AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Vi har en 4 åring som alltid er i veldig god form, selv om hun på papiret er syk. Da tenker jeg på forkjølelse og feber. I går var vi ute hele dagen, og hun virket til å være i veldig bra form. Vi var på stranden, og det var klatring på svalberg, og fullt kjør. Det eneste var at hun var litt snørrete. Når vi kom hjem, så syns jeg hun kjentes litt varm ut, og tok tempen på henne. Da var den 38,7.... Og fremdeles så hun, eller virket ikke syk. Hun har feber i dag også, men er nede på 38,1 akkurat nå. Og hadde man ikke kjent ungen godt så hadde det vært umulig å merke at hun er syk. Hun klatrer opp og med i ribbeveggen, turner i turnringer osv. Og har veldig lyst til å gå ut, for solen skinner og det er fantastisk vær å leke ute i. Og jeg er veldig fristet til å la henne gå ut, og la henne styre det selv ut i fra formen og når hun blir sliten. Hva hadde dere gjort, latt henne være ute, eller forsøkt å holde henne i ro inne? Dette er helt vanlig for dette barnet, hun må over 39 grader før man ser og merker at hun er syk, man må være veldig obs for å se det før det. Jeg har tidligere hentet henne i barnehagen, og funnet ut st hun har 38,5 i feber, og de i barnehagen hadde ikke engang tenkt over at hun kunne være syk..., Anonymkode: f9340...7be
Surriball Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Hvis barnet er i god form gjør det ingenting å være litt ute så lenge barnet ikke blir kald og våt. Heller avslutte i god tid før ungen blir for sliten. 3
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Så lenge de orker det selv så kan de gjerne være ute. Holder de aldri inne hvis de vil selv.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 Barnet må ikke ligge i ro inne når almenntilstanden er god. Jeg lar min selvregulere aktivitet, viser han tegn til at han er sliten så hviler han. Men ville passet på bekledning og at hun ikke blir våt og kald. Anonymkode: b872c...48b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 Godt å høre at andre her tenker liksom meg. Tenkte ikke å dra på langtur akkurat i dag, men holde oss i nabolaget, og leke i hagen/ på verandaen. Har bare fått noen reaksjoner tidligere på at hun ikke blir holdt inne ved feber, så jeg lurte et øyeblikk på om jeg var helt uansvarlig her 😊 Anonymkode: f9340...7be
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 Så lenge hun er i grei form syns jeg det er ok å ta med henne ut, men kanskje du bør passe på å avslutte litt før eller følge godt med på når hun blir litt sliten. Anonymkode: 6365b...143
GammelKaktus Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 Sønnen min har alltid fått gått ut så lenge formen tilsier det, kjenner jo selv at det ofte hjelper med en tur ut når man ikke er helt i form.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Skrevet 31. mars 2018 Så lenge hun ikke smitter andre, så er det ikke noe problem å være ute. Anonymkode: 98bc0...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 Frisk luft er bare medisin. Anonymkode: c865e...be3
Sushi Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 Allmenntilstanden er viktigst, så mine er ute så lenge de er i form til det.
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Er ute med min om han har feber, men er i god form. Passer bare på at han ikke sliter seg ut da kroppen trenger krefter til å bekjempe feberen.
Ulrikke Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 Kan være ute og få frisk luft hvis allmenntilstanden er ok, men ikke type hoppe på trampolina/gå på skitur, altså ting som gjør at man blir svett og sliten... Selv om formen virker grei holder kroppen på å bekjempe noe, og det bør man ta hensyn til. Frisk luft uten at man blir kald eller svett er absolutt ikke farlig!
Pillow of Dragon Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 Mine får gå ut hvis dem føler for det, men jeg sender dem ikke til barnehagen hvis dem har feber.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 Takk for mange gode svar. Vi tok en tur ut, og koste oss masse. Vi tok det rolig, og avsluttet turen med grilling av pølser på verandaen 😊 Og godt å høre fra så mange at det er en ganske vanlig ting å gjøre 😊 Anonymkode: f9340...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå