Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig de kan ha så stor gjeld, men reiser hit og dit, shopper og lever det gode liv. Hvordan får de det til? Ser Louise Angelica Riise holder også på slik. Flotter seg med oppussing, nye klær, sydenturer ect hele tiden. Jeg undrer meg stadig.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet
6 hours ago, Maydis8 said:

Hun satt jo igjen med et betydelig økonomisk tap med to store eneboliger da forholdet tok slutt, som det ser ut til at Dennis bare stakk av fra. 

Hva vet du om dette? 

Skrevet

God bedring til Kristin!

Så kommer forklaringen hun strengt talt ikke skylder noen når hun er på bena igjen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun har vel droppet å betale skatt på firma/inntekt fordi hun var i en likviditetsskvis som følge av to usolgte hus. Regner med det ordner seg når det selges, derfor hun sier "alt under kontroll", men HAR ikke hatt full kontroll akkurat. 

• Liker 8
Skrevet

Er det så hett boligmarked i Stavanger at hun kan forvente en verdiøkning på 1,7mill på 12 mnd? 

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, icom said:

Er det så hett boligmarked i Stavanger at hun kan forvente en verdiøkning på 1,7mill på 12 mnd? 

Nei, men huset er nybygd og prisen media opererer med er nok den fra eiendomspriser.no, og den er nok langt under det de faktisk betalte før huset sto ferdig med eventuelle ekstravalg osv.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Ansjosen said:

Nei, men huset er nybygd og prisen media opererer med er nok den fra eiendomspriser.no, og den er nok langt under det de faktisk betalte før huset sto ferdig med eventuelle ekstravalg osv.

Takk, godt poeng!

• Liker 2
Skrevet
Xstrella skrev (6 timer siden):

Utrolig de kan ha så stor gjeld, men reiser hit og dit, shopper og lever det gode liv. Hvordan får de det til? Ser Louise Angelica Riise holder også på slik. Flotter seg med oppussing, nye klær, sydenturer ect hele tiden. Jeg undrer meg stadig.

De får det sponset 

Og regelen sier at de skal skatte av det de får «gratis» (husker ikke hvor mye), så ift skatt og selvangivelse så må de regne ut reisen/varenes verdi og sette av den summen som skal betales inn til skatt (derfor lønner det seg nok å ha regnskapsfører) 

Det er pga dette ikke blir gjort at vi leser om influencere og store skattesmeller. Kristin er ikke den eneste for å si det sånn. Da blogging var forholdsvis nytt og unge kvinner tjente grovt på blogging så var det flere som fikk restskatt i millionklassen. De trodde de bare kunne få en tur til Mexico eller ubegrenset med sminke og gratis frisør eller skjønnhetsbehandling. Ingen tenkte over at de måtte dette av penger til skatten

Den tidligere Influenceren AnneBrith (Davidsen) forklarte selv at hun hadde huset fullt av ting og tang til seg og barna, sponset leasing-avtale på bil, men ingen rene reklameinnlegg som ga kontanter på kontoen. Hun fikk ting og tang som gjorde at hun ble skyldig penger på skatten, mens i realiteten så fikk hun ingen betalte oppdrag som hun kunne betale strømregningen med eller som ga mat på bordet.

Hjelper ikke med en sponset tur til Disneyland med barna når du i etterkant må skatte av reisens verdi og du ikke har penger til mat når du kommer hjem pga det var en gratis tur og ikke et betalt oppdrag. 

• Liker 13
Skrevet
Janne1975 skrev (7 timer siden):

Megleren de har valgt er den grådigste i byen, jeg har selv brent meg på ham. Ikke søren om de får til prisantydning, for et hus most inn i et fjell uten tomt på ormøy, langt utenfor stavanger sentrum. De har ikke engang båtplass, noe omtrent alle på ormøy har. Folk med 11 millioner har langt bedre valg å bruke pengene sine på, både på hundvåg og i stavangerområdet generelt. Dream on.

Dette prøvde jeg å si når de la ut bilder av huset første gang.  Så dyrt hus å ingen sted for f å leke. Ble da bombandert ned med kommentarer om at man ikke trengte hage elle uteplass når man har barn. Finnes jo lekeplasser. Altså poenget var at få bruker 10 milioner på er hus å ikke ønsker hage. Da kjøper de en fansy topp leilighet i stede. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Mio-lio skrev (5 minutter siden):

Dette prøvde jeg å si når de la ut bilder av huset første gang.  Så dyrt hus å ingen sted for f å leke. Ble da bombandert ned med kommentarer om at man ikke trengte hage elle uteplass når man har barn. Finnes jo lekeplasser. Altså poenget var at få bruker 10 milioner på er hus å ikke ønsker hage. Da kjøper de en fansy topp leilighet i stede. 

Jeg "bombarderte" deg ikke,jeg skrev én kommentar.

Hadde lett valgt vekk hage selv,selv om jeg har barn.

Hage er faktisk mer jobb en glede for mange.

Bor man i leilighet har man alltid noen "rundt" seg siden man da bor i en bygning sammen med andre,ikke alle som ønsker det heller.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Mio-lio skrev (3 minutter siden):

Dette prøvde jeg å si når de la ut bilder av huset første gang.  Så dyrt hus å ingen sted for f å leke. Ble da bombandert ned med kommentarer om at man ikke trengte hage elle uteplass når man har barn. Finnes jo lekeplasser. Altså poenget var at få bruker 11 milioner på er hus å ikke ønsker hage/uteplass. Da kjøper man som regel en fansy topp leilighet i stede.  Huset har 2 må terrasser/balkonger som eneste sted å oppholde seg utendørs. Er ikke store plassen på den balkongen ved soverommet, å plassen over carport ser kanskje stor ut, men så fort man får inn grillen og utemøbler er det nok ikke så stor plass. Kjempe lekker innvendig, men for 11 mill ville jeg hatt ett koselig uteområde også  

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Jeg "bombarderte" deg ikke,jeg skrev én kommentar.

Hadde lett valgt vekk hage selv,selv om jeg har barn.

Hage er faktisk mer jobb en glede for mange.

Bor man i leilighet har man alltid noen "rundt" seg siden man da bor i en bygning sammen med andre,ikke alle som ønsker det heller.

Hvor har jeg skrevet at du bombanderte meg ?  Er det bare du som fins i kommentarfelte  her ?   Har heller aldri sakt at alle ønsker noe. Jeg skrev at de fleste som ønsker hus ønsker en uteplass. Det må ikke være hage. Det kan være en plating f,eks.  De fleste er ikke alle. Men ett flertall. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Mio-lio skrev (19 minutter siden):

Enig i at det er noe uattraktivt med en så dyr bolig med minimalt med uteplass. Må ikke være hage, men stor terrasse f.eks. Bor selv i bygård, men har hytte med platting over hele linja, som vi alle har stor glede av. Når man har barn så er det deilig å kunne slippe de utenfor uten å alltid måtte følge de på en lekeplass f.eks.

• Liker 8
Skrevet
Mio-lio skrev (33 minutter siden):

Det er mange son ikke ønsker hage, ser ikke helt at det skal være nor problem. Å Nei, ikke alle vil bo i en leilighet 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (9 minutter siden):

Det er mange son ikke ønsker hage, ser ikke helt at det skal være nor problem. Å Nei, ikke alle vil bo i en leilighet 

Å hette gud. Her er vi i gang igjen. Hvor mange meldinger skal jeg få på dette denne gang ? 🤦🏼‍♀️😂 hvor har jeg skrevet at alle vil ha hage eller alle vil bo i leilighet ? 
 Jeg skrev de FLESTE (ikke alle) som kjøper HUS til 11 mill ønsker en uteplass. Les gjerne flere ganger til du skjønner. 

Ønsker man ikke uteplass velger man ofte leilighet. Ikke ALTID med ofte.  Å når man har barn er det veldig kjekt at de har en liten plass de kan gå ut på. At ikke foreldre alltid må følge de til lekeplass. Har man 11 mil å bruke på ett hus har man gjerne litt større krav en de som må gang på gang i budkriger på «vanlige» hus til 4-7 mil.  

Jeg har skrevet at JEG ikke hadde brukt 11 mil på ett hus uten uteplass. Å regner med det er en stor grunn til at huset ikke er solgt. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Sharp75! skrev (23 timer siden):

Hadde du innsyn i hva avtalen var mellom de angående hus(ene)? Her er det så mye synsing og antagelser til hennes fordel. Som andre også har skrevet, henne rører man ikke. 

Hun kan legge ut innlegg der livet stritter i mot, men fy fy om Dennis legger ut (ja han bør tenke seg litt om hva han legger ut, men alle ære til at han er åpen om psykisk helse ❤️

Albbas skrev (18 timer siden):

Hva vet du om dette? 

Disse tingene har jo fremgått, Kristin har nevnt noe av det og noe av det har stått i media.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende kommentarer. 

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...