Kålrota Skrevet 15. september #11721 Skrevet 15. september Snublefot62 skrev (53 minutter siden): Er det egentlig det dersom noen som har bilinteresse søkte opp et bilskilt? Jeg kjenner flere som er over middels interessert i bil som ofte søker opp tilfeldige bilskilt for å se detaljer om motor, produksjonsår osv - og gjerne deler disse innad i egne grupper for de som deler samme interesse. Personlig synes jeg det er mer spesielt å henge seg opp i dette enn at nok en influenser kjører rundt i en bil som har bruksforbud. Hva har det med interesse for bil å gjøre å henge ut reg.nr, fullt navn og manglende kontroll på forum? Det er bare bitchy heksejakt. 5 1
Snublefot62 Skrevet 15. september #11722 Skrevet 15. september Kålrota skrev (3 minutter siden): Hva har det med interesse for bil å gjøre å henge ut reg.nr, fullt navn og manglende kontroll på forum? Det er bare bitchy heksejakt. Det at man søker opp skiltnummeret kan ha alt med interesse for bil å gjøre. Det at man henger ut en influenser offentlig for å bryte loven er ikke "bitchy heksejakt". Og jeg forstår ikke hvorfor voksne folk mener det er mer ille å ha søkt opp skiltet enn å faktisk bryte bruksforbudet. 18 1
arnoyb Skrevet 15. september #11723 Skrevet 15. september Snublefot62 skrev (1 time siden): Det at man søker opp skiltnummeret kan ha alt med interesse for bil å gjøre. Det at man henger ut en influenser offentlig for å bryte loven er ikke "bitchy heksejakt". Og jeg forstår ikke hvorfor voksne folk mener det er mer ille å ha søkt opp skiltet enn å faktisk bryte bruksforbudet. KG har jo også hypa opp denne livets mann på alle mulige måter, så ikke så rart om noen kikker han opp av nysgjerrihet. 15
Snublefot62 Skrevet 15. september #11724 Skrevet 15. september arnoyb skrev (Akkurat nå): KG har jo også hypa opp denne livets mann på alle mulige måter, så ikke så rart om noen kikker han opp av nysgjerrihet. Enig der. 2
Stjertmeis Skrevet 15. september #11725 Skrevet 15. september Snublefot62 skrev (1 time siden): Det at man søker opp skiltnummeret kan ha alt med interesse for bil å gjøre. Det at man henger ut en influenser offentlig for å bryte loven er ikke "bitchy heksejakt". Og jeg forstår ikke hvorfor voksne folk mener det er mer ille å ha søkt opp skiltet enn å faktisk bryte bruksforbudet. Helt enig. Kvinneguidens brukere er faktisk bortimot det nærmeste vaktbikkje man kommer for influenserbransjen, med unntak av enkelte profiler i SoMe (eks. Fru Johansen, Henrik Troy, Mads Hansen). Media rører knapt influensere om det er snakk om kritikk. Og om mediehus og journalister tør å ta i kritiske forhold, så bruker de ildtang. Man kan argumentere så mye man vil for at er å gå for langt inn i influenserens private sfære, men å sjekke et registreringsnummer (som influenseren selv deler offentlig) er harmløst, og får ingen som helst påvirkning på influenseren direkte. Videre er jo virksomheten til denne typen influensere nettopp å kommersialisere sitt eget privatliv. Når influenseren in question tross alt har bygd karrieren sin på å rette fingre mot andre, være moralens vokter og å (liksom) være den O store kritikeren i bransjen, samtidig som ho selv ikke evner å leve etter samme standard og gang på gang og viser sitt eget mildt sagt avslappa forhold til lover, regler og autoriteter, så er det verken rart, spinnvilt eller fanatisk at noen tar noen raske avsjekker på henne. Det innrømmer jeg gladelig at jeg også kan finne på å gjøre. 17 10
Snublefot62 Skrevet 15. september #11726 Skrevet 15. september Stjertmeis skrev (1 minutt siden): Helt enig. Kvinneguidens brukere er faktisk bortimot det nærmeste vaktbikkje man kommer for influenserbransjen, med unntak av enkelte profiler i SoMe (eks. Fru Johansen, Henrik Troy, Mads Hansen). Media rører knapt influensere om det er snakk om kritikk. Og om mediehus og journalister tør å ta i kritiske forhold, så bruker de ildtang. Man kan argumentere så mye man vil for at er å gå for langt inn i influenserens private sfære, men å sjekke et registreringsnummer (som influenseren selv deler offentlig) er harmløst, og får ingen som helst påvirkning på influenseren direkte. Videre er jo virksomheten til denne typen influensere nettopp å kommersialisere sitt eget privatliv. Når influenseren in question tross alt har bygd karrieren sin på å rette fingre mot andre, være moralens vokter og å (liksom) være den O store kritikeren i bransjen, samtidig som ho selv ikke evner å leve etter samme standard og gang på gang og viser sitt eget mildt sagt avslappa forhold til lover, regler og autoriteter, så er det verken rart, spinnvilt eller fanatisk at noen tar noen raske avsjekker på henne. Det innrømmer jeg gladelig at jeg også kan finne på å gjøre. Nettopp. Og jeg sitter med en opplevelse etterhvert av at norske mediehus har en del usunne knytninger til en del influensere som på mange måter kan gjøre at de ikke er så upartiske i omtale av de som vi kanskje tror. 6 6
Stjertmeis Skrevet 15. september #11727 Skrevet 15. september Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Nettopp. Og jeg sitter med en opplevelse etterhvert av at norske mediehus har en del usunne knytninger til en del influensere som på mange måter kan gjøre at de ikke er så upartiske i omtale av de som vi kanskje tror. Ja, det er etter hvert utvikla seg en usunn synergi mellom influensere og mediehus, der de er gjensidig avhengige av hverandre. Som et tankeeksperiment kan vi forestille oss at et eller flere store mediehus hadde hatt et avhengighetsforhold til f.eks Norgesgruppen, Petter Stordalen eller politikere, og der dette forholdet påvirka nyhetsdekningen. Det lukter ikke bra. Lenge var influenserbransjen for useriøs og ubetydelig til at mediene trengte å bry seg mer enn for helt alminnelig og lavpanna fyll i underholdsningsspaltene, men den tid er forbi. Influenserbransjens påvirkningskraft er blitt enorm, og uten at jeg har noe til å understøtte det, så tror jeg ikke det er langt unna å ha tatt igjen tradisjonell markedsføring. Influensermarkedsføring er blitt pengemaskin, og mediehusene og influenserne er gjensidig avhengige av å holde influensere relevante. Dessverre. 10 3
Irja Skrevet 15. september #11728 Skrevet 15. september Håver inn mage tusen på snapchat hver dag de to der, også tar de ikke bilen på EU- kontroll? 🤔 Forstår det ikke. 16
Snublefot62 Skrevet 15. september #11729 Skrevet 15. september Irja skrev (10 minutter siden): Håver inn mage tusen på snapchat hver dag de to der, også tar de ikke bilen på EU- kontroll? 🤔 Forstår det ikke. Nå viser de et enormt forbruk og da, så kan jo være at prioriteringen er noe off.. 2
Irja Skrevet 15. september #11730 Skrevet 15. september Snublefot62 skrev (2 timer siden): Nå viser de et enormt forbruk og da, så kan jo være at prioriteringen er noe off.. Ja, tydeligvis 1
Purple Diamond Skrevet 15. september #11731 Skrevet 15. september Jeg kan fint søke opp bilskilt, da jeg er veldig bilinteressert. Av og til blir man nysgjerrig. Mine foreldre gjør det samme, de elsker også bil. Dessuten er jeg ikke ekspert på bil og kan ikke alle modeller, når de kom osv. Da er det kjekt å kunne søke opp og få litt mer info 😊 Jeg har også gjort det med biler jeg har hatt før, for å finne ut om de fortsatt "lever" 🤭 17
Måne Rampelyset Skrevet 15. september #11732 Skrevet 15. september Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Spania33 Skrevet 15. september #11733 Skrevet 15. september Klart det er innenfor å søke opp bilskilt. Hvis ikke så hadde ikke søkemotoren vært tilgjengelig for alle og enhver slik den har vært i en årrekke. 16 3
bonsaijenta Skrevet 15. september #11734 Skrevet 15. september Jeg er ikke bilinteressert men bruker å søke opp regnr på bilen for å se hvilket merke en bil har dersom jeg ikke har noen i nærheten å spørre. Særlig hvis det er en logo jeg ikke har sett før eller forveksler den med en annen logo. 9
baremeg007 Skrevet 16. september #11735 Skrevet 16. september Kålrota skrev (18 timer siden): Det er ganske sykt å søke opp, finne dette, ta skjermbilde og så dele. Spinnvilt, faktisk. Kan du fortelle hvorfor du mener det? Kålrota skrev (17 timer siden): Hva har det med interesse for bil å gjøre å henge ut reg.nr, fullt navn og manglende kontroll på forum? Spørsmålet ditt har et veldig logisk svar. Man kan søke opp en bil for bilinteressens skyld, og ser med det samme man får opp infoen at bilen har bruksforbud. Altså et bifunn! Det å da dele det videre her inne finner jeg ingenting unaturlig ved. Og å dele screens fra offentlig tilgjengelig informasjon er heller ikke «å henge ut». Det er å dele offentlig tilgjengelig informasjon. 19
Kålrota Skrevet 16. september #11736 Skrevet 16. september Poenget her er jo at vedkommende poster bildet av søkeresultater på åpent forum, med både navn og opplysninger (bruksforbud) på kjøretøyet. Det er hinsides i min bok. 4
Stjertmeis Skrevet 16. september #11737 Skrevet 16. september (endret) Kålrota skrev (2 timer siden): Poenget her er jo at vedkommende poster bildet av søkeresultater på åpent forum, med både navn og opplysninger (bruksforbud) på kjøretøyet. Det er hinsides i min bok. Skjermdumpen er unødvendig, men opplysning om at Porscha de kjører med har bruksforbud er godt innafor etter min mening. For øvrig er navnet til livets mann, samt hans adresse og fødselsdato, offentlig tilgjengelig informasjon, åpen for hvem som helst. Det er typ to klikk unna. Tar maks 30 sek å finne. Jeg antar at de aller fleste her inne vet det. Men den som la ut infoen kunne naturligvis bare holdt seg til kallenavnet "livets mann", og informert om bruksforbudet. Endret 16. september av Stjertmeis Rettet skrivefeil + tillegg 8
M.H85 Skrevet 17. september #11738 Skrevet 17. september (endret) Stjertmeis skrev (På 16.9.2025 den 20.19): Skjermdumpen er unødvendig, men opplysning om at Porscha de kjører med har bruksforbud er godt innafor etter min mening. For øvrig er navnet til livets mann, samt hans adresse og fødselsdato, offentlig tilgjengelig informasjon, åpen for hvem som helst. Det er typ to klikk unna. Tar maks 30 sek å finne. Jeg antar at de aller fleste her inne vet det. Men den som la ut infoen kunne naturligvis bare holdt seg til kallenavnet "livets mann", og informert om bruksforbudet. Hva skjer her? Hvem har søkt opp bilnummer? Jeg er nysgjerrig, lett finne fullt navn osv ja, men søke opp bilskilt og slikt?! Why...drøyt🤣 Endret 17. september av M.H85 1 2
Emmelie Skrevet 18. september #11739 Skrevet 18. september K_mb skrev (På 14.9.2025 den 19.50): Jeg tenker på litt andre og mer alvorlige ting når jeg tenker på hvor sjuk menneskeheten kan være, så der er vi nok forskjellige. Jeg kan være enig i at å kritisere KG sin elsk og stolthet over bunaden sin er usaklig. Men når du kritiserer brukere for å følge med på henne som hauker og kaller de sykelige så er du ikke bedre selv, og selv om jeg synes noe av kritikken går over stokk og stein så er det også legitim kritikk her inne som er helt på sin plass. Og tillater meg selv å si at jeg ikke følger henne, men kan likefullt kritisere og ta i forsvar, det kommer selvsagt helt an på hva som står til kritikk og ikke. Man trenger ikke følge for å få med seg vet du. Men ja, det er noe kritikk som går over stokk og stein, men hold deg for god til å sammenligne debattanter med " hvor sjuk menneskeheten har blitt", det blir for drøyt. 😂 Ojojoj, her var det mye artig lesing 😂 Å du skinnhellige. Jeg liker at du antar at fordi jeg syns det er sykt hva folk henger seg opp i, så syns jeg ikke at krig og lidelse er sykt. Som om det ene utelukker det andre, og jeg kun er i stand til å ha én tanke i hodet av gangen. Takk takk 🙃 Det er jo i grunnen hele poenget... Når verden er så syk som den er, så er det vel viktigere ting å fly av skaftet for, enn at en influenser skryter av bunaden sin 🤷🏼♀️ Det med å "følge med som hauker" er et uttrykk som er helt vanlig der jeg kommer fra. Det betyr ikke at jeg kaller folk hauker. Men hvis det føles bedre for deg, så kan jeg si "følger henne med argusøyne". Bedre? Jeg har heller ikke kalt de sykelige; det var dine ord. Gratulerer med å tolke absolutt alt på verst mulig måte 😉 2
Emmelie Skrevet 18. september #11740 Skrevet 18. september M.H85 skrev (På 14.9.2025 den 20.02): Men du er såpass interessert at du velger allikevel å gå inn på Kristin Gjelsvik diskusjon tråd på Kvinneguiden å skrive 🤔 Jeg søkte i søkefeltet på forsiden på Temu-vikaren, for å se om han hadde en egen tråd. Da kom jeg inn på et innlegg her, begynte å scrolle, skrev noen kommentarer og gikk ut igjen fordi jeg skjønte at dette ikke var stedet for meg 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå