Gå til innhold

Hekta, hvordan komme seg videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg havnet i en lei hekt- situasjon. Jeg møtte for ca et halvt år siden en gutt som pirret nysgjerrigheten min. Følte vi hadde en connection, helt fra vi møtte blikk første gang. De første par mnd’ene møttes vi sporadisk, der vi begge studerer, og ute på byen. En kveld hooka vi, og etter det har vi hatt mye kontakt, bortsett fra nå i det siste. Vi har delt såå mye og føler vi har kommet veldig nærme hverandre. Jeg er ikke en person som lett involverer meg, jeg kan flørte endel, men går ikke lengre enn det. Men her har jeg havnet rett i fella, kan man si.. 

Denne gutten er kjekk, og det vet han. Han er veldig flørtete, men også interessant og smart. Men det er helt tydelig at han spiller et spill, og det driver meg til vannvidd. Jeg skal innrømme at jeg har takket nei til et par dater tidligere, men det er fordi jeg har hatt det travelt med jobb og skole. Samt at jeg har vært usikker på han. Hovedproblemet er at han plutselig kan virke kald, avvisende og gå flere dager uten å ta kontakt. Mistenker at han har styrer litt rundt med andre jenter.. Det er som regel jeg som skriver mld, ringer osv. Ikke alltid han svarer. Jeg vil ikke virke masete, så prøver så godt jeg kan å ikke kontakte ham. 

Men jeg er så hekta, og tenker på ham absolutt HELE TIDEN. Og jeg kjenner at jeg liker ikke å være i denne situasjonen. Det jeg egentlig vil er å glemme hele fyren. Men hver gang vi treffes igjen, eller han tar kontakt via mld, snap, tlf, så klarer jeg ikke la være.. 

Hvordan skal jeg avhekte meg?? 

Anonymkode: c66d9...fa2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blokker og slett han overalt. Ikke ha noe kontakt overhodet med han.

Finn på andre ting å gjøre slik at du tenker på andre ting. Det vil gå over etterhvert, det kan ta tid, men det vil gå over.

Anonymkode: 880c2...f9b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blokker og slett han overalt. Ikke ha noe kontakt overhodet med han.

Finn på andre ting å gjøre slik at du tenker på andre ting. Det vil gå over etterhvert, det kan ta tid, men det vil gå over.

Men er det ikke litt drøyt å blokke? Jeg kommer jo til å se ham der vi begge studerer, og ute på byen siden vi har samme bekjentskapskrets.. slik det er nå, vil jeg ikke vise at jeg bryr meg, hvis du skjønner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er treig nå, men har dere vært på date? Eller er det kun at du har avvist hans forslag om å gå på date?

Om det er tilfelle hadde jeg invitert ham på en date. Høres ut som om dere liker hverandre. Og at han er usikker fordi du har avvist ham.

Dater dere og han trekker seg unna ville jeg tatt en prat med ham.  

Anonymkode: 308b8...c4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må ha som regel at du ikke skal kontakte han mer enn han kontakter deg. Og når han av og til ikke svarer deg, så kan du også la være å svare han. (Men aldri si noe om denne praktisereringen til han, selvfølgelig.) Vær opptatt av hobbyer og venner, og gå gjerne på date med en annen.

Anonymkode: bef10...821

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger med denne tråden, jeg er i nesten samme situasjon. Jeg involverte meg med en man som ga meg noen røde flagg underveis (mistenkte at han drev på eller prøvde seg på andre damer). Etter en stund ghosta han meg plutselig og nå har det dukket opp bilder av han og ei dame på sosiale medier. Dersom du, ts, føler deg usikker på fyren vil jeg anbefale å gå noen runder med deg selv; er du forberedt på å blir kutta ut og at han bare finner seg ei anna dame? Min erfaring er at når man blir usikker på en fyr, og spesielt om man begynner å lage unnskyldninger for oppførselen hans, er det er rødt flagg man skal alvorlig.

Men så har ting gått så langt at jeg fikk meg ei hekt - og det har også du fått. Som deg tenker jeg på han hele tiden, savner han, vil ha kontakt med han, har behov  for å snakke ut osv.

Jeg tror ikke svaret er å blokkere. Spesielt om du møter på ham i ditt daglige liv. Jeg tror jobben må gjøre i hodet. Jeg jobber aktivt med å kvitte meg med forventninger jeg hadde, illusjoner som jeg lagde og ta innover meg at det ikke blir ham og meg. Dater du andre? Jeg deiter litt og det har gitt meg litt puserom fra hekten. Jeg har ikke møtt noen jeg vil satse på ennå, men det føles godt at noen av de ville satse på meg (han bare var ikke rett for meg).

Man er så makteløs og liten i ei hekt. Og det er så stygt gjort å spille sånne spill med hjertet til en annen person. Jeg må fokusere på at jeg ikke ønsker å dele livet mitt med en person som har spilt meg, gjort meg usikker og sendt meg i ei hekt. Det er så usunt og ikke slik jeg vil leve. Kanskje du kjenner deg litt igjen her?

Jeg har ikke alle svarene, men tar gjerne i mot tips. Jeg sliter med det samme selv.

Anonymkode: 1e2c5...ba6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er han virkelig avvisende, eller er det du som tolker ham som avvisende? Er lett å projisere når man er usikker. Kan være han også er usikker og dermed fremstår avvisende og kald uten at det er så mye baktanker. Ville prøvd å finne ut av det før du bestemmer deg for at det er en hekt. 

Inviter på date og vær litt modig og direkte. Om du ønsker å fortsette ha kontakt og møtes som i at dere dater, så fortell ham det. Ikke spill og hint. 

Om du finner ut at det er en hekt, så fjern deg så mye du kan fra ham. Ingen kontakt og slett logger og nummer og alt.

Jeg snakker av bitter erfaring. Angrer på alt det jeg ikke sa tydelig. Om jeg bare hadde turt å åpne kjeften og vise ham hva jeg virkelig ønsket. For han fikk aldri vite det, og tolket meg som uinteressert i noe seriøst... 

Anonymkode: 4378b...510

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke litt drøyt å blokke? Jeg kommer jo til å se ham der vi begge studerer, og ute på byen siden vi har samme bekjentskapskrets.. slik det er nå, vil jeg ikke vise at jeg bryr meg, hvis du skjønner. 

Nei, det er ikke drøyt å blokkere. Du må hindre han i å kunne ta kontakt med deg. Kan han ta kontakt med deg, så rulles du rett tilbake til han.

Du vet altså hvor han holder til, da må du også sørge for å prøve å unngå han. Hvilke situasjoner bilr du svak for han? Er det når du er ute og drikker? Javel, da bør du begrense alkoholinntaket ditt.

ikke lag unnskyldinger for deg slik at du 'tilfeldigvis' treffer han. Og hvis du skulle treffe på han, ikke ta kontakt. Ikke se på han, ikke innby til samtale, gå den andre veien og skap fysisk avstand.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke drøyt å blokkere. Du må hindre han i å kunne ta kontakt med deg. Kan han ta kontakt med deg, så rulles du rett tilbake til han.

Du vet altså hvor han holder til, da må du også sørge for å prøve å unngå han. Hvilke situasjoner bilr du svak for han? Er det når du er ute og drikker? Javel, da bør du begrense alkoholinntaket ditt.

ikke lag unnskyldinger for deg slik at du 'tilfeldigvis' treffer han. Og hvis du skulle treffe på han, ikke ta kontakt. Ikke se på han, ikke innby til samtale, gå den andre veien og skap fysisk avstand.

Dette blir bare altfor overdrevet. Fyren har jo ikke gjort TS noe, annet enn at han muligens ikke er så veldig interessert. Å blokkere vil bare være å drite seg ut totalt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett tvinge deg selv til å innse at han ikke kan gi deg det du vil ha og trenger. Han er ikke den stabile typen du trenger. 

Anonymkode: 3388c...629

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må rett og slett tvinge deg selv til å innse at han ikke kan gi deg det du vil ha og trenger. Han er ikke den stabile typen du trenger. 

Dette er jo helt riktig. Og når man er "klar" i hodet sitt skjønner man slike ting helt på egen hånd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt riktig. Og når man er "klar" i hodet sitt skjønner man slike ting helt på egen hånd.

Stemmer, jeg vet, tok meg mange nok år å komme fra en helt som gikk så langt at han i den siste «varme» perioden hadde kjørt litt av flyttelasset mitt til seg, i nste omgang kjørte han det tilbake mens jeg var på jobb og overså meg i flere måneder. Jeg gråt hver dag den tiden, tvang meg til å hate ham, jeg hatet ham ikke, men jeg måtte være sint og holde noe mot ham, ellers ville jeg ikke greie å stå imot når han kom tilbake. Og det gjorde han. Det er nå 8 år siden, og likevel sender han julegave og bursdagsgave til meg hvert år, enda jeg ikke har snakket med ham siden vi skulle flytte sammen. Det sårer og skremmer meg at han, etter alle de årene, fortsatt prøver å hekte meg, og noen ganger vil jeg bare løpe tilbake, for det er jo som et dop man blir helt jævlig avhengig av, men jeg gjør det ikke. Jeg er voksen og trenger andre ting, jeg trenger i allefall ikke dette. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er treig nå, men har dere vært på date? Eller er det kun at du har avvist hans forslag om å gå på date?

Om det er tilfelle hadde jeg invitert ham på en date. Høres ut som om dere liker hverandre. Og at han er usikker fordi du har avvist ham.

Dater dere og han trekker seg unna ville jeg tatt en prat med ham.  

Anonymkode: 308b8...c4c

Nei, vi har hengt sammen endel. Jeg forklarte nok litt klønete. Et par dater innimellom har jeg takka nei til pga jeg ikke har hatt tid til. Men han har hele tiden vært av og på med kontakt.. og til tider kald og avvisende mellom de gangene vi har vært sammen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Følger med denne tråden, jeg er i nesten samme situasjon. Jeg involverte meg med en man som ga meg noen røde flagg underveis (mistenkte at han drev på eller prøvde seg på andre damer). Etter en stund ghosta han meg plutselig og nå har det dukket opp bilder av han og ei dame på sosiale medier. Dersom du, ts, føler deg usikker på fyren vil jeg anbefale å gå noen runder med deg selv; er du forberedt på å blir kutta ut og at han bare finner seg ei anna dame? Min erfaring er at når man blir usikker på en fyr, og spesielt om man begynner å lage unnskyldninger for oppførselen hans, er det er rødt flagg man skal alvorlig.

Men så har ting gått så langt at jeg fikk meg ei hekt - og det har også du fått. Som deg tenker jeg på han hele tiden, savner han, vil ha kontakt med han, har behov  for å snakke ut osv.

Jeg tror ikke svaret er å blokkere. Spesielt om du møter på ham i ditt daglige liv. Jeg tror jobben må gjøre i hodet. Jeg jobber aktivt med å kvitte meg med forventninger jeg hadde, illusjoner som jeg lagde og ta innover meg at det ikke blir ham og meg. Dater du andre? Jeg deiter litt og det har gitt meg litt puserom fra hekten. Jeg har ikke møtt noen jeg vil satse på ennå, men det føles godt at noen av de ville satse på meg (han bare var ikke rett for meg).

Man er så makteløs og liten i ei hekt. Og det er så stygt gjort å spille sånne spill med hjertet til en annen person. Jeg må fokusere på at jeg ikke ønsker å dele livet mitt med en person som har spilt meg, gjort meg usikker og sendt meg i ei hekt. Det er så usunt og ikke slik jeg vil leve. Kanskje du kjenner deg litt igjen her?

Jeg har ikke alle svarene, men tar gjerne i mot tips. Jeg sliter med det samme selv.

Kjenner meg veldig igjen! Føler jeg har invistert mye i denne fyren, siden jeg sjelden går så langt med noen. Eller, det skal mye til for at jeg åpner meg så mye, så fort. Føler meg dum! Nå er det noen dager siden vi har hatt kontakt, og jeg sliter sånn.. det er liksom «hans tur». 

Dater ikke andre, men snakker med et par andre. Ja, det hjelper litt. Men tenker bare på ham så godt som hele tiden, og det gjør meg gal. Får nesten som angst i magen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir bare altfor overdrevet. Fyren har jo ikke gjort TS noe, annet enn at han muligens ikke er så veldig interessert. Å blokkere vil bare være å drite seg ut totalt.

TS her. Det er det jeg også føler. For jeg kommer til å treffe på ham.. slik det er nå, vil jeg ikke vise at han betyr så mye for meg. Får mer og mer følelsen av at han kun har vært ute etter en ting. Eller blitt lei og bare ghoster meg. Verste er at jeg føler vi har delt så mye.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! Føler jeg har invistert mye i denne fyren, siden jeg sjelden går så langt med noen. Eller, det skal mye til for at jeg åpner meg så mye, så fort. Føler meg dum! Nå er det noen dager siden vi har hatt kontakt, og jeg sliter sånn.. det er liksom «hans tur». 

Dater ikke andre, men snakker med et par andre. Ja, det hjelper litt. Men tenker bare på ham så godt som hele tiden, og det gjør meg gal. Får nesten som angst i magen. 

Jepp, sånn har jeg det også. Ser etter han på sosiale medier, håper på meldinger fra han osv. Er nesten helt besatt og jeg skammer meg litt over det. Jeg er jo ikke slik "til vanlig".

Jeg har det også sånn med magen, rett og slett skikkelig anspent, med dårlig matlyst og litt kvalmefølelse. Jeg tenker at dette er ikke kjærlighet, altså. Den er mye sterkere og tryggere, ikke usikker og anspent slik du har det nå. Hva syns du selv?

Dette hjalp meg litt da det sto på som verst:

Gi deg selv noen runder med dyp pust nederst i magen, inn og ut. Rolig og der innpusten og utpusten er like lange. Kanskje i 5-10 minutter. Om det varer gjør dette når du står opp om morgene, før du spiser. Gjenta før du skal sove.

Treff andre menn, gå på dates. Ta i mot oppmerksomhet og komplimenter. Kanskje du møter en ny kjæresten, kanskje du finner en ny venn? Dette syns jeg hjelper på det usunne "maktforholdet" i en hekt.

Ellers tar jeg i mot alle tips jeg kan få :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det er det jeg også føler. For jeg kommer til å treffe på ham.. slik det er nå, vil jeg ikke vise at han betyr så mye for meg. Får mer og mer følelsen av at han kun har vært ute etter en ting. Eller blitt lei og bare ghoster meg. Verste er at jeg føler vi har delt så mye.. 

Sitter med samme følelse ovenfor min hekt. Jeg sliter med å forstå at han bare kan fordufte etter at vi har delt så mye.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, sånn har jeg det også. Ser etter han på sosiale medier, håper på meldinger fra han osv. Er nesten helt besatt og jeg skammer meg litt over det. Jeg er jo ikke slik "til vanlig".

Jeg har det også sånn med magen, rett og slett skikkelig anspent, med dårlig matlyst og litt kvalmefølelse. Jeg tenker at dette er ikke kjærlighet, altså. Den er mye sterkere og tryggere, ikke usikker og anspent slik du har det nå. Hva syns du selv?

Dette hjalp meg litt da det sto på som verst:

Gi deg selv noen runder med dyp pust nederst i magen, inn og ut. Rolig og der innpusten og utpusten er like lange. Kanskje i 5-10 minutter. Om det varer gjør dette når du står opp om morgene, før du spiser. Gjenta før du skal sove.

Treff andre menn, gå på dates. Ta i mot oppmerksomhet og komplimenter. Kanskje du møter en ny kjæresten, kanskje du finner en ny venn? Dette syns jeg hjelper på det usunne "maktforholdet" i en hekt.

Ellers tar jeg i mot alle tips jeg kan få :)

Jeg har hatt en ganske lang forhold før, og da var det aldri som dette. Det var en god spenning bare. Og gjensidig forelskelse.

Dette er ikke kjærlighet, nei. Men er «besatt» likevel. Jeg prøver å gjøre ting for å koble ut, og det hjelper. Og puste med magen, som du sier. Nå har jeg innstilt meg på å la denne gutten gå. Dersom han tar mer kontakt, enten via sosiale medier eller når vi (dessverre..) tilfeldigvis treffer hverandre, skal jeg ikke la meg lure inn i noe igjen. Være vanlig vennlig, og si at vi kan være bare venner hvis han spør. Det kommer han ikke til å gjøre, skjønner mer og mer at han er en player. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vil du bli kvitt hektet ditt eller ikke? Blokkering er helt nødvendig iflg ekspert.

Anonymkode: afe1f...7aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en ganske lang forhold før, og da var det aldri som dette. Det var en god spenning bare. Og gjensidig forelskelse.

Dette er ikke kjærlighet, nei. Men er «besatt» likevel. Jeg prøver å gjøre ting for å koble ut, og det hjelper. Og puste med magen, som du sier. Nå har jeg innstilt meg på å la denne gutten gå. Dersom han tar mer kontakt, enten via sosiale medier eller når vi (dessverre..) tilfeldigvis treffer hverandre, skal jeg ikke la meg lure inn i noe igjen. Være vanlig vennlig, og si at vi kan være bare venner hvis han spør. Det kommer han ikke til å gjøre, skjønner mer og mer at han er en player. 

Å gi slipp tror jeg er begynnelsen på slutten for ei hekt - håper je også kommer meg dit veldig snart :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...