Gå til innhold

Svigermor forventer at sønnen spiser 4 porsjoner middag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke kommenterer hun at han spiser lite, spør såret om han ikke likte maten, sier at hun har lagt merke til at han ikke spiser så mye osv. Lager problemer. 

Flere som sliter med det!?

Anonymkode: b4d5a...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe DU sliter med? Kan ikke sønnen selv si til sin mor at han er mett, og takke for maten! Kanskje dette er en årelang greie som er ment som intern "kos/humor".. 

Man må ikke gå inn i alle kamper, eller lage oppstyr for hver minste ting. Mannen din er voksen, han kan fint si ifra til egen mor. 

Anonymkode: ec022...564

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Nei.

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei.

Hva ville dere gjort da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noe DU sliter med? Kan ikke sønnen selv si til sin mor at han er mett, og takke for maten! Kanskje dette er en årelang greie som er ment som intern "kos/humor".. 

Man må ikke gå inn i alle kamper, eller lage oppstyr for hver minste ting. Mannen din er voksen, han kan fint si ifra til egen mor. 

Anonymkode: ec022...564

Han sier at han er mett. Takk for maten. Hun sniker det inn senere, med offermentalitet i bakgrunnen. Selvsagt er det ikke noe nytt, hun har pga sin egen usikkerhet spilt på hans samvittighet hele livet for å få det slik hun selv vil. Det er ikke noe å "ta opp". 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort da?

Ignorert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han er mett. Takk for maten. Hun sniker det inn senere, med offermentalitet i bakgrunnen. Selvsagt er det ikke noe nytt, hun har pga sin egen usikkerhet spilt på hans samvittighet hele livet for å få det slik hun selv vil. Det er ikke noe å "ta opp". 

Men da er det heller ingenting å gjøre, annet enn det som blir gjort nå. 

Anonymkode: 8956b...2de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange mammaer er sykt opptatt sv mat og at alle skal spise hele tiden. Sikkert hennes måte å vise kjærlighet, også føler hun at han ikke tar det i mot sånn han skal. 

Mamma skal også alltid servere noe. Rett etter middag må hun liksom finne noe godt. Og så noe frukt, og så om vi ikke er sultne, for hun har jo noe annet hun kan sette frem også. 

Anonymkode: 98427...eb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange mammaer er sykt opptatt sv mat og at alle skal spise hele tiden. Sikkert hennes måte å vise kjærlighet, også føler hun at han ikke tar det i mot sånn han skal. 

Mamma skal også alltid servere noe. Rett etter middag må hun liksom finne noe godt. Og så noe frukt, og så om vi ikke er sultne, for hun har jo noe annet hun kan sette frem også. 

Anonymkode: 98427...eb6

Etter dere har spist 4 porsjoner middag? Her serveres det ingenting etterpå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det heller ingenting å gjøre, annet enn det som blir gjort nå. 

Annet enn å irritere seg? 

Skrevet

Hvorfor i alle dager irriterer du deg TS? Det er jo ikke deg det går utover. Kan du ikke bare overse dette og la mannen ta den diskusjonen med sin mor?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke fordra foreldre som spiller på "stakkars meg"-kortet, fordi min mor gjorde det samme. Jeg klikket fullstendig en dag jeg var rundt 20, men hun skjønte det fortsatt ikke, faktisk. Dvs hun ble dypt fornærmet og ventet ifølge pappa på at jeg skulle ringe å si unnskyld, noe jeg ikke gjorde fordi jeg mente hvert ord og ville at hun skulle forstå det. Men noe må ha gått inn, for hun sluttet med det. I går var de på besøk og da gjorde hun det igjen, det er ca 20 år siden sist!!! Vi er gode venner og krangler aldri, men i går bare røyk en sikring hos meg, jeg ble direkte forbanna i to sekunder. Jeg var rett tilbake i 20-årene og finner meg faktisk ikke i at hun presser meg på den måten! Pappa støttet meg heldigvis, og søstern min også. Men jeg vil jo ikke som over 40 klikke på mamma!!!

Hun er bare snill, men noen ganger er hun bare totalt blåst, og hun mener det ikke en gang!

Sier ikke mannen din noe?? Han må jo bare spørre hvorfor hun er så ivrig på denne maten og at han ikke er noe mindre glad i hverken henne eller maten selv om han stopper når han er mett!

Men etter min erfaring er det jo ikke sikkert hun forstår det, da. Ville likevel prøvd å sagt det rett ut!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Annet enn å irritere seg? 

Men hva annet er det å gjøre? Du sier det ikke går an for mannen din å snakke med henne om det og få henne til å slutte, hun har nok alltid vært slik og vil forbli slik. Han får lære seg å ikke la seg manipulere og styres av dårlig samvittighet fordi han ikke overspiser. 

AnonymBruker
Skrevet

4 porsjoner middag? En pakke Toro lasagne er vel beregnet på 4 stykker, det er jo enorme mengder mat?

Anonymkode: a9a0c...b47

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor må da få lov til å forvente det hun vil. Om hun så vil at sønnen skal spise 10 porsjoner, så må hun da få lov til det.

Og så bestemmer DU hvor mange porsjoner DU vil spise, og så bestemmer mannen din hvor mange porsjoner HAN vil spise. Hvis han spiser 4 porsjoner fordi moren sier det, så vil jeg si at det er mannen din som har et problem, ikke moren din.

Anonymkode: 3d5b3...59d

• Liker 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2018 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke kommenterer hun at han spiser lite, spør såret om han ikke likte maten, sier at hun har lagt merke til at han ikke spiser så mye osv. Lager problemer. 

Flere som sliter med det!?

Jeg hat også en sånn svigermor. Hun er snill som dagen er lang, men har totalt ødelagt matgleden for meg hos de. Hver middagsseanse foregår slik:

1. Vi setter oss til bords og hun bruker det første kvarteret på å klage over at hun ikke fikk til kjøttet, steika, potetene, sausen osv. Da må vi gjentatte ganger si at maten var god.

2. Vi spiser to porsjoner og sier nei takk til den tredje og da starter marerittet. Liker du ikke maten min? så småspist dere er? Tror det var noe galt med maten min ja? Har dere spist før dere kom hit? O.l hver møkkings gang! Er så lei. Ingen vits å si noe til henne, more hennes var likedan.

Har lært at det eneste som hjelper er spise ekstremt sakte, slik at du slipper fylle på så mange ganger.

Sykt irriterende!

Anonymkode: edcb3...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...