Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bruker dere squash til da??? Har brukt den litt til wok jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som tilbehør til grillet fisk f.eks. Smørdamper squash med sitronsaft og tilsetter friske urter som dill eller timian.

Skrevet

* Bruker den som en grønnsak til andre retter (f.eks. squashskiver stekt med gulrot og purre, revet sitronskall og hvitløk).

* Delt i to, skraper ut innholdet og fyller med noe snadder, stekes i ovnen.

* Gryteretter

* Dip (forskjellige grønnsaker bakes i ovnen og kjøres glatt i hurtigmikser)

* Gratenger/ovnsretter

* På grillspyd om sommeren

* Revne i vegetarkarbonader

* I kaker (jepp, squashkake er faktisk godt!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Squash bruker jeg :

-pastasauser

-wok

-og til å lage fylte squash. Fyll med kjøttdeig/tomatsaus/løk og dryss over gulost. Stekes i ovnen,

Skrevet

Skjær den i ca 1 cm tykke skiver og stek den i litt olivenolje. (Grilles om sommeren) server med tzatsiki til. NAMMMMMMM......!

Skrevet

Squash er også et must i ratatouille, dvs. fransk grønnsakrøre med bl.a. tomat, aubergine, hvitløk, paprika og provencekrydder. Passer godt til lam.

Skrevet

Skjærer den i middels tykke skiver og "svir dem" på begge sider i grillpanne. Legger utover på et fat og presser over litt frisk sitron og god olivenolje, Maldonsalt og nymalt pepper. Dette spiser jeg enten som grønnsak ved siden av middag, eller på en deilig sandwich med litt fetaost på toppen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøleskap-rydding: Skjær opp litt skinke, bacon eller pølse, litt løk, squash og det du ellers finner i kjøleskapet. Fres det på en stekepanne. Rør sammen egg og litt vann eller melk og hell over. Strø ost over og la det stå på svak varme til osten er smeltet.

Nytes med en skive brød smurt med most avocado.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...