var Kristin og en venninne på jodel og ba om bevis. Kristin og venninna la inn bilde av seg selv for å bevise at det var de. Da ble det lagt ut masse bilder av D og screenshots av meldinger han hadde sendt med diverse andre jenter. Link til denne tråden på jodel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 10. januar 2023 #2807 Del Skrevet 10. januar 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Syns du det? Hvorfor trenger man å se dem for at det skal være naturlig? Nå mener jeg uten ansiktet, men bakfra i naturlige settinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 10. januar 2023 #2808 Del Skrevet 10. januar 2023 Fotballfluen skrev (39 minutter siden): Link til denne tråden på jodel? Nei dessverre, det er jo et halvt år siden og jeg har ikke appen mer. Men det er garantert noen som har noen screenshots. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 10. januar 2023 #2809 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (3 timer siden): Nå mener jeg uten ansiktet, men bakfra i naturlige settinger Spørsmålet mitt er fremdeles hvorfor man trenger/ønsker å se dette? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 10. januar 2023 #2810 Del Skrevet 10. januar 2023 (endret) Hallepalle2 skrev (38 minutter siden): Spørsmålet mitt er fremdeles hvorfor man trenger/ønsker å se Barna må få være inkludert. Endret 10. januar 2023 av solietta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 10. januar 2023 #2811 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (50 minutter siden): Barna må få være inkludert. Så barn skal tvinges med? Fordi foreldrene vil ha flere likes og samarbeid? 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 10. januar 2023 #2812 Del Skrevet 10. januar 2023 litenstjerne skrev (43 minutter siden): Så barn skal tvinges med? Fordi foreldrene vil ha flere likes og samarbeid? Nei , er snakk om vanlige naturlige bilder av familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 10. januar 2023 #2813 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (3 minutter siden): Nei , er snakk om vanlige naturlige bilder av familien Det går fint an å ta naturlige fine bilder av familie uten barn. Barn må ikke være med på bilder som deles med hele Norge. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 10. januar 2023 #2814 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (2 timer siden): Nei , er snakk om vanlige naturlige bilder av familien Jeg vil argumentere med at det ikke er noe «vanlig» eller «naturlig» over familiebilder som deles over foreldres bedriftskontoer med hele verden. Alminnelige familiebilder som kun deles med familie og venner kan ikke sammenlignes. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 10. januar 2023 #2815 Del Skrevet 10. januar 2023 solietta skrev (10 timer siden): Er viktig å ikke eksponerer barna for mye, men blir jo unaturlig å ikke ta med dem av å til i bakgrunnen osv Poenget med at dette kritiseres, er at foreldrene driver en bedriftskonto/salgskanal/enkeltmannsforetak hvor de selger varer og tjenester. Enkelte av barna til disse foreldrene har ikke gitt sitt samtykke til å være en del av bedriften/enkeltmannsforetaket. Derfor er dette kritikkverdig. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. januar 2023 #2816 Del Skrevet 10. januar 2023 Hjertestein skrev (På 9.1.2023 den 22.13): 100% enig. Den gutten hadde vært lett å kjent igjen, dessverre. Ja. Jeg følger ingen av disse, men titter en sjelden - og da mener jeg sjelden gang innom kontoen til henne og enda sjeldnere eksen. Og jeg hadde gjenkjent ham, eller iallefall tenkt «ah, det minnet om han derre sønnen». Jeg synes det er innafor å dele film av «på veier fly», og jeg forstår det føles godt å dele realiteter også. At sønnen skulle reise for å feire jul og ha det fint, og at perspektivet er slik og sånn. Men - så dukker det opp video av at gutten løper inn mot flyet, far legger ut videoer hvor han får klem og åpenbart er veldig rørt og emosjonell. Det er jo kjempeFINT at de elsker sønnen sin så høyt - og det er jo ment bare respektfullt. Men…..vi andre trenger ikke innsyn i DET. Vær åpen om følelser og at ting er sårt fra voksenperspektiv, men ikke via å filme slike øyeblikk med barnet. Denne videoen ser jo alle, og det er «min første tur til pappa og familie alene/første juletur hvor vi ikke lengre var en familie sammen som før». Fryktelig vanskelig å se tilbake på, så jeg håper de sletter disse tingene. For jeg tror ikke hverken K eller D ønsker den effekten. Jeg tror bare de er sykt glad i sønnen sin og er for vant til å dele mye og være åpne om seg selv. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 10. januar 2023 #2817 Del Skrevet 10. januar 2023 Det er jo lov å håpe at Kristin tar opp dette med guttens farmor. Hun deler alt for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #2818 Del Skrevet 11. januar 2023 Takk Kristin! For at du viser at det er mulig for influencere å ta til seg konstruktiv kritikk når det gjelder eksponering av barna - uten å rope opp om mobbing, sabotasje og hat. På sin IG har Kristin fått et lite tupp av "Kong Halvor" under sitt innlegg om at hun støtter Venstres forslag 100%. Kong Halvor poengterer at det ikke hjelper å legge hjerteemojier over ansiktet til influencerbarn slik Kristin og Dennis gjør med sin sønn - det er like fullt eksponering. Kristin takket for tuppet og innser et forbedringspotensial også hos seg selv. DET hører man sjelden fra influencere. Forbilledlig fra Kristin! 49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 11. januar 2023 #2819 Del Skrevet 11. januar 2023 solietta skrev (På 8.1.2023 den 23.53): Bilder av ? Bilder av at han var utro på en fest (fra snap), bilder av tekstmeldinger til andre. Samt forklaringer på når, hvor og med hvem (det var flere) I tillegg har moren til Dennis offentlig gått ut og sagt at hun støtter Kristin 100%, at Kristin kunne sagt så utrolig mye mer enn hun gjør, at hun er flau over oppførselen til sønnen etc etc. Kristin har sagt at hun aldri mer skal sette sine bein i Stavanger igjen og at mange visste uten å si noe til henne. Usikker på om det var i intervju eller i podcast. Hun sa også at hun hadde lyst å fortelle, men ikke gjorde det av hensyn til barnet. Samtidig skriver Dennis DET innlegget på hennes insta før jul, der han er SÅ lei seg for at det er slutt (som hun ikke kommenterte på) - og går nå ut i pressen for å sanke enda mer sympati. Hvis tråden på Jodel har fått en # så går der an å finne den frem igjen. Spørs om moderatorene har latt alt det der ligge ute - er tross alt lenge siden nå. Det lå i alle fall på Jodel Oslo, under bloggersnikksnakk. Som flere har nevnt - Kristin og en venninne la ut bilder av seg selv for å bekrefte at det var dem, og ba brukerne legge ut alt av bevis fordi det lenge hadde gått rykter. Jeg ville lagt veldig lavt hvis jeg var ham. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 11. januar 2023 #2820 Del Skrevet 11. januar 2023 Nana skrev (18 minutter siden): Bilder av at han var utro på en fest (fra snap), bilder av tekstmeldinger til andre. Samt forklaringer på når, hvor og med hvem (det var flere) I tillegg har moren til Dennis offentlig gått ut og sagt at hun støtter Kristin 100%, at Kristin kunne sagt så utrolig mye mer enn hun gjør, at hun er flau over oppførselen til sønnen etc etc. Kristin har sagt at hun aldri mer skal sette sine bein i Stavanger igjen og at mange visste uten å si noe til henne. Usikker på om det var i intervju eller i podcast. Hun sa også at hun hadde lyst å fortelle, men ikke gjorde det av hensyn til barnet. Samtidig skriver Dennis DET innlegget på hennes insta før jul, der han er SÅ lei seg for at det er slutt (som hun ikke kommenterte på) - og går nå ut i pressen for å sanke enda mer sympati. Hvis tråden på Jodel har fått en # så går der an å finne den frem igjen. Spørs om moderatorene har latt alt det der ligge ute - er tross alt lenge siden nå. Det lå i alle fall på Jodel Oslo, under bloggersnikksnakk. Som flere har nevnt - Kristin og en venninne la ut bilder av seg selv for å bekrefte at det var dem, og ba brukerne legge ut alt av bevis fordi det lenge hadde gått rykter. Jeg ville lagt veldig lavt hvis jeg var ham. Hvordan bytter man by ? Bor ikke i Oslo hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå