Gå til innhold

liker du stikkelsbær?

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Har inntrykk av at stikkelsbær er blitt litt en av de "glemte" mavarene. Men det er jo så godt :sikle:

Er ikke mange ting som finnes med stikkelsbær-smak feks.

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg liker å spise stikkelsbær rett fra busken! Godt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Min barndomsfavoritt. Glemmer aldri stikkelsbærsyltetøy av røde stikkelsbær,men det ser man jo aldri mere. Hvorfor?

Skrevet

Syltetøy av røde stikkelsbær er kjempegodt i marsipankake, sammen med valnøtter som har trukket i portvin. Mmmmm...

Skrevet

Stikkelsbær er godt ja. Hadde det i hagen i min barndom.

Har en oppskrift på kiwiflan som også er veldig god med stikkelsbær.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vokste opp med stikkelsbær i hagen og syltetøy på bordet. Husker godt at jeg brukte mye i cornflakes. Får man kjøpt stikkelsbær om høsten? Og hvor (Oslo)?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lærte å koke stikkelsbærsyltetøy av min oldemor som hadde massevis av dem i hagen. Lager det fortsatt og det er nydelig :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg liker å spise stikkelsbær rett fra busken! Godt!

:Nikke:

Skrevet

Jeg elsker stikkelsbær, men tåler de ikke.Blir ikke dårlig eller noe, men magen eser opp av det så jeg ser ut som en sperreballong. :-(

Så jeg prøver stort sett å ligge unna, men kommer jeg over en busk med modne bær, er det vanskelig å styre seg.....

Gjest Anonymous
Skrevet
Min barndomsfavoritt. Glemmer aldri stikkelsbærsyltetøy av røde stikkelsbær' date='men det ser man jo aldri mere. Hvorfor?[/quote']

Fordi noen må lage det, og svært få LAGER syltetøy lenger, de kjøper det... (hvorfor ikke det lages for salg er en annen ting, men kjøpesyltetøy kan aldri komme i nærheten uansett...)

Stikkelsbær er GODT.. særlig rett fra busken ja. Både de røde og de gule/grønne (ikke umoden, men de typene som er sånn)

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at det franske syltetøymerket "Bonne maman", som er å få i endel norske butikker etterhvert, også produserer stikkelsbærsyltetøy... Men det beste er antakelig å få seg en busk, og sylte selv! :wink:

Skrevet

Stikkelsbær rett fra busken er nam! :sikle:

Skrevet
*Har stikkelsbær i hagen* :sjarmor:

Jeg også :sjarmor:

Og ja, jeg liker å spise dem rett fra busken. Samme med rips, men det var jo en annen busk...... :wink:

Skrevet

Rett fra busken før de blir helt modne er kjempegodt!Grønne og sure nam nam :sikle:

-Charmina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...