rutti Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Vi tenker å ha denne menyen. Vil gjerne høre hva dere mener, om det passer sammen eller ikke liksom. Som forrett tenker vi rekecoktail med dressing og malbatoast, forrett med hjortemedaljong med soppstuing og grønnsaker. Dessert med hjemmelaget karamellpudding. Hvordan høres dette ut? Noen som vet hva malbatoast er? Er soppstuing godt? Hva slags grønnskaker passer til hjort da? Og passer karamellpudding sammen med dette, og i et sommer bryllup? Puhhhh Mange spørsmål jeg hadde. Og forrsten et til: hva med fløtegratinerte poteter til hjortemedaljong, passer det? Håper på kommentarer. middagen kommer på ca 280 per person.
ragsan Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Ble sulten, jeg. Melbatoast er små skiver ristet brød, nærmest - så tynne og små skiver at de er blitt ganske kjeksaktige etter risting. Vanskelig å forklare. Store supermarkeder har av og til melbatoast i kjekshylla (kjeks til ost, ikke til kaffe...) Soppstuing er namme og passer nok bra til hjort. Grønnsaker... Tja, brokkoli og gulerøtter, i hvert fall. Og kanskje grønne bønner. Fløtegratinerte poteter er så godt at jeg synes det passer til nesten alt... Har en mistanke om at det vill bli regnet som litt "feil" sammen med soppstuing, men jeg ville spist det *sikle* Kanskje en "tørrere" potetvariant ville vært riktigere, røsti f.eks.?
rutti Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2005 Hmmm:) Høres ut som du skulle vært en gjest i bryllupet vårt... Muligvi kan droppe soppstuing da, for å få ha de gratinerte potetene, det er jo det beste!!!
Saeria Skrevet 18. februar 2005 #4 Skrevet 18. februar 2005 Når jeg ser for meg en meny med vilt til hovedrett, så ser jeg for meg at det følger grønnsaker som: babygulrøtter, rosenkål, blomkål, kanskje til og med kålrabi... men det er meg da.
rutti Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2005 baby gulrøtter er jo det beste, det må man da bare ha
majan Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Når jeg ser for meg en meny med vilt til hovedrett, så ser jeg for meg at det følger grønnsaker som: babygulrøtter, rosenkål, blomkål, kanskje til og med kålrabi... men det er meg da. enig med deg Saeria
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Menyen hørtes veldig bra ut den, kanskje bortsett fra rekecoctailen. Jeg er ikke en matsnobb, men er ikke rekecoctail litt "oppbrukt" eller 80-talls? Men for all del, det er jo godt. Når på sommeren er bryllupet, forresten? Vi giftet oss selv på en av de aller varmeste dagene i fjor sommer, og hadde tatt hensyn til at det kunne bli varmt da vi valgte meny. Mange av gjestene var glade for at det ikke var så tung mat (vi hadde andebryst til hovedrett). Karamellpudding er kjempegodt!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Jeg ville kanskje ikke valgt BÅDE soppstuing og fløtegratinerte poteter, nei, kan bli litt mektig. Som grønnsaker synes jeg at en blandinga av brokkoli, babygulerøtter og sukkererter passer godt. Karamellpudding er jo nydelig (viss den er laget riktig, da....), men kanskje noe lettere hadde passet til en såpass kraftig hovedrett? Hva med sorbet? Eller panna cotta? Kikk her, disse har mange gode menyforslagm, både på bryllupssiden og selskapssiden deres! *sikle* www.smaalenene-hotell.no Bruden på bryllupssiden er forresten June W, omtalt i en fotograf-tråd her for en liten stund siden....
anyvold Skrevet 20. februar 2005 #11 Skrevet 20. februar 2005 Jeg tror vi skal ha indrefilet med fløtegratinerte poteter og soppstuing! Spiser det ofte, synes ikke det blir så ile mektig!? Dessuten er det to av mine favoritter og jeg vil ha begge! Grønnsaker blir sikkert brokkoli, gulrøtter, erter og asparges. Saus vet jeg ikke enda... Noe som passer til denne maten. Forrett tror jeg blir melon og spekeskinke, eller avokado med noe godt oppi.... Dessert blir garantert is med varme, friske bær. Letter magen litt etter en tung middag.
rutti Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2005 Godt jeg ikke skal i deres bryllup. ` Hvorfor ikke det da```
Arwen Skrevet 20. februar 2005 #14 Skrevet 20. februar 2005 Synes det høres godt ut jeg, og rekecoctail er ikke oppbrukt mer, mer uvanlig for tiden faktisk. Laksemousse derimot er dette tiårets rekecoctail
Calla Skrevet 20. februar 2005 #15 Skrevet 20. februar 2005 Soppstuing er jo nydelig til vilt..gjerne med kantareller elle annen smakfull sopp. Jeg syns fløtegratinerte poteter er veldig godt, men for meg er det mer en ting til lørdagsmiddag enn til bryllup. Det er jo så utrolig mye annet spennende man kan gjøre med poteter også! Men det er meg da... Vi skal ha femretters og må uansett ty til litt lettere mat..
Plym Skrevet 20. februar 2005 #16 Skrevet 20. februar 2005 Må bare si meg enig i innleggene over. Soppstuing og fløtegratinerte poteter er helt feil. To fløtesauser i samme rett er alt for mektig. Uansett hvilken av dem du velger så passer det best med en tynn, kraftig sjysaus ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå