Faina Skrevet 2. juni #11001 Skrevet 2. juni NoaideBiehtar skrev (9 timer siden): Nja, blir man nå det? Tidløse, nøytrale farger kan være stygt og kjedelig det også. Det er jo bare maling, bare å male om igjen når man er lei. Ser ingen grunn til å velge nøytralt hvis man misliker nøytralt bare for å være "trygg". Det er mange kjipe, tidløse stuer rundt omkring. Helt enig. Alt skal være grått og beige. Alle skal ha like farger både inne og ute. Er det fordi folk er helt grå innvendig? Litt farge har ingen vondt av. Igjen, jeg ville nok ikke valgt disse fargene selv, i alle fall ikke alle i kombinasjon, men synes det ble mye finere enn før. Grått, mørkt og trist er ikke noe særlig å bo i. Og hvilke barn liker ikke farger?? Synes heller ikke det virker som mannen ikke ble fornøyd. Den mørke veggen som gjenstår mellom kjøkken og stue (?) må helt klart også males. 10
Tripptrapp1 Skrevet 2. juni #11002 Skrevet 2. juni Snublefot62 skrev (12 timer siden): Farger er flott. Men farger er og vanskelig. Og veldig subjektivt. Derfor blir en anbefalt å velge tidløse nøytrale farger. Blir man det? Hva hvem? Vil heller påstå at grunnen til at mange ender opp med nøytrale farger er (1) de tør ikke å bruke farger så de velger trygt, eller (2) de liker ikke å male og vil ha farger som varer over tid og heller variere interiøret. 11
Turkis Sau Skrevet 2. juni #11003 Skrevet 2. juni Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden): Blir man det? Hva hvem? Vil heller påstå at grunnen til at mange ender opp med nøytrale farger er (1) de tør ikke å bruke farger så de velger trygt, eller (2) de liker ikke å male og vil ha farger som varer over tid og heller variere interiøret. Eller (3) de vet de blir lei av sjokkrosa dass og gult kjøkken om et par måneder. Kult og fint og alt det der - men hadde aldri malt det sånn hjemme, da jeg absolutt ikke gidder å male hver tredje måned. 8 2
Snublefot62 Skrevet 2. juni #11004 Skrevet 2. juni Tripptrapp1 skrev (7 minutter siden): Blir man det? Hva hvem? Vil heller påstå at grunnen til at mange ender opp med nøytrale farger er (1) de tør ikke å bruke farger så de velger trygt, eller (2) de liker ikke å male og vil ha farger som varer over tid og heller variere interiøret. Ser at dette ikke kom frem. Når man bygger hus eller skal selge er ofte rådene å velge nøytrale farger som gjør at potensielle kjøpere lettere kan se for seg selv og sine ting der. Et råd vi stort sett har fått hver gang vi har snakket med meglere. Men om man ønsker å male om før salg så er det flott med unike og personlige farger hjemme. Jeg er selv glad i farger men kan ikke kombinere farger. De gangene jeg da har forsøkt meg på mer enn en farge som ikke er nøytral ender jeg stort sett opp med støy og irritasjon over tid. 2 1
Klump Skrevet 2. juni #11005 Skrevet 2. juni Det der synes jeg faktisk ble veldig bra og fresht! Imponert over hva hun har fått til på kort tid 4
Faina Skrevet 2. juni #11006 Skrevet 2. juni Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Ser at dette ikke kom frem. Når man bygger hus eller skal selge er ofte rådene å velge nøytrale farger som gjør at potensielle kjøpere lettere kan se for seg selv og sine ting der. Et råd vi stort sett har fått hver gang vi har snakket med meglere. Men om man ønsker å male om før salg så er det flott med unike og personlige farger hjemme. Jeg er selv glad i farger men kan ikke kombinere farger. De gangene jeg da har forsøkt meg på mer enn en farge som ikke er nøytral ender jeg stort sett opp med støy og irritasjon over tid. Skal man bo i et fargeløst hjem i mange år fordi man kanskje en dag skal selge?? Det er jo fullstendig meningsløst. 9 1 7
Vaiana Skrevet 2. juni #11007 Skrevet 2. juni Syns selve fargene var fine, men de harmonerte dessverre meget dårlig til fliser og ytterdør. På badet også, flisene og baderomsmøbelet ble skikkelig stygt til den rosa fargen 🫣 Jeg er generelt glad i farger, men det bør harmonere med resten. 8
Hønemoor Skrevet 2. juni #11008 Skrevet 2. juni Forstår ikke helt dere som sier at dette ble bra. Så på gulfargen på kjøkkenet nå, harmonerer jo virkelig ikke med kjøkkeninnredningen 🙈 farge kan være fint, og hun valgte jo tross alt ikke helt sirkus-farger denne gangen, men ingenting harmonerer jo med omgivelsene…. Skal hun skifte ut alt av møblement og?? 15 5
Tripptrapp1 Skrevet 2. juni #11009 Skrevet 2. juni Snublefot62 skrev (2 timer siden): Ser at dette ikke kom frem. Når man bygger hus eller skal selge er ofte rådene å velge nøytrale farger som gjør at potensielle kjøpere lettere kan se for seg selv og sine ting der. Et råd vi stort sett har fått hver gang vi har snakket med meglere. Men om man ønsker å male om før salg så er det flott med unike og personlige farger hjemme. Jeg er selv glad i farger men kan ikke kombinere farger. De gangene jeg da har forsøkt meg på mer enn en farge som ikke er nøytral ender jeg stort sett opp med støy og irritasjon over tid. Det er ganske stor forskjell på å velge farger som prep for salg som du refererer til, og å velge farger for et hjem man skal bo i. En megler vil naturligvis anbefale nøytrale farger, siden deres jobb er å selge boligen til best mulig pris, og nøytrale farger fungerer som et slags nøytralt bakteppe eller et blankt lerret, om du vil. Rådet fra megler handler kun om hva som gjør boligen mest gunstig å selge. Flertallet som maler hjemme gjør dog ikke dette fordi at de skal selge boligen. De fornyer et hjem de har tenkt å fortsette å bo i. Noe som også gjelder frøken Gjelsvik. Og med det som forutsetning, så kan jeg vanskelig forstå at du har belegg for påstanden om at «en [blir] anbefalt å velge nøytrale tidløse farger». Tvert i mot så har fargetrendene de siste årene helt sterkt mot nettopp farger, både ute og inne. Riktignok ikke så over the top som KG foretrekker, men at det skal være farger virker for meg ganske åpenbart ut i fra både interiørblader og marketing fra markedslederen Jotun. 3 5
Tripptrapp1 Skrevet 2. juni #11010 Skrevet 2. juni Hønemoor skrev (19 minutter siden): Forstår ikke helt dere som sier at dette ble bra. Så på gulfargen på kjøkkenet nå, harmonerer jo virkelig ikke med kjøkkeninnredningen 🙈 farge kan være fint, og hun valgte jo tross alt ikke helt sirkus-farger denne gangen, men ingenting harmonerer jo med omgivelsene…. Skal hun skifte ut alt av møblement og?? Må bare finne en sponsor som er villig til å dekke det først. 3
Snublefot62 Skrevet 3. juni #11011 Skrevet 3. juni Faina skrev (7 timer siden): Skal man bo i et fargeløst hjem i mange år fordi man kanskje en dag skal selge?? Det er jo fullstendig meningsløst. Tripptrapp1 skrev (4 timer siden): Det er ganske stor forskjell på å velge farger som prep for salg som du refererer til, og å velge farger for et hjem man skal bo i. En megler vil naturligvis anbefale nøytrale farger, siden deres jobb er å selge boligen til best mulig pris, og nøytrale farger fungerer som et slags nøytralt bakteppe eller et blankt lerret, om du vil. Rådet fra megler handler kun om hva som gjør boligen mest gunstig å selge. Flertallet som maler hjemme gjør dog ikke dette fordi at de skal selge boligen. De fornyer et hjem de har tenkt å fortsette å bo i. Noe som også gjelder frøken Gjelsvik. Og med det som forutsetning, så kan jeg vanskelig forstå at du har belegg for påstanden om at «en [blir] anbefalt å velge nøytrale tidløse farger». Tvert i mot så har fargetrendene de siste årene helt sterkt mot nettopp farger, både ute og inne. Riktignok ikke så over the top som KG foretrekker, men at det skal være farger virker for meg ganske åpenbart ut i fra både interiørblader og marketing fra markedslederen Jotun. Her er nok folk veldig forskjellige. Jeg kan ikke fordra å male når malingen/rommet ellers er fint og vil heller velge farger som ikke skiller seg ut og jeg kan miste interessen for etter ei stund, eller som går av «moten» etter noen år. Og vil heller velge noen nøytrale og balanserte farger så jeg heller kan piffe opp med møbler/interiør som setter farge på rommet, og som er vesentlig enklere å bytte ut om jeg er lei fargen enn å male rommet. 1 3
Mønsterstrikk Skrevet 3. juni #11012 Skrevet 3. juni Det er bare over min fatteevne at folk som sier de har kreditorer på nakken i det ene øyeblikket, og i det neste reiser dit de vil og kjøper det de vil uten å blunke. Jeg har omtrent ikke råd til "normal" mat en gang. Satt litt på spissen. Det er jo billigere med snop enn frukt og grønt omtrent. Men nok om det. Jeg har rett og slett ikke råd til å bli influenset. Mitt største ønske er å få tatt med barna mine på en tur, men pengene strekker ikke til. Og samvittigheten lar meg ikke reise alene, noe som er billigere. Jeg er nok misunnelig pga pengene de har (eller ikke har), men de får hvertfall lån. Og har råd til regnskapsfører. Når man ikke har råd og får lån til et hus som koster 140.000 i mnd må der jo være noe stein galt et sted? Eller? Jeg skjønner det ikke. 13 5 8
Bjerka Skrevet 3. juni #11013 Skrevet 3. juni Mønsterstrikk skrev (12 minutter siden): Det er bare over min fatteevne at folk som sier de har kreditorer på nakken i det ene øyeblikket, og i det neste reiser dit de vil og kjøper det de vil uten å blunke. Jeg har omtrent ikke råd til "normal" mat en gang. Satt litt på spissen. Det er jo billigere med snop enn frukt og grønt omtrent. Men nok om det. Jeg har rett og slett ikke råd til å bli influenset. Mitt største ønske er å få tatt med barna mine på en tur, men pengene strekker ikke til. Og samvittigheten lar meg ikke reise alene, noe som er billigere. Jeg er nok misunnelig pga pengene de har (eller ikke har), men de får hvertfall lån. Og har råd til regnskapsfører. Når man ikke har råd og får lån til et hus som koster 140.000 i mnd må der jo være noe stein galt et sted? Eller? Jeg skjønner det ikke. Helt enig. Jeg skjønner det ikke heller. Men så impulsive folk som Gjelsvik bare kjører på uansett. Og så ender man opp som de i Luksusfellen, med økonomien fullstendig ute av egen kontroll. 9 1
Stjertmeis Skrevet 3. juni #11014 Skrevet 3. juni Mønsterstrikk skrev (18 minutter siden): Jeg er nok misunnelig pga pengene de har (eller ikke har), men de får hvertfall lån. Og har råd til regnskapsfører. Når man ikke har råd og får lån til et hus som koster 140.000 i mnd må der jo være noe stein galt et sted? Eller? Jeg skjønner det ikke. At du ikke forstår hvordan det er mulig, tror jeg du skal ta som et sunnhetstegn. 140 000 i mnd gjenspeiler nemlig ikke verdien på huset. Det var lånet som kostet henne 140 000 i mnd. KG fikk ikke lån til huset i ordinær bank, så ho tok opp forbrukslån med skyhøy rente. Antageligvis også kombinert med manglende betaling, slik at lånet vokste i rasende fart, i stedet for å bli nedbetalt. Og i samme øyeblikk som ho får refinansiert gjelden, bruker ho penger/kreditt som en full sjømann. Hvis misunnelsen tar tak i deg, så kan du trøste deg med at det ikke er noe å være misunnelig over. Bak fasaden ser det ikke bra ut. 14 12
Mønsterstrikk Skrevet 3. juni #11015 Skrevet 3. juni Stjertmeis skrev (16 minutter siden): 140 000 i mnd gjenspeiler nemlig ikke verdien på huset. Det var lånet som kostet henne 140 000 i mnd. KG fikk ikke lån til huset i ordinær bank, så ho tok opp forbrukslån med skyhøy rente. Antageligvis også kombinert med manglende betaling, slik at lånet vokste i rasende fart, i stedet for å bli nedbetalt. Og i samme øyeblikk som ho får refinansiert gjelden, bruker ho penger/kreditt som en full sjømann. Er det sånn det har gått for seg ja. Okay. Ja, den pengebruken er jo helt enorm! Hinsides! 9 1
Tripptrapp1 Skrevet 3. juni #11016 Skrevet 3. juni Snublefot62 skrev (9 timer siden): Her er nok folk veldig forskjellige. Jeg kan ikke fordra å male når malingen/rommet ellers er fint og vil heller velge farger som ikke skiller seg ut og jeg kan miste interessen for etter ei stund, eller som går av «moten» etter noen år. Og vil heller velge noen nøytrale og balanserte farger så jeg heller kan piffe opp med møbler/interiør som setter farge på rommet, og som er vesentlig enklere å bytte ut om jeg er lei fargen enn å male rommet. Å velge nøytrale farger fordi man ønsker å male sjeldnest mulig, er heller ikke det samme som at «en [blir] anbefalt å velge nøytrale tidløse farger». Da har du jo tatt et aktivt standpunkt selv, ut i fra egne preferanser og interesser. Jeg har ennå ikke fått svar på hvem det er som som en regel anbefaler nøytrale toner fremfor farger, utenom meglere da. Men det er neppe de de fleste av oss søker oppussingsråd hos? 7
Nøytral-80 Skrevet 3. juni #11017 Skrevet 3. juni (endret) Tripptrapp1 skrev (På 3.6.2025 den 15.26): Endret 5. juni av Nøytral-80 8
Stjertmeis Skrevet 3. juni #11018 Skrevet 3. juni Mønsterstrikk skrev (1 time siden): Er det sånn det har gått for seg ja. Okay. Ja, den pengebruken er jo helt enorm! Hinsides! Ja, ho har selv fortalt det på Snapchat story. Uten noen form for selvinnsikt. Ho presterte til og med å mer enn antyde at det er bankene sin feil, siden de ikke ville gi ho lån. Ho sa ordrett at ho "derfor måtte gå til spesialbank med skyhøy rente". 11 4
duskelapp Skrevet 3. juni #11019 Skrevet 3. juni (endret) Jeg merker at farger påvirker min psykiske helse positivt, så kan anbefale å bo i hjem hvor man velger nøyaktig det man liker og ikke hva man tror andre vil like. Blir man gla av beige, flott, blir man glad av gult og mint, flott Interiøret Kristin liker går helt supert med farge på veggene sine. Eneste jeg kunne tenkt meg var at fargen i enden av kjøkkenet var i mint i stede for gul iom at den er nærmere mint veggen Men inntrykket i RL kan jo være helt annerledes enn på film Endret 3. juni av duskelapp 4 1
Doris Becker Skrevet 3. juni #11020 Skrevet 3. juni Tråden her inne viser hvor lukrativ denne businessen er. Alt jeg tenker på er hvordan barna sitt hjem benyttes som salgsvare, for å skape klikk og engasjement fra hundretusener av ukjente. At hjemmet deres, deres private sfære, utleveres, dag ut og dag inn. Slik at skuelystne og grådige følgere kan fråtse i det. 10 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå