AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Første jobbdag etter påsken faller dommen rundt om på ymse arbeidsplasser og skoler. Den som går av med seieren nyter heder og beundring. Anonymkode: d0022...431
Ananas. Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Der du bor? Jeg tror det handler mer om hva slags omgangskrets man har. For meg er det fullstendig likegyldig om jeg selv eller andre blir brune, og det har jeg inntrykk av at gjelder for dem rundt meg også.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Det var vel jevnt over et press om å være brun i hjembygda mi, særlig på sommeren. Jeg er rød-blond fra naturen sin side og blir naturlig nok ikke så veldig, eller så fort brun, noe jeg ble regelrett mobbet for. Nå har jeg flyttet til et større sted og her bryr ingen seg. Anonymkode: 5a65d...c63
FactsOverFeelings Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 Det finnes ikke mer "press" enn hva man tillater seg. Selv skjønner jeg ikke hvorfor folk bryr seg om hva andre måtte mene eller tenke.
UnderCover Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Eneste gangen det har blitt snakket om påskesol her, var da en kollega dukket opp med et kraftig hvitt solskille der solbrillene hadde sittet.
Gjest Springfjær Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 Det har aldri vært et tema. Folk her er likegyldige til om noen blir brune eller er like bleike som alltid. Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg med alt hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 Her i nabolaget er det kun de som er 85 år + som har konkurranser om å bli brunest mulig Anonymkode: 7ce1f...319 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Skrevet 31. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første jobbdag etter påsken faller dommen rundt om på ymse arbeidsplasser og skoler. Den som går av med seieren nyter heder og beundring. Anonymkode: d0022...431 Hva slags idiotfolk er det du jobber med??? Konkurranse i å ende opp med solskadet hud og hudkreft? Anonymkode: cecdb...f87
Sequel Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 Det har ikke falt meg inn, så nei det er ikke et press jeg har lagt merke til. Verken på jobb, blant venner eller i familien. 1
Hadley Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 De fleste jeg kjenner vil heller beskytte huden enn å bli brun. Jeg bruker solfaktor 50 året rundt og ser ut som en vampyr. 3
Salka Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Går du på ungdomsskolen og går med avisen på ettermiddagene? Siden du snakker om arbeidsdag mener jeg. Det er vel ingen voksne folk med vett i skolten som gir heder og ære til den som er brunest? Jeg har fått heder og ære for å være knallbrun en gang i mitt liv. Det var etter sommerferien da jeg var 15 år gammel og hadde vært på ferie i Spania i tre uker. Nå i voksen alder soler jeg meg ikke. Lenge siden jeg sluttet med det. Vil ikke få rynker tidlig og vil ikke risikere solskader og hudkreft forårsaket av sol. Bruker solfaktor 50 og bruker selvbruner på sommeren når jeg gidder.
Honey Dew Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 Har aldri hørt om press for å bli mest mulig brun i påsken. Det er en helt tussete "konkurranse". Det er mye bedre å være forsiktig i solen og å ta vare på huden sin 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 Å være brun er ut. Det som gjelder er frisk og fin hvitfarge. Anonymkode: ff4b3...8e0 2
Gjest Balian d'Ibelin Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 Har ikke peiling om det er det så er det noe jeg driter i.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #15 Skrevet 31. mars 2018 Nei, ikke i det hele tatt. Halve jobben har hytter på fjellet, og resten har tatt med seg ektefelle og barn til varmere strøk. Grovt sagt.. Noen få kommer tilbake med farge, en god del uten. Selv får jeg litt farge da jeg er veldig glad i lange skiturer, og været har vært fantastisk. For min del ok, da jeg blir kvitt sprengte blodkar (som jeg også får av skiturene), men bruker selvfølgelig sunblock hver dag. Anonymkode: de271...4c6
Minitroll Skrevet 31. mars 2018 #16 Skrevet 31. mars 2018 Det er ikke 90-tallet lenger, så ikke så farlig å være bleik.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #17 Skrevet 31. mars 2018 I gamermiljøet er det da om å gjøre å være hviteste😂 Aldri hørt om alt det er konkurranse eller at man ble dømt etter hudfarge etter ferier. Så tror nok det har jeg med omgangskretsen man selv er i. Eller hva man velger å tro andre mener med det de sier. Blir glad på kollegaer som verner vis de har fått vært ute mye i påsken. Selv misliker jeg snø så holder meg inne. I tillegg jobber jeg i helsevesenet. Kun kontorfolkene som har ferie i påska. Anonymkode: 953a3...cae
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #18 Skrevet 31. mars 2018 Nå må folk slutte å gnåle om dette "presset" de mener seg utsatt for i alle salgs sammenhenger. Presset finnes kun i ditt eget hode, slutt å vær en sau! Jeg har aldri opplevd kjøpepress, kroppspress, brunfargepress eller andre former for press. Hvem skulle liksom presse deg?? Anonymkode: 8e480...002
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #19 Skrevet 31. mars 2018 Jeg er rødhåret. Blir ikke brun, blir rosa. Heller likhvit enn solbrent. Anonymkode: f9e6c...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå