Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

K_mb skrev (På 3.3.2024 den 21.01):

Selvfølgelig skal alle få være stolt av kroppen sin uansett vekt! 

Men som påvirkere med et høyt antall følgere så har man et ansvar i forhold hva slags innhold man leverer! Det ligger jo i ordet påvirker. Man ønsker å påvirke andre, og med det også tjene penger på sine følgere. Og da bryr jeg meg fint lite om man er tynn eller overvektig hvis fokuset på kropp blir en gjenganger hvor man helt bevist fokuserer på kropp i den grad at det blir unaturlig og usunt. Det er skummelt, farlig og kan påvirke negativt. Må også tilføye at de fleste influencere har åpne offentlige kontoer til alles innsyn.

Dette var ikke ment som kritikk mot det du skrev altså.

Jeg liker best mennesker som er ekte og ikke bryr seg om de er overvektige. Hvorfor er det sånn styr om å bli tynn? Det er ikke sunt og de er dårlige forbilder. Selv har jeg hatt overvekt hele livet, lite å gjøre noe med. Må være fornøyd med hvordan man ser ut. KG er et dårlig forbilde og har sagt myer rart. Tror hun er noe. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Wald86 said:

Jeg deler din oppfatning. Ekstremt og usunt fokus på "ny livsstil". Jeg vil ikke legge ut bilder og linker til dette, men hun har mistet mange kg på kort tid. Hun var normalvektig på bilder sensommer 2022, nå er hun veldig tynn. @Nøytral-80 nevnte at hun er venninne med Senneset. Et annet utrolig dårlig forbilde, som fronter thinspo og dobbeltmoral. 

Følger ikke Kristin Gjelsvik selv, men la som mange andre merke til at hun mistet flere tusen følgere etter dette »glow-up» kurset og unnskyldningene / bortforklaringene som fulgte. 
Kan også tenkes at mange avfulgte av flere årsaker, men i hovedsak grunnet endring av hennes profil. 

Selv mener Kristin at grunnen til at hun har mistet følgere er hennes engasjement rundt krigen i Gaza og hennes støtte til Palestinere. 

Tror ikke jeg har helt ord for hva jeg synes om hennes fremstilling av de tapte 10.000 følgerne - ref. Instagram post 05.02. Spesielt ikke om hun og Managementet har en innsikt i akkurat når og hva som kan skyldes plutselig dropp av følgere. 

Endret av Nøytral-80
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral-80 skrev (7 minutter siden):

Følger ikke Kristin Gjelsvik selv, men la som mange andre merke til at hun mistet flere tusen følgere etter dette »glow-up» kurset og unnskyldningene / bortforklaringene som fulgte. 
Kan også tenkes at mange avfulgte av flere årsaker, men i hovedsak grunnet endring av hennes profil. 

Selv mener Kristin at grunnen til at hun har mistet følgere er hennes engasjement rundt krigen i Gaza og hennes støtte til Palestinere. 

Tror ikke jeg har helt ord for hva jeg synes om hennes fremstilling av de tapte 10.000 følgerne - ref. Instagram post 05.02

Spesielt ikke om hun og Managementet har en innsikt i akkurat når og hva som kan skyldes plutselig dropp av følgere. 

Greit og å ha i bakhodet at hun byttet management fra Max Social til Egmont People rett etter blow up fadesen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Måtte bare innom Instagram nå, hun har blitt veldig slank ja. Og å bare spise frukt er litt misforstått sunt i mine øyne. Virker litt anorektisk, men samtidig det hun kritiserte i debatten 2020. Ellers er fokuset på Palestina positivt i mine øyne. Økonomi er jeg likegyldig til. Men at dagens barn og unge har så usunt tynne influencere som rollemodeller er farlig. Sleng på mødre som slanker seg på toppen, og det blir selvsagt ikke færre med spiseforstyrrelse i BUP og på DPS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Når jeg ser Kristin dele bilde etter bilde av det hun spiser så sliter jeg med å se balanse og sunne relasjoner til mat. Det jeg ser er noen som er svært opphengt i hvordan maten skal se ut og ti best inntrykk. Et relativt negativt bilde som blir fremmet som sundt. Og leser en kommentarene på disse bildene så er det ganske åpenbart at hun treffer en rekker mennesker som heier på henne og skryter hemningsløst av det. Personer som ganske åpenbart ser opp til henne og er påvirket til å tenke at dette er en balansert og god matplan/diett. Og det er farlig.

For samtidig er det relativt åpenbart at hun fronter en ekstremt tynn kropp som mangler muskler. Noe som ikke er så rart når en ser på maten hun spiser. Musklene får jo ikke mat. Og det er kjempefarlig.

Og dette fronter hun. Og folk støtter det.

Dette var grunnen til at mange reagerte på «spis med Kristin» opplegget hun prøvde seg på med Belinda. Hvor er kunnskapen? Hvor er ekspertene?

Kristin er ingen av delene men oppfører seg som om hun er det. Og det er svært farlig.

Enig i det. Hun viser så og si hvert eneste måltid,og virker ekstremt opptatt av å vise frem hva hun spiser også mens hun spiser. Hun ser altfor sliten/tynn ut i ansiktet nå, og for mennesker som følger henne ( jeg er overbevist om at mange av følgerne hennes nærmest er besatt av henne som en slags gudinne og vil gjøre alt hun gjør) så er dette skadelig. På lik linje med måten hun selger " venninne" turer på  ,økonomiske problemer med "postkasse kos" +++. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 timer siden):

Enig i det. Hun viser så og si hvert eneste måltid,og virker ekstremt opptatt av å vise frem hva hun spiser også mens hun spiser. Hun ser altfor sliten/tynn ut i ansiktet nå, og for mennesker som følger henne ( jeg er overbevist om at mange av følgerne hennes nærmest er besatt av henne som en slags gudinne og vil gjøre alt hun gjør) så er dette skadelig. På lik linje med måten hun selger " venninne" turer på  ,økonomiske problemer med "postkasse kos" +++. 

Har ikke noe inntrykk av at hun er tynnere enn det hun var i 2017. .

Men jeg reagerer også på at hun gjør så mye utav hva hun spiser.. mulig hun prøver å vise at hun spiser ? Etter alle skriker for tynn

At Kristin spiser mye frukt og grønt er noe hun har elsket lenge, og det er enklere å spise riktig og slik man ønsker når man har det bedre med seg selv. Og ingen tvil om at Kristin har det bedre og jeg tenker at vektoppgangen hovedsakelig er resultat fra parforholdet og graviditet 

Endret av duskelapp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (18 minutter siden):

Har ikke noe inntrykk av at hun er tynnere enn det hun var i 2017. .

Men jeg reagerer også på at hun gjør så mye utav hva hun spiser.. mulig hun prøver å vise at hun spiser ? Etter alle skriker for tynn

At Kristin spiser mye frukt og grønt er noe hun har elsket lenge, og det er enklere å spise riktig og slik man ønsker når man har det bedre med seg selv. Og ingen tvil om at Kristin har det bedre og jeg tenker at vektoppgangen hovedsakelig er resultat fra parforholdet og graviditet 

Til og med vaflene er fylle av grønsaker... Det er liksom helheten. Alt skal være uten mest mulig fett. Har du noen gang sett hun servere kjøttdeig og spaghetti som de,fleste serverer kidsa sine av og te? Det er kun disse ultrasunne plukke tallerkener. Og må vises frem ,bare det er rart ja... Triggende for mennesker med f.eks spiseforstyrrelse

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man tydelig før og etter hvordan hun har endret innstilling på sine bilder. Bilder fra insta. Rett over 2 år mellom bildene.

Screenshot_20240307_175926_Instagram.jpg

Screenshot_20240307_180548_Instagram.jpg

Endret av Sharp75!
  • Liker 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Til og med vaflene er fylle av grønsaker... Det er liksom helheten. Alt skal være uten mest mulig fett. Har du noen gang sett hun servere kjøttdeig og spaghetti som de,fleste serverer kidsa sine av og te? Det er kun disse ultrasunne plukke tallerkener. Og må vises frem ,bare det er rart ja... Triggende for mennesker med f.eks spiseforstyrrelse

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt , hva hun velger å spise, og gi barnet 

Og ved å vise kan hun inspirere til ett bedre kosthold for de som har små barna , hvor vi foreldre kan kontrollere mye mer 

Barnet får nok dosen sin hos andre og i barnehage 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror aldri hun har vært tynnere enn nå, men Who cares egentlig?! Noen blir tynnere av å være forelsket, lykkelig, stressa. Andre blir tynne av det motsatte. Alt er vel like normalt.  Folk blir også tjukk av å både være forelsket og å være ulykkelig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er fra 2019 etter fødsel .. så kroppen hun har gått bort nå i fra var kun midlertidig og ikke hennes.. så sant det er naturlig nedgang

Screenshot_2024-03-07-18-22-33-806_com.android.chrome.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det er forkastelig at man har en debatt omkring kroppen til Kristin!!! Kjenner at det gir meg en virkelig ullen «smak» i munnen. 
Hadde dere gjort det om hun var overvektig? Diskutert hvor mye hun evt hadde lagt på seg. Dette er bodyshaming. Det er helt greit å diskutere influencere. Men p diskutere KROPPEN???Når DET er sagt har jeg aldri som følger av Kristin fått et inntrykk av at hun sprer usikkerhet omkring egen kropp ut til følgerne, eller at det hun spiser fører til at spiseforstyrrelser øker hos kvinner. Det er ikke greit det som nå skjer i denne debatten. Tydelig at her rives man med! 

Endret av Harnoejegvilsi
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...