Gjest Catwoman Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Har inntrykk av at stikkelsbær er blitt litt en av de "glemte" mavarene. Men det er jo så godt Er ikke mange ting som finnes med stikkelsbær-smak feks.
Gjest Embla s Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Jeg liker å spise stikkelsbær rett fra busken! Godt!
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #4 Skrevet 18. februar 2005 Min barndomsfavoritt. Glemmer aldri stikkelsbærsyltetøy av røde stikkelsbær,men det ser man jo aldri mere. Hvorfor?
ashera Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Syltetøy av røde stikkelsbær er kjempegodt i marsipankake, sammen med valnøtter som har trukket i portvin. Mmmmm...
Englepus Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 Stikkelsbær er godt ja. Hadde det i hagen i min barndom. Har en oppskrift på kiwiflan som også er veldig god med stikkelsbær.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Jeg vokste opp med stikkelsbær i hagen og syltetøy på bordet. Husker godt at jeg brukte mye i cornflakes. Får man kjøpt stikkelsbær om høsten? Og hvor (Oslo)?
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Jeg lærte å koke stikkelsbærsyltetøy av min oldemor som hadde massevis av dem i hagen. Lager det fortsatt og det er nydelig
Gjest Madam Felle Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Jeg liker å spise stikkelsbær rett fra busken! Godt!
Gjest Lompa Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Jeg elsker stikkelsbær, men tåler de ikke.Blir ikke dårlig eller noe, men magen eser opp av det så jeg ser ut som en sperreballong. :-( Så jeg prøver stort sett å ligge unna, men kommer jeg over en busk med modne bær, er det vanskelig å styre seg.....
Gjest Emera Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 Jepp! Har røde stikkelsbær i hagen.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #13 Skrevet 21. februar 2005 Min barndomsfavoritt. Glemmer aldri stikkelsbærsyltetøy av røde stikkelsbær' date='men det ser man jo aldri mere. Hvorfor?[/quote'] Fordi noen må lage det, og svært få LAGER syltetøy lenger, de kjøper det... (hvorfor ikke det lages for salg er en annen ting, men kjøpesyltetøy kan aldri komme i nærheten uansett...) Stikkelsbær er GODT.. særlig rett fra busken ja. Både de røde og de gule/grønne (ikke umoden, men de typene som er sånn)
Gjest piaf Skrevet 21. februar 2005 #14 Skrevet 21. februar 2005 Jeg er nesten sikker på at det franske syltetøymerket "Bonne maman", som er å få i endel norske butikker etterhvert, også produserer stikkelsbærsyltetøy... Men det beste er antakelig å få seg en busk, og sylte selv!
Mistyen Skrevet 21. februar 2005 #16 Skrevet 21. februar 2005 *Har stikkelsbær i hagen* Jeg også Og ja, jeg liker å spise dem rett fra busken. Samme med rips, men det var jo en annen busk......
Charmina Skrevet 21. februar 2005 #17 Skrevet 21. februar 2005 Rett fra busken før de blir helt modne er kjempegodt!Grønne og sure nam nam -Charmina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå