Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å klage så mye på ting i offentlig helsevesen og så ikke ha skattet for å finansiere helsevesenet… Tar seg lite bra ut.

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (1 time siden):

Kjenner at jeg har lyst å komme med en kommentar til hele denne "ranten" til Kristin rundt økonomi, spesifikt det hun nettopp har lagt ut angående nettaviser som kontakter henne for å lage sak om pant på huset.

Jeg får litt avsmak av hele talen hennes. Det er tydelig at hun er skikkelig forbanna for at dette lages sak av. Ikke på grunn av Gaza, som hun latterlig nok drar inn her, men fordi hun hater å ikke ha full kontroll på sitt eget image.

Hun vil være mor godhjerta. Hennes historie som hun har laget seg på snap er at hun kom seg ut av økonomiske problemer og nå er alt fint og flott, og hun kan hjelpe andre. Men så er jo ikke det sannheten, og når hun innser at sannheten vil komme frem, DA plutselig kommer hele historien fra henne. Lagt fram som om hun er ærlig for å hjelpe andre, når det egentlig handler om å hjelpe seg selv og sitt haltende image.

At hun drar inn Gaza synes jeg er forkastelig. Hun bruker det som et skjold. "Se så snill og god jeg er som tenker på Gaza hele tiden", men egentlig så er det en måte å prøve å pushe et image, fjerne fokus fra egne feil, og shame journalistene som prøver å gjøre jobben sin.

Angående journalister som lager saker om kjendiser. Jeg synes det er morsomt at hun selv tjener penger på en såpass kynisk måte, men ikke synes det er greit at journalister tjener penger på sine "kyniske" måter. Om man er imot nettaviser som lager saker om kjendiser, så bør man være ganske kritisk til å selge "venneturer" til tusenvis av kroner til sårbare, ensomme mennesker. 

For meg har det blitt veldig tydelig at Kristin ikke er så snill og god som hun skal ha det til. Tvert i mot.

Enig! Noen skrev her at hun skal ha creed for å være ærlig? Eh..hæ hallo?

Ærlig er det siste hun har vært. Hun snakket hele tiden om at hun klarte det, hun KLARTE det,hun fikk drømmehuset, og hun hadde også en slags fast tradisjon der hun hver fredag åpnet postkassen med følgerne for å være en "stemme" og hjelpe andre ut av økonomisk rot??!

Nå sitter hun å forteller den egentlige sannheten, og det er at hun IKKE har råd til huset!! Da lurer jeg på hvorfor hun da de siste 6 månedene har kjøpt og brukt vanvittige summer på gardiner, tepper, opppussing osv,når du ikke klarer betale lånet en gang!!  Og ny bil!

Hun må være noe av det mest økonomisk skadet personen jeg har hørt om. Er jo helt skandale, og en stor gryte av KAOS😱 

Endret av M.H85
  • Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (10 timer siden):

Fatter ikke hvor hun har hatt pengene til å kjøpe og styre så mye i huset hvis hun har vært så nedsyltet i gjeld!

Helt sinnssykt.... Har ikke råd til å betjene lånet?? Men du har råd til sofa til 80.000, solcelle(!?)gardiner 120 tusen var det det?, enormt med interiør ting, og ny bil ,alt dette i løpet av 6 mnd du har bodd der?😬

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (46 minutter siden):

Helt sinnssykt.... Har ikke råd til å betjene lånet?? Men du har råd til sofa til 80.000, solcelle(!?)gardiner 120 tusen var det det?, enormt med interiør ting, og ny bil ,alt dette i løpet av 6 mnd du har bodd der?😬

Fatter ikke at hun har sovet om natten med det forbruket, vel vitende om alle hundretusener hun skylder til Skatteetaten.
Lurer på om «livets mann» har vært informert om tingenes tilstand hele veien eller om han har vært blendet . Jeg personlig hadde aldri involvert meg med et menneske som hadde så dårlig økonomisk kontroll, i hvert fall aldri flyttet sammen med vedkommende. 
Får håpe hun ikke bare flytter sammen for å redde økonomien. Kan ikke få de beste skussmål hos bankene med så mange betalingsanmerkninger opp gjennom, så sikkert ikke bare bare å få lån til noe nytt

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PistolStar skrev (1 time siden):

Kjenner at jeg har lyst å komme med en kommentar til hele denne "ranten" til Kristin rundt økonomi, spesifikt det hun nettopp har lagt ut angående nettaviser som kontakter henne for å lage sak om pant på huset.

Jeg får litt avsmak av hele talen hennes. Det er tydelig at hun er skikkelig forbanna for at dette lages sak av. Ikke på grunn av Gaza, som hun latterlig nok drar inn her, men fordi hun hater å ikke ha full kontroll på sitt eget image.

Hun vil være mor godhjerta. Hennes historie som hun har laget seg på snap er at hun kom seg ut av økonomiske problemer og nå er alt fint og flott, og hun kan hjelpe andre. Men så er jo ikke det sannheten, og når hun innser at sannheten vil komme frem, DA plutselig kommer hele historien fra henne. Lagt fram som om hun er ærlig for å hjelpe andre, når det egentlig handler om å hjelpe seg selv og sitt haltende image.

At hun drar inn Gaza synes jeg er forkastelig. Hun bruker det som et skjold. "Se så snill og god jeg er som tenker på Gaza hele tiden", men egentlig så er det en måte å prøve å pushe et image, fjerne fokus fra egne feil, og shame journalistene som prøver å gjøre jobben sin.

Angående journalister som lager saker om kjendiser. Jeg synes det er morsomt at hun selv tjener penger på en såpass kynisk måte, men ikke synes det er greit at journalister tjener penger på sine "kyniske" måter. Om man er imot nettaviser som lager saker om kjendiser, så bør man være ganske kritisk til å selge "venneturer" til tusenvis av kroner til sårbare, ensomme mennesker. 

For meg har det blitt veldig tydelig at Kristin ikke er så snill og god som hun skal ha det til. Tvert i mot.

Veldig godt skrevet. Veldig godt poeng hvordan hun mener andre er kyniske når de skriver om henne når det hun selv lever av er akkurat like kynisk ++. Har kommet til samme konklusjon som deg; hun er en helt annen enn det hun har utgitt seg for å være. Trist. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (2 timer siden):

Hun tjener på Gaza! Hun tjener penger, anerkjennelse og oppmerksomhet. Hun liker å fremstå som godhjertet i forhold til Gaza og ensomme og fattige i Norge, men samtidig elsker hun å vise at hun er "stinn" av penger. Et forbruk uten sidestykke. Det har befolkningen på Gaza uvitende bidratt med, fordi hun bruker det som content og oppmerksomhet.

Når da journalister stiller kritiske spørsmål er imaget godt å dra frem, men for meg er hun bare kynisk og sleip! 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det bare er meg, men jeg finner det faktisk oppmuntrende at hun er et økonomisk kaos. Det er det mange som er. Det kan være ålreite folk allikevel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på hvorfor hun, med ett barn i det hele tatt vurderte å kjøpe et så svært hus jeg 😅 Og i sommer så snakket hun jo hele tiden om at de absolutt ikke skulle «skynte seg» inn i samboerskap.
Men nå plutselig skulle hun selge huset og flytte sammen likevel, sikkert pga dette med Skatteetaten. 

Forbruket hennes er jo enormt!! Nye dyre møbler, interiør, sofa, reiser, dyr mat, ofte ute å fester, dyre klær osv. Det henger ikke på greip! 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (12 timer siden):

Nå var jeg inne å hørte på snappene om økonomi. 
Etter at hun har fortalt at hun er 38år med masse betalingsanmerkninger og dypt i gjeld sier hun at sånn er det når man er den økonomiske taperen i et samlivsbrudd.

Men de aller fleste kjøper ikke et hus til 15mill og fyller det med helt nye møbler!! Spesielt etter et samlivsbrudd hvor man skal stable seg på beina igjen økonomisk…

Enig. Dessuten forelå de økonomiske problemene lenge før hun og D var over. Fikk inntrykk av at hun i den snappen du sikter til faktisk antydet at det er Ds feil det hele, at om ikke det var for han så hadde hun ikke hatt denne gjelden nå.

en annen ting er dette med at «nå skal jeg bli gjeldsfri». Hva er greia, tror hun at hun med pengene fra salget faktisk blir gjeldsfri? Skjønner hun ikke at huset hun skal kjøpe seg inn i hos fyren fortsatt gir henne gjeld?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janey79 skrev (11 timer siden):

Hun er i Thailand for jobb, så der har hun vel ikke så store utgifter.  

Men ellers er jeg enig i at hun har gjort dårlige økonomiske disponeringer over mange år. 

Ikke sikkert at hun har så store utgifter akkurat på denne turen. Men hun er så opptatt av å promotere en glamorøs livsstil, selv når hun er nedsylta i gjeld. Føles som Luksusfellen minutt for minutt.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (9 timer siden):

Enig. Dessuten forelå de økonomiske problemene lenge før hun og D var over. Fikk inntrykk av at hun i den snappen du sikter til faktisk antydet at det er Ds feil det hele, at om ikke det var for han så hadde hun ikke hatt denne gjelden nå.

en annen ting er dette med at «nå skal jeg bli gjeldsfri». Hva er greia, tror hun at hun med pengene fra salget faktisk blir gjeldsfri? Skjønner hun ikke at huset hun skal kjøpe seg inn i hos fyren fortsatt gir henne gjeld?

Allikevel avslutter hun hver økonomi "samtale" med at sånn går det når " jeg måtte stå for alt økonomisk med bruddet". Fatter ikke at han eksen godtar så mye dritt hun slenger til han Indirekte "stikk" konstant...,hun var jo et kaos økonomisk lenge før han,men han får skylden...  

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fju skrev (6 minutter siden):

Ikke sikkert at hun har så store utgifter akkurat på denne turen. Men hun er så opptatt av å promotere en glamorøs livsstil, selv når hun er nedsylta i gjeld. Føles som Luksusfellen minutt for minutt.

Det er vel derfor det klinger litt dårlig når hun skylder på «dårlige rådgivere». Enhver som har sett hva slags livsstil hun vist fram det siste året, skjønner at hun disponerer penger ekstremt dårlig og det er ikke rådgiverne sin skyld. Reiser, fest, shopping av møbler og klær, velvære - alt dette kan unnværes. MYE penger kunne hun spart på å kutte ut alt det, og det hadde vært fin med en setning eller to om at hun tross alt har mye skyld i dette selv, til tross for dårlige rådgivere og dårlige ekser.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte ADHD opp mot det økonomiske kaoset. Jada, en del med ADHD man slite med økonomi pga impulsivitet og problemer med system/fokus/oversikt. Men det er ikke alene årsaken til de dimensjonene vi ser her og at det skjer gjentatte ganger. Spesielt ikke når man har mulighet til å bruke regnskapsfører osv. Da er det andre ting som spiller inn i tillegg. Det er nok av eksempler på unge «kjendiser» som har gått på en smell tidlig i 20-åra pga selvstendig næringsdrivende, ikke betalt skatt, ikke oversikt osv, men felles for de fleste er jo at de tar grep etter den smellen og skaffer seg hjelp til å få oversikt og system osv. Er folk med ADHD blant dem også.

her er det jo øknonimsk ukritisk atferd på et helt annet nivå, total mangl på selvinnsikt og null læring av tidligere erfaring. Ansvarsløst er det, og det er noe helt annet enn «sliter med økonomi pga adhd» alene. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er livets hus solgt, bare 8 mnd etter innflytting. For en nedtur. Galskap å kjøpe noe så stort med den økonomien, kunne levd meget godt i en flott leilighet til en del færre millioner. Stormannsgalskap, rett og slett. Hvordan kunne hun tro at dette kunne gå, det nytter ikke å skylde på andre! Sette tæring etter næring.....

Endret av Moongirl
Skriveleif
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moongirl skrev (1 time siden):

Da er livets hus solgt, bare 8 mnd etter innflytting. For en nedtur. Galskap å kjøpe noe så stort med den økonomien, kunne levd meget godt i en flott leilighet til en del færre millioner. Stormannsgalskap, rett og slett. Hvordan kunne hun tro at dette kunne gå, det nytter ikke å skylde på andre! Sette tæring etter næring.....

Dessverre så er det sånn samfunnet har blitt. Hører støtt og stadig at folk med et og to barn som mener at alt under 200 kvm er et lite hus…

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde kanskje ikke regnet med dette. https://www.nettavisen.no/kjendis/kristin-gjelsvik-dumpet-av-samarbeidspartnere-etter-palestina-uttalelser/s/5-95-1844864

Med 100k i renter hver måned, ble det kanskje litt lite med inntekt på kun 10k i måneden..  Uansett ufattelig at hun klarer å havne i Luksusfellen situasjoner mer enn kun én gang. Tar man opp lån, bør man ta høyde for at livssituasjon og økonomi kan endre seg. Også ufattelig at hun ikke kunne klart seg med 3-roms leil som moren eide. Sykt å være vitne til hvordan Kristin har endret seg i løpet av årene, mtp både moral, etikk og verdier. Om den nye typen lar henne kjøpe seg inn i hans hus, og de i tillegg gifter seg, klarer hun vel ratt å kjøre hans økonomi i dass også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (2 timer siden):

Enig, hun må jo ha en helt vanvittig risikovilje tenker jeg. Måten hun beskriver hvordan hun gikk inn med 1,5 mill i depositum på nyhuset mens hun enda satt på to hus som hun slet med å få solgt - altså gamblet hun på at husene hun hadde slitt med å få solgt lenge skulle gå til prisantydning++. Det gjorde de jo ikke og hun satt dermed igjen med mye mindre egenkapital enn hva hun trengte for å ha råd til nyhuset som hun allerede hadde satset 1,5 mill på. Det er jo helt galematias. Som å høre logikken til en spilleavhengig

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...