garfunkel Skrevet i går, 08:20 #12201 Skrevet i går, 08:20 (endret) Hvordan går vennskapet med den psykisk syke dama hun ble så close med forresten? Endret i går, 08:20 av garfunkel 1
Nøytral-80 Skrevet i går, 10:38 #12202 Skrevet i går, 10:38 Kønn skrev (2 timer siden): 🎯 Det er så nedverdigende og hun bruker historiene som kontent. Helt forkastelig! 7 1
duskelapp Skrevet i går, 11:00 #12203 Skrevet i går, 11:00 Kinder skrev (3 timer siden): Nå har jeg lite kjennskap til spleisen Kristin har opprettet, men jeg gikk jo ut i fra at hun samlet inn penger til diverse organisasjoner rundt om i landet, som videre delte ut pakker og mat til enkelt mennesker og familier. Er det virkelig sånn at det er Kristin selv som vurderer hvem som skal få noe ekstra til jul? Og dette støtter faktisk folk? For det første er det fullstendig forkastelig at mennesker ser seg nødt til å skrive tåredryppende brev/søknader til privatpersoner med utleverende detaljer om seg selv og andre familiemedlemmer, i håp om å treffe en nerve slik at de får litt ekstra goder i jula. Da er det bedre å gi til organisasjoner, som støtter familiene uten at de må sende tåredryppende og utleverende brev først. I tillegg har jo ikke privatpersoner noe som helst taushetsplikt, og både opplysninger og brevene kan komme på avveie. Og hvordan blir midlene levert ut til familiene? Er det i julegaver og mat, eller er det i penger? Kjenner at jeg er veldig skeptisk til privatpersoner som oppretter sånne spleiser, med null reell kjennskap til familiene de skal hjelpe, og med ingen sikkerhet om eventuelle penger de gir faktisk går til det de sier at pengene skal gå til. I verste fall kan barna ende opp med å få en enda verre jul, fordi foreldrene har fått mer penger til rus og alkohol. Så jeg håper at Kristin er såpas reflektert over det hun holder på med, at hun i det minste kjøper inn gaver og mat til familiene hun skal hjelpe. I beste fall fordeler hun pengene til ulike organisasjoner som hjelper enkeltmennesker og familier. Hun setter pengene inn på konto til dem som får slik at de kan bruke penger på strøm, tannlege osv. Ikke alt som kan gis med gavekort 2
pinklizzard Skrevet i går, 11:21 #12204 Skrevet i går, 11:21 garfunkel skrev (2 timer siden): Hvordan går vennskapet med den psykisk syke dama hun ble så close med forresten? Har også lurt på dette i lang tid! Prøvde nå å se på Hedda sin Instagram, men kristin er ikke nevnt der siden tidlig i år. 1
Kinder Skrevet i går, 11:33 #12205 Skrevet i går, 11:33 duskelapp skrev (29 minutter siden): Hun setter pengene inn på konto til dem som får slik at de kan bruke penger på strøm, tannlege osv. Ikke alt som kan gis med gavekort Det er nettopp dette som er skummelt, for hva da med de barna som har foreldre som sliter med rus og alkohol, og nå plutselig får masse ekstra penger til å bruke til nettopp det formålet. Det er ikke alt som kan gies med gavekort nei, men da er det heller ikke Kristin (eller andre privatpersoner som driver med samme type veldedighet) som bør gi disse «gavene». 12 6
Knocks Skrevet i går, 11:37 #12206 Skrevet i går, 11:37 Anonym90059005 skrev (17 timer siden): Dersom du kjenner til alt dette er det jo litt rart at du stiller spm ved når noen hevder at hun gir f i å betale skatt. Det har jo vært mer normalen enn unntaket for henne, samtidig som hun reiser rundt i sus og dus og belærer alt og alle og skyter i ene og andre retningen. Greit å starte med eget navlelo. Men gir hun f i å betale skatt i dag? Kjenner ikke alle detaljer i alle saker som angår livet hennes men fikk med meg at hun gikk konkurs en gang. 2
Stjertmeis Skrevet i går, 12:32 #12207 Skrevet i går, 12:32 (endret) Knocks skrev (54 minutter siden): Men gir hun f i å betale skatt i dag? Kjenner ikke alle detaljer i alle saker som angår livet hennes men fikk med meg at hun gikk konkurs en gang. Antageligvis ikke, men det er neppe KGs fortjeneste, siden ho ikke synes å styre egen eller virksomhetens økonomi lenger. Det er det regnskapsføreren og livets mann som gjør. All post til både Dazzle & Dawn og KG sitt eget influenser-AS går rett til regnskapsføreren. Regnskapsføreren er også styremedlem i KG sitt AS. I Dazzle&dawn er det livets mann som styrer alt. KG har ikke signaturrett engang. Endret i går, 12:32 av Stjertmeis 2 1 5
Orly Skrevet i går, 13:29 #12208 Skrevet i går, 13:29 Knocks skrev (1 time siden): Men gir hun f i å betale skatt i dag? Kjenner ikke alle detaljer i alle saker som angår livet hennes men fikk med meg at hun gikk konkurs en gang. Den siste fra skatteetaten er fra 2024, så det er jo ikke akkurat gammelt 6
baremeg007 Skrevet i går, 15:20 #12209 Skrevet i går, 15:20 Nøytral-80 skrev (20 timer siden): Dere kan jo bare fjerne det faktiske navnet og la tråden hete «Temuvikaren»? Dere mener virkelig ikke at en snapper som er nominert til Vixen og maser om det selv ikke er en offentlig profil? Vi er mange som lurer på dette, kan dere besvare det nå?? @Sol Rampelyset 5
baremeg007 Skrevet i går, 15:24 #12210 Skrevet i går, 15:24 Stjertmeis skrev (2 timer siden): I Dazzle&dawn er det livets mann som styrer alt. KG har ikke signaturrett engang. Og nettopp derfor synes jeg det er svært merkelig at de to, de gangene fyren har loddet ut gavekort fra DD på sin utrolig teite SC-kanal, presenterer dette som «sponset av Kristin» og at det er hennes firma. Det er jo faktisk hans firma, hvorfor omtaler de det som at det er hennes? 6
Knocks Skrevet i går, 19:12 #12211 Skrevet i går, 19:12 Orly skrev (5 timer siden): Den siste fra skatteetaten er fra 2024, så det er jo ikke akkurat gammelt Så det du sier her er at hun har nektet å betale et skattekrav fra 2024? Bare så vi får detaljene opp her. Mye anklager som kastes rundt. 1
Knocks Skrevet i går, 19:13 #12212 Skrevet i går, 19:13 Stjertmeis skrev (6 timer siden): Antageligvis ikke, men det er neppe KGs fortjeneste, siden ho ikke synes å styre egen eller virksomhetens økonomi lenger. Det er det regnskapsføreren og livets mann som gjør. All post til både Dazzle & Dawn og KG sitt eget influenser-AS går rett til regnskapsføreren. Regnskapsføreren er også styremedlem i KG sitt AS. I Dazzle&dawn er det livets mann som styrer alt. KG har ikke signaturrett engang. Høres ut som en god løsning!👍 1
Albilano Skrevet i går, 19:43 #12213 Skrevet i går, 19:43 (endret) Knocks skrev (31 minutter siden): Så det du sier her er at hun har nektet å betale et skattekrav fra 2024? Bare så vi får detaljene opp her. Mye anklager som kastes rundt. https://www.nettavisen.no/kjendis/kristin-gjelsvik-er-saksokt-av-skatteetaten-igjen/s/5-95-2096199 Hun måtte selge huset for å unngå tvangssalg. Ser ut som om hun fikk betalt det skattekravet. Hvordan hun styrer skatt nå er det foreløpig ingen som vet.. Endret i går, 19:46 av Albilano 5
Stjertmeis Skrevet i går, 20:30 #12214 Skrevet i går, 20:30 Orly skrev (7 timer siden): Den siste fra skatteetaten er fra 2024, så det er jo ikke akkurat gammelt Det er neppe for inntektsåret 2024 1
Orly Skrevet 23 timer siden #12215 Skrevet 23 timer siden Knocks skrev (2 timer siden): Så det du sier her er at hun har nektet å betale et skattekrav fra 2024? Bare så vi får detaljene opp her. Mye anklager som kastes rundt. Nei det har jeg da ikke sagt at hun har nektet , men hun ble sist saksøkt i 2024 . 2
Sauehode Skrevet 12 timer siden #12216 Skrevet 12 timer siden Kinder skrev (20 timer siden): Det er nettopp dette som er skummelt, for hva da med de barna som har foreldre som sliter med rus og alkohol, og nå plutselig får masse ekstra penger til å bruke til nettopp det formålet. Det er ikke alt som kan gies med gavekort nei, men da er det heller ikke Kristin (eller andre privatpersoner som driver med samme type veldedighet) som bør gi disse «gavene». Dette er så sant. Det er derfor INGEN organisasjoner gir ut penger direkte. De vet at det er IKKE den rette måten å hjelpe familier på. Rett og slett fordi folk som trenger pengestøtte har ofte ikke hodet til å håndtere ekstra midler. Kristin selv sliter jo med å forvalte sin egen økonomi så hun burde visst. Organisasjoner gir ut kun mat gaver klær og gavekort, på den måten sikrer de at barna får en bedre jul. Hvorfor skal folk få penger til strømregningen? Kan de ikke heller få Rema 1000 gavekort på mat, gavekort på lekebutikk, også kan de heller bruke sine egne penger på strømmen, eller er det for vanskelig? Er sikker på at flere som har sendt inn historier til kristin lyver og kommer til å bruke pengene på fest og morro. Kristin kan aldri kontrollere det dessverre. 6 10
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #12217 Skrevet 12 timer siden Det er flere som har kritisert Kristin for dette i flere år, men hun blåser bare av kritikken og fortsetter som før. Og dette blir muliggjort av naive følgere som genuint tror at dette er noe hun gjør kun fordi hun er snill, og uten risiko. Det er ille nok at hun har gjort dette tidligere med kreditorer pustende i ryggen, inkludert Skatteetaten. Men er det ingen som stopper opp noen sekund og tenker over hvor ille dette egentlig er? Ikke bare får Kristin enormt mye oppmerksomhet rundt dette og blir stemplet som Moder Teresa. Men hun gjør seg og til sjefen for å avgjøre om folk fortjener å få penger eller ikke før jul. Andre sine penger. Ikke hennes egne må en vite. Hun gir jo ikke noe selv. Men for å kunne sitte der og dømme dette må alle som trenger penger oppgi mye persondata og veldig mye privat og følsomt til en influenser det ikke er mulig å stole på. Hva om noen får tilgang til alt hun blir tilsendt - hvem bærer den risikoen? Så er det jo det etiske oppi dette med å utbetale kontanter til sårbare grupper. Jeg synes det er fantastisk at det finnes folk som vil hjelpe - men hvilken hjelp en skal gi er ikke vilkårlig. Hvilken vurdering gjør Kristin rundt om pengene går til det personer har bedt om penger til? Hvilken vurdering gjør hun om personene er ekte? Hvilke prioriteringer ligger til grunn? Mange som sliter med penger før jul har bakenforliggende årsaker som overforbruk, rus eller psykiatri - hva skjer hos de om de får 5k ekstra mellom fingrene som skulle gått til julegave til barna? 5 9
baremeg007 Skrevet 11 timer siden #12218 Skrevet 11 timer siden Jeg stiller meg også undrende til personvernet oppi dette - hun må da vel forholde seg til GDPR-lovverket hun som alle andre, når hun krever at hundrevis av folk skal utbrodere sine egne personlige problemer/vanskelige situasjoner over mail? Det hører jo ikke hjemme! Hvorfor skal hun gjøre det på dennne ydmykende og krenkende måten, fremfor å samle inn til organisasjoner som igjen faktisk fordeler midlene til dem som trenger det?! Det hadde vært det eneste rettferdige, ikke minst mindre krevende både for henne mtp tiden utvelgingen hennes tar og for «søkerne» - som hadde sluppet å blottlegges i en allerede sårbar situasjon! Og så lurer jeg veldig på: hvorfor i all verden går hun ikke frem som et godt eksempel og donerer en sjenerøs sum selv?! Hun skal bare bevilge alle andres midler, uten selv å bidra? Mens hun selv kaster rundt seg med penger tjent av følgerne sine, på interiør, møbler, vas og endeløs reising - så til de grader provoserende. Ikke passer det seg heller at en voksen kvinne som ikke engang forvalter sin egen økonomi, men må ha en ansatt regnskapsfører til dette, skal sitte med andres penger og vurdere hva som skal hvor. Hun er jo ikke kvalifisert. 7 8
sublim Skrevet 11 timer siden #12219 Skrevet 11 timer siden Jeg synes dette er flott av Kristin. Ja man kan mene det ene og andre om at hun gjør dette som privatperson. Men noen synes kanskje også det er fint å slippe å gå gjennom en organisasjon. Og hvorfor skal vi sitte å bestemme hva de bruker pengene på? Det er garantert noen som lyver som ikke trenger dem like mye som andre gjør. Men jeg velger å tro at flertallet av de som tar kontakt faktisk trenger dem. Helt ærlig, så unner jeg de med dårlig råd å kunne kjøpe seg ei flaske vin å ha i jula. Ja det finnes misbrukere, ja det finnes folk som bruker dem på seg selv å ikke barna. Dette får vi ikke kontrollert. Men la nå folk velge om de heller vil kjøpe mat på meny i stede for gavekort på Kiwi disse dagene. 2
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #12220 Skrevet 10 timer siden sublim skrev (34 minutter siden): Jeg synes dette er flott av Kristin. Ja man kan mene det ene og andre om at hun gjør dette som privatperson. Men noen synes kanskje også det er fint å slippe å gå gjennom en organisasjon. Og hvorfor skal vi sitte å bestemme hva de bruker pengene på? Det er garantert noen som lyver som ikke trenger dem like mye som andre gjør. Men jeg velger å tro at flertallet av de som tar kontakt faktisk trenger dem. Helt ærlig, så unner jeg de med dårlig råd å kunne kjøpe seg ei flaske vin å ha i jula. Ja det finnes misbrukere, ja det finnes folk som bruker dem på seg selv å ikke barna. Dette får vi ikke kontrollert. Men la nå folk velge om de heller vil kjøpe mat på meny i stede for gavekort på Kiwi disse dagene. Først og fremst fordi det løser ingenting. Sannsynligvis gjør det bare at de som får minst får mindre, og de som misbruker mest misbruker enda mer. Jeg og "unner folk" å kunne kose seg eller slappe mer av når en kan (som for eks i julen), men realiteten er at når noen sliter med for eks økonomi, prioriteringer og kanskje rus, så er det faktisk mer en stein til byrden å gi de kontanter enn å bidra med ting som faktisk hjelper. For dette er det Kristin selv skriver: Sitat Mange kjenner på skammen over ikke å kunne kjøpe julegaver eller skape den julen barna fortjener 💔 Derfor gjør vi dette igjen... For at flere barn skal få kjenne ekte julestemning – og for at foreldre skal få puste litt lettere. Dette kan man få til med å kjøpe julegaver til barna som foreldrene (eller barna) får direkte, eller matkasser med faktisk mat og julekos. 5 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå