Gjest Kort_og_grei Skrevet 26. august #11501 Skrevet 26. august Skal hun bevise noe med å være superwoman? Har hun mistet noe i sin barndom?
Jeppjeppjeppjepp Skrevet 26. august #11502 Skrevet 26. august Åååh så frustrerende. På insta gjør hun og følgerne «narr» av de som kritiserer hennes fantastiske matpakker. Det er ikke det at de er sunne, problemet er dette presset hun er med på å skape ved å legge bilde av dette ut. Selvfølgelig har hun som ikke har en vanlig jobb tid til dette. Oss normale dødelige har ikke tid til dette dilldallet. Ikke rart foreldre blir utslitte med dette unødvendige presset fra alle kanter om å være perfekt. Matpakker er bare en ting vi skal konkurrere i. Tull og tøv. Holder lenge med brød med sunt pålegg + litt grønnsaker/ frukt. 9 8
Hønemoor Skrevet 26. august #11503 Skrevet 26. august Jeppjeppjeppjepp skrev (22 minutter siden): Åååh så frustrerende. På insta gjør hun og følgerne «narr» av de som kritiserer hennes fantastiske matpakker. Det er ikke det at de er sunne, problemet er dette presset hun er med på å skape ved å legge bilde av dette ut. Selvfølgelig har hun som ikke har en vanlig jobb tid til dette. Oss normale dødelige har ikke tid til dette dilldallet. Ikke rart foreldre blir utslitte med dette unødvendige presset fra alle kanter om å være perfekt. Matpakker er bare en ting vi skal konkurrere i. Tull og tøv. Holder lenge med brød med sunt pålegg + litt grønnsaker/ frukt. Men er det ekte meldinger eller noe hun har fabrikkert selv? 😝 har jo kommet frem i det siste at en del influensere kanskje jukser litt med de «fæle» tilbakemeldingene de får i innboksen 4 6
Orly Skrevet 27. august #11504 Skrevet 27. august Jeppjeppjeppjepp skrev (12 timer siden): Åååh så frustrerende. På insta gjør hun og følgerne «narr» av de som kritiserer hennes fantastiske matpakker. Det er ikke det at de er sunne, problemet er dette presset hun er med på å skape ved å legge bilde av dette ut. Selvfølgelig har hun som ikke har en vanlig jobb tid til dette. Oss normale dødelige har ikke tid til dette dilldallet. Ikke rart foreldre blir utslitte med dette unødvendige presset fra alle kanter om å være perfekt. Matpakker er bare en ting vi skal konkurrere i. Tull og tøv. Holder lenge med brød med sunt pålegg + litt grønnsaker/ frukt. Virkelig? Jeg har full jobb og lager likevel lignende matpakker , hvorfor lage et problem av at noen bruker tid på det? Ja vi fikk også kommentarer på det 3 1
Orly Skrevet 27. august #11505 Skrevet 27. august Hønemoor skrev (12 timer siden): Men er det ekte meldinger eller noe hun har fabrikkert selv? 😝 har jo kommet frem i det siste at en del influensere kanskje jukser litt med de «fæle» tilbakemeldingene de får i innboksen Tviler ikke på at hun får det, at enkelte bruker mer tid enn andre på matpakker er visst helt fryktelig
Stjertmeis Skrevet 27. august #11506 Skrevet 27. august Orly skrev (9 minutter siden): Virkelig? Jeg har full jobb og lager likevel lignende matpakker , hvorfor lage et problem av at noen bruker tid på det? Ja vi fikk også kommentarer på det Det er jo kjempefint. Jeg tenker likevel at KG ikke er i en posisjon der ho kan hovere over egen fortreffelighet over å prioritere innholdsrike og inspirerende matpakker, og snakke ned de som ikke prioriterer det samme, når ho strengt tatt ikke foretar noen prioritering i det hele tatt. For hvem andre får betalt for å smøre matpakker? (Bortsett fra influensere som gjør matpakkesmøring til bedriftsinnhold og inntektskilde). Jeg hyller gjerne venninner og andre (f.eks deg) som finner tida og overskuddet til det i en hektisk hverdag. Men jeg forstår også man kan bli provosert av at en influenser som aldri noensinne har sjonglert et normalt familie- og arbeisliv retter pekefingre mot andre som har et helt annet utgangspunkt. 27 8
Sparkel Skrevet 27. august #11507 Skrevet 27. august (endret) Man kan jo undres på om de er ekte eller Gjeldsvik bare trenger å skape engasjement for å tjene penger til livets bryllup. I kommentarfeltet er det nesten bare hurrarop og bøyer meg i støvet over hvor flink du er kommentarer bortsett fra ett par nyanserte kommentarer om at ikke alle har råd til det matbudsjettet Kristin legger opp til eller har overskudd til å lage sånne matpakker. Hvorfor er det så viktig for snart 40 år gamle Kristin å få så mye skryt og klapp på skulderen for at hun som faktisk legger opp dagene sine 100% selv bruker 10 min på kvelden til å røre sammen en deig og står opp en halv time tidligere på morgenen for å steke de og lage frokost og matpakker til ungene. Folk flest lager frokost og matpakker uten og forvente fanfarer og nesegrus beundring. Kanskje er det noe med holdningen og formidlingsevnen til Kristin som gjør at hun får negative kommentarer. Endret 27. august av Sparkel 16 5
Stjertmeis Skrevet 27. august #11508 Skrevet 27. august (endret) Sparkel skrev (25 minutter siden): Man kan jo undres på om de er ekte eller Gjeldsvik bare trenger å skape engasjement for å tjene penger til livets bryllup. I kommentarfeltet er det nesten bare hurrarop og bøyer meg i støvet over hvor flink du er kommentarer bortsett fra ett par nyanserte kommentarer om at ikke alle har råd til det matbudsjettet Kristin legger opp til eller har overskudd til å lage sånne matpakker. Hvorfor er det så viktig for snart 40 år gamle Kristin å få så mye skryt og klapp på skulderen for at hun som faktisk legger opp dagene sine 100% selv bruker 10 min på kvelden til å røre sammen en deig og står opp en halv time tidligere på morgenen for å steke de og lage frokost og matpakker til ungene. Folk flest lager frokost og matpakker uten og forvente fanfarer og nesegrus beundring. Kanskje er det noe med holdningen og formidlingsevnen til Kristin som gjør at hun får negative kommentarer. KG nærer på bekreftelse (som så mange andre influensere). Det er nesten vondt å høre hvor mye ho maser etter ros og bekreftelse fra livets mann på alt ho gjør. "Hva synes du om rundstykkene? Er de ikke gode? Svar da! Eller er det fordu du har munnen full så du ikke får sagt hvor gode de er? Hva med brødet da? Var det ikke godt? Hæææ?" "Altså, vær ærlig nå, ble ikke huset SÅ mye finere med alle fargene? Du likte det, gjorde du ikke? Hæ? Men kom igjen da, du må svare? Ble det ikke så mye finere? Har jeg vært flink?" (Ikke faktiske sitat, men likevel veldig typiske for KG. Eller jo, akkurat den setningen med munnen full av rundstykkene er faktisk et reelt sitat). Uansett hva ho gjør, så nag-er ho og tjatrer i vei. Hvis livets mann nøler eller er uenig, så overstyrer og angriper KG. Hvis livets mann er enig, så ser KG dypt inn i kameraet og gjentar det han sier i en overdreven tone mens ho har et ekstremt tilfreds glis. Det må være så slitsomt å leve med en som KG. Alt skal være ekstraordinært hele tida. Endret 27. august av Stjertmeis 23 8
Mocca86 Skrevet 27. august #11509 Skrevet 27. august Blir så provosert av den bergenser høna, men må jo inn å se iblandt. For å le litt. Tenk å drite seg så loddrett ut og gjøre seg så til latter. Hun driter i det sålenge hun håver inn på det rælet sitt. Så til poenget. Denne matpakke katastrofen. Først… Jeg er alenemamma til min 10.klassing og har kun dette barnet/ungdommen. H*n har fått slike nister HVER ENESTE DAG I 10 ÅR. Nisteboksene bugner av frukt og grønt, men barnet får brødskiver med gulost og brunost fordi h*n ikke liker kalde fiskekaker, havrelapper, og alt dette fancy. H*n spiser varme fiskekaker btw og masse annet sunt. VI har heller aldri hatt en eneste nugattiboks i hus. Slikt pålegg kommer ikke på skiva her, og h*n har heller aldri etterspurt det. Det er noen viktige momenter oppi dette som barnet Kristin ikke klarer å fatte; Noen, slik som meg, jeg har MULIGHET til å lage disse matboksene fordi jeg har kun ETT BARN (eller ungdom da), jeg elsker å lage disse nisteboksene, h*n liker dem og h*n er ikke kresen på frukt&grønt og har aldri vært det. Dermed har dette vært en enkel oppgave for meg. FOR DET ANDRE: Det finnes familier der ute som kan ha alle mulige grunner til ikke å kunne dandere slike nister til barna sine, og det kan være en HAUG av grunner til det. En storfamilie med kaos hver dag, kanskje store diskusjoner med barn som er så kresne at de ikke klarer å få i seg frukt&grønt og mor eller far er så utslitte at kampen om å spise frukt&grønt er noe de prioriterer bort i alt slitet. Kanskje er de glad bare barnet får i seg NOE og at det da MÅ være den brødskiva med nugatti. Det vil jo sannsynligvis ikke vare evig at det eller de barna spiser nugatti på skiva hver dag. De fleste forandrer seg og lærer seg å like andre ting også. Jeg kjenner en gutt som kun spiste pølser til middag da han var liten og langt inn i tenårene, fordi han ikke kunne ha noe annet. Han er frisk, slank og sunn. Fordi da han ble eldre begynte han å spise andre ting Det finnes så mange grunner til at folk gir seg litt «slækk» og gir ungen nugattiskive. For alt vi vet kan disse ungene spise sunne frokoster, middager, kveldsmater. Å i de måltidene få i seg viktige næringsstoffer. Nei nugattiskiver gir ikke samme energi, men de fleste lærere vil nok få med seg om barnet sliter med energi på skolen fordi barnet ikke får rett/nok mat. Denne bergenseren av en influenser er så trangsynt at hun ikke evner å se dette. Sitter på ræva med skittent tøy og tror hun er en dronning og har ALT på stell. Når det eneste hun er er et stort egoistisk surrehodet som sjefer over den stakkars «kommende æktemaaaeeeennnn». Min ungdom er ikke alltid hjemme da han også er hos den andre foresatte. Jeg kan ikke blande meg oppi hva han får å spise der og å sjefe over det. Nå er det meg h*n bor hos. Og da er det her han får hovedkostholdet sitt. Bergenserhøna ER hysterisk om hun kontrollerer hva sønnen og bonusene får å spise over alt. Jeg haddr blitt helt svett jeg. Hun prater som om hun har kontroll på alle livets punkter og er så perfekt. Men vi som ser på skjønner jo at noe skurrer. Hun sier sønnen hennes får bare noen få godtebiter til lørdagsgodt, og ikke is, brus, kjeks, kaker, chips, godteri. Men HALLO I LUKEN! Det finnes da en gråsone mellom disse to ytterpunktene der!!!! Man kan aldri vite, men kanskje sønnen hennes blir så lei av frukt og grønt en dag at godteri er det eneste han vil ha. Eller at han forandrer seg og ønsker andre ting. Tror ikke hun fatter at dette barnet sitt kommer til å bli ungdom også engang med ungdomsopprør og litt mer selvbestemmelse. Hun sitter å skryter over at de spiser så sunt. Aldri har godteri i hus osv. Hun må jo være perfekt! Jeg sliter med pms 1 hel uke av mnd der jeg ikke klarer å holde meg unna søtt. Hun spiser aldri godteri, kjeks, is, kaker, brus, chips. Tenk å ha det så PERFEKT. Null hormoner som trigger sukkersug ENGANG i blandt, aldri ha lyst på en sjokolade osv. Ha så mye energi hele døgnet rundt. Men hun får vel så mye sex at det erstatter søtsuget da kanskje. Jeg lurer virkelig på om dette vil holde seg den dagen livmoren er fjernet, eller den dagen hun trer inn i overgangsalderen. At hun aldri får lyst på noe søtt og godt og klarer å holde energien oppe. Hun er veldig lat da som sitter rundt med skitne malingsklær og attpåtil lager MAT med dem. Æsj. Garantert mange blindpassasjerer også med inn i nisteboksene til barna med all skitten under neglene hennes. 13 3
pinklizzard Skrevet 27. august #11510 Skrevet 27. august Mocca86 skrev (18 minutter siden): Blir så provosert av den bergenser høna, men må jo inn å se iblandt. For å le litt. Tenk å drite seg så loddrett ut og gjøre seg så til latter. Hun driter i det sålenge hun håver inn på det rælet sitt. Så til poenget. Denne matpakke katastrofen. Først… Jeg er alenemamma til min 10.klassing og har kun dette barnet/ungdommen. H*n har fått slike nister HVER ENESTE DAG I 10 ÅR. Nisteboksene bugner av frukt og grønt, men barnet får brødskiver med gulost og brunost fordi h*n ikke liker kalde fiskekaker, havrelapper, og alt dette fancy. H*n spiser varme fiskekaker btw og masse annet sunt. VI har heller aldri hatt en eneste nugattiboks i hus. Slikt pålegg kommer ikke på skiva her, og h*n har heller aldri etterspurt det. Det er noen viktige momenter oppi dette som barnet Kristin ikke klarer å fatte; Noen, slik som meg, jeg har MULIGHET til å lage disse matboksene fordi jeg har kun ETT BARN (eller ungdom da), jeg elsker å lage disse nisteboksene, h*n liker dem og h*n er ikke kresen på frukt&grønt og har aldri vært det. Dermed har dette vært en enkel oppgave for meg. FOR DET ANDRE: Det finnes familier der ute som kan ha alle mulige grunner til ikke å kunne dandere slike nister til barna sine, og det kan være en HAUG av grunner til det. En storfamilie med kaos hver dag, kanskje store diskusjoner med barn som er så kresne at de ikke klarer å få i seg frukt&grønt og mor eller far er så utslitte at kampen om å spise frukt&grønt er noe de prioriterer bort i alt slitet. Kanskje er de glad bare barnet får i seg NOE og at det da MÅ være den brødskiva med nugatti. Det vil jo sannsynligvis ikke vare evig at det eller de barna spiser nugatti på skiva hver dag. De fleste forandrer seg og lærer seg å like andre ting også. Jeg kjenner en gutt som kun spiste pølser til middag da han var liten og langt inn i tenårene, fordi han ikke kunne ha noe annet. Han er frisk, slank og sunn. Fordi da han ble eldre begynte han å spise andre ting Det finnes så mange grunner til at folk gir seg litt «slækk» og gir ungen nugattiskive. For alt vi vet kan disse ungene spise sunne frokoster, middager, kveldsmater. Å i de måltidene få i seg viktige næringsstoffer. Nei nugattiskiver gir ikke samme energi, men de fleste lærere vil nok få med seg om barnet sliter med energi på skolen fordi barnet ikke får rett/nok mat. Denne bergenseren av en influenser er så trangsynt at hun ikke evner å se dette. Sitter på ræva med skittent tøy og tror hun er en dronning og har ALT på stell. Når det eneste hun er er et stort egoistisk surrehodet som sjefer over den stakkars «kommende æktemaaaeeeennnn». Min ungdom er ikke alltid hjemme da han også er hos den andre foresatte. Jeg kan ikke blande meg oppi hva han får å spise der og å sjefe over det. Nå er det meg h*n bor hos. Og da er det her han får hovedkostholdet sitt. Bergenserhøna ER hysterisk om hun kontrollerer hva sønnen og bonusene får å spise over alt. Jeg haddr blitt helt svett jeg. Hun prater som om hun har kontroll på alle livets punkter og er så perfekt. Men vi som ser på skjønner jo at noe skurrer. Hun sier sønnen hennes får bare noen få godtebiter til lørdagsgodt, og ikke is, brus, kjeks, kaker, chips, godteri. Men HALLO I LUKEN! Det finnes da en gråsone mellom disse to ytterpunktene der!!!! Man kan aldri vite, men kanskje sønnen hennes blir så lei av frukt og grønt en dag at godteri er det eneste han vil ha. Eller at han forandrer seg og ønsker andre ting. Tror ikke hun fatter at dette barnet sitt kommer til å bli ungdom også engang med ungdomsopprør og litt mer selvbestemmelse. Hun sitter å skryter over at de spiser så sunt. Aldri har godteri i hus osv. Hun må jo være perfekt! Jeg sliter med pms 1 hel uke av mnd der jeg ikke klarer å holde meg unna søtt. Hun spiser aldri godteri, kjeks, is, kaker, brus, chips. Tenk å ha det så PERFEKT. Null hormoner som trigger sukkersug ENGANG i blandt, aldri ha lyst på en sjokolade osv. Ha så mye energi hele døgnet rundt. Men hun får vel så mye sex at det erstatter søtsuget da kanskje. Jeg lurer virkelig på om dette vil holde seg den dagen livmoren er fjernet, eller den dagen hun trer inn i overgangsalderen. At hun aldri får lyst på noe søtt og godt og klarer å holde energien oppe. Hun er veldig lat da som sitter rundt med skitne malingsklær og attpåtil lager MAT med dem. Æsj. Garantert mange blindpassasjerer også med inn i nisteboksene til barna med all skitten under neglene hennes. Liker godt det du sier om at hun har tid, og det ser ikke ut som hun har kresne barn! jeg personlig var og er ikke kresen i matveien, og hadde nok satt pris på denne matboksen i den tid jeg gikk på skolen - men min søster hadde dødd av sult. Hun hadde regelrett vært på skolen å sett på lunsjen sin å aldri rørt den. Så jeg synes også vi må huske at KG er heldig som ikke har kresne barn og bonusbarn. Min niese hadde heller aldri spist den lunsjen, uansett hvor flott JEG synes den ser ut. KG har også tid til denne flotte matpakken fordi hun ikke skal rekke jobben 0715 eller 0800 for den saks skyld. Hun kan gå med barna til skolen i rett tid, og planlegge sin dag som påvirker ut i fra når barna er på skolen. Og en annen ting. Jeg skjønner at hun som påvirker også har tider og oppgaver å forholde seg til i løpet av en dag. Men at barnet/barna skal være på SFO hver dag? det er som hun sier så ofte ang lunsjen : "disse barna har veldig lange dager" Vil det ikke da være mulig å legge opp sine dager slik at én eller to dager kan barna slippe SFO og heller tilbringe tid med mor/bonusmor? eller far/bonusfar? hva jobber denne livets mann med? Hun styrer jo mye av egen tid, så synes det er merkverdig at hun ikke legger opp til mer tid med barna. 9 3
Full kontroll Skrevet 27. august #11511 Skrevet 27. august (endret) pinklizzard skrev (1 time siden): Liker godt det du sier om at hun har tid, og det ser ikke ut som hun har kresne barn! jeg personlig var og er ikke kresen i matveien, og hadde nok satt pris på denne matboksen i den tid jeg gikk på skolen - men min søster hadde dødd av sult. Hun hadde regelrett vært på skolen å sett på lunsjen sin å aldri rørt den. Så jeg synes også vi må huske at KG er heldig som ikke har kresne barn og bonusbarn. Min niese hadde heller aldri spist den lunsjen, uansett hvor flott JEG synes den ser ut. KG har også tid til denne flotte matpakken fordi hun ikke skal rekke jobben 0715 eller 0800 for den saks skyld. Hun kan gå med barna til skolen i rett tid, og planlegge sin dag som påvirker ut i fra når barna er på skolen. Og en annen ting. Jeg skjønner at hun som påvirker også har tider og oppgaver å forholde seg til i løpet av en dag. Men at barnet/barna skal være på SFO hver dag? det er som hun sier så ofte ang lunsjen : "disse barna har veldig lange dager" Vil det ikke da være mulig å legge opp sine dager slik at én eller to dager kan barna slippe SFO og heller tilbringe tid med mor/bonusmor? eller far/bonusfar? hva jobber denne livets mann med? Hun styrer jo mye av egen tid, så synes det er merkverdig at hun ikke legger opp til mer tid med barna. ( kan ikke dy meg ) Kristin er sammen med barn antall timer / minutt i døgnet som passer henne, ikke hva som er best ( koselig ) for F / barna, dessverre 😕 Endret 27. august av Full kontroll 6 2
Mocca86 Skrevet 27. august #11512 Skrevet 27. august pinklizzard skrev (2 timer siden): Liker godt det du sier om at hun har tid, og det ser ikke ut som hun har kresne barn! jeg personlig var og er ikke kresen i matveien, og hadde nok satt pris på denne matboksen i den tid jeg gikk på skolen - men min søster hadde dødd av sult. Hun hadde regelrett vært på skolen å sett på lunsjen sin å aldri rørt den. Så jeg synes også vi må huske at KG er heldig som ikke har kresne barn og bonusbarn. Min niese hadde heller aldri spist den lunsjen, uansett hvor flott JEG synes den ser ut. KG har også tid til denne flotte matpakken fordi hun ikke skal rekke jobben 0715 eller 0800 for den saks skyld. Hun kan gå med barna til skolen i rett tid, og planlegge sin dag som påvirker ut i fra når barna er på skolen. Og en annen ting. Jeg skjønner at hun som påvirker også har tider og oppgaver å forholde seg til i løpet av en dag. Men at barnet/barna skal være på SFO hver dag? det er som hun sier så ofte ang lunsjen : "disse barna har veldig lange dager" Vil det ikke da være mulig å legge opp sine dager slik at én eller to dager kan barna slippe SFO og heller tilbringe tid med mor/bonusmor? eller far/bonusfar? hva jobber denne livets mann med? Hun styrer jo mye av egen tid, så synes det er merkverdig at hun ikke legger opp til mer tid med barna. Det er nettopp det. Barn er så forskjellige og må man velge usunt fordi det er eneste alternativet til at barnet får i seg mat, så må man ty til det. Det blir folk av de fleste uansett og dersom et barn virkelig er så underernært at det kroppen roper varsko, så oppdages det via legebesøk. Det er å dra det langt. Ja NISTE ER VIKTIG! MEN for noen er de andre måltidene viktigere fordi de da får i seg nok frukt og grønt. Og neivel, ungen får det ikke i seg nå. Men sannsynligvis så kommer det EIGANG i fremtiden at barnet vil spise frukt/grønt. Jeg fikk ikke slike flotte nistebokser som barn, slik som jeg serverer sønnen min. Ofte var det skiver og et eple/pære/banan som IKKE var oppkuttet+skolemelken. På hele ungdomsskolen spiste jeg aldri niste til mine foreldres store frustrasjon! haha da har vi noe til felles, for mi niese takler heller ikke frukt og grønt og hadde heller aldri spist slike nistebokser. åh ja der sa du det! Hun klager over lange dager på SFO og hun har tid til å skippe SFO noen dager. I stedet for å klage på lange dager, samt at noen SFO’er serverer så dårlig mat, så kan hun jo hente hjem sønnen å lage mat der. 4 1
Jeppjeppjeppjepp Skrevet 27. august #11513 Skrevet 27. august Orly skrev (4 timer siden): Virkelig? Jeg har full jobb og lager likevel lignende matpakker , hvorfor lage et problem av at noen bruker tid på det? Ja vi fikk også kommentarer på det Sånne ting er jo et problem i dagens samfunn. Mange foreldre blir utmattet og sm, for det er så mye krav. Jeg sier ikke at folk blir sm pga en matpakke, men generelt er det mye dilldall som man kan spare seg for. Og sosiale medier med sånne duste influensere som har all verdens med tid bidrar til et rart samfunn mener jeg. Et av mine barn har laget matpakken sin selv fra tredje klasse, det tror jeg gavner henne mer enn at jeg hadde laget dilldall matboks til henne ut grunnskolen. Jeg har også to som ikke gjør det bare så det er sagt, så prøver ikke insinuere at vi har perfekt oppdragelse eller noe. Men jeg er en tusen ganger mer stolt av at hun lager den selv enn at jeg skulle lagd slike «perfekte» matpakker. 10
Huttetutta Skrevet 27. august #11514 Skrevet 27. august Vår rektor sier på hvert eneste foreldremøte: slutt å lag mat i trekanter og som dyr, og slutt å lag flere alternativer. De merker at barna spiser mindre, jo mere alternativ de har. Fordi de klarer ikke velge.... 8 6
Snublefot62 Skrevet 27. august #11515 Skrevet 27. august Kristin er et matekstrimist. Ingen gråsoner. Enten er man sunn eller så er man usunn. Balanse finnes ikke. 11 2
M.H85 Skrevet 27. august #11516 Skrevet 27. august (endret) Mocca86 skrev (39 minutter siden): Det er nettopp det. Barn er så forskjellige og må man velge usunt fordi det er eneste alternativet til at barnet får i seg mat, så må man ty til det. Det blir folk av de fleste uansett og dersom et barn virkelig er så underernært at det kroppen roper varsko, så oppdages det via legebesøk. Det er å dra det langt. Ja NISTE ER VIKTIG! MEN for noen er de andre måltidene viktigere fordi de da får i seg nok frukt og grønt. Og neivel, ungen får det ikke i seg nå. Men sannsynligvis så kommer det EIGANG i fremtiden at barnet vil spise frukt/grønt. Jeg fikk ikke slike flotte nistebokser som barn, slik som jeg serverer sønnen min. Ofte var det skiver og et eple/pære/banan som IKKE var oppkuttet+skolemelken. På hele ungdomsskolen spiste jeg aldri niste til mine foreldres store frustrasjon! haha da har vi noe til felles, for mi niese takler heller ikke frukt og grønt og hadde heller aldri spist slike nistebokser. åh ja der sa du det! Hun klager over lange dager på SFO og hun har tid til å skippe SFO noen dager. I stedet for å klage på lange dager, samt at noen SFO’er serverer så dårlig mat, så kan hun jo hente hjem sønnen å lage mat der. Jeg smakte ikke et salatblad før jeg var 13 år eller noe slikt.. Hatet grønnsaker. Jeg elsker grønsaker den dag i dag. De fleste barn vil automatisk når de blir eldre endre smak. Helt naturlig! Hvem likte løk som liten? Det var jo helt krise. Som vokser derimot digger de fleste løk i maten. Jeg er også enig i det ei skriver her under at det er "all or nothing" med Kristin. Ingen mellomvei... Nugatti er kjempe farlig og bannlyst i hjemmet, det må lures inn frukt og grønt i hvert eneste måltid. Det er direkte straffbart kjøpe en pølse på shellen i hennes hode🙈 Det som allikevel er litt komisk er at selv om hun er sååå opptatt av å holde seg tynn å spise sunn mat så trener hun ikke, går knapt en tur...det er jo så slitsomt visst, mye kjekkere snakke til mobilen. Ikke akkurat en sterk sunn kropp det... Dette med lørdagsgodt også, kjøper aldri det til barna uten de spør... Altså litt lørdagsgodt hver lørdag er søren meg høydepunktet når helga kommer både for barn og voksne 😅 Resultatet av et slikt kosthold der du til og med aldri får spise en normal pannekake eller normal vaffel en gang kan faktisk ha motsatt effekt senere i livet.... Kanskje blir barna overvektige og spiser alt de ikke fikk... Tenk og ha Kristin som "mor" i klassen på foreldremøte..Dama som har en mening om alt. Er sikker på at hun mener sunt og variert (dyrt) kosthold inn i barnehagen og sfo er i Norge er viktigere enn noe annet i dette landet. Hysterisk, på grensen til å være sykt det fokuset hun har på mat. Endret 27. august av M.H85 9 7
Orly Skrevet 27. august #11517 Skrevet 27. august Jeppjeppjeppjepp skrev (44 minutter siden): Sånne ting er jo et problem i dagens samfunn. Mange foreldre blir utmattet og sm, for det er så mye krav. Jeg sier ikke at folk blir sm pga en matpakke, men generelt er det mye dilldall som man kan spare seg for. Og sosiale medier med sånne duste influensere som har all verdens med tid bidrar til et rart samfunn mener jeg. Et av mine barn har laget matpakken sin selv fra tredje klasse, det tror jeg gavner henne mer enn at jeg hadde laget dilldall matboks til henne ut grunnskolen. Jeg har også to som ikke gjør det bare så det er sagt, så prøver ikke insinuere at vi har perfekt oppdragelse eller noe. Men jeg er en tusen ganger mer stolt av at hun lager den selv enn at jeg skulle lagd slike «perfekte» matpakker. Men da må man som voksen klare Å sette grenser for seg selv , måte på hva man skal skylde på ande for 1 1
Sparkel Skrevet 27. august #11518 Skrevet 27. august Orly skrev (5 minutter siden): Men da må man som voksen klare Å sette grenser for seg selv , måte på hva man skal skylde på ande for Som da Kristin hylte om at Sophie Elise var ett farlig forbilde. Da burde hun ha satt grenser for seg selv og ikke latt seg påvirke av og skylde på Sophie Elise. 4 7
Jeppjeppjeppjepp Skrevet 27. august #11519 Skrevet 27. august Orly skrev (2 timer siden): Men da må man som voksen klare Å sette grenser for seg selv , måte på hva man skal skylde på ande for Jeg klarer fint å drite i det pisset hun legger ut, men nok av sårbare foreldre som blir påvirket av det tullet. Alle vil jo bare det beste for sitt barn, og da er det ikke vanskelig å forstå at man kan bli påvirket av sånt tull, og det kan skje ubevisst. Og når hun til og med gjør narr av kritiske røster så blir det enda mer tullete. Hun kan kritisere andre foreldre for deres matvaner så mye hun vil, men min mening at det viktigste du kan jo barnet ditt er din tid og prioritering. Nå har jeg ikke fullstendig kontroll på hva hun bedriver tiden sin med, men mye mer kontroll på hennes liv enn mange av mine beste venninner. Det sier litt om hvor mye hun legger ut. Men det jeg har fått med meg er at hun prioriterer seg selv og kjærestetid ekstremt mye så noen årets mamma pris får hun ikke hos meg ihvertfall selv om lager «fantastiske» matpakker. Da heier jeg heller på foreldre som vier tiden de har på barna sine ( får de til å føle seg prioritert og at de er god nok som de er uten at ting er perfekt) , som har det garantert travlere enn hun har det selv om de går for Nugatti noen ganger. 8 4
Hønemor133 Skrevet 27. august #11520 Skrevet 27. august Hun står å klager over at hun ikke forstår hvorfor butikker selger godteri… Tja, kan det være fordi det selger kanskje, at det finnes mennesker som ikke deler hennes tankegang?Det er nok mange som ikke forstår hvorfor influensere deler private øyeblikk med vilt fremmede mennesker på nett heller. Begge deler er økonomisk motivert, man ser at det selger. Hvis Kristin har såååå vanskelig for å forstå at det finnes andre perspektiver enn hennes eget, er det kanskje på tide å legge ifra seg telefonen og få litt flere nyanser inn i hverdagen. Det skal menes noe om alt, blir vel lite penger i kassa hvis ikke🙄 18 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå