Hønemoor Skrevet 10. august #11421 Skrevet 10. august Ingen er vel sjokkert over at hun ikke vil ha med barnet i bryllupet? Hun skal jo kose seg, og vil jo helst ha sønnen minst mulig. Hun bruker sikkert dette som perfekt unnskyldning for å være lenge borte fra han. Bryllup + bryllupsreise. Hadde jeg vært eksen hadde jeg krevd hovedomsorgen. Ingen normale mødre vil ha et bryllup uten barna sine der, hvertfall i deler av bryllupet. 28 1 3
Pinkpashion Skrevet 10. august #11422 Skrevet 10. august adriana32 skrev (1 time siden): Syns faktisk at når en har 4 barn tilsammen, er det stygt gjort å ha et barnefri bryllup. Hvorfor skal ikke barna få være med å spise middag og kaker og møte storfamilien? Nei, hun skal vel holde tale og love han evig daglige BJ's. Vi har opplevd flere bryllup som har vært barnefrie, der brudeparets barn er satt bort til barnevakt og gjester ikke kan ha med egne barn. Personlig har jeg aldri forstått denne tankegangen, og inkluderte selvsagt egne barn og gjesters barn i vårt bryllup, og la alkohol-serveringen deretter. Vi opplyste barnefamiliene om at det var fri bar fra 20.00, og anbefalte dem å finne barnevakt til det. Men fram til det var alle barn hjertelige velkommen, og det ble kun servert drikke til maten av hensyn til barna. For meg handlet denne dagen om meg, min mann og våre 2 barn, og selvsagt skulle de få ta del i den kjærligheten, gleden og de minnene som skapes på denne dagen. Det er 7 år siden, og barna husker denne dagen enda. Hva andre velger legger ikke jeg meg oppi, men jeg forstår ikke at mennesker som har egne barn ikke ønsker å inkludere dem i en slik begivenhet. Og for å si det slik; blir jeg invitert i et bryllup i utlandet hvor jeg først må bruke penger på reise og hotell, finne barnevakt til barna mine og bruke feriedager på begivenheten, så er det «nei takk» fra min side ☺️ 16 8
Vintermåne Skrevet 10. august #11423 Skrevet 10. august Pinkpashion skrev (31 minutter siden): Vi har opplevd flere bryllup som har vært barnefrie, der brudeparets barn er satt bort til barnevakt og gjester ikke kan ha med egne barn. Personlig har jeg aldri forstått denne tankegangen, og inkluderte selvsagt egne barn og gjesters barn i vårt bryllup, og la alkohol-serveringen deretter. Vi opplyste barnefamiliene om at det var fri bar fra 20.00, og anbefalte dem å finne barnevakt til det. Men fram til det var alle barn hjertelige velkommen, og det ble kun servert drikke til maten av hensyn til barna. For meg handlet denne dagen om meg, min mann og våre 2 barn, og selvsagt skulle de få ta del i den kjærligheten, gleden og de minnene som skapes på denne dagen. Det er 7 år siden, og barna husker denne dagen enda. Hva andre velger legger ikke jeg meg oppi, men jeg forstår ikke at mennesker som har egne barn ikke ønsker å inkludere dem i en slik begivenhet. Og for å si det slik; blir jeg invitert i et bryllup i utlandet hvor jeg først må bruke penger på reise og hotell, finne barnevakt til barna mine og bruke feriedager på begivenheten, så er det «nei takk» fra min side ☺️ Det her er jeg «vant til» også - at man (selvfølgelig) har med barn til vielsen, middagen og sånn - også har man barnevakt utpå kvelden … synes det er veldig merkelig å ikke ha med sine egne barn på bryllupsmiddag for eksempel …… 13
adriana32 Skrevet 10. august #11424 Skrevet 10. august Sansa20 skrev (1 time siden): Var i bryllup både i fjor og året før. Ingen barn var med . Kun vielsen. Så det er ikke uvanlig at barn ikke er med .. Ja, jeg vet det ikke er uvanlig og antagelig blir mer og mer "vanlig". Syns det er like stygt gjort uansett om en er influenser eller ikke. 8 1
Knocks Skrevet 10. august #11425 Skrevet 10. august Hønemoor skrev (4 timer siden): Ingen er vel sjokkert over at hun ikke vil ha med barnet i bryllupet? Hun skal jo kose seg, og vil jo helst ha sønnen minst mulig. Hun bruker sikkert dette som perfekt unnskyldning for å være lenge borte fra han. Bryllup + bryllupsreise. Hadde jeg vært eksen hadde jeg krevd hovedomsorgen. Ingen normale mødre vil ha et bryllup uten barna sine der, hvertfall i deler av bryllupet. Da må man kjøre alkoholfritt bryllup. Folk klarer ikke begrense seg. De kan være med i vielsen men mer enn det er unormalt synes jeg. 2
Snublefot62 Skrevet 11. august #11426 Skrevet 11. august Knocks skrev (8 timer siden): Da må man kjøre alkoholfritt bryllup. Folk klarer ikke begrense seg. De kan være med i vielsen men mer enn det er unormalt synes jeg. Nei man må ikke velge mellom alkoholservering eller barn i et bryllup. Det er åpenbart at noen ikke klarer å begrense seg men alle er ikke der. Og er det voksne tilstede i bryllupet så klarer man å kontrollere dette mens barna er tilstede. Men det er jo fint og veldig passende for Kristin å planlegge bryllup uten barn. 8 1
Stjertmeis Skrevet 11. august #11427 Skrevet 11. august Det som er påfallende er at KG setter behovet for overstadig beruselse så mye høyere enn sitt (og livets mann sine) barn, at ho heller velger alkohol fremfor å la barna ta del i det som skal være et av livets høydepunkter, og det som i bunn og grunn handler om å markere nettopp sammensveisningnen av og kjærligheten mellom to familier. Hadde de vært uten barn begge to, så greit. Men de velger altså alkohol over egne barn. 13 4
Snublefot62 Skrevet 11. august #11428 Skrevet 11. august Stjertmeis skrev (2 minutter siden): Det som er påfallende er at KG setter behovet for overstadig beruselse så mye høyere enn sitt (og livets mann sine) barn, at ho heller velger alkohol fremfor å la barna ta del i det som skal være et av livets høydepunkter, og det som i bunn og grunn handler om å markere nettopp sammensveisningnen av og kjærligheten mellom to familier. Hadde de vært uten barn begge to, så greit. Men de velger altså alkohol over egne barn. Alt Kristin foretar seg viser en rød tråd av at hun ønsker seg en livsstil uten barn. Men hun vet nok og at barn selger, så jeg tror ikke det er tilfeldig når hun eksponerer F eller livet med stebarna. 15 2
Stjertmeis Skrevet 11. august #11429 Skrevet 11. august Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Alt Kristin foretar seg viser en rød tråd av at hun ønsker seg en livsstil uten barn. Men hun vet nok og at barn selger, så jeg tror ikke det er tilfeldig når hun eksponerer F eller livet med stebarna. Ja, det er i grunn veldig trist (for barnet). 2
Knocks Skrevet 11. august #11430 Skrevet 11. august Snublefot62 skrev (5 timer siden): Nei man må ikke velge mellom alkoholservering eller barn i et bryllup. Det er åpenbart at noen ikke klarer å begrense seg men alle er ikke der. Og er det voksne tilstede i bryllupet så klarer man å kontrollere dette mens barna er tilstede. Men det er jo fint og veldig passende for Kristin å planlegge bryllup uten barn. Ja, enig, skal moderere meg, man må ikke velge. Bare tenker at alle som har med barn må ihvertfall holde seg edru eller kun ta ett glass. Lett å bli revet med i en sånn setting.
Snublefot62 Skrevet 11. august #11431 Skrevet 11. august Knocks skrev (1 minutt siden): Ja, enig, skal moderere meg, man må ikke velge. Bare tenker at alle som har med barn må ihvertfall holde seg edru eller kun ta ett glass. Lett å bli revet med i en sånn setting. Jeg er ikke for rølpefyll når man har barn tilstede. Men jeg mener at det er lov og helt uproblematisk å nye litt alkohol selv om det er barn i lokalet. Foreldrene eller barnevaktene til disse barna må naturlig nok planlegge noe i forhold til hvem som har ansvar for de, men ellers bør dette la seg kombinere. Nå har ikke jeg vært i noen bryllup på noen år men tidligere har jeg erfart at man har barn med fra starten av og så etterhvert så kvelden og natta kryper på så blir de hentet av andre slektninger og barnevakter så man til slutt ender opp med kun voksne. Utfordringen til Kristin tipper jeg er mest knyttet opp til logistikk med utenlandsbryllup. For her må enten foreldre la barna være igjen i Norge eller så må de ha barnevakt med på turen. 14 3
spirå12 Skrevet 11. august #11432 Skrevet 11. august Jeg har aldri vært i bryllup med barn tilstede, trodde bryllup var regnet som "voksenfest" 9
Andrea59 Skrevet 11. august #11433 Skrevet 11. august spirå12 skrev (18 minutter siden): Jeg har aldri vært i bryllup med barn tilstede, trodde bryllup var regnet som "voksenfest" Alle bryllup i vår familie har vært med barn. Hele (stor)familien til de impliserte. 5
Tough cookie Skrevet 11. august #11434 Skrevet 11. august Hønemoor skrev (21 timer siden): Ingen er vel sjokkert over at hun ikke vil ha med barnet i bryllupet? Hun skal jo kose seg, og vil jo helst ha sønnen minst mulig. Hun bruker sikkert dette som perfekt unnskyldning for å være lenge borte fra han. Bryllup + bryllupsreise. Hadde jeg vært eksen hadde jeg krevd hovedomsorgen. Ingen normale mødre vil ha et bryllup uten barna sine der, hvertfall i deler av bryllupet. Du har ikke fått med deg alle fakta her. Barna skal være med under vielsen, altså første del av bryllupet. 1
Mariss@68 Skrevet 11. august #11435 Skrevet 11. august Tough cookie skrev (7 minutter siden): Du har ikke fått med deg alle fakta her. Barna skal være med under vielsen, altså første del av bryllupet. Første del, i utlandet? Ikke middag, ikke kaker? Hvor gamle er barna hans? 1
Knocks Skrevet 11. august #11436 Skrevet 11. august (endret) Snublefot62 skrev (2 timer siden): Jeg er ikke for rølpefyll når man har barn tilstede. Men jeg mener at det er lov og helt uproblematisk å nye litt alkohol selv om det er barn i lokalet. Foreldrene eller barnevaktene til disse barna må naturlig nok planlegge noe i forhold til hvem som har ansvar for de, men ellers bør dette la seg kombinere. Nå har ikke jeg vært i noen bryllup på noen år men tidligere har jeg erfart at man har barn med fra starten av og så etterhvert så kvelden og natta kryper på så blir de hentet av andre slektninger og barnevakter så man til slutt ender opp med kun voksne. Utfordringen til Kristin tipper jeg er mest knyttet opp til logistikk med utenlandsbryllup. For her må enten foreldre la barna være igjen i Norge eller så må de ha barnevakt med på turen. Da ville jeg tatt med barnevakt som kunne funnet på noe annet med barna når middagen starten, senest! Barn er med på vielse og mottakelse med edru eller ett -glass- foreldre og deretter kan de få en fin kveld videre med barnevakt og eget opplegg. Tenker også at middagen er et stort høydepunkter i nordiske bryllup, med taler og innslag og at det er slitsomt for barna å leve opp til "hysj hysj" når omstendighetene lyser "party- party". Eventuelt et barnebord men da må jo som sagt begge foreldrene holde seg edru/ett glass og de som holder bryllupet vil vel at folk skal slå seg litt løs:) (skjønner at man tenker ulikt her men her synes jeg man skal være ganske konsekvent. Holder ikke at så lenge foreldrene bare er "i godt humør" så går det bra). Sånn ville jeg tenkt:) Endret 11. august av Knocks 1 2
Harnoejegvilsi Skrevet 11. august #11437 Skrevet 11. august OG DER har frøken nyforlovet blitt ekspert på både eget og andres bryllup. Jeg vet ikke med dere, men for meg blir hun mer og mer usjarmerende. Temaet «Barn i bryllup» vil bli det nye contentet i det uendelige. Jeg er allerede lei av å høre om hennes synspunkter omkring bryllup. Hvorfor ikke bare innrømme at barn ikke passer inn i hennes livsstil ? 13 5
adriana32 Skrevet 11. august #11438 Skrevet 11. august Harnoejegvilsi skrev (2 minutter siden): OG DER har frøken nyforlovet blitt ekspert på både eget og andres bryllup. Jeg vet ikke med dere, men for meg blir hun mer og mer usjarmerende. Temaet «Barn i bryllup» vil bli det nye contentet i det uendelige. Jeg er allerede lei av å høre om hennes synspunkter omkring bryllup. Hvorfor ikke bare innrømme at barn ikke passer inn i hennes livsstil ? Er nok snart en artikkel ute om temaet: hun gjør det slik for å rettferdiggjøre alt hun gjør- havner i media hvor hennes meninger legges frem som fakta og syndebukken her er faktisk media som ofte behandler influensere som forskere- når de nærmest er de i landet med lavest utdannelse og peiling. Det de har er derimot følgere og en høy stemme.. 4 4
Orly Skrevet 11. august #11439 Skrevet 11. august spirå12 skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært i bryllup med barn tilstede, trodde bryllup var regnet som "voksenfest" Merkelig , har kun vært i bryllup med barn, men de drar hjem sånn i på starten av kvelden 5
adriana32 Skrevet 11. august #11440 Skrevet 11. august adriana32 skrev (Akkurat nå): Er nok snart en artikkel ute om temaet: hun gjør det slik for å rettferdiggjøre alt hun gjør- havner i media hvor hennes meninger legges frem som fakta og syndebukken her er faktisk media som ofte behandler influensere som forskere- når de nærmest er de i landet med lavest utdannelse og peiling. Det de har er derimot følgere og en høy stemme.. Og det er forskjell på en høy stemme og en VIKTIG stemme. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå