AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Del Skrevet 31. mars 2018 Dere blir jo helt rapple gal hvis det er 1 sek med forsinkelse, oppførsel som dyr. Slik er det ikke i bergen, Trondheim eller stavanger, så vidt jeg har merket. Hva er greien? Anonymkode: e51aa...0dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 31. mars 2018 #2 Del Skrevet 31. mars 2018 Hører aldri noen tuting jeg; da må du gjøre noe rart tror jeg:) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 31. mars 2018 #3 Del Skrevet 31. mars 2018 Sånn teknisk er det brudd på loven å tute om du ikke er i fare, men folk som tuter er vel mer irritert og har angst for at det skal hope seg opp trafikk og vil legge press på bilen foran... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Del Skrevet 31. mars 2018 Ta deg en tur nedi Asia, så skal du få høre på tuting Klart det blir mer tuting jo flere biler det er. Eier du den eneste bilen i mils omkrets må du stå for din egen tuting hvis det skal bli noe. Anonymkode: aed18...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Del Skrevet 31. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere blir jo helt rapple gal hvis det er 1 sek med forsinkelse, oppførsel som dyr. Slik er det ikke i bergen, Trondheim eller stavanger, så vidt jeg har merket. Hva er greien? Anonymkode: e51aa...0dd Kan garantere deg at det tutes minst like mye i Bergen. Spesielt blir det tutet hvis det er elever i skolebil, som kanskje er litt ekstra forsiktige i trafikken. En liten porsjon tålmodighet og et lite tilbakeblikk på seg selv som kjøreskole-elev, er en fin ting å inneha Anonymkode: 328f5...3a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Del Skrevet 31. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan garantere deg at det tutes minst like mye i Bergen. Spesielt blir det tutet hvis det er elever i skolebil, som kanskje er litt ekstra forsiktige i trafikken. En liten porsjon tålmodighet og et lite tilbakeblikk på seg selv som kjøreskole-elev, er en fin ting å inneha Anonymkode: 328f5...3a0 Har kjørt litt i bergen, har ikke opplevd slikt som i oslo, spesielt rundt vestkanten. Ett tut eller to er det ikke snakk om, de holder på hornet. Hadde det vært lov å skyte i lufta med rifle ser jeg for meg at disse hadde hatt hver sin. Anonymkode: e51aa...0dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 31. mars 2018 #7 Del Skrevet 31. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjørt litt i bergen, har ikke opplevd slikt som i oslo, spesielt rundt vestkanten. Ett tut eller to er det ikke snakk om, de holder på hornet. Hadde det vært lov å skyte i lufta med rifle ser jeg for meg at disse hadde hatt hver sin. Anonymkode: e51aa...0dd Jeg har med rifle i rundkjøringene:) Er du sikker på at du kjører riktig vei i rundkjøringen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 31. mars 2018 #8 Del Skrevet 31. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjørt litt i bergen, har ikke opplevd slikt som i oslo, spesielt rundt vestkanten. Ett tut eller to er det ikke snakk om, de holder på hornet. Hadde det vært lov å skyte i lufta med rifle ser jeg for meg at disse hadde hatt hver sin. Anonymkode: e51aa...0dd Holder på hornet? Hvor hen da? Aldri opplevd her på vestkanten, men så bruker jeg blinklys og er ellers oppmerksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg har kjørt mye i Oslo, og mye i Bergen. Har aldri opplevd mye tuting. Derimot.... idioter som ikke klarer å utnytte en luke i tett trafikk er det alt for mange av. Man kan bare ikke kjøre slik man gjør når det knapt er en bil på veien. Hvis alle skal vente til ingen er i rundkjøringen, kan jeg love trafikken korker seg til i alle retninger veldig fort. Anonymkode: 863d1...8de 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 31. mars 2018 #10 Del Skrevet 31. mars 2018 Aggressive bilister kan man støte på overalt, også i Oslo. I påskestresset (og julestresset spesielt) blir det litt ekstra ille, og er du litt treig med å komme deg inn i rundkjøringen, når noen hyperstressa sjeler ligger bak deg, da kan det bli tuting. Dette må du bare ignorere, etter beste evne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Del Skrevet 1. april 2018 På 31.3.2018 den 16.01, T-Rex skrev: Aggressive bilister kan man støte på overalt, også i Oslo. I påskestresset (og julestresset spesielt) blir det litt ekstra ille, og er du litt treig med å komme deg inn i rundkjøringen, når noen hyperstressa sjeler ligger bak deg, da kan det bli tuting. Dette må du bare ignorere, etter beste evne. Ikke alltid lett å ignorere når bilbøllende iverksetter straffetiltak som å sperre all trafikken, sprute med vindusspylevæske, kaste søppel fra bilen eller rett og slett gå til fysisk angrep på deg/bilen din. Dette skjer omtrent hver dag her i Oslo. Anonymkode: 42d8e...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Del Skrevet 2. april 2018 Hadde oslofolka enda holdt seg med ett lite tut, men nei, de LIGGER på hornet og høres dritsure ut. Ingen manerer. Anonymkode: b0fa9...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Del Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde oslofolka enda holdt seg med ett lite tut, men nei, de LIGGER på hornet og høres dritsure ut. Ingen manerer. Anonymkode: b0fa9...597 Hvordan vet du det er oslofolk? Kan da være folk utenbys fra som tuter Anonymkode: f309c...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 2. april 2018 #14 Del Skrevet 2. april 2018 Jeg har tatt lappen i, og hovedsaklig kjørt i Oslo. Bruker mye både buss og trikk. Etter min erfaring er de som blir tutet på i Oslo folk som surrer (ikke ser forskjell på trikkespor og bilfeltet for eksempel), ikke tør eller som nøler alt for mye i rundkjøringer. Skal alle i rushen i Oslo nøle noen ekstra luker for hver rundkjøring vil vi aldri komme frem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #15 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg er fra Østfold, og ble ganske overrasket over å oppdage at oslofolk tuter mens det fortsatt er rødt lys (sekundene før det blir grønt). Haha, her skal det være effektivt! Nå tydeliggjør jeg at jeg er i ferd med å bevege meg før det blir grønt, og tutingen har avtatt. Anonymkode: 58bf7...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. april 2018 #16 Del Skrevet 7. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fra Østfold, og ble ganske overrasket over å oppdage at oslofolk tuter mens det fortsatt er rødt lys (sekundene før det blir grønt). Haha, her skal det være effektivt! Nå tydeliggjør jeg at jeg er i ferd med å bevege meg før det blir grønt, og tutingen har avtatt. Anonymkode: 58bf7...c27 Aldri opplevd det du påstår, har mange års kjøreerfaring i Oslo. Er kun i Italia jeg opplevd det slik, men det er fordi kjøretøyet som sto først ikke var i bevegelse når det skiftet fra gult til grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. april 2018 #17 Del Skrevet 7. april 2018 Det er ikke enkelt for en småbysjåfør å leke storbysjåfør når vi ikke er det, eller når noen fra landsbygda plutselig føler seg kastet inn i rally monte carlo uten deres samtykke og det gjelder livet! Det fenomenet der har også jeg fundert på. I Oslo spesielt er det blodig alvor og det nytter ikke å blande vennlig høflighet inni det der. Nytter ikke å vente et ekstra sekund på en gående, forskremt etternøler som forsøker å berge livet og komme seg over gata og hjem uten for mange bruddskader. Der er det stå på gassen, stå på hornet og stå på krava som gjelder! Jeg er lettet hver gang jeg klarer å manøvrere meg inn, rundt og igjennom den maskinen og lettelsen er stor når jeg omsider kan skimte IKEA i begge retninger. Oslo-stemningen kan være lite menneske og blodtrykksvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. april 2018 #18 Del Skrevet 7. april 2018 (endret) Aldri opplevd tuting i trafikken, og jeg kjører mye! Men, tuting er uansett en uting, ikke alle er like sikre i bytrafikk, og da hjelper det lite å tute, stakkars sjåfør, man blir jo bare ekstra stressa. Endret 7. april 2018 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. april 2018 #19 Del Skrevet 7. april 2018 Kanskje derfor du ikke merker det da. Du er vant til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #20 Del Skrevet 10. april 2018 Jeg er oppvokst og bosatt sentralt i Oslo, nærmere bestemt på grensen mellom bydelene Frogner og St. Hanshaugen, og kjører bil her fast. Tror jeg har blitt tutet på én gang i mitt liv, og det var da jeg var fotgjenger og mamma tilfeldigvis kom forbi i bil og hilste. Hører tuting en og annen gang, men det er meget sjeldent og bare når det skjer noe helt spesielt. Så dette trådstarter skisserer er helt fullstendig fremmed for meg. Veldig rart å høre oslotrafikken beskrevet slik, for jeg har altså kjørt her fast i mange, mange år og aldri hverken tutet på noen eller blitt tutet på. Eller i det hele tatt sett noen tute i en rundkjøring, når jeg tenker meg om. De eneste gangene jeg har sett/hørt tuting er når noen gjør noe åpenbart ulovlig (plutselig svinger av uten blinking på et sted det er ulovlig å svinge av) eller står igjen på grønt i minst fem sekunder (og da gir folk ett enkelt kort tut for å gjøre dem oppmerksomme på at det er grønt). Underlig. Anonymkode: 07454...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå