Gå til innhold

Din beste salat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte å prøve å være litt sunn, så skulle hatt noen oppskrifter på gode salater, evt andre ting med lite kalorier i. 

Så hva er din beste oppskrift ? 

Anonymkode: d543a...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noe sprøtt, noe protein, noe fett, masse grønt, noe frukt og hva jeg ellers har tilgjengelig.

Salat blir godt uansett.

Anonymkode: 4be6b...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruccola med rødløk,cherrytomater,agurk,valnøtter,salatkylling og chevre (geitost). Dressing av rødvinsviangrette,sennep,olivenolje,sitronsaft samt salt og pepper.

Couscous med bladpersille,kikerter blandet med krydder (raz el hanout),granateplekjerner,fetaost,sort oliven,sjalottløk,agurk og cherrytomater.

Basilikumblader,mozzarella,tomat,parmesan,parmaskinke og pastaskruer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isberg salat

baby leaf mix

paprika

agurk

kylling

fetaost

krutonger

valnøtter

salt

pepper

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taboulleh er veldig godt, men med bulgur er det kanskje ikke det mest kalorifattige...Jeg lager den med agurk, tomat, isbergsalat, bladpersille og mynte, alt hakket i små biter. Blander med bulgur og har over dressing av sitron, olivenolje, salt og pepper. Mye bladpersille og mye mynte må til for at den skal bli skikkelig god.

Brokkolisalat laget av brokkoli kuttet i små "bunter" med en dressing av mager kesam med litt søstoff. Frisk salat som metter godt.

Kyllingsalat laget med kyllingbryst. Isbergsalat, agurk, babyleaf, noen ertebelger, litt brokkoli, tomat, fetaost, oliven og mango. Denne liker jeg med dressing av balsamico og olje ELLER caesardressing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg lager salat har jeg i akkurat det jeg liker i akkurat de mengdene jeg vil ha, hverken mer eller mindre. For min del vil det si:
- Salat (ruccola, spinat, kål, o.l.)
- Tomat
- Rødløk
- Paprika (rød, grønn og gul)
- Avokado
- Minimais
- Bønner
- Kikerter
- Oliven
- Agurk

Også har jeg i kylling og fetaost sammen med hjemmelaget oljedressing med diverse krydder som passer til fetaosten. :sikle:

Til og med sambo som før hatet salat begynte å like salat når han fikk smake min. Har man bare ting man liker i salaten vil det være en sikker vinner. Det meste av grønt går heldigvis fint sammen, så føler ikke noe behov for å bruke spesielle ingredienser som passer hverandre. Salat er salat, i mine øyne. Men akkurat min salat synes jeg er så god at jeg kunne ha spist det hver dag resten av livet!

Anonymkode: 57857...17d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for tiden veldig glad i en helt enkel tomatsalat. Tomater av god, søt kvalitet, mozzarella, fersk basilikum, hakket rødløk, og så ringler over litt sitronolivenolje og balsamico. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i salater, men i hverdagen er det ofte ikke mye tid.  Derfor har jeg  alltid tomat, rødløk, balsamico og olje i kjøleskapet, både  på jobb og hjemme.  Det er alt som behøves for å løfte et måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...