Gå til innhold

Finnes det noen områder, der ei kvinnes uttalelse eller mening, har like stor tyngde som en manns?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på ett auksjons/antikvitets-program, der det er gjennomgående at kvinnenes verdivurderinger, blir sett på med mer skeptisk, og blir tatt dårligere imot, enn når vurderingen blir foretatt av en mann.

Kjenner dette igjen fra andre steder i samfunnet og.

Fikk meg til å tenke, om det er områder der hvor en kvinnes mening - automatisk har like stor tyngde, eller kanskje til og med større tyngde, enn en manns.

Eneste jeg kommer på i farta, er når det kommer til vask og stell av sår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn på barn, antall barn, hvor bosette seg, hvem familien omgåes, farger på interiør, hvilke møbler og ikke.

Absolutte alt som dreier seg om bryllup fra sted til servietter. Gubben har 1 oppgave. Møt opp edru og svar ja:fnise:

Hvor ferien går iår, hva som er lurt å bruke penger på og hva vi ikke trenger.

Mannen kommer med forslag til bil, kvinnen sier nei nei og ja tilslutt.

For å nevne noe:).

For å snu det på hode. Taes det egentlig en avgjørelse i en familie hvor kona ikke får siste ordet??

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, puppi skrev:

Sitter og ser på ett auksjons/antikvitets-program, der det er gjennomgående at kvinnenes verdivurderinger, blir sett på med mer skeptisk, og blir tatt dårligere imot, enn når vurderingen blir foretatt av en mann.

Kjenner dette igjen fra andre steder i samfunnet og.

Fikk meg til å tenke, om det er områder der hvor en kvinnes mening - automatisk har like stor tyngde, eller kanskje til og med større tyngde, enn en manns.

Eneste jeg kommer på i farta, er når det kommer til vask og stell av sår.

Hmm, jeg tar ikke menns utalelser for god fisk, de har det med å være litt mer bedrevitende enn hva godt er.

Skrevet

I samfunnsdebatten vil i mange tilfeller kvinners uttalelser tillegges mer vekt, særlig blant de som mener at hvite, heterofile menn sin mening er mindre verdt. 

• Liker 2
Skrevet
On 3/31/2018 at 8:04 PM, Commander said:

Navn på barn, antall barn, hvor bosette seg, hvem familien omgåes, farger på interiør, hvilke møbler og ikke.

Absolutte alt som dreier seg om bryllup fra sted til servietter. Gubben har 1 oppgave. Møt opp edru og svar ja:fnise:

Hvor ferien går iår, hva som er lurt å bruke penger på og hva vi ikke trenger.

Mannen kommer med forslag til bil, kvinnen sier nei nei og ja tilslutt.

For å nevne noe:).

For å snu det på hode. Taes det egentlig en avgjørelse i en familie hvor kona ikke får siste ordet??

Takk for innspill, 

men, jeg tenkte egentlig mest kvinners meninger og uttalelser i det offentlige, profesjonelt etc.

Ikke i heimen.

Hjemme er det jo en kjent sak at mannen ofte lar kvinnen styre.

AnonymBruker
Skrevet

På jobben min :) 

jeg er eneste kvinne, og jeg blir alltid hørt og mine råd blir nesten alltid fulgt. 

Jeg har ingen leder stilling, og mennene MÅ ikke høre på mine forslag, men de ser selv når mine forslag er bedre. 

Vi kvinner tenker ofte litt annerledes og utenfor boksen, og det setter mine mannlige (15 stk) kollegaer pris på :) 

må nesten legge til at samtlige er under 40 år, og vokst opp med likestillingen. 

Anonymkode: 0ecda...296

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, puppi skrev:

Takk for innspill, 

men, jeg tenkte egentlig mest kvinners meninger og uttalelser i det offentlige, profesjonelt etc.

Ikke i heimen.

Hjemme er det jo en kjent sak at mannen ofte lar kvinnen styre.

Han "lar" henne ikke styre, hun tar styringa. 

Anonymkode: 1f6a2...739

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I kvinnedominerte yrker, vil jeg tro kvinnen sin stemme er like viktig, hvis ikke viktigere.

Tror verste jeg opplevde, var da jeg satt i styre med bare menn, med en snittalder på 60 år, selv var jeg 30 år. Jeg ble jo behandlet som ett søtt lite barn. 

Anonymkode: 10679...bf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite av det i vesten. Kanskje bortsett fra når det gjelder råd om babyer, amming og små barn. 

Det har alltids eksistert kulturer med vise kvinner som hadde større roller. Men sånn generelt er alt mer troverdig når uttalt av en mann. Kvinner blir raskere sett på som emosjonelle og dummere enn menn, selv når de er smartere enn mannen de sammenlignes med. 

Tror ikke den seksualiserte kvinnen i media i vesten hjelper på det heller. Når menn vokser opp med strippere, dansere og ellers blir bombadert med lettkledde kvinner som spiller på sex, så er det lettere å dømme kvinner som enkle

Jeg er litt nerd og da jeg vokste opp, så hadde jeg ingen kvinnelige rollemodeller fordi jeg aldri så en kvinnelig karakter på tv (fiksjonell eller ekte) som jeg kunne identifisere meg med. Om du vokser opp som gutt/ mann har du mange popmedia rollemodeller med mange ulike personligheter. Du har den stille smarte typen, outcastet som tok igjen, den ensomme etellerannet, musikeren, kunstneren, den misforståtte matematikeren. Osv osv. Du finner ekstremt lite av disse personlighetstypene i kvinner i popolære medier, noe som kan gi en illusjon av at de ike eksisterer. Dvs, kvinner er enkle sexroboter, mens menn er varierende med stor bredde av personligheter

Anonymkode: cf3ba...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo stikk motsatt.

Kvinner står for de aller fleste avgjørelser, og deres behov er det eneste som settes på agendaen fra politikere, ol.

Women_purchasing_power.jpg

Anonymkode: d08af...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barneoppdragelse. Nei vent, menn skal ikke være hjemme og oppdra barna sine, men de skal jaggu ha siste ordet i hvordan de oppdras ja.

Anonymkode: f45ce...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barneoppdragelse. Nei vent, menn skal ikke være hjemme og oppdra barna sine, men de skal jaggu ha siste ordet i hvordan de oppdras ja.

Virkelig!!

Det er kvinner som stikker av med all permisjon. Menn faar kvoter kvinner ikke kan ta, dvs menns rettigheter maa beskyttes av staten hvis ikke tar mor alt.

Menn vil vaere hjemme, men INGEN menn vil kreve tid av en kvinne som gjennmgaatt en foedsel. Saa kvinnen tar alt fordi hun mener at dette er hennes tid. Det har hun fortjent. og det er greit. men ikke snu det pa hodet og si at dette er menn sin feil. Det er det ikke. Menn foelger kvinnens oensker. Ta en prat med deres jordmor og spoer hva hennes opplevelse er. Jeg har 3 barn og dette er gjennomgaaende i alle barselgrupper. Kvinnen tar kontroll, hun er IKKE et offer. At hun faller for eget grep mtp paa pensjon 40 at senere tenker hun nok ikke saa mye paa der og da. Men ikke skyld paa menn for dette!

Anonymkode: 6283f...a74

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Virkelig!!

Det er kvinner som stikker av med all permisjon. Menn faar kvoter kvinner ikke kan ta, dvs menns rettigheter maa beskyttes av staten hvis ikke tar mor alt.

Menn vil vaere hjemme, men INGEN menn vil kreve tid av en kvinne som gjennmgaatt en foedsel. Saa kvinnen tar alt fordi hun mener at dette er hennes tid. Det har hun fortjent. og det er greit. men ikke snu det pa hodet og si at dette er menn sin feil. Det er det ikke. Menn foelger kvinnens oensker. Ta en prat med deres jordmor og spoer hva hennes opplevelse er. Jeg har 3 barn og dette er gjennomgaaende i alle barselgrupper. Kvinnen tar kontroll, hun er IKKE et offer. At hun faller for eget grep mtp paa pensjon 40 at senere tenker hun nok ikke saa mye paa der og da. Men ikke skyld paa menn for dette!

Oi så nær du tok deg da! Jeg har ikke en gang snakket om permisjon. Jeg snakker om hvis barnet ikke begynner i bhg med en gang, så må kvinnen være hjemme, menn er ikke interessert i å bytte jobb mot barn. Barnet er sykt, menn vil overhodet ikke være hjemme. Menn vil heller ikke være først hjem fra jobb for å hente unger og lage middag, og hvor mange familier hvor den ene forelderen reiser mye, og det er MOR? Nei, det er alltid far som reiser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2018 at 1:20 AM, AnonymBruker said:

Det er jo stikk motsatt.

Kvinner står for de aller fleste avgjørelser, og deres behov er det eneste som settes på agendaen fra politikere, ol.

Det bildet får meg tenke på uttrykket "Lies, damned lies, and statistics". Jeg tviler veldig sterkt på at de representerer virkeligheten på en god måte.

Anonymkode: e9229...b6a

AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2018 at 1:20 AM, AnonymBruker said:

Det er jo stikk motsatt.

Women_purchasing_power.jpg

Dette er statistikk som viser handel... ikke politikk

Selvsagt står kvinner for mesteparten av avgjørelser i hjemmet i USA da det er de som tar mesteparten av ansvaret for det. 

Anonymkode: cf3ba...edd

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi så nær du tok deg da! Jeg har ikke en gang snakket om permisjon. Jeg snakker om hvis barnet ikke begynner i bhg med en gang, så må kvinnen være hjemme, menn er ikke interessert i å bytte jobb mot barn. Barnet er sykt, menn vil overhodet ikke være hjemme. Menn vil heller ikke være først hjem fra jobb for å hente unger og lage middag, og hvor mange familier hvor den ene forelderen reiser mye, og det er MOR? Nei, det er alltid far som reiser.

Jeg har 3 barn og jobber med 34 andre menn. Jeg har i tillegg 9 menn paa min avdeling. Jo, menn blir hjemme med syke barn. At menn jobber og kvinner er hjemme hvis det ikke er bhg plass er Ganske enkelt fordi kvinner velger seg menn som tjener bedre enn dem selv.( Les om hypergamiet) Og da sier det seg ofte selv at den som tjener mest maa jobbe. Samtidig er det mange kvinner som faktisk vil tilbringe tid hjemme med barn mens de er smaa. Og da jobber ofte mannen ekstra for at hun skal ha den muligheten. Du snur det paa hodet, det er ikke kvinnen som er et offer fordi gubbe jobber seg ihjel for at hun skal faa tilbringe tid med babyen.

At det altid er mor som reiser...javel. Jeg har hentet i bhg de siste 4 aar fordi mor er paa semninar, moter paa kveldstid og bedriftssamlinger rundt i hele Norge...

jeg syner din virkelighet med min.

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2018 den 20.07, O.G. skrev:

Hmm, jeg tar ikke menns utalelser for god fisk, de har det med å være litt mer bedrevitende enn hva godt er.

Litt som deg det.

Anonymkode: c9005...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...