Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Nimbus skrev (12 minutter siden):

Hun syns nok det er hyggelig med et glass vin. Er du sikker på at det alltid er alkohol i glasset? Det finnes utrolig mye alkoholfritt som er godt. Og ikke alle som er så opptatt av å signalisere hva man drikker. 

Er jo ikke hyggelig når man må ruse seg så ofte....det er et problem.! Og hvorfor ha alkoholfri drikke i vinglass på en sånn kanal? Hun ønsker i såfall å signalisere at hun drikker vin, som absolutt heller ikke er bra. 

Tror ikke noe på at hun har alkoholfritt i glassene, absolutt ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nimbus skrev (18 minutter siden):

Hun syns nok det er hyggelig med et glass vin. Er du sikker på at det alltid er alkohol i glasset? Det finnes utrolig mye alkoholfritt som er godt. Og ikke alle som er så opptatt av å signalisere hva man drikker. 

Alkoholloven skiller faktisk ikke mellom faktisk alkohol, og alkohollignende.

Gir totalbilde et inntrykk av at det er alkohol så omfattes det av alkoholloven.

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (6 minutter siden):

Det er Kristin sin form for godteri.

Farlig med rus som godteri..ville heller økt daddelinntaket eller spist noe ekte sukker for å stille et sug man har.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (20 timer siden):

Herlighet så teit .   Er ikke uvanlig å ta  seg  1-2 glass vin hverdag og kanskje ta seg  mer innimellom ved en fest innimellom

Er dette virkelig vanlig? Hver dag? Det er hverken vanlig i min omgangskrets eller i de småbarns fam jeg har kontakt med. Hva baserer du det på at dette er vanlig?  

Som flere her skriver er det også veldig spesielt å fokusere så mye på sunt kosthold (det er en god ting i utgangspunktet, men kan også bli for mye) og samtidig vise så mye alkohol i egne kanaler, det er selvmotsigende og gjør at det er vanskelig å ta henne seriøst. Det er en grunn til at de som jobber med barn har fokuset på bevissthet rundt alkohol og måtehold. 

• Liker 11
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (1 time siden):

Farlig med rus som godteri..ville heller økt daddelinntaket eller spist noe ekte sukker for å stille et sug man har.

Siden hun har et tidligere rusproblemer, er nok ikke alkohol godteri for henne, men heller et sosialt akseptert substitutt for tidligere rusvaner. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (4 timer siden):

Er dette virkelig vanlig? Hver dag? Det er hverken vanlig i min omgangskrets eller i de småbarns fam jeg har kontakt med. Hva baserer du det på at dette er vanlig?  

Som flere her skriver er det også veldig spesielt å fokusere så mye på sunt kosthold (det er en god ting i utgangspunktet, men kan også bli for mye) og samtidig vise så mye alkohol i egne kanaler, det er selvmotsigende og gjør at det er vanskelig å ta henne seriøst. Det er en grunn til at de som jobber med barn har fokuset på bevissthet rundt alkohol og måtehold. 

Jeg ser mange leser sansas innlegg med hverdag som hver dag. Og der er jeg forsåvidt enig med sansa - det er ikke uvanlig at man en hverdag kan drikke 1-2 glass vin. Problemet er at Kristin signaliserer at det er nærmest hver hverdag eller i alle fall veldig ofte - ikke som enkeltstående anledninger (typ feiring/jentekveld/parmiddag). 
Og som flere her har nevnt, spiller absolutt ingen rolle om K egentlig drikker saft fra det glasset og spiller litt skuespill og er mye sunnere enn hun da gir uttrykk for. Hun viser fram at å drikke alkohol er hverdagslig (i tillegg til et must ved fest). Hun påvirker andre til å hente seg et glass. Både dem som tåler det (akkurat nå, men kanskje ikke framover hvis det blir daglig vane) og dem som absolutt ikke tåler det.

Det eneste som er bedre hvis hun bare gir inntrykk av å drikke, er hennes egen helse (og påvirkning innen familie der det også er yngre personer).

Endret av Andrea59
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (6 timer siden):

Jeg ser mange leser sansas innlegg med hverdag som hver dag. Og der er jeg forsåvidt enig med sansa - det er ikke uvanlig at man en hverdag kan drikke 1-2 glass vin.

Nå tror jeg du skal ta hva Sansa skriver med en klype salt, for uansett hva KG gjør så vil Sansa forsvare det, uansett hva

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (9 timer siden):

Hun som er SÅ opptatt av at alt skal være sunt bør lese seg opp på alkoholens skadevirkninger.

https://avogtil.no/fakta/hvor-mye-alkohol-er-skadelig/

Hadde hun vært ekte opptatt av sunnhet hadde hun sluttet å drikke

Det virker som om hun er mest opptatt av å late som om hun er veldig sunn.

Jeg tror hun er mest opptatt av penger, status og det å være slank. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (14 timer siden):

I min krets er det helt vanlig å drikke et glass vin i sola midt i uka. Har heller ingen dårlig samvittighet for å drikke flere glass i helga. Dere som syns dette er forkastelig og koser dere med vask av bil og terrasse, kan dere ikke bare godta at vi er ulike? 

Er jo ikke det du skriver som diskuteres her🙈 Er den utrolige dobbeltmoralen til K! Hun skriker ut nærmest daglig,  shamer bensinstasjoner ja the list goes on fordi hun er så sykt opptatt av proteiner og sunne matvarer.  Prøver å belære folk at godteri er gift nærmest, og alt bør byttes ut med dadler,salat og egg osv. Da blir det litt komisk når du på andre siden drikker mye alkohol!! Alkohol er iallefall gift,og noe av det mest skadelige mennesker kan drikke. For å ikke snakke om den psykiske effekten og hva slags helvete det er være alkoholiker. ( nei er ikke alkoholiker selv,men vi kjenner alle en person som har fått ødelagt sitt liv pga alkohol)

Ikke en eneste gang har hun tatt opp det temaet, selvfølgelig ikke hun elsker jo å drikke. Dobbeltmoralen der er ganske crazy....

• Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om Kristin hadde snakket litt om alkoholkonsum, hvor usunt det er og den negative effekten det kan ha på kroppen, forbrenning, vekt og livet generelt?

Skjønt - da måtte hun jo ha intervjuet noen andre og ikke seg selv...

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (11 timer siden):

Nå tror jeg du skal ta hva Sansa skriver med en klype salt, for uansett hva KG gjør så vil Sansa forsvare det, uansett hva

Det vet jeg 😅. Men jeg er litt opptatt av å ikke sable ned ting som evt er misforstått. Jeg ser hun skriver hverdag og at andre oppfatter det som hver dag. Hvis man kritiserer på feil grunnlag, mister kritikken verdi (og man kan avskrives med:dere kritiserer jo alt uansett…). (Men jeg ser også at hun godkjenner det meste av det KG gjør)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (5 timer siden):

Det vet jeg 😅. Men jeg er litt opptatt av å ikke sable ned ting som evt er misforstått. Jeg ser hun skriver hverdag og at andre oppfatter det som hver dag. Hvis man kritiserer på feil grunnlag, mister kritikken verdi (og man kan avskrives med:dere kritiserer jo alt uansett…). (Men jeg ser også at hun godkjenner det meste av det KG gjør)

Det er lite konstruktivt uansett det hun skriver for det er nøyaktig det samme hun svarer på alt dag etter dag. Det er enten. "Huff så slem du er". "Kristin gjør alt rett" eller  "Det er ikke slik". Hun stiller aldri spørsmål,  vil aldri diskutere,det er kun kommentarer der hun kort forsvarer Kristin i alt hun gjør,spiller ingen rolle hva det gjelder,alt er positivt 😅🙈

Endret av M.H85
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bekymringsfullt med så regelmessig alkoholkonsum på generelt grunnlag, men det er kritikkverdig fordi det foregår så regelmessig i hennes SoME. Det er ikke bare yngre barn og ungdommer som er påvirkelige, mennesker i alle aldre er det. Pussig at hun ikke reflekterer over signalene siden hun har så sterkt engasjement for andre ting.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupiner skrev (1 time siden):

Det er bekymringsfullt med så regelmessig alkoholkonsum på generelt grunnlag, men det er kritikkverdig fordi det foregår så regelmessig i hennes SoME. Det er ikke bare yngre barn og ungdommer som er påvirkelige, mennesker i alle aldre er det. Pussig at hun ikke reflekterer over signalene siden hun har så sterkt engasjement for andre ting.

Svarer er jo enkelt. Hun elsker alkohol. Da betyr det lite om det er sunt eller ikke. Skikkelig selvinnsikt ser du.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 27.4.2025 den 13.07):

Siden hun har et tidligere rusproblemer, er nok ikke alkohol godteri for henne, men heller et sosialt akseptert substitutt for tidligere rusvaner. 

Har hun et tidligere rusproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lupiner skrev (2 timer siden):

Fordi dette handler om henne og hennes behov. Da er ikke dette så viktig lenger.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Har hun et tidligere rusproblem?

Ja, noen postet artikkelen litt lenger bak i tråden. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol2025 skrev (På 24.4.2025 den 5.53):

Oi,oi for en begredelig tråd! Som om KG er en dårlig mor fordi hun syns det var godt at barnehage, skole åpnet etter påsken… Dæven altså da tror jeg det er mange dårlige foreldre rundt forbi i landet vårt. Hvem fanden nyter ikke det etter 24/7 med 4,5 barn i huset 😂 Slapp av , jeg leste hun var i London på egentur, sønnen var borte noen uker. Tenker mor, far og besteforeldre  gir alt for at barna skal ha det helt tipp,topp. Trekk pusten ! KG gjør mye dumt men spar dere for å kritisere henne i forhold til sønnen!

Problemet er at hun kringkaster det for «hele» Norge. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (31 minutter siden):

Ja, noen postet artikkelen litt lenger bak i tråden. 

Takk! Det var jeg ikke klar over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...