Kinder Skrevet 14. januar 2023 #2881 Del Skrevet 14. januar 2023 Xstrella skrev (10 timer siden): Beklager men dette er vel overdrevet. Vet om flere som ikke legges inn pga hodepine. Og de både kaster opp, mister synet og holder seg fast i hodet pga smerter. Bruke så mye ressurser på stress hodepine. 😏 Ja, det er helt normale reaksjoner på stresshodepine. Jeg var plaget med det selv da jeg hadde en veldig vanskelig og stressende periode i livet mitt. Det er helt grusomt, og hadde jeg hatt energi på det tidspunktet, hadde jeg nok tatt turen til fastlegen. Jeg tror heller ikke at det er normalt å bli lagt inn pga hodepine, men smertene/plagene man kan få ligner mer alvorlige diagnoser, så jeg skjønner i så fall at de ville sjekke det ut i tilfelle. Om man blir lagt inn eller ikke kommer vel helt an på hvilke lege man treffer. Mange blir nok sendt hjem med beskjed om å ta smertestillende og heller ta kontakt om smertene blir verre/ikke gir seg, mens andre blir lagt inn med full undersøkelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Marisana Skrevet 14. januar 2023 Populært innlegg #2882 Del Skrevet 14. januar 2023 Sommeren 2021 fikk jeg brått en ekstrem hodepine. Jeg ble veldig svimmel, kvalm, mistet styrken i venstre arm og deler av venstre bein og hadde problemer med å konsentrere meg. Jeg tok kontakt med fastlegen, og fastlegen sendte meg rett på akuttmottaket, med mistanke om enten blødning i hjernen eller et slag. Jeg ble ikke sendt dit med ambulanse, samboeren min kjørte meg dit. På akuttmottaket ble jeg raskt lagt inn, ct ble rekvirert, blodprøver ble tatt og jeg ble koblet opp med hjerteovervåkning også. Ct var heldigvis negativ, blodprøvene mine var også fine, men allikevel ble det en spinalpunksjon som neste steg, samt en ny ct med kontrast. Fikk også en mr etter dette. Jeg var lagt inn i fem dager, med stadig nye prøver, og etter fem dager kunne de heldigvis konkludere med at min hodepine var stressrelatert migrene, og at jeg var midt i et kraftig migreneanfall da jeg kom på akuttmottaket fem dager tidligere. Legene som behandlet meg mistenkte som nevnt hjerneblødning eller slag med engang jeg kom inn, så gjorde ytterligere undersøkelser etter at de hadde utelukket dette for å også utelukke en svulst eller en aneurisme. Det ble jeg fortalt, og det er klart jeg ble skremt. Så det er ikke slik at man blir sendt med ambulanse, og at man ikke får spinalpunksjon ved negativ ct. Min hodepine førte til ikke mindre en to ct’er, en med kontrast og en uten, en spinalpunksjon og faktisk to mr’er (jeg ble overført til et annet sykehus etter tre dager på mitt lokalsykehus, der ble det utført en ny mr). I tillegg lå jeg rundt 30 timer med hjerteovervåkning. Det var fullt mulig for meg å sende snaps, svare på meldinger og sjekke Instagram mens jeg lå på sykehuset. Det er unødvendig å sitte på et forum og diskuterte hvorvidt symptomene hennes er reelle eller ei, tenker vi heller skal være glade for at vi har helsevesen som tar en på alvor, selv om det til sist viser seg å være en helt uskyldig hodepine. Når det står på som verst oppleves det veldig skummelt og skremmende. 34 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 14. januar 2023 #2883 Del Skrevet 14. januar 2023 lillehammeren skrev (56 minutter siden): Farmor har iallefall ikke fått med seg debatten som florerer nå… 🤷♀️ Det provoserte meg at hun igjen deler og deler. Det finnes vel ikke noen som ikke vet om dette barnets interesse for tog . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. januar 2023 #2884 Del Skrevet 14. januar 2023 Marisana skrev (1 time siden): Sommeren 2021 fikk jeg brått en ekstrem hodepine. Jeg ble veldig svimmel, kvalm, mistet styrken i venstre arm og deler av venstre bein og hadde problemer med å konsentrere meg. Jeg tok kontakt med fastlegen, og fastlegen sendte meg rett på akuttmottaket, med mistanke om enten blødning i hjernen eller et slag. Jeg ble ikke sendt dit med ambulanse, samboeren min kjørte meg dit. På akuttmottaket ble jeg raskt lagt inn, ct ble rekvirert, blodprøver ble tatt og jeg ble koblet opp med hjerteovervåkning også. Ct var heldigvis negativ, blodprøvene mine var også fine, men allikevel ble det en spinalpunksjon som neste steg, samt en ny ct med kontrast. Fikk også en mr etter dette. Jeg var lagt inn i fem dager, med stadig nye prøver, og etter fem dager kunne de heldigvis konkludere med at min hodepine var stressrelatert migrene, og at jeg var midt i et kraftig migreneanfall da jeg kom på akuttmottaket fem dager tidligere. Legene som behandlet meg mistenkte som nevnt hjerneblødning eller slag med engang jeg kom inn, så gjorde ytterligere undersøkelser etter at de hadde utelukket dette for å også utelukke en svulst eller en aneurisme. Det ble jeg fortalt, og det er klart jeg ble skremt. Så det er ikke slik at man blir sendt med ambulanse, og at man ikke får spinalpunksjon ved negativ ct. Min hodepine førte til ikke mindre en to ct’er, en med kontrast og en uten, en spinalpunksjon og faktisk to mr’er (jeg ble overført til et annet sykehus etter tre dager på mitt lokalsykehus, der ble det utført en ny mr). I tillegg lå jeg rundt 30 timer med hjerteovervåkning. Det var fullt mulig for meg å sende snaps, svare på meldinger og sjekke Instagram mens jeg lå på sykehuset. Det er unødvendig å sitte på et forum og diskuterte hvorvidt symptomene hennes er reelle eller ei, tenker vi heller skal være glade for at vi har helsevesen som tar en på alvor, selv om det til sist viser seg å være en helt uskyldig hodepine. Når det står på som verst oppleves det veldig skummelt og skremmende. Nettopp! Leste en artikkel om ei som er sykepleier - og burde skjønt tegnene. Hun fikk veldig hodepine, oppkast og akutt svimmelhet. Trodde det var kraftig omgangssyke og migrene. Men det var hjerneslag. Tok vel 2 døgn før hun tenkte «ringer legen», og hun feiltolket taleproblemer. Hun snøvlet ikke slik hun trodde man ville gjøre, men hun bare rotet litt med noen ord. Så selv hun som jo jobbet i helsevesenet som fagperson feiltolket egne symptomer. Hun overlevde, men endte jo på Sunnaas. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sawyer Skrevet 14. januar 2023 #2885 Del Skrevet 14. januar 2023 lillehammeren skrev (2 timer siden): Farmor har iallefall ikke fått med seg debatten som florerer nå… 🤷♀️ Farmor bryr seg sjelden om hva andre mener. Ser jo det med hundene bla som hun nekter å ha i bånd fordi de er såååå lydige, for ikke skal komme å fortelle hun hva hun skal gjøre, og ikke gjøre. Men hun driver jo også med "oversharing" av datteren også. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 14. januar 2023 #2886 Del Skrevet 14. januar 2023 Sawyer skrev (5 minutter siden): Farmor bryr seg sjelden om hva andre mener. Ser jo det med hundene bla som hun nekter å ha i bånd fordi de er såååå lydige, for ikke skal komme å fortelle hun hva hun skal gjøre, og ikke gjøre. Men hun driver jo også med "oversharing" av datteren også. Det med hundene provoserer meg også siden vi har hund selv, og vi følger båndtvangregler og plukker opp etter hunden. Det kan godt hende at noen lærer av det hun deler om datteren, men i mine øyne er det lite greit å utlevere så mye. Man kan faktisk la folk lese seg opp på en sykdom/ syndrom uten at man trenger på dele alt fra egen datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 16. januar 2023 #2887 Del Skrevet 16. januar 2023 Tråden er ryddet for persondebatt, krenkelser, spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 25. januar 2023 #2888 Del Skrevet 25. januar 2023 Overtagelse av hus i morgen og ingen av eierne stiller? Trodde ikke det var lovlig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 25. januar 2023 #2889 Del Skrevet 25. januar 2023 lillehammeren skrev (22 minutter siden): Overtagelse av hus i morgen og ingen av eierne stiller? Trodde ikke det var lovlig… Jo det er klart er mulig. Man kan gi fullmakt. Det kunne ihverfall jeg😊 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 25. januar 2023 #2890 Del Skrevet 25. januar 2023 lillehammeren skrev (42 minutter siden): Overtagelse av hus i morgen og ingen av eierne stiller? Trodde ikke det var lovlig… Fullt lovlig det 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 26. januar 2023 #2891 Del Skrevet 26. januar 2023 lillehammeren skrev (19 timer siden): Overtagelse av hus i morgen og ingen av eierne stiller? Trodde ikke det var lovlig… Hvorfor skulle ikke det være lovlig?? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 26. januar 2023 #2892 Del Skrevet 26. januar 2023 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle ikke det være lovlig?? Vet ikke?? Trodde eiere måtte være tilstede på overtagelse!! Men hva vet jeg…??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle99 Skrevet 26. januar 2023 #2893 Del Skrevet 26. januar 2023 lillehammeren skrev (2 timer siden): Vet ikke?? Trodde eiere måtte være tilstede på overtagelse!! Men hva vet jeg…??!! Begge gangene jeg har kjøpt bolig har det vært andre enn eier på overtagelsen. En måtte reise vekk på kort varsel (tror det var en nær slektning som var døende) og hun andre skadet seg og måtte sitte i rullestol i lengre tid. Gikk helt fint at det var andre som stilte på overtagelsene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante-Grusom Skrevet 26. januar 2023 #2894 Del Skrevet 26. januar 2023 lillehammeren skrev (22 timer siden): Overtagelse av hus i morgen og ingen av eierne stiller? Trodde ikke det var lovlig… Farmor stiller selvsagt 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. januar 2023 #2895 Del Skrevet 26. januar 2023 Helle99 skrev (1 time siden): Begge gangene jeg har kjøpt bolig har det vært andre enn eier på overtagelsen. En måtte reise vekk på kort varsel (tror det var en nær slektning som var døende) og hun andre skadet seg og måtte sitte i rullestol i lengre tid. Gikk helt fint at det var andre som stilte på overtagelsene. Eier trenger ikke være med nei. Har både overdratt med kun kjøper og meg og også med megler og kjøper samt en som kom på mine vegne som selger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 27. januar 2023 #2896 Del Skrevet 27. januar 2023 La oss håpe at Kristin vinner sterke mening på vixen i kveld . 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 27. januar 2023 #2897 Del Skrevet 27. januar 2023 Noen som vet hvorfor det ble slutt med de ( har prøvd skumme gjennom tråden…) de virker jo så ulykkelig begge to 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Piñero Skrevet 27. januar 2023 #2898 Del Skrevet 27. januar 2023 Nor skrev (1 time siden): Noen som vet hvorfor det ble slutt med de ( har prøvd skumme gjennom tråden…) de virker jo så ulykkelig begge to Han var utro med samme dame over lang tid. Kjenner noen som kjenner bekjente av Dennis. Verden er ikke stor. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 27. januar 2023 #2899 Del Skrevet 27. januar 2023 Julia Piñero skrev (6 minutter siden): Han var utro med samme dame over lang tid. Kjenner noen som kjenner bekjente av Dennis. Verden er ikke stor. Stavanger er en liten by egentlig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Piñero Skrevet 27. januar 2023 #2900 Del Skrevet 27. januar 2023 (endret) solietta skrev (49 minutter siden): Stavanger er en liten by egentlig. Hvert fall om man er "kjendis", selv om det er Norges fjerde største by. Endret 27. januar 2023 av Julia Piñero 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå