Gå til innhold

alkohol vs. røyk (hva er verst)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hvilke at disse produktene er verst for en selv og samfunnet forøvrig

anklagene mot RØYKEN:

-sykdomsfremkallende hos en selv

-kortere levetid

-passiv røyking kan være skadelig for de rundt en (tvilsomt)

anklagene mot ALKOHOLEN

-sykdomsfremkallende hos en selv (hjerte, nyrer, lever osv)

-kortere levetid

-kan også være skadelig for ens psykiske helse

-SVÆRT mye kriminalitet er alkoholrelatert (vold, drap osv)

-krangel og vold i hjemmet

-vanskjøtsel av barn

-en kan gjøre mye dumt i fylla som ikke nødvendigvis er ulovlig

-fravær på jobben (reparering etter en fuktig helg)

-avhengighet av alkohol kan ødelegge ditt jobbforhold, familieforhold og venner (mens avhengighet av røyk ikke har slike negative effekter)

-fyllekjøring

Det er ganske entydig at alkoholen er svært mye værre enn røyken - en gigant i forhold til røyken

alikevel betaler røykerne nesten like mye i avgift som de som nyter alkohol (7,5 mrd). Skulle det ha vært et normalt forhold mellom disse to produktene på avgivtsiden så skulle alkoholavgiften vært minst 10 ganger høyere enn tobakksavgiften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sammenligner med fyll' date=' ikke alkohol.[/quote']

fyll er vel omtrent det eneste som er det

det er vel et fåtall som har et såkalt moderat forhold til alkohol selv om de ikke driker daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Mulig du og din omgangskrets ikke klarer å drike alkohol uten at det blir fyll, men snakk i så fall for deg sjæl.

Man kan ha et moderat forhold til alkohol og drikke det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge ingen blåser øl i øynene mine foretrekker jeg alkohol' date=' ja[/quote']

:Nikke:

jeg er definitivt ikke full hver gang jeg drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du og din omgangskrets ikke klarer å drike alkohol uten at det blir fyll, men snakk i så fall for deg sjæl.

Man kan ha et moderat forhold til alkohol og drikke det hver dag.

som kan meføre alkoholisme og alt det igjen medfører.

jeg tror dessuten at de som er på byen en lørdagskveld ikke drikker akkurat moderat (selv om de ikke er dritings). De fleste er vel synlig beruset i en eller annen grad?

Hvor mange har ikke blitt slått og sparket halvt til døde pga alkohol

hvor mye utroskap har ikke blitt begått pga. alkoholen.? Hvor mange ekteskap har ikke blitt ødelagt pga alkoholen? og hvor mange psykiske lidelser har ikke alkoholen medført (vår nye folkesykdom)?

Listen over negative konsekvensen anng. alkohol er uendelig mye lengre enn de negative konsekvensene rundt røking. Kun 3 negative konsekvenser, der en av dem er litt tvilsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kun 3 negative konsekvenser' date=' der en av dem er litt tvilsom.[/quote']

Fint å få slått det fast på et så faglig solid, objektivt og bortimot upåvirket grunnlag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som drikker, men ikke røker, sitter på MEGET utrygg grunn når dere går til angrep på røykrne og lovpriser den kristenfundamentalistiske røykeloven.

Dere burde i grunne holdt kjeft å nytt den jæla drammen i ro uten å bryte ut i skadefryd over at noe av det negative fokus ble fjernet fra dere

Det er så mye negativt befengt med alkoholen at avgiftene der igrunnen burde mangedobles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skader hvertfall ingen andre en meg selv når jeg drikker :roll:

tomme tønner ramler mest

fakta er at dere ikke har ett godt argument mot mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se, jeg velger å holde meg på et like saklig nivå som trådstarter og sier som følger: Røykere lukter faen så vondt! Og hvis ikke DET er en ulempe for omgivelsene så vet ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal vi se' date=' jeg velger å holde meg på et like saklig nivå som trådstarter og sier som følger: Røykere lukter faen så vondt! Og hvis ikke DET er en ulempe for omgivelsene så vet ikke jeg![/quote']

dette er av bagatelmessig art og høyst indiviuell.

Mange klagde, etter røykeloven, over at det kom frem mye ekkle kropsdufter etter at røyken kom bort fra pubene

jeg tror dessuten ikke at folk flest synes røykelukt er spesielt vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes trådstarterens forsøksvise fremtreden i seg selv er et argument mot røyking. Med mindre han e pære full

dere har faktisk ikke argumenter

dere er låst på armer og bein

dere har tapt

Jeg har ett nytt mål som jeg har satt meg etter røykeloven. Røykeloven skal jo forhindre at ikke-røykerne blir utsatt for røyk, men dette skal jeg jobbe imot. Jeg skal gjøre mitt for at de faktisk blir utsatt for røyk. Hvis jeg kjører bil og det er en ikke-røyker som sitter på så skal jeg dampe som bare juling. Jeg skal sørge for at vedkommende får sin dose med røyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...