Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen å klage til. Er sjalu sjalu sjalu, og trenger noen som vil klage litt sammen med meg :(

Gjerne om kjærester/pulevenner/andre av det annet kjønn som ikke skjønner de signalene de sender og gjør deg sjalu.. :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sjaluuuu... men vet at jeg ikke har noe grunn til det. Men det stikker alikevel noen ganger.

Gjest Forundelig
Skrevet

Jeg er sjalu. Jeg er sjalu på ex´n (enda det var han som gjorde det slutt) for hun ringer av og til og skal slå av en prat og han tar jo tlf. Vet de prater innimellom, men han sier ikke noe til meg - kanskje likegodt. Men hun irriterer meg..og enda hun sikkert er hyggelig stakkar. Er sjalu på pene damer som ser på kjæresten min, jeg ser selv at det erfordi jeg har dårlig selvtillit. Og det er fordi jeg ble dumpa så inne i granskauen for 2,5 år siden at skrekken er der enda. jeg går bare og venter på at mitt lykkelige liv skal ta slutt. Patetisk? Ja sikkert, men det er et problem for meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Til forundelig:

Du har det sikkert ikke så godt med din sjalusi og vil nok ingen noe vondt, men likevel..håper ikke min eks finner en sånn dame som deg. Vi har barn sammen, og det finnes ingen mulighet for at vi ikke skal ha et godt venneforhold selv om det kommer nye partnere inn i bildet. Hvis en ny partner for en av oss vil prøve å gjøre det vanskelig, vil det nok være den nye partneren som trekker det korteste strået til slutt. Prøv å ikke irritere deg, det er du som lider mest av din sjalusi men den kan også bl fryktelig vanskelig for noen som ikke har noen vonde hensikter i hele tatt.

Ting man er brent av tidligere må man prøve å komme seg videre ifra. Det kan ikke brukes som unnskyldning for unormal oppførsel i all ettertid. Det vil fremtiden din isåfall lide av, og alle som er inkludert i den.

Forøvrig vil det alltid være en liten fare for at gammel kjærlighet kan våkne til live igjen, eller kanskje ikke være helt død...Dette er en sjanse man tar når man går inn i et forhold til noen som nettopp har gått ut av et annet forhold, eller ting som ikke er helt "uoppgjort". Vet ikke hvordan situasjonen var med dere. Når det gjelder å ha blitt brent tidligere, ville jeg heller ha tenkt på dette før jeg gikk inn i forholdet...enn å male fanden på veggen nå når du er der...

Gjest Forundelig
Skrevet

Jeg viser ikke dette til min nåværende samboer. Og er aldri ekkel. Det er ikke barn i bildet.. dette er bare mine tanker. Jeg er voksen nok til å ikke si noe til kjæresten min. Men jeg er sjalu - inni meg. Jeg har jobbet hardt med meg selv. ved å ikke si noe, ikke vise..men jeg forteller han at jeg kjenner stikk, Og at jeg kan tenke sånn - men ikke noe mer..og det må være lov. Jeg maler ikke fanden på veggen av den grunn føler jeg.. men mitt selvbildet er desseverre litt redusert, men jeg jobber meg oppover. Dag for dag, trinn for trinn....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det blir kanskje litt annerledes når det ikke er barn med i bildet. Da har de liksom ikke noe stor grunn til å fortsette å ha kontakt med hverandre. Skjønner at du har det vondt, og da er det kanskje like greit å si det til han på en fin måte. At det stikker i deg når han fortsatt har en viss kontakt med henne, fordi du er usikker på om det skulle være følelser igjen hos noen av dem. Hvis han bryr seg om deg, tar han hensyn til dette og avpasser kontakten med henne til noe du kan leve med, evt. at dere er sammen der han har kontakt med henne, eller at han gjør telefonsamtalene kortere og heller foreslår dere kan møtes og slå av en prat alle sammen en gang. Han kan f.eks. si til henne at han ønsker å presentere sin nye kjæreste for henne. Det hadde det stått respekt av!

Skrevet

Er sjalu på de som har jobb... :)

Ellers fornøyd :)

Gjest registrert gjest ii
Skrevet

Jeg kan fort bli misunnelig på andre mennesker, men ikke særlig sjalu

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg vet ikke. Det er personer jeg beundrer og ser opp til og tenker åh, jeg skulle ønske jeg hadde noen av egenskapene til h*n, men jeg vet ikke om jeg kan kalle det sjalusi, akkurat.

Gjest Rimfrost
Skrevet

I denne tråden svarer nesten alle gjestene at de ER sjalu. Mens ingen av de med nick er det.

Merkelig... :klø:

Er sjalu (eller misunnelig er vel kanskje det rette ordet) på alle som BÅDE ser rådeilige ut OG som har skikkelig utdannign og bra jobb :P

Skrevet

Det er vel ganske stor forskjell på å være misunnelig og på å være sjalu?

Jeg kan misunne mennesker med mer penger enn meg mens jeg blir sjalu hvis en partner viser en annen kvinne det jeg mener er for mye oppmerksomhet på en fest.

Det var definisjonsbiten.

Ja, jeg kan være sjalu når jeg er i et forhold, men siden jeg anser sjalusi for å være en ødeleggende følelse legger jeg stort sett bånd på meg og lar være å vise det til partneren. Sjalusi er faktisk den som ER sjalu sitt problem, men dessverre er det omgivelsene som må slite med det...

Så her, Rimfrost; jeg er registrert og jeg innrømmer at jeg av og til lar den uakseptable følelsen som kalles sjalusi overmanne meg.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg kan innrømme at jeg er litt sjalu!

Eksen min har nemlig fått seg ny dame... Og selv om det var jeg som slo opp, så liker jeg ikke helt den tanken på at han sitter og koser og cuddler med henne nå...

Det beste er at han for under en måned siden sa at han elsket meg, HAHA! og derfor tror ikke jeg på menn når de sier de elsker deg.. andre eksen dette har skjedd med!

Men egentlig.. så er jeg veldig lykkelig for tida :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Svarer nei men vet ikke om jeg lyger...

Skrevet
jeg kan innrømme at jeg er litt sjalu!

Eksen min har nemlig fått seg ny dame... Og selv om det var jeg som slo opp, så liker jeg ikke helt den tanken på at han sitter og koser og cuddler med henne nå...

Kjære deg du minner for mye om trond! :o Ikke bli han!! :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...