AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Ser det står noen artikler om dette her og der. Folk er sinte fordi dem liksom ødelegger sporene etc. Men hvis du vil være i fred på fjellet, hvorfor drar du etter en oppkjørt løype? Dette må da være noen ganske bortskjemte folk som tror verden er der kun for dem. Anonymkode: 49544...20a 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 De som reagerer er nok ikke negative til løypemaskinene men bare scootere som ikke lager løpespor. Men de ønsker nok også at løypemaskinene skal gå tidlig om morgenen og være ferdige når folk kommer seg ut. En annen sak er at mange reagerer på støyen. Elektriske snøscootere lager nesten ikke støy og er svært vanlig i Canada mens det nærmest ikke eksisterer her. Det hadde ikke vært unaturlig at noen av de som beveger seg ute mens folk er i løypene helelr hadde skaffet seg en elektrisk snøscooter. Anonymkode: df1e7...f61
Gjest ti10 Skrevet 1. april 2018 #3 Skrevet 1. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som reagerer er nok ikke negative til løypemaskinene men bare scootere som ikke lager løpespor. Men de ønsker nok også at løypemaskinene skal gå tidlig om morgenen og være ferdige når folk kommer seg ut. En annen sak er at mange reagerer på støyen. Elektriske snøscootere lager nesten ikke støy og er svært vanlig i Canada mens det nærmest ikke eksisterer her. Det hadde ikke vært unaturlig at noen av de som beveger seg ute mens folk er i løypene helelr hadde skaffet seg en elektrisk snøscooter. Anonymkode: df1e7...f61 Det var vel Røde Kors det var snakk om? Du vet foreningen der folk jobber gratis i fritiden sin for å hjelpe andre med sikkerhet, grave folk fram fra skred osv.? Kjekk holdning: Redd gjerne livet mitt, men ikke bråk mens dere gjør det ...
Gjest N-Nøff Skrevet 1. april 2018 #4 Skrevet 1. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser det står noen artikler om dette her og der. Folk er sinte fordi dem liksom ødelegger sporene etc. Men hvis du vil være i fred på fjellet, hvorfor drar du etter en oppkjørt løype? Dette må da være noen ganske bortskjemte folk som tror verden er der kun for dem. Anonymkode: 49544...20a Bortskjemte, ja! Så en på en fb-gruppe til vellet her jeg bor. Det hadde snødd dagen før. Lurte på når søren de skulle kjøre opp løypene igjen!? (Det er frivillige som gjør det, og det koster tid og penger). Noen er vare sinnsykt frekke og tenker kun på seg selv.
Gjest making.a.mess Skrevet 1. april 2018 #5 Skrevet 1. april 2018 Det vet jeg hvem er. Det er disse seriøse sportsidiotene som er høye på både seg selv og adrenalin. Samme menneskene som sykler landeveisritt om sommeren. De hater bilene når de sykler på veien og er de i marka så hater de unger, barnevogner, hunder, hester og vanlige folk som kan risikere å være i veien mens de kommer i en halsbrekkende fart. Samme folka som er på langrennski om vinteren. De bryr seg filla om naturen eller andre mennesker, de er kun interessert i antall kilometer i timen. Alle er ikkeslik, så ikke si jeg feier alle under en kam, men en god andel av denne gruppen er ganske uspiselige.
puppi Skrevet 1. april 2018 #6 Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, Mrs.Purdey said: Det vet jeg hvem er. Det er disse seriøse sportsidiotene som er høye på både seg selv og adrenalin. Samme menneskene som sykler landeveisritt om sommeren. De hater bilene når de sykler på veien og er de i marka så hater de unger, barnevogner, hunder, hester og vanlige folk som kan risikere å være i veien mens de kommer i en halsbrekkende fart. Samme folka som er på langrennski om vinteren. De bryr seg filla om naturen eller andre mennesker, de er kun interessert i antall kilometer i timen. Alle er ikkeslik, så ikke si jeg feier alle under en kam, men en god andel av denne gruppen er ganske uspiselige. Bra folk, husk: det er disse mennene som bygger landet vårt!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Skrevet 1. april 2018 Det er de samme menneskene som sykler flere i bredden på sommeren og gir beng i at andre også trenger veien og gjerne vil forbi uten at noen av de blir påkjørt. Forbanna selvhøytidelige sportsidioter. Anonymkode: e2ec6...7b1 13
Skywalker Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 Hvem de er? Jo, det er de folkene som er helt brennsikre på at de aldri vil trenge hjelp fra Røde Kors selv en dag. 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #9 Skrevet 1. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De som reagerer er nok ikke negative til løypemaskinene men bare scootere som ikke lager løpespor. Men de ønsker nok også at løypemaskinene skal gå tidlig om morgenen og være ferdige når folk kommer seg ut. En annen sak er at mange reagerer på støyen. Elektriske snøscootere lager nesten ikke støy og er svært vanlig i Canada mens det nærmest ikke eksisterer her. Det hadde ikke vært unaturlig at noen av de som beveger seg ute mens folk er i løypene helelr hadde skaffet seg en elektrisk snøscooter. Anonymkode: df1e7...f61 Link til det du sier der? Leste om den første elektriske snøscooter tidlig mars. Var ikke så mange før den Anonymkode: 7882c...4bb
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 Jeg var tidligere aktiv i Røde Kors, og på "vårt" vintersted hadde vi en gjenganger som slo etter scotersjåførene. En eldre kar i kondomdress og langrennsski som gikk frem og tilbake i hovedturløypa flere ganger om dagen. Han irriterte seg over andre voksne, barn, folk med pulk og hunder også, men de passet det seg ikke å denge løs på med skistaven. Han fikk tilsnakk mange ganger uten at det bedret noe som helst. Så en vinter dukket han ikke opp, da fortalte en hyttenabo at han hadde brukket lårhalsen og ikke kunne stå på ski mer. Jeg tenkte det var karma. Vi kjørte aldri i løypene på dagtid uten at det var sykdom/skade eller andre gode grunner, øvelser ble lagt til kveldstid når alle var gått inn og vi sluttet med bråk kl 22. Folk fleste er heldigvis glad for at det er noen å kontakte, både om skader og den type ting, men også med spørsmål om løyper, nærmeste kaffeutsalg, parkering, utbygging i området, solforhold, vær og vind. Anonymkode: 68960...c49 15
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 22 hours ago, Mrs.Purdey said: Det vet jeg hvem er. Det er disse seriøse sportsidiotene som er høye på både seg selv og adrenalin. Samme menneskene som sykler landeveisritt om sommeren. De hater bilene når de sykler på veien og er de i marka så hater de unger, barnevogner, hunder, hester og vanlige folk som kan risikere å være i veien mens de kommer i en halsbrekkende fart. Samme folka som er på langrennski om vinteren. De bryr seg filla om naturen eller andre mennesker, de er kun interessert i antall kilometer i timen. Alle er ikkeslik, så ikke si jeg feier alle under en kam, men en god andel av denne gruppen er ganske uspiselige. Det er nok ikke bare det. Det er nok også en noen som beveger seg saktere og er mer opptatt av naturopplevelser. De vil gjerne gå på ski uten å høre scootere, de vil gjerne padle kano i avsides områder uten å høre motorbåter og gjerne sitte på terrassen og lytte til fuglene og ikke flyene. De opplever det som en egen seier å ha kommet opp på en fjelltopp og har en foraktelig holdning til de som har leid et helikopter til å løfte seg opp. Disse naturelskerne finnes fortsatt selv om de er i ferd med å dø ut. Anonymkode: df1e7...f61 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 22 hours ago, ti10 said: Det var vel Røde Kors det var snakk om? Du vet foreningen der folk jobber gratis i fritiden sin for å hjelpe andre med sikkerhet, grave folk fram fra skred osv.? Kjekk holdning: Redd gjerne livet mitt, men ikke bråk mens dere gjør det ... Tja, for noen går det vel på om det er nødvendig bråk eller om man kan finne løsninger hvor man gjør det samme uten å lage så mye støy. Anonymkode: df1e7...f61
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 Høres ut som konsekvensen av at folk på død å liv skal bo i hyttegrender med bredbånd og avløp. Takke seg til ei fjølbu hvor en har fjellet for seg selv Anonymkode: 2a0dc...13c 5
Gjest making.a.mess Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 Det er uansett grunn foraktelig at røde kors som ved frivillig innsats har hjulpet folk i nød i mange år, skal oppleve slik trakassering. Det er noen veldig egoistiske holdninger ute å går om dagen. Lyden av å være alene i naturen kan folk glemme når omtrent samtlige innbyggere er i påskefjellet
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 Jeg leste i artikkelen at en av grunnene til at de ble utskjelt var fordi de kjørte for sakte i sporet. Da skal det ikke så mye fantasi til for å forstå hvilken gruppe det er som klager. Det er den samme gruppe supermosjonister som sykler "tour de france" hver dag på vei til jobben, og som ikke vil bli hindret på veien mot neste rekord i løypa. Anonymkode: 5aa1e...36c 16
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke bare det. Det er nok også en noen som beveger seg saktere og er mer opptatt av naturopplevelser. De vil gjerne gå på ski uten å høre scootere, de vil gjerne padle kano i avsides områder uten å høre motorbåter og gjerne sitte på terrassen og lytte til fuglene og ikke flyene. De opplever det som en egen seier å ha kommet opp på en fjelltopp og har en foraktelig holdning til de som har leid et helikopter til å løfte seg opp. Disse naturelskerne finnes fortsatt selv om de er i ferd med å dø ut. Anonymkode: df1e7...f61 Så da får Røde Kors hjelpe folk når ikke disse er ute på tur da Det er jo det denne diskusjonen handler om, at hjelpekorps blir angrepet i løypene. Det er jo helt hinsides! Bilder av synderne skulle blitt lagt ut til spott og spe. Anonymkode: 2c255...6aa 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #17 Skrevet 2. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Så da får Røde Kors hjelpe folk når ikke disse er ute på tur da Det er jo det denne diskusjonen handler om, at hjelpekorps blir angrepet i løypene. Det er jo helt hinsides! Bilder av synderne skulle blitt lagt ut til spott og spe. Anonymkode: 2c255...6aa Som tidligere nevnt er det nok litt forskjellige motiv for hvorfor folk er negative til Røde Kors og andre som kjører snøscootere. Anonymkode: df1e7...f61
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #18 Skrevet 2. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som tidligere nevnt er det nok litt forskjellige motiv for hvorfor folk er negative til Røde Kors og andre som kjører snøscootere. Anonymkode: df1e7...f61 Snøscooterkjøring er så strengt regulert i Norge at jeg skjønner ikke hvordan de kan utløse så mye irritasjon. Jeg har nå vært en del ute på ski både i skauen og på fjellet uten å ha sett eller hørt så mange av dem. Da blir jeg nok mer irritert på dem som slipper vimsete hunder løs i skiløypene, DET er unødvendig det. Anonymkode: 2c255...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #19 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Det er uansett grunn foraktelig at røde kors som ved frivillig innsats har hjulpet folk i nød i mange år, skal oppleve slik trakassering. Det er noen veldig egoistiske holdninger ute å går om dagen. Lyden av å være alene i naturen kan folk glemme når omtrent samtlige innbyggere er i påskefjellet Ha,ha, kanskje bedre å bli igjen i byen og heller ta en tur i parken Anonymkode: 2c255...6aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå