AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Del Skrevet 31. mars 2018 Min mann er ikke en slik som strør om seg med "Jeg elsker deg!", og vi har slitt litt en tid nå, på grunn av grunnleggende uenighet om diverse. Jeg har snakket med en venninne om dette, og hun sier "Men han elsker deg iallefall utrolig høyt!". Ok? Hvordan vet man egentlig det når han ikke sier det? Jeg har sluttet med å spørre om han elsker meg, for sier han det ikke av seg selv får det bare være. Det er mange måter å "si" det på, uten å si ordene, sier min venninne, så jeg har forsøkt å tenke over hva som jeg tolker som at han elsker meg, men sannheten er at jeg ikke kan være sikker på at det faktisk betyr det. Så hva av det nevnt under tror dere betyr "Jeg elsker deg!", og hva bør jeg utelukke? 1: Når han handler eller lager mat er det hva jeg liker best han har fokus på. 2: Han vil helst holde rundt meg på natten, og om jeg sniker meg unna leter han etter meg i søvne. 3: Når han ikke har sett meg på noen dager føler jeg nesten at han vil spise meg opp når vi har sex. Han kan liksom ikke komme nær nok, og kysser mye, og stryker meg over hele kroppen, som om han forsøker å gjenoppdage/gjenerobre hele meg. (Til vanlig kysser vi ikke så mye under sex.) 4: Han gir meg ofte gaver. 5: Han prioriterer meg foran venner. Ringer jeg når han er med kamerater, og vil møte ham for en kaffe/et glass vin/en matbit i byen, så dropper han straks kameratene for å treffe meg. (Jeg jobber ganske mye, så han har mer fritid enn meg.) 6: Han virker ganske blind for at jeg blir eldre. Han kan påpeke at venninner av meg ser eldre ut, men når jeg sier "jeg er like gammel" så fnyser han og sier "Men du ser ikke like gammel ut!" (Jeg gjør det!) 7: Han har et mareritt som gjennom årene oppsøker ham jevnlig. Det er at jeg ble tatt av strømmen da vi badet i utlandet en gang, og selv om han sto like ved og grep etter meg, ble jeg sugd under og bort fra ham på et blunk. Jeg kunne ha druknet den gangen, men det gikk heldigvis bra. For meg virket det å gå veldig fort, fra jeg gikk under, stupte kråke noen ganger under vann, til jeg kom til overflaten igjen merkelig langt unna. For ham var de sekundene en evighet. Jeg bare forsvant, han kunne ikke se meg noen steder, og trodde at jeg var borte for godt. Dette har han gjenopplevd i søvne minst et par ganger i året, og våkner av at han roper ut navnet mitt i panikk. Når han oppdager at det bare var en drøm knuger han meg inntil seg resten av natten, og det er ikke håp om å snike seg unna, uansett hvor varmt det blir. Dette marerittet kommer oftere nå som jeg har gitt uttrykk for at jeg er litt usikker på felles fremtid. Det er litt merkelig å føle usikkerhet på hva slike ting betyr eller ikke, etter over 10 år sammen, men siden det er litt knuter mellom oss, og han ikke sier ordene, så lurer jeg likevel på om disse tingene bør fortelle meg at han faktisk elsker meg, eller om de egentlig ikke betyr det. Når jeg forsøker å snakke om at jeg er litt usikker på fremtiden fremstår han ganske kald. Sier at dersom jeg vil ut av forholdet, så skal han ikke stoppe meg. Anonymkode: 13009...f3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Del Skrevet 31. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har gitt uttrykk for at jeg er litt usikker på felles fremtid. Stakkars fyr. Anonymkode: c9cb6...37f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Del Skrevet 31. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: lurer jeg likevel på om disse tingene bør fortelle meg at han faktisk elsker meg, eller om de egentlig ikke betyr det. Selvfølgelig gjør de det. Det forstår du nok veldig godt, hvis du legger godviljen til. Anonymkode: c9cb6...37f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 31. mars 2018 #4 Del Skrevet 31. mars 2018 Alle de punktene du ramser opp er klare tegn på kjærlighet. Du burde verdsette ham langt mer! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. mars 2018 #5 Del Skrevet 31. mars 2018 Hva er knutene? Handling sier mer enn ord. Mange sier jeg elsker deg med ren automatikk. Det blir nesten tomme ord. Jeg elsker mannen min, men sier det ikke hele tiden. Jeg vil si det når jeg føler for det og virkelig mener det. Han sier det hver dag flere ganger om dagen. Vi har snakket om det og han forstår mitt ståsted. Jeg viser det med handling og hva jeg gjør for han i hverdagen. Innimellom spør jeg direkte ut om han virkelig elsker meg og vi snakker om hva vi som par bør jobbe med om ting er litt vanskelig eller ikke er som det skal. Han elsker meg veldig høyt og selv om han synes det er kjipt når jeg tar opp hva vi må jobbe med så setter han pris på at vi jevnlig rensker luften helt. Jeg er dønn ærlig og kommunikasjon er nøkkelen for et sunt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Del Skrevet 31. mars 2018 Oh my...... he is all into you!!! Du er hans eneste ene, og kvinnen i hans liv. Dere damer er rare, i ene øyeblikket så hagler det inn råd om at action speaks louder than words, i neste sekund så er det motsatt, sånn som her, ikke rart vi mannfolk blir forvirret :-) Anonymkode: 6bcb4...eb3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Del Skrevet 31. mars 2018 Les boken om de 5 kjærlighetsspråk. Den handler om at det er fem forskjellige måter å vise sin kjærlighet på, og fem måter man forstår kjærlighet på. Og enig med siste anonym - he's all into you! Anonymkode: a162d...95e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Del Skrevet 31. mars 2018 Alle disse tingene du ramser opp er tydelige tegn på at han elsker deg og bør bety mer enn ordene. Eksen min sa at han elsket meg hele tiden. Når vi la på telefon osv. Det ble mer som en erstatning for hadet. Det betydde liksom ikke noe lenger. Bedre med handlinger da! Anonymkode: 53083...bba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Del Skrevet 31. mars 2018 Ditt kjærlighetsspråk er gjennom ord, hans er gjennom handling 💜 Anonymkode: ad81d...4e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #10 Del Skrevet 31. mars 2018 Stakkars stakkars mann, han viser med hele seg- både i våken og sovende tilstand at du er kvinnen i hans liv. Selfølgelig blir han kald og sier du bare kan gå om du vil, det er hans måte å beskytte seg på. Ta en runde med deg selv, og vurder om du fortjener han. Anonymkode: 9480c...0e8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg klarer ikke å forstå at du ikke forstår at han elsker deg av hele sitt hjerte! Alt du skriver her er jo en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 4e340...fdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 31. mars 2018 #12 Del Skrevet 31. mars 2018 Han ELSKER deg. Punktum! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 31. mars 2018 #13 Del Skrevet 31. mars 2018 Han viser på så mange måter at han elsker deg, alle eksemplene du kommer med er tegn på kjærlighet, så ikke velge å betvile det. At han blir kald når du snakker om det er ikke noe rart. Mange blir det når de er redde for å bli såret. Valget er mellom å holde seg kald og distansert eller å få en følelsesmessig kollaps. Jeg og samboeren min sier heller ikke at vi elsker hverandre så ofte. Kanskje ett par ganger i halvåret. Vi liker bedre å vise det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Del Skrevet 31. mars 2018 Fy faen altså! Her har du mann som virkelig elsker deg og så har du tenkt å gå fra ham fordi han ikke sier de tre ordene?! Er du helt idiot eller hva i helvete foregår oppe i hodet ditt? At du i tillegg har sagt at du er «usikker på fremtiden» fordi han ikke sier de ordene så ofte - altså...jeg har ikke ord. Du kan umulig elske ham når du oppfører deg slikt! Anonymkode: fb09e...6f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #15 Del Skrevet 31. mars 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen altså! Her har du mann som virkelig elsker deg og så har du tenkt å gå fra ham fordi han ikke sier de tre ordene?! Er du helt idiot eller hva i helvete foregår oppe i hodet ditt? At du i tillegg har sagt at du er «usikker på fremtiden» fordi han ikke sier de ordene så ofte - altså...jeg har ikke ord. Du kan umulig elske ham når du oppfører deg slikt! Anonymkode: fb09e...6f6 Vårt problem her ingenting å gjøre med at han ikke sier disse tre ordene. Det har jeg levd godt med i alle år. Det er først nå som det er større floker på tråden jeg begynner å lure på om jeg har overtolket disse måtene å vise kjærlighet på, for problemet vi har er av en slik art at man fort kan konkludere med at han ikke elsker og respekterer meg. Jeg startet en tråd om selve problemet for en stund siden, og da var KG rådene klare: Gå fra ham! Dette kan du ikke finne deg i. Hvorfor er du sammen med en så umoden mann? JEG kan ikke fikse problemene vi har. Jeg har tøyd strikken min så langt som mulig. For langt! Men ja, jeg tror også at han elsker meg, så det er for meg litt uforståelig at han likevel ikke gjør noe med problemet. Og DA begynner jeg å lure på om jeg tar feil når jeg tolker overnevnte som at han elsker meg. Dette og selve problemet blir selvmotsigende. Mye viser at han virkelig elsker meg, men hvorfor gjør han da de nødvendige grepene for å redde forholdet? Jeg krever ingenting urimelig. Han er den urimelige i den saken. Anonymkode: 13009...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #16 Del Skrevet 31. mars 2018 Utifra det du beskriver synes jeg det virker helt tydelig at han elsker deg og til og med ikke kan se for seg livet uten deg. Dette er bare betrakninger utenfra og ingen kan si hva han tenker annet enn ham. Du burde snakke med ham. Ikke anklag ham for at han er en sånn som ikke SIER "jeg elsker deg", men si heller noe om dine behov og at du blir usikker. Ikke ford du vil ut men fordi du er redd for at dere ikke føler likt. Når det er sagt det virker mer som det er dine kjærlighetsfølelser som mangler og ikke hans. Elsker du ham lenger? Anonymkode: cea7b...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #17 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg foretrekker handlinger fremfor ord. Jeg bruker de ordene, men det er sjeldent og jeg bruker de kun ved spesielle anledninger. Likevel har jeg vært i et forhold som kan minne om dette. Meg som mannen. I hver eneste tlf samtale så sa hun «snakkes pus, elsker deg». Det ble minst 30 ganger daglig. Da tar en meningen vekk fra ordene og det blir rutine. Faktisk så var den den gang rutine å svare,for hvis jeg ikke gjorde det så var alt ille og «elsker du meg ikke?» så jeg tvang rutinen på meg. Når jeg var trøtt etter lange dager på jobb så ble det til at jeg elsket alle. «ja snakkes Gunnar, elsker deg» -Hæææ????? Øh sorry. «Snakkes tante, elsker deg» lol wut? til syvende og sist så behandlet denne jenta meg som dritt, som i virkelig dritt, men alltid «elsker deg» Guess what? Hun elsket meg så mye at hun hadde seg med den ene og den andre mens jeg var borte. ord betyr ingenting. Anonymkode: b4397...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 31. mars 2018 #18 Del Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vårt problem her ingenting å gjøre med at han ikke sier disse tre ordene. Det har jeg levd godt med i alle år. Det er først nå som det er større floker på tråden jeg begynner å lure på om jeg har overtolket disse måtene å vise kjærlighet på, for problemet vi har er av en slik art at man fort kan konkludere med at han ikke elsker og respekterer meg. Jeg startet en tråd om selve problemet for en stund siden, og da var KG rådene klare: Gå fra ham! Dette kan du ikke finne deg i. Hvorfor er du sammen med en så umoden mann? JEG kan ikke fikse problemene vi har. Jeg har tøyd strikken min så langt som mulig. For langt! Men ja, jeg tror også at han elsker meg, så det er for meg litt uforståelig at han likevel ikke gjør noe med problemet. Og DA begynner jeg å lure på om jeg tar feil når jeg tolker overnevnte som at han elsker meg. Dette og selve problemet blir selvmotsigende. Mye viser at han virkelig elsker meg, men hvorfor gjør han da de nødvendige grepene for å redde forholdet? Jeg krever ingenting urimelig. Han er den urimelige i den saken. Anonymkode: 13009...f3a Dere kan selvsagt ha problemer som ikke er forenlige med et forhold, selv om han elsker deg. Vi har svart basert på hovedinnlegget. Jeg fikk litt vondt i magen nå, siden jeg ikke har hele bildet. Vi kan ikke råde deg til om du skal gå eller ei bassert på det vi nå vet. Men at han elsker deg, det viser handlingene hans. Selv om han kanskje ikke har skjønt at det er ting han må rette opp i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #19 Del Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, Hulderen skrev: Dere kan selvsagt ha problemer som ikke er forenlige med et forhold, selv om han elsker deg. Vi har svart basert på hovedinnlegget. Jeg fikk litt vondt i magen nå, siden jeg ikke har hele bildet. Vi kan ikke råde deg til om du skal gå eller ei bassert på det vi nå vet. Men at han elsker deg, det viser handlingene hans. Selv om han kanskje ikke har skjønt at det er ting han må rette opp i. Det er akkurat det. Det er alltid flere sider av en sak, og handlinger jeg har beskrevet i denne tråden er ting jeg har tatt som tegn på at han elsker meg, men jeg blir usikker når andre ting taler motsatt. Da begynner jeg å lure på om jeg tar feil i forhold til tegnene på kjærlighet, som han viser. Jeg kan si så mye at problemene vi har, iallefall det største problemet, handler om økonomi. Han har gjort valg der, og gjør fremdeles valg der, som slår bunnen ut av forholdet vårt, og min tro på at forholdet har en fremtid. Det er fullt løsbart, men det er han som må endre innstilling og handlinger. Om han ønsker at forholdet skal overleve. Usikkerheten jeg føler hadde kanskje ikke vært mindre dersom han faktisk sa at elsker meg heller. Løsningen på problemet er ikke at han sier "Jeg elsker deg!". Det jeg trenger er handling, angående problemet. At han ikke viser nok endringsvilje der gjør imidlertid at jeg blir usikker på absolutt alt, og føler forvirring rundt at han på så mange måter viser at han elsker meg høyt, men likevel ikke gjør det som må gjøres, for å ikke miste meg. Da forstår jeg ingenting! Anonymkode: 13009...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. mars 2018 #20 Del Skrevet 31. mars 2018 De tre ordene er nettopp det, bare ord. Han viser med hele seg. I våken tilstand og i søvne at han elsker deg. Elsker du ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå