AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Hei. For en stund siden var jeg hos frisøren for å stripe håret, frisørdama fant 4 ringer i hodebunnen min som jeg bestilte meg time til legen for kort tid etter.. da jeg var hos legen fant legen en stripe i bakhodet mitt, det er kun stripa og rundt området der som klør så j***** mye. Ikke selve ringormen.. jeg har hatt klåen kjempe lenge, på samme område der «sår stripa» er, antageligvis har jeg hatt stripa lenge, siden den aldri gror. Legen trodde kanskje at jeg hadde klønet meg, men nå er det en stund siden jeg har vært til legen, og den har fortsatt ikke kommet bort. Skal til legen om 2 uker igjen på kontroll. Første kur brukte jeg tabletter, men da ringormen ikke forsvant så fikk jeg resept på locoid og bruker fungoral.. ser ikke ut til å hjelpe enda i hvertfall.. to av di er veldig svake i fargen, og den andre er sterkere i fargen enn den på bildet. Den stripa der ser ut som et kutt, det er liksom et insøkk i selve hakket om dere skjønner. Veldig frustrerende og jeg er redd for at stripa er noe farlig! Noen som har hatt lignende? Hva tror dere det er? Anonymkode: 048f1...feb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 Hvorfor har legen konkludert med at dette er ringorm? Ringorm oppstår såpass ytterst sjeldent over hårlinjen at tanken er rimelig far-fetched. Uansett: var det sopp kan en anta at soppmiddel ville virket. Så når du går tilbake til legen så krev at de faktisk sjekker ved fysiske prøver om dette er sopp. Det kan jo like gjerne være en bakterieinfeksjon.. Anonymkode: 2a748...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har legen konkludert med at dette er ringorm? Ringorm oppstår såpass ytterst sjeldent over hårlinjen at tanken er rimelig far-fetched. Uansett: var det sopp kan en anta at soppmiddel ville virket. Så når du går tilbake til legen så krev at de faktisk sjekker ved fysiske prøver om dette er sopp. Det kan jo like gjerne være en bakterieinfeksjon.. Anonymkode: 2a748...b5c Fordi han/hun har medisinsk utdannelse. Det er vel derfor vi ikke går til mannen i gata når vi trenger medisinsk hjelp Anonymkode: ceeae...f14
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi han/hun har medisinsk utdannelse. Det er vel derfor vi ikke går til mannen i gata når vi trenger medisinsk hjelp Anonymkode: ceeae...f14 Trenger ikke bety at han/hun har peiling forde om. Jeg synst for øvrig ikke det ser ut som ringorm. Anonymkode: da171...4a0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. For en stund siden var jeg hos frisøren for å stripe håret, frisørdama fant 4 ringer i hodebunnen min som jeg bestilte meg time til legen for kort tid etter.. da jeg var hos legen fant legen en stripe i bakhodet mitt, det er kun stripa og rundt området der som klør så j***** mye. Ikke selve ringormen.. jeg har hatt klåen kjempe lenge, på samme område der «sår stripa» er, antageligvis har jeg hatt stripa lenge, siden den aldri gror. Legen trodde kanskje at jeg hadde klønet meg, men nå er det en stund siden jeg har vært til legen, og den har fortsatt ikke kommet bort. Skal til legen om 2 uker igjen på kontroll. Første kur brukte jeg tabletter, men da ringormen ikke forsvant så fikk jeg resept på locoid og bruker fungoral.. ser ikke ut til å hjelpe enda i hvertfall.. to av di er veldig svake i fargen, og den andre er sterkere i fargen enn den på bildet. Den stripa der ser ut som et kutt, det er liksom et insøkk i selve hakket om dere skjønner. Veldig frustrerende og jeg er redd for at stripa er noe farlig! Noen som har hatt lignende? Hva tror dere det er? T Anonymkode: 048f1...feb Innlegget ditt er svært lite forståelig. En ringorm er en soppinfeksjon i huden med en sopp som spiser rundt. Dete r ingen orm som kryper rundt og gjør ugang. Når dette problemet har oppstått etter et frisørbesøk så er det nok noe du har fått med på kjøpet uten å be om å få det. Du får forholde deg til legen. Problemet og berivelsen er for spesiell for forjmets medlemmer, vil jeg tro. Anonymkode: 8eff4...774 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Skrevet 31. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innlegget ditt er svært lite forståelig. En ringorm er en soppinfeksjon i huden med en sopp som spiser rundt. Dete r ingen orm som kryper rundt og gjør ugang. Når dette problemet har oppstått etter et frisørbesøk så er det nok noe du har fått med på kjøpet uten å be om å få det. Du får forholde deg til legen. Problemet og berivelsen er for spesiell for forjmets medlemmer, vil jeg tro. Anonymkode: 8eff4...774 Jeg er fullstendig klar over at ringorm er sopp og ikke en orm, og det virket som di over her skjønte hva jeg skrev. Jeg vet ikke hvor jeg har fått det fra. Jeg vet man som oftest blir smittet via hund, katt, kanin og hest. Jeg har hund og katt selv, foreldrene mine har hund, katt og kanin, men vi har ikke sett at di har det samme som meg. Om jeg fikk det fra frisørbesøk er også uvisst da jeg har hatt kløen lenge før stripa ble oppdaget, men sirklene ble i hvertfall funnet av frisøren, og di klør ikke.. Anonymkode: 048f1...feb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke bety at han/hun har peiling forde om. Jeg synst for øvrig ikke det ser ut som ringorm. Anonymkode: da171...4a0 Jo, de har såpass god utdannelse at det er dem en skal høre på og ikke på lekmenn Anonymkode: ceeae...f14
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de har såpass god utdannelse at det er dem en skal høre på og ikke på lekmenn Anonymkode: ceeae...f14 Ehe nei. Jeg har selv mange kompiser og en samboer som er lege, og de innrømmer fint at det er mye de har null peiling på, spesielt de første årene etter fullført utdanning. Men allmennlege kan ikke være ekspert på alt av sykdomer. Anonymkode: da171...4a0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehe nei. Jeg har selv mange kompiser og en samboer som er lege, og de innrømmer fint at det er mye de har null peiling på, spesielt de første årene etter fullført utdanning. Men allmennlege kan ikke være ekspert på alt av sykdomer. Anonymkode: da171...4a0 Da blir pasienten sendt videre til spesialist Anonymkode: ceeae...f14
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 På 31.3.2018 den 16.25, AnonymBruker skrev: Fordi han/hun har medisinsk utdannelse. Det er vel derfor vi ikke går til mannen i gata når vi trenger medisinsk hjelp Anonymkode: ceeae...f14 Hun/han har da ikke testet utslettet. Og det er helsenorges egne nettressurser som sier at ringorm ikke forekommer over hårfestet. Har legen mer peiling enn resurser leger lener seg på for diagnostisering..? Anonymkode: 2a748...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 Legen hadde testet utslettet (bortsett fra stripen), legen sa det ble funnet soppbakterier, og da antydet legen at det var ringorm siden det var sirkler. Glemte å skrive det i innlegget, beklager Anonymkode: 048f1...feb
FrkHansen80 Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 Hvordan ble du kvitt den ringen i hodebunnen? Datteren min har helt lik…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 FrkHansen80 skrev (42 minutter siden): Hvordan ble du kvitt den ringen i hodebunnen? Datteren min har helt lik… Ts her. Jeg ble ikke kvitt dem. Ble sendt til spesialist og han sa det var føflekker, ufarlige vel og merke. Vi oppdaget at søsteren min hadde det samme, så det er nok ikke farlig😊 Anonymkode: 048f1...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå