Doris Becker Skrevet 1. juni #10981 Skrevet 1. juni (endret) NiceOrNothing skrev (14 minutter siden): Hun profiterer på sårbare folk ( ensomme , gjeldstyngede , spiseforstyrrede etc) . Og parallelt ligger «løsningen « tydeligvis i å gi BJ for fordeler , flytte inn superfort hos ny rik type , og kræsje stebarnas hjem i rekordfart . Ingen selvstendige, bærekraftige eller langsiktige mål å spore. For meg virker hun å pushe en parasittær livsstil . Slik jeg ser det også. Hun retter seg spesifikt mot sårbar målgruppe, kvinner speiselt. Hun har gjort som Isabel Raad og dannet seg en "squad". Som hun snakker direkte til, åpner brev "sammen" med, tar dem med på denne mobbingen av mannen, der han skal overtales til mer farger, og kalles beige og kjedelig. osv osv. Det er ikke bra. Det kalles emosjonell påvirkning, og når det blandes med reklame av produkter er det effektivt. Her tror jeg hun treffer litt dårlig, som jeg har nevnt i postene over, men det skaper engasjement. Minner litt om da hun og barnefaren gikk i terapi, og det ble brukt som underholdning. Det kom fram at hun hadde slått han, men hun bagatelliserte det. Hun fremstår kontrollerende i sine forhold. Endret 1. juni av Doris Becker 14 5
Tripptrapp1 Skrevet 1. juni #10982 Skrevet 1. juni Doris Becker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke vært inne på hennes sosiale medier, me har lest noe av bloggen, og sett mye i media. Hun startet ut i reality, som veldig mange andre. Har eksponert seg mye. Startet som en stemme mot kroppspress, men snakket allikevel alarmerende mye om kropp, utseende og vekt. Fikk mye kritikk da hun startet "Glow Up", hvor hun plutselig hadde samme fokus som de hun før har kritisert, hun slanket seg mye, og hadde stort fokus på utseende, mat og tynn kropp. Har siste to årene rettet seg mot ensomme, snakket mye om samlivsbrudd, har hatt en stor konkurs, og snakker mye om dette, åpnet inkassokrav "sammen" med følgerne, samtidig som det drikkes vin og blandet dette med salg av produkter, og "skjønnhetsrutiner". Har startet "Dazzle and Dawn", som er pyntegjenstander laget med 3D maskin. Dette tenker jeg er typisk noe hennes målgruppe kjøper, men det er ingen tall ennå, de har ikke levert inn årsregnskap. Utfra dette tenker jeg det jeg tenker om målgruppen. Kvinner 35+, mulig 40+, som er søkende, med eller uten barn, som sliter med gjeld, som er ensomme, eller har gått gjennom samlivsbrudd. Og som er mye på sosiale medier. Jeg tror som sagt ikke at følgerne hennes er en så homogen masse som du fremstiller det. Det er en vanlig kognitiv feilslutning å tro at «de andre» ikke er en like unik gruppering som «oss». Når hun deler «de vanskelige tingene» i livet sitt som økonomi og samlivsbrudd, så bidrar det på minst to fronter: Hun fremstår som mer «ekte» overfor gjennomsnittlige mennesker, og hun øker nedslagsfeltet sitt i retning av de følgerne du nevner. Sistnevnte følgere er en forholdsvis ny gruppe hun har funnet ut at hun kan kapitalisere på med «venninneturer» o.l. Den andre greina er vanlige mennesker som ikke har behov for den delen av KG, men som sikkert syns at det er «flott» at hun utav sin godhet bidrar overfor f.eks ensomme mennesker. Som alle influensere så appellerer hun til kikkeren i oss, og for en del - kanskje spesielt den type følgeren du nevner - så representerer hun en slags idealisert verden, en drømmeverden. Bare se på henne slik hun fremstiller seg selv: Kjæreste, barn, slank, sunn, bor i et fint hus, samfunnsengasjert, empatisk, har et innholdsrikt liv med hyppige getaways og eventer, dette til tross for samlivsbrudd og gjentakende omfattende økonomiske problemer. Disse tilsynelatende økonomiske problemene er ganske vanskelige å få øke på i en livsstil i sus og dus. Poenget er at det korthuset som er livet til KG ser veldig fint og flott ut så lenge man ikke blåser på det. 11 1
NiceOrNothing Skrevet 1. juni #10983 Skrevet 1. juni Doris Becker skrev (8 minutter siden): Slik jeg ser det også. Hun retter seg spesifikt mot sårbar målgruppe, kvinner speiselt. Hun har gjort som Isabel Raad og dannet seg en "squad". Som hun snakker direkte til, åpner brev "sammen" med, tar dem med på denne mobbingen av mannen, der han skal overtales til mer farger, og kalles beige og kjedelig. osv osv. Det er ikke bra. Det kalles emosjonell påvirkning, og når det blandes med reklame av produkter er det effektivt. Her tror jeg hun treffer litt dårlig, som jeg har nevnt i postene over, men det skaper engasjement. Minner litt om da hun og barnefaren gikk i terapi, og det ble brukt som underholdning. Det kom fram at hun hadde slått han, men hun bagatelliserte det. Hun fremstår kontrollerende i sine forhold. Hun er egentlig et elendig forbilde . Er som et gufs fra fortiden . Vær liten , petit , gift deg rikt . Spre bena eller gi mannen BJ for å få viljen din. Absolutt ingen råd om å stå støtt på egne bein , utdanne seg , fokuser på å bygge ett selvstendig ( og egetbetalt) liv. 24 5
Doris Becker Skrevet 1. juni #10984 Skrevet 1. juni NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Hun er egentlig et elendig forbilde . Er som et gufs fra fortiden . Vær liten , petit , gift deg rikt . Spre bena eller gi mannen BJ for å få viljen din. Absolutt ingen råd om å stå støtt på egne bein , utdanne seg , fokuser på å bygge ett selvstendig ( og egetbetalt) liv. Hadde stor gjeld, og måtte selge huset hun nettopp hadde kjøpt. Startet business med ny mann, og flyttet raskt inn hos han. Uforståelig at han sa ja. Det å hoppe inn i samboerskap så raskt, når det er flere barn å ta hensyn til er ikke anbefalt. Og det hun legger ut av intime detaljer og rutiner er i beste fall "bare" en sikkerhetsrisiko. Barn har rett på trygghet og ro i eget hjem. Hun burde logget av et års tid. Helt og holdent. Denne type influensere har ingenting positivt å tilby. Ikke tjener hun mye penger heller. Fører bare elendighet med seg. 8 3
Måne Rampelyset Skrevet 1. juni #10985 Skrevet 1. juni Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. 1
Tripptrapp1 Skrevet 1. juni #10986 Skrevet 1. juni NiceOrNothing skrev (59 minutter siden): Hun er egentlig et elendig forbilde . Er som et gufs fra fortiden . Vær liten , petit , gift deg rikt . Spre bena eller gi mannen BJ for å få viljen din. Absolutt ingen råd om å stå støtt på egne bein , utdanne seg , fokuser på å bygge ett selvstendig ( og egetbetalt) liv. 💯 5 1
NiceOrNothing Skrevet 1. juni #10987 Skrevet 1. juni Doris Becker skrev (2 timer siden): Hadde stor gjeld, og måtte selge huset hun nettopp hadde kjøpt. Startet business med ny mann, og flyttet raskt inn hos han. Uforståelig at han sa ja. Det å hoppe inn i samboerskap så raskt, når det er flere barn å ta hensyn til er ikke anbefalt. Og det hun legger ut av intime detaljer og rutiner er i beste fall "bare" en sikkerhetsrisiko. Barn har rett på trygghet og ro i eget hjem. Hun burde logget av et års tid. Helt og holdent. Denne type influensere har ingenting positivt å tilby. Ikke tjener hun mye penger heller. Fører bare elendighet med seg. Lurer på hvor gamle barna hans er, å om de har noe de sku sagt oppi dette her . Hun er et elendig forbilde for jenter generelt . Alt handler om slanking , fasade, pengesløsing og enten en «slem , utro « mann , evnt livets mann ( som er fullstendig underkuet ) . Integritet , kunnskap , utdanning , sparing , økonomisk selvstendighet er totalt fremmedord i hennes kanal . 6 3
Doris Becker Skrevet 1. juni #10988 Skrevet 1. juni NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Lurer på hvor gamle barna hans er, å om de har noe de sku sagt oppi dette her . Hun er et elendig forbilde for jenter generelt . Alt handler om slanking , fasade, pengesløsing og enten en «slem , utro « mann , evnt livets mann ( som er fullstendig underkuet ) . Integritet , kunnskap , utdanning , sparing , økonomisk selvstendighet er totalt fremmedord i hennes kanal . Hun er en avdanket reality-stjerne som prøver å holde seg relevant. De må stadig finne på noe. I mangel på beundring starter de kontroverser, som skaper "hets og hat". Vanskelig å jobbe seg tilbake igjen til ren beundring. KG falt hardt med Glow Up. Se på flere av kollegaene. De legger ut såkalt "raigebait" nærmest alle sammen nå. Blandet med noe luksusvesker , drama og ferier. Og greit nok hvis de er alene, men med barn inne i bildet er det bare tragisk. Men det selger nok til at de kan leve av det. Folk scroller mye. 6 2
Hallepalle2 Skrevet 1. juni #10989 Skrevet 1. juni Hva er vitsen med å gjøre alt dette på en helg? En helg hun i tillegg har barnet hos seg. 12
Doris Becker Skrevet 1. juni #10990 Skrevet 1. juni Hallepalle2 skrev (8 minutter siden): Hva er vitsen med å gjøre alt dette på en helg? En helg hun i tillegg har barnet hos seg. Content. Og klikk. Alt dreier seg om det. 14
Måne Rampelyset Skrevet 1. juni #10991 Skrevet 1. juni Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. 1
Whitesnake69 Skrevet 1. juni #10992 Skrevet 1. juni Hun er ikke videre smart hvertfall 😂 Men like brautende og høylydd som vanlig.. 4
Bjerka Skrevet 1. juni #10993 Skrevet 1. juni Ble det stille i (Snap)fjøset etter at Livets mann kom inn i den sitrongule gangen mon tro...? 🍋 7
Tripptrapp1 Skrevet 1. juni #10994 Skrevet 1. juni Faina skrev (9 timer siden): Uenig i siste avsnitt. Jeg malte med jotun, hele huset. Og fargene senses og kardemomme måtte ha 3 strøk. De andre fargene holdt det med 2. Alle veggene var hvite fra før. Så det handler mye om fargen, ikke malingen. Jotun har dekkgaranti på to strøk for sine interiørmalinger. Feilen mange diyers gjør er at de ikke kan male; de legger for tynne strøk og derfor må ha 3-4 strøk før det blir fint. Deretter skylder de på alle andre enn seg selv. 3 1
Faina Skrevet 1. juni #10995 Skrevet 1. juni Tripptrapp1 skrev (23 minutter siden): Jotun har dekkgaranti på to strøk for sine interiørmalinger. Feilen mange diyers gjør er at de ikke kan male; de legger for tynne strøk og derfor må ha 3-4 strøk før det blir fint. Deretter skylder de på alle andre enn seg selv. Jeg har malt myyyye, så jeg kan male.
Faina Skrevet 1. juni #10996 Skrevet 1. juni baremeg007 skrev (9 timer siden): Jotun garanterer 2 strøk, så da kunne du reklamert Jo, men da hadde jeg jo måttet starte helt på nytt. Lettere å bare male det tredje strøket og gå videre i livet. 4 2
adriana32 Skrevet 1. juni #10997 Skrevet 1. juni Bjerka skrev (31 minutter siden): Ble det stille i (Snap)fjøset etter at Livets mann kom inn i den sitrongule gangen mon tro...? 🍋 Hun kommer ALDRI til å innrømme at noen av de andre (samboer eller hans barn) ikke likte dette uansett. 11
Irja Skrevet 1. juni #10998 Skrevet 1. juni NiceOrNothing skrev (5 timer siden): Lurer på hvor gamle barna hans er, å om de har noe de sku sagt oppi dette her . Hun er et elendig forbilde for jenter generelt . Alt handler om slanking , fasade, pengesløsing og enten en «slem , utro « mann , evnt livets mann ( som er fullstendig underkuet ) . Integritet , kunnskap , utdanning , sparing , økonomisk selvstendighet er totalt fremmedord i hennes kanal . En i barnehagealder og to på barneskolen. 1 1
Full kontroll Skrevet 1. juni #10999 Skrevet 1. juni Irja skrev (10 minutter siden): En i barnehagealder og to på barneskolen. Som iflg Kristin nærmest i kor hadde stemt for pastellmalte rom, Kristin kunne garantere at optimismen & kreativiteten kicket inn med det samme de kom inn i gangen/huset 😛 3
Tripptrapp1 Skrevet 1. juni #11000 Skrevet 1. juni Faina skrev (49 minutter siden): Jeg har malt myyyye, så jeg kan male. Da sier vi det sånn. Hva skal man forresten med fagfolk når hvem som helst kan skaffe seg samme kompetanse av å øve seg hjemme. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå