Carrot Skrevet 3. desember #12321 Skrevet 3. desember jeg syns hennes rant om KG var spot on og rådet om at man burde tatt seg en pause på noen dager kanskje ikke var så dum, spesielt om man følte seg truffet. 1 1
Miranda16 Skrevet 3. desember #12322 Skrevet 3. desember (endret) Carrot skrev (2 timer siden): jeg syns hennes rant om KG var spot on og rådet om at man burde tatt seg en pause på noen dager kanskje ikke var så dum, spesielt om man følte seg truffet. Om man ikke tåler kritikk som influencer, så har man feil jobb. KG har et ansvar for hva hun legger ut. Hun kaster virkelig stein i glasshus, når hun har gått så hardt ut mot andre infuencere. Forbilde for å snakke om økonomiske problemer? Nei, hun har bevisst unngått å betale inn til felleskapet flere ganger. Selvfølgelig er det regnskapsførers feil. Man kjøper seg ikke et svært hus til "en" person, når man har stor gjeld. Hun kaster virkelig stein i glasshus, når hun har gått så hardt ut mot andre infuencere. Hun gjorde dette tydeligvis for å mate sitt eget ego, ikke at hun stod for det. Nå legger hun ut materiale på sosiale medier, hvor hun her tynnest mulig ut og blokkerer folk som påpeker det over en lav sko. Endret 3. desember av Miranda16 22 17
Angel75 Skrevet 3. desember #12323 Skrevet 3. desember Carrot skrev (3 timer siden): jeg syns hennes rant om KG var spot on og rådet om at man burde tatt seg en pause på noen dager kanskje ikke var så dum, spesielt om man følte seg truffet. Noe av det som blir skrevet her og om Dennis burde folk holdt seg for god til å skrive. Men KG kaster stein i glasshus. All den driten Dennis fikk gjennomgå på snap, da var det greit. Hun eier ikke selvinnsikt. 8 6
Carrot Skrevet 3. desember #12324 Skrevet 3. desember Miranda16 skrev (2 timer siden): Om man ikke tåler kritikk som influencer, så har man feil jobb. KG har et ansvar for hva hun legger ut. Hun kaster virkelig stein i glasshus, når hun har gått så hardt ut mot andre infuencere. Forbilde for å snakke om økonomiske problemer? Nei, hun har bevisst unngått å betale inn til felleskapet flere ganger. Selvfølgelig er det regnskapsførers feil. Man kjøper seg ikke et svært hus til "en" person, når man har stor gjeld. Hun kaster virkelig stein i glasshus, når hun har gått så hardt ut mot andre infuencere. Hun gjorde dette tydeligvis for å mate sitt eget ego, ikke at hun stod for det. Nå legger hun ut materiale på sosiale medier, hvor hun her tynnest mulig ut og blokkerer folk som påpeker det over en lav sko. du har lov å ha dinmening, jeg har min - de er tydeligvis helt forskjellige og det er noe av det som er fint, at vi må lære oss å akseptere at andre mennesker mener ulikt fra oss selv. Angel75 skrev (48 minutter siden): Noe av det som blir skrevet her og om Dennis burde folk holdt seg for god til å skrive. Men KG kaster stein i glasshus. All den driten Dennis fikk gjennomgå på snap, da var det greit. Hun eier ikke selvinnsikt. igjen, vi har tydeligvis ulikt syn på ting og det er fint. 1 1
Maia3 Skrevet 3. desember #12325 Skrevet 3. desember Coffee_lover skrev (På 2.12.2025 den 11.27): Spot on👏👏 Når man snakker om Kvinneguiden 2 2
Anno1969 Skrevet 3. desember #12326 Skrevet 3. desember Maia3 skrev (36 minutter siden): Når man snakker om Kvinneguiden Okei, er det bedre å kaste bort tiden på Kristins snap da?? Der du ser ei kjerring ligge i senga påklistret et filter der halsen blir så tynn at det ser helt sykt ut… og hodet blir så stort at det ser ut som at den knappnålhalsen skal knekke for at hun skal se radmager ut… Hun må jo ha bikka totalt!! SLUTT med filter Kristin!! Det ser virkelig ikke bra ut!! Bena dine blir 2 meter lange og deformerte i forskjellige posisjoner og jeg lurer på om du virkelig har så dårlig selvtillit på utseende ditt at du må ha filter for å dekke til den du egentlig er??? Du burde også begrense Vin inntaket ditt, for det ser overhodet ikke sundt ut!! Dette sier jeg her inne fordi jeg ikke følger deg og kan ikke si det på snap og vet jo at du er inne her å leser og kaster bort dyrebar tid du også!! 25 2 19
Jobbermedbarn Skrevet 3. desember #12327 Skrevet 3. desember Anno1969 skrev (37 minutter siden): Okei, er det bedre å kaste bort tiden på Kristins snap da?? Der du ser ei kjerring ligge i senga påklistret et filter der halsen blir så tynn at det ser helt sykt ut… og hodet blir så stort at det ser ut som at den knappnålhalsen skal knekke for at hun skal se radmager ut… Hun må jo ha bikka totalt!! SLUTT med filter Kristin!! Det ser virkelig ikke bra ut!! Bena dine blir 2 meter lange og deformerte i forskjellige posisjoner og jeg lurer på om du virkelig har så dårlig selvtillit på utseende ditt at du må ha filter for å dekke til den du egentlig er??? Du burde også begrense Vin inntaket ditt, for det ser overhodet ikke sundt ut!! Dette sier jeg her inne fordi jeg ikke følger deg og kan ikke si det på snap og vet jo at du er inne her å leser og kaster bort dyrebar tid du også!! Det klirrer i glasset, så enig med deg, både med tanke på alle rantene hun hadde i gamle dager som da var konstruktiv kritikk, og også det du skriver om her, med mye helt tanketomt innhold og ikke minst den redigeringen hun driver med. Hun ser virkelig ikke seg selv, det er så selvmotsigende at man nesten bare må trekke på smilebåndet. 8 5
skeiv-ostepop Skrevet 3. desember #12328 Skrevet 3. desember Anno1969 skrev (1 time siden): Okei, er det bedre å kaste bort tiden på Kristins snap da?? Der du ser ei kjerring ligge i senga påklistret et filter der halsen blir så tynn at det ser helt sykt ut… og hodet blir så stort at det ser ut som at den knappnålhalsen skal knekke for at hun skal se radmager ut… Hun må jo ha bikka totalt!! SLUTT med filter Kristin!! Det ser virkelig ikke bra ut!! Bena dine blir 2 meter lange og deformerte i forskjellige posisjoner og jeg lurer på om du virkelig har så dårlig selvtillit på utseende ditt at du må ha filter for å dekke til den du egentlig er??? Du burde også begrense Vin inntaket ditt, for det ser overhodet ikke sundt ut!! Dette sier jeg her inne fordi jeg ikke følger deg og kan ikke si det på snap og vet jo at du er inne her å leser og kaster bort dyrebar tid du også!! En vanlig strategi når en er uenig men ikke har noen gode argument er å kritisere tidsbruken til «de andre». Man kaster steiner i glasshus når man kritiserer de som er på Kvinneguiden for å kritiserer det en gjør, samtidig som en ønsker at folk skal bruke tid på å se hva de gjør hele dagen. Eller kanskje hyklersk er bedre ord. 7 17
Maia3 Skrevet 3. desember #12329 Skrevet 3. desember skeiv-ostepop skrev (59 minutter siden): En vanlig strategi når en er uenig men ikke har noen gode argument er å kritisere tidsbruken til «de andre». Man kaster steiner i glasshus når man kritiserer de som er på Kvinneguiden for å kritiserer det en gjør, samtidig som en ønsker at folk skal bruke tid på å se hva de gjør hele dagen. Eller kanskje hyklersk er bedre ord. Hun selv kan kritisere og håne andre høylytt på riksdekkende kanaler, men folk på Kvinneguiden har et begredelig liv,der de er inne og kommenterer galskapen til de fleste influensere. Ja, snakk om hykleri og dobbeltmoral. Men å følge henne på SoMe er IKKE tragisk. Må du skjerpe deg kraftig frøken Gjelsvik ! 8 22
Spania33 Skrevet 3. desember #12330 Skrevet 3. desember Gudbedre for en meningsløs rant fra dronningen av skit og drit. Gjør hun livet til andre mennesker bedre? Nei, hun skaper bare mer press, usikkerhet og føles av utilstrekkelighet for følgerne sine, der hun på daglig basis prenter inn i hodene deres hvor perfekt og lykkelig hun er - med livets mann, livets matpakke, livets ommøblering og livets ditten og datten. Og i hvilken posisjon tror hun at hun er i, der hun selv kan ture frem med offentlig kritikk av andre, og så tåler hun ikke en tur inn på KG for sin egen del. Kristin er en av flere influensere jeg en gang i tiden likte å følge, men med penger og posisjon så har relativt mange av de blitt helt uspiselige. Sier som Henrik Troy, vær så snill og avfølg disse menneskene - de har ingenting viktig å bringe til bords, tvert imot. 18 1 13
Knocks Skrevet 3. desember #12331 Skrevet 3. desember Spania33 skrev (20 minutter siden): Gudbedre for en meningsløs rant fra dronningen av skit og drit. Gjør hun livet til andre mennesker bedre? Nei, hun skaper bare mer press, usikkerhet og føles av utilstrekkelighet for følgerne sine, der hun på daglig basis prenter inn i hodene deres hvor perfekt og lykkelig hun er - med livets mann, livets matpakke, livets ommøblering og livets ditten og datten. Og i hvilken posisjon tror hun at hun er i, der hun selv kan ture frem med offentlig kritikk av andre, og så tåler hun ikke en tur inn på KG for sin egen del. Kristin er en av flere influensere jeg en gang i tiden likte å følge, men med penger og posisjon så har relativt mange av de blitt helt uspiselige. Sier som Henrik Troy, vær så snill og avfølg disse menneskene - de har ingenting viktig å bringe til bords, tvert imot. Jeg er enig i at det kan bli mye perfeksjonisme og idyllisk hus mem tror folk liker å se på det og derfor gir det også penger i kassa:) Folk må nesten selv ta ansvar for hva man skal utsette seg for av inntrykk i sosiale media. Jeg vet det er vanskelig å forstå men i bunn og grunn kan den enkelte styre dette ganske enkelt selv. Ihvertfall fra endel av det. Blokkere brukere man ikke vil få opp f.eks. 2
Knocks Skrevet 3. desember #12332 Skrevet 3. desember skeiv-ostepop skrev (1 time siden): En vanlig strategi når en er uenig men ikke har noen gode argument er å kritisere tidsbruken til «de andre». Man kaster steiner i glasshus når man kritiserer de som er på Kvinneguiden for å kritiserer det en gjør, samtidig som en ønsker at folk skal bruke tid på å se hva de gjør hele dagen. Eller kanskje hyklersk er bedre ord. Det er greit med saklig kritikk. Ser selv ting som ikke er bra med KG, f.eks synes jeg det er for mye fokus på shopping og kjøpe nytt. Handlevogn som putter oppi nye ting er unødvendig. Unboksing eller hva det nå heter. Hun burde jo heller ha et samarbeid med produkter som er ikke ultraprossesert eller noe sånn. Lever jo veldig i den stilen der. Ville vært troverdig. Men på denne siden er det mye eder og galle som bare spys ut, og det er akkurat som mange håper det skal gå til helv.. med henne og bare synes hun generelt er irriterende. Jeg skjønner ingenting av sånn. Hadde det vært noen som hadde gjort noe mot de jeg er glad så kunne jeg forstått det. 2
Hønemor133 Skrevet 3. desember #12333 Skrevet 3. desember Knocks skrev (39 minutter siden): Jeg er enig i at det kan bli mye perfeksjonisme og idyllisk hus mem tror folk liker å se på det og derfor gir det også penger i kassa:) Folk må nesten selv ta ansvar for hva man skal utsette seg for av inntrykk i sosiale media. Jeg vet det er vanskelig å forstå men i bunn og grunn kan den enkelte styre dette ganske enkelt selv. Ihvertfall fra endel av det. Blokkere brukere man ikke vil få opp f.eks. Jeg er i utgangspunktet enig i at hver enkelt bør ta ansvar for hvem de følger. Kristin derimot har gått ut og sagt at det ikke er følgerne som skal pålegges ansvar ved å avfølge, men at influensere selv må være ansvarlig for hvordan de påvirker andre. Derfor mener jeg det er helt rimelig at hun får kritikk for hvordan hun selv påvirker med det hun legger ut. Ikke alle er i posisjon til å kunne rope høyt på vixen om alt de er uenige i. I tillegg sletter hun kommentarer og blokkerer folk over en lav sko. Da er det kanskje ikke så merkelig at folk tyr til et forum der det er rom for å komme med noe annet enn bare ros, klapp og klem 8 23
Spania33 Skrevet 3. desember #12334 Skrevet 3. desember (endret) Hønemor133 skrev (40 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet enig i at hver enkelt bør ta ansvar for hvem de følger. Kristin derimot har gått ut og sagt at det ikke er følgerne som skal pålegges ansvar ved å avfølge, men at influensere selv må være ansvarlig for hvordan de påvirker andre. Derfor mener jeg det er helt rimelig at hun får kritikk for hvordan hun selv påvirker med det hun legger ut. Ikke alle er i posisjon til å kunne rope høyt på vixen om alt de er uenige i. I tillegg sletter hun kommentarer og blokkerer folk over en lav sko. Da er det kanskje ikke så merkelig at folk tyr til et forum der det er rom for å komme med noe annet enn bare ros, klapp og klem Det mange heller ikke forstår er at alt det en influenser gjør av påvirkning ikke nødvendigvis legger seg i den bevisste delen av hjernen. Altså kan man ha fulgt en influenser en stund, for så å kjenne på f.eks. utilstrekkelighet eller misnøye i eget liv uten at man relaterer det til innputt fra influensere. Og det er nettopp derfor Kristin har rett i at dette er influensere sitt ansvar for hvordan de påvirker, ikke følgere/seere. Bare så synd at hun ikke selv klarer å se hvor negativt hennes perfekte liv kan påvirke, både bevisst og ikke minst ubevisst. Endret 3. desember av Spania33 9 2
Kønn Skrevet 3. desember #12335 Skrevet 3. desember Knocks skrev (4 timer siden): Det er greit med saklig kritikk. Ser selv ting som ikke er bra med KG, f.eks synes jeg det er for mye fokus på shopping og kjøpe nytt. Handlevogn som putter oppi nye ting er unødvendig. Unboksing eller hva det nå heter. Hun burde jo heller ha et samarbeid med produkter som er ikke ultraprossesert eller noe sånn. Lever jo veldig i den stilen der. Ville vært troverdig. Men på denne siden er det mye eder og galle som bare spys ut, og det er akkurat som mange håper det skal gå til helv.. med henne og bare synes hun generelt er irriterende. Jeg skjønner ingenting av sånn. Hadde det vært noen som hadde gjort noe mot de jeg er glad så kunne jeg forstått det. Hun har jo stigmatisert alle inne på denne kvinneguiden. Hun vet ingen ting om meg og kanskje ikke deg, men jeg vet hun blokkerer følgere for et enkelt spørsmål, men selv kan hun kritisere og MENE noe om ALT. Hun går med palestinaskjerf og gråter for Gaza, det gjør vel de fleste, selv israelitter, men hun har aldri nevnt 7.oktober. Spør henne om hvorfor så blir du blokkert. 4 1 10
elisabeth30 Skrevet 4. desember #12336 Skrevet 4. desember Maia3 skrev (17 timer siden): Når man snakker om Kvinneguiden Jeg gidder ikke å bruke tid på Kristin sin snap, for noe tull hun driver med! Og for ikke å bli fristet til å titte litt, så er det bare å blokkere! Jeg skal hvertfall ikke gi henne ei krone til! 7 11
Harnoejegvilsi Skrevet 4. desember #12337 Skrevet 4. desember Hønemor133 skrev (13 timer siden): Jeg er i utgangspunktet enig i at hver enkelt bør ta ansvar for hvem de følger. Kristin derimot har gått ut og sagt at det ikke er følgerne som skal pålegges ansvar ved å avfølge, men at influensere selv må være ansvarlig for hvordan de påvirker andre. Derfor mener jeg det er helt rimelig at hun får kritikk for hvordan hun selv påvirker med det hun legger ut. Ikke alle er i posisjon til å kunne rope høyt på vixen om alt de er uenige i. I tillegg sletter hun kommentarer og blokkerer folk over en lav sko. Da er det kanskje ikke så merkelig at folk tyr til et forum der det er rom for å komme med noe annet enn bare ros, klapp og klem Det er jo ikke bare blokkering. Kristin henger jo ut folk også. Har merket meg at flere influencere gjør det. Senest i går, så jeg en på Instagram, som truet med å henge ut en privat konto. Influencere styrer hele narrativet, der de gjerne anonymiserer følgere med positiv tilbakemelding, eller hyller de med navn. I andre enden henger de ut kritikere, håner og hovererer. Det er garantert noen som går over streken i sin kritiske fremtoning, når det er sagt. Poenget er at kommer man med en offentlig kritikk, så er man en hater som henges ut, med navn. Går man inn hit, så er man hatewatcher, med et begredelig og bittert liv, skjult bak en anonym konto. Når narratives lages slik, taper kritikerne, uansett. Og influenceren tjener penger på dagesvis med uthenging og ranter om kritikerne. Nei, det beste er å avfølge og gi null oppmerksomhet. Tror pengeboka fort kunne blitt tom. Kristin har selv uttalt at influencere VET hvilke bilder de legger ut. Jeg tror de vet meget godt, hvilket øvrig innhold som genererer penger. 7 13
Carrot Skrevet 4. desember #12338 Skrevet 4. desember jeg tenker at de som skriver til henne og andre influensere for den del, for eksempel på snap tar et valg, og selv om de ber om anonymitet er det til syvende og sist hennes valg om hun gjør det eller ikke, noe alle som sender melding også bør vite - ergo, kan du ikke stå for det du skriver om det offentliggjøres bør du kanskje ikke skrive det? 4
Norah.A. Skrevet 4. desember #12339 Skrevet 4. desember Hun må gjerne rakke ned på KG om hun vil, hennes tap i offentligheten. Så vil de fleste skjønne at dette er rettet mot en eller to som har pirka i noe. Det jeg reagerer mest på er den dobbelmoralen. For hun, i sin JOBB, ønsker å ha en sterk stemme i samfunnet-der hu bla.rakker ned på andre foreldre og deres oppdragelse. Men å få noe i retur da blir det full fyr! Og det med true med å henge ut private brukere kan da ikke være lov? Derfor er KG bra-for her kan en i det minste ha en mening og være anonym. 3 1 12
skeiv-ostepop Skrevet 4. desember #12340 Skrevet 4. desember Carrot skrev (15 minutter siden): jeg tenker at de som skriver til henne og andre influensere for den del, for eksempel på snap tar et valg, og selv om de ber om anonymitet er det til syvende og sist hennes valg om hun gjør det eller ikke, noe alle som sender melding også bør vite - ergo, kan du ikke stå for det du skriver om det offentliggjøres bør du kanskje ikke skrive det? Alt kan vris på. En kommentar som kanskje er i seg selv grei (men kanskje krass) så kan den tas ut av sammenheng og vris på (noe som skjer ofte) og dermed fremstille avsender i et veldig feil og vridd lys. Med navn. Enkelte influensere klarer da til og med å få følgere til å hetse disse kritikerene privat. Noen fikk vel bilen ript opp en gang. Andre har opplevd at familiemedlemmer og arbeidsgivere er kontaktet etter kritikk. Når en da ikke kan stole på å være anonym for å unngå denne risikoen så ender man opp med å ikke sende melding til den det gjelder - og heller velger å skrive det offentlig på et forum. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå