Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mariss@68 skrev (54 minutter siden):

Første del, i utlandet? Ikke middag, ikke kaker? Hvor gamle er barna hans? 

Er ikke de ganske store?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stjertmeis skrev (7 timer siden):

Det som er påfallende er at KG setter behovet for overstadig beruselse så mye høyere enn sitt (og livets mann sine) barn, at ho heller velger alkohol fremfor å la barna ta del i det som skal være et av livets høydepunkter, og det som i bunn og grunn handler om å markere nettopp sammensveisningnen av og kjærligheten mellom to familier. 

Hadde de vært uten barn begge to, så greit. Men de velger altså alkohol over egne barn. 

Jeg tror det er veldig mange som velger og ikke ha med barna på bryllupsmiddag og bryllupsfesten. Betyr ikke at man er mindre glad i barna sine eller mindre opptatt av kjærlighet i familien.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Mariss@68 skrev (1 time siden):

Første del, i utlandet? Ikke middag, ikke kaker? Hvor gamle er barna hans? 

Hun skrev at de skal være tilstede under vielsen, men ikke etterpå. Regner med de får smake både middag/kaker /dessert, men det blir nok ikke sammen med gjestene.

Tror barna er i barnehage/barneskole alder.

Skrevet
Knocks skrev (3 timer siden):

Jeg tror det er veldig mange som velger og ikke ha med barna på bryllupsmiddag og bryllupsfesten. Betyr ikke at man er mindre glad i barna sine eller mindre opptatt av kjærlighet i familien.

Jeg hadde mine barn med i vårt bryllup. Men så hadde vi ikke en fyllefest heller. Mine barn er en del av vår kjærlighet. Helt utenkelig å ikke dele dagen sammen med dem. Og, denne dagen husker dem, som en av de største i sitt liv. Masse gjester, egen barnemeny, og mange som gratulerte dem, med mamma og pappa. Godtar at vi alle er ulike, men slik som Kristin gjør, er å snakke ned det å ha med barn. Hun begynner å bli en høymælt, skrålende stemme, uten betydning, 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (1 time siden):

Jeg hadde mine barn med i vårt bryllup. Men så hadde vi ikke en fyllefest heller. Mine barn er en del av vår kjærlighet. Helt utenkelig å ikke dele dagen sammen med dem. Og, denne dagen husker dem, som en av de største i sitt liv. Masse gjester, egen barnemeny, og mange som gratulerte dem, med mamma og pappa. Godtar at vi alle er ulike, men slik som Kristin gjør, er å snakke ned det å ha med barn. Hun begynner å bli en høymælt, skrålende stemme, uten betydning, 

Det hørtes kjempefint ut det du forteller, så flott at dere gjorde der sånn. Tenker samtidig at det er ikke noe sammenheng mellom hvor glad man er i barna sine og hvorvidt de skal være med på bryllupsfest eller ei. Synes det er flott at man gjør det på ulike måter, trenger ikke kritisere eller mistenkeliggjøre de som velger annerledes.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg skjønner at brudepar kan velge bort andres barn i bryllupet. Men ikke sine egne barn!

Jeg har vært i bryllup både med og uten barn. Flest med.

• Liker 4
Skrevet
Knocks skrev (44 minutter siden):

Det hørtes kjempefint ut det du forteller, så flott at dere gjorde der sånn. Tenker samtidig at det er ikke noe sammenheng mellom hvor glad man er i barna sine og hvorvidt de skal være med på bryllupsfest eller ei. Synes det er flott at man gjør det på ulike måter, trenger ikke kritisere eller mistenkeliggjøre de som velger annerledes.

Det er definitivt ingen sammenheng mellom hvor glad man er i barna sine, hvorvidt de er i bryllupet til foreldrene og ikke. Det jeg begynner bli lei av med KG er ekspertrollrn hun påtar seg i enhver sammenheng. Hun KAN alt, vet alt, og har meninger om absolutt ALT. Hun avbryter andre, opphøyer seg selv, driver selvskryt, elsker at andre skryter. Alt hun gjør er FANTASTISK. Til og med politiet var IMPONERT over kjæresten hennes. Når man er så høy som hun fremstår, er det noe annet, om man faller- nemlig fallhøyden. Hun er definisjonen på en skrytepave. Slitsomt er det. Og ja, hun er igjen på «avfulgt» 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Vi giftet oss for ett år siden med "barnefritt bryllup". Det var selvsagt kos og ønskelig med barn i vielsen, men resten av bryllupet vårt ønsket vi ikke barn til stede. 

Hvorfor? Vi har ikke barn selv og vi ville ha en stor (voksen)fest! 

Jeg støtter å dele opp bryllupet i "barnevennlig" og "fest", men å invitere til bryllup i utlandet hvor det koster titalls tusen bare for flybilletter (dette dekkes sjelden av brudeparet), for så å måtte ha barnevakt for egne barn... mulig jeg bare er sær og uten egne barn, men jeg ville aldri dratt med meg mine små for så å dytte de inn på et hotellrom når jeg selv skulle feste i bryllupet. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (7 timer siden):

Det er definitivt ingen sammenheng mellom hvor glad man er i barna sine, hvorvidt de er i bryllupet til foreldrene og ikke. Det jeg begynner bli lei av med KG er ekspertrollrn hun påtar seg i enhver sammenheng. Hun KAN alt, vet alt, og har meninger om absolutt ALT. Hun avbryter andre, opphøyer seg selv, driver selvskryt, elsker at andre skryter. Alt hun gjør er FANTASTISK. Til og med politiet var IMPONERT over kjæresten hennes. Når man er så høy som hun fremstår, er det noe annet, om man faller- nemlig fallhøyden. Hun er definisjonen på en skrytepave. Slitsomt er det. Og ja, hun er igjen på «avfulgt» 

Jeg opplever henne ikke sånn, men ok. Det jeg synes generelt kan bli slitsomt er den estetiske fremstillingen av alt men så tenker jeg at ok, for KG er det faktisk hennes jobb å gå på butikken å filme handlekurv, legge opp maten fint og ta bilder, osv osv. Det er selve arbeidsdagen, få ting til å se lekkert og fresht ut. De SKAL ha tid til dette. Synes egentlig innholdet i det som blir sagt er ok, greit å ha en mening ellers blir det vel litt kjedelig?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke SYND på barn som ikke får være i bryllup. Når ble det å sitte stille i en kirke og en eviglang middag med kjedelige taler og mat dem ikke liker stas for barn? Tror barn har det mye bedre hos barnevakt akkurat den dagen. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Knocks skrev (På 12.8.2025 den 6.28):

Jeg opplever henne ikke sånn, men ok. Det jeg synes generelt kan bli slitsomt er den estetiske fremstillingen av alt men så tenker jeg at ok, for KG er det faktisk hennes jobb å gå på butikken å filme handlekurv, legge opp maten fint og ta bilder, osv osv. Det er selve arbeidsdagen, få ting til å se lekkert og fresht ut. De SKAL ha tid til dette. Synes egentlig innholdet i det som blir sagt er ok, greit å ha en mening ellers blir det vel litt kjedelig?

Jeg har vel rett og slett bare skiftet mening. Er en av de som forsvarte henne tidligere. Men for MEG er hun blitt en skrytete utgave av seg selv. Trist, for jeg synes hun var et friskt pust tidligere. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Katten89 skrev (På 12.8.2025 den 9.27):

Det er jo ikke SYND på barn som ikke får være i bryllup. Når ble det å sitte stille i en kirke og en eviglang middag med kjedelige taler og mat dem ikke liker stas for barn? Tror barn har det mye bedre hos barnevakt akkurat den dagen. 

Nei det er ikke synd på barn å gå glipp av vielse, «ikke barnevennlig mat» og taler. Men jeg trooor faktisk det er litt synd i barn som opplever at mamma og pappa går all in i et alt oppslukende «vi to eeeelsker hverandre såååå høyt og må markere det»- prosjekt som tar mye tid, fokus, oppmerksomhet og som snakkes mye om på hjemmebane - og så innbefatter det ikke barna… «nå skal (ste) mamma og (ste)pappa lage et gigantisk minne for livet - og btw- dere får ikke ta del i det…» 

• Liker 5
  • Nyttig 19
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (44 minutter siden):

Jeg har vel rett og slett bare skiftet mening. Er en av de som forsvarte henne tidligere. Men for MEG er hun blitt en skrytete utgave av seg selv. Trist, for jeg synes hun var et friskt pust tidligere. 

Ja, skjønner. 

Er jo også sånn at det lages veldig mye og laaange innlegg, kan bli mye.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Kort_og_grei
Skrevet

De kan jo ha bryllup uten alkohol med barn og noen søskenbarn og familie først,
og vennefest senere.

Og hvorfor skal det gjøres så inni helsikes svært og dyrt? 

Er ikke KG økonomisk ekspert? Og nedpå?

Skrevet (endret)

Den såkalte regnskapsføreren er jo faktisk talt mer en økonomisk verge enn noe annet? Der hun må «gå å spørre storebror» hver gang hun skal kjøpe noe utover basisvarer! Meget spesielt for 40 år gammel «businesswoman» å være.

Nå skal «storebror» altså også budsjettere for bryllupet. Er det ikke vanlig at to voksne folk klarer slikt selv?

Endret av baremeg007
  • Liker 18
Skrevet
baremeg007 skrev (6 timer siden):

Den såkalte regnskapsføreren er jo faktisk talt mer en økonomisk verge enn noe annet? Der hun må «gå å spørre storebror» hver gang hun skal kjøpe noe utover basisvarer! Meget spesielt for 40 år gammel «businesswoman» å være.

Nå skal «storebror» altså også budsjettere for bryllupet. Er det ikke vanlig at to voksne folk klarer slikt selv?

Tror egentlig du har mer rett en Kristin vil innrømme.

Det er ingen normalt oppegående voksne mennesker som trenger å spørre andre om lov til å bruke penger. Det gjør man når man har verge.

Det er heller ikke mange regnskapsførere for normale bedrifter som driver med budsjettering av feriereiser og bryllup.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg vært involvert i noe rundt dette bryllupet, hadde jeg krevd forhåndsbetaling. Så mye rot - selv med denne regnskapsføreren. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Gjest Kort_og_grei
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Tror egentlig du har mer rett en Kristin vil innrømme.

Det er ingen normalt oppegående voksne mennesker som trenger å spørre andre om lov til å bruke penger. Det gjør man når man har verge.

Det er heller ikke mange regnskapsførere for normale bedrifter som driver med budsjettering av feriereiser og bryllup.

Firmabryllup 🫣

Skal spørre min partner om hen kan fikse noe slikt 🤑. Så firmatur/ honeymoon etterpå. 
Bryllup = rollup på fakturaen…

Skrevet
Kort_og_grei skrev (25 minutter siden):

Firmabryllup 🫣

Skal spørre min partner om hen kan fikse noe slikt 🤑. Så firmatur/ honeymoon etterpå. 
Bryllup = rollup på fakturaen…

😂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå viser det seg at kjøkkenet ikke er sexy nok og må males om igjen. Trodde at man var litt mere stilsikker når man var så godt voksen og ikke trengte å male om x antall ganger i året og er det vanlig å være så opptatt av at alt skal være så sexy når man er snart 40 og lever i en 4 barns familie? 

Endret av Sparkel
  • Liker 16
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...